Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muziek tijdens paardrijden?

 

Wat is er gevaarlijk aan dan? Op buitenrit is het inderdaad gevaarlijk maar als je alleen in de bak rijdt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-14 17:00 



 
Profiel   

Bizzybijtje schreef
Wat is er gevaarlijk aan dan? Op buitenrit is het inderdaad gevaarlijk maar als je alleen in de bak rijdt?


Over het algemeen ben je minder gefocust op je paard als dat je zonder muziek zou rijden. En je paard hoeft maar ergens van te schrikken en aan de kletter te gaan zonder dat je het zou zien aankomen.. Maarja dat is mijn persoonlijke mening :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-14 17:07 



 

Ik ben net zo gefocust op mijn paard als dat ik zonder rijd hoor. En ben al tig keer aan de kletter gegaan :)) Het is juist beter als je het niet aan hoort komen omdat je dan zelf gaat anticiperen en je paard voelt dat ook aan, waardoor de schrikreactie enkel heftiger wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-14 17:09 



 
Profiel   

Bizzybijtje schreef
Ik ben net zo gefocust op mijn paard als dat ik zonder rijd hoor. En ben al tig keer aan de kletter gegaan :)) Het is juist beter als je het niet aan hoort komen omdat je dan zelf gaat anticiperen en je paard voelt dat ook aan, waardoor de schrikreactie enkel heftiger wordt.


Je kunt ook anticiperen door tegen je paard te praten, goed zwaar in het zadel te gaan zitten en je paard te laten kijken naar wat eraan komt. Zo kan je paard alvast zien wat dat lawaai maakt, geef jij aan dat je zelf ontspannen bent en je paard dit ook kan zijn. Als je zelf met muziek aan het rijden ben en er komt iets met veel lawaai in het gezichtsveld van je paard (of hij ziet niet eens omdat het achter je is) en je reageert er niet op tijd op zal hij er de volgende keer niet minder gespannen op zijn als datgene weer langs de bak verschijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-14 18:00 



 

Er geen aandacht aan besteden en gewoon door blijven rijden werkt nog altijd het beste vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-14 01:54 



 
Profiel   

Dat kan natuurlijk. Bij mijn paard valt dat nooit zo goed ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-14 08:21 



 
Profiel   

Ik heb meestal oortjes in, maar dat is meer voor mezelf dat ik de mensen naast de bak niet tegen me hoor praten :o want anders zit ik daar wel 10 minuten mee te praten en kom ik nooit aan het rijden. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-14 08:28 



 
Profiel   

ik zet geen muziek op tijdens het rijden, als een paard schrikt kan je door oortjes in de problemen raken. ik concentreer me liever op mijn paard en de geluiden om mij heen. paarden kunnen schrikken van geluiden, en zo houd jij hem op tijd in bedwang. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-14 08:33 



 
Profiel   

Ik ben bijna altijd alleen tijdens het rijden (niemand die mee rijdt in de piste en zelfs niemand die in de buurt rondhangt). Dan steek ik vaak oortjes in om naar muziek te luisteren. Ik wordt veel rustiger van de muziek en dat werkt beter in op mijn paard vind ik.
Wanneer er iemand rond wandelt op het domein maar niet mee rijdt in de piste, dan rij ik met 1 oortje in. Je weet nooit dat ze plots roepen, dan heb ik het tenminste gehoord maar kan ik ook nog genieten van de muziek.
Rij ik tenslotte niet alleen in de piste, dan heb ik geen oortjes in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-14 08:59 



 
Profiel   

Als ik voor mezelf in de bak aan het rijden ben, heb ik altijd oortjes in. Ik heb dan het idee me veel beter kan concentreren op mezelf en op me paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-14 20:17 



 
Profiel   

Als ik in de bak rij kan ik me niet op muziek concentreren, ben dan echt gefocust op het rijden. Op buitenrit vind ik een muziekje wel lekker als je in je eentje bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-14 13:42 



 
Profiel   

In de bak heb ik eigenlijk altijd wel de radio aanstaan, ik kan zelf niet zo goed tegen stilte, dan wordt ik juist afgeleid door kleine geluidjes.
Ook is het paard dan rustiger, ze reageert of schrikt dan niet zo snel.
Het is niet dat ik dan echt naar de muziek luister hoor, niet dat ik mee ga zingen in mijn hoofd ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-14 18:09 



 
Profiel   

ik rij bijna altijd met muziek. ik ontspan meer en kan me beter concentreren

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-14 11:14 



 
Profiel   

Ikzelf rij niet met oortjes
ik ga het wel eens proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-14 17:26 



 
Profiel   

Ik heb nooit met oortjes gereden, als ik serieus dressuurmatig wou trainen zette ik een radio bij de bak en zette daar klassieke muziek op. Voor mijn gevoel werden we er beiden rustiger van en klassieke muziek heeft ook een top ritme om op te rijden.
Op buitenrit heb ik voldoende aan t geluid wat de natuur maakt, wat is nou mooier als smorgens vroeg erop uit gaan en alle vogels horen zingen en als je naar een ritselend bosje kijkt dat daar een reetje staat. Dat zou je nooit allemaal mee krijgen met oordoppen in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-14 11:28 



 
Profiel   

Toen ik nog regelmatig reed deed ik dat ook :) altijd 1 oortje of zo zonder oortjes, maar heb me er vaak op betrapt dat ik er niet echt naar luisterde want vaak reed ik dan geconcentreerd en dan hoor ik ineens een stukje muziek en dacht dan bij mezelf " hooo zijn we al zoveel liedjes verder? :+ "
Nu als ik geconcentreerd rijd, rijd ik echt in een bubbel ;-) dan trekt niets of niemand mijn aandacht

Ps reed altijd alleen dus moest geen rekening houden met andere in de bak

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-14 11:36 



 
Profiel   

Mij leid het altijd af :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-14 12:38 



 
Profiel   

Ik rij altijd met een oortje in. Er staat muziek op, maar ook mijn proeven die ik rij die maanden. Als ik dan aan het rijden ben met een muziekje op en ik wil toch even proef rijden kan ik dat gewoon doen. En ik heb er niemand voor nodig om mij op dat moment voor te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 14:26 



 
Profiel   

Niet met oortjes dat vind ik onverantwoord.

Maar wel gewoon de radio aan, went het paard daar ook mooi aan voor als we volgend jaar op wedstrijd gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 14:31 



 
Profiel   

Oortjes in tijdens het rijden voelt zo communicatief 'afgesloten' van je paard vind ik... Alsof je in je eigen wereld zit en het paard een soort van auto is. Noem me gek maar ik praat heel vaak tegen mijn paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-14 21:01 



 
Profiel   

Heb wel een paar keer geprobeerd met oortjes te rijden, maar dat werkte niet echt omdat ze constant uitvielen/niet goed zaten/verschoven ect ect..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 20:59 



 
Profiel   

Ik heb nu 1x met 1 oortje in gereden toen ik alleen was met mn leasje. Verder nog niet alleen geweest omdat ik haar nog niet zo lang lease :')
Maar ik vond het wel fijn. Ik schrik namelijk van het kleinste geluidje omdat ik bang ben dat mijn paard schrikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 21:04 



 
Profiel   

Ik doe het zelf niet. Ik merk dat ik dan minder geconentreerd ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 21:06 



 
Profiel   

Ik rij nooit met oortjes in. Heb het één keer geprobeerd en nooit meer. Kan me helemaal niet concentreren. Gewoon de radio die opstaat is dan wel weer ok, dat is wel fijn als een beetje achtergrondmuziek. Maar met oortjes is het echt veel te prominent, dan voel ik me zoals CanisVeska zegt ook communicatief afgesloten van mijn paard (ook al praat ik niet zo heel vaak tijdens het rijden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 21:12 



 
Profiel   

Two Steps From Hell laat je echt voelen als een gekke ridder ofzo :P
Alleen ben ik een soort van getraumatiseerd door met muziek rijden ... >,<
Nooit meer dus!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 21:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen