Muziek tijdens paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:52

Die oortjes blijven toch never zitten?
Een keer een bok of tijdens galopperen en ze vallen uit?

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:04

Ik heb het wel is gedaan maar bij mij heeft het weinig nut, alleen hoogstens voor in en uitstappen.
Ben tijdens het rijden altijd zo gefocust op het rijden dat ik de muziek niet meer hoor :+

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:09

Ik rij zonder muziek, vind oortjes met lopen al soms niet zo fijn. Laat staan met rijden :)

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:17

Ik rijd zonder muziek, maar ik vind het persoonlijk ook behoorlijk asociaal als je in een bak rijdt met 5 andere mensen en je bent naar muziek aan het luisteren. Meestal ben je dan alleen nog maar bezig met jezelf, hierdoor hoor je het dus niet als iemand iets roept ('hoefslag' oid).
Maar als je alleen rijdt zou het wel gewoon kunnen vind ik, als je maar niemand stoort.
Op buitenrit kan het wel, maar dan heb je niet de volle concentratie op de dingen die om je heen gebeuren (verkeer ed), dus het zou gevaarlijk kunnen uitpakken.
Maar iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Cupido0

Berichten: 89
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:19

Ik rij vaak in de bak alleen staan maar 2 paarden totaal en ik ben vaak eind van de middag daar dan rij ik met 1 oortje in. Op buitenrit zou ik het niet doen.

Droppie92
Berichten: 12
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:07

Tot nu toe rijdt ik iedere keer zonder muziek en als ik alleen in de bak rijdt ben ik echt niet geconcentreerd bezig met rijden. Alles wat ik hoor leidt me af. Met oortjes in durf ik niet te rijden, want stel je voor ik val van het paard en raak in de knoei met een draadje. Waarschijnlijk pure onzin. Wel kan ik de radio aanzetten tijdens het rijden, eerste keer dat ik weer ging rijden na lange tijd niet heeft het me geholpen te ontspannen. Als ik dan nu eens de radio niet vergeet aan te zetten, kan ik misschien een keer mijn gedachten op nul zetten en ontspannen.

ElineRoxanne
Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:42

Zelf vind ik muziek om me heen heerlijk!
Op stal staat mijn radio altijd aan, en wanneer ik er zin in heb, neem ik mijn radio mee naar de bak om daar ook wat muziek te hebben. Zelf ben ik wel gauw afgeleid, dus dan is het wel weer een nadeel!

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:43

Nee ik rij eigenlijk nooit met oortjes. De muziek op stal staat wel aan maar dat hoor ik eigenlijk pas zodra ik ga uitstappen ofzo :=
Op buitenrit snap ik wel dat het lekker is maar ik vind het wat minder verstandig omdat je veel dingen niet hoort aankomen. Maar dit is ieder zijn eigen keus. ;)

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:27

Heb een hele tijd terug eens met oortjes in gereden. Op momenten is mijn concentratie echt bagger (ADD), waardoor ik op dat briljante (uiteindelijk toch niet zo'n briljante) idee kwam.
Ik was rustig aan het hobbelen, toen er rechts ineens een tractor opdook (niet gezien, niet gehoord). M'n paard moet die schrik gevoeld hebben, waardoor ze wegschoot (en ik met m'n bakkes in het zand eindigde). Je sluit je af voor wat er in je omgeving gebeurd, waardoor je voor je paard (als prooi- en vluchtdier) onbetrouwbaar wordt. Als ruiter ben je dus niet berekend op bepaalde situaties.
Persoonlijk raad ik het daarom af :j

original_

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-05-10
Woonplaats: Tinte

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:37

Ik rijd met dressuur training altijd met oortjes, buiten of met springtraining niet. Dit eigenlijk alleen omdat ik me anders niet kan concentreren en te snel afgeleid ben, echter staat ik niet te hard zodat ik wel wát van buitenaf kan horen en voel ik heel snel aan als mijn paarden wegschieten dus daar verder geen last van :)

Gerhard83
Berichten: 27
Geregistreerd: 01-04-14
Woonplaats: markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:57

In de winter bijna altijd, kan ik mooi alle betweters langs de kant negeren als me uitkomt, terwijl ik ze wel hoor ;)
Vind het ook lekker ontspannen, heb nogal eens de neiging te hoog in de concentratie te komen

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:05

Zonder oortjes ben ik er ook altijd op tijd bij wanneer m'n merrie ineens haar benen wil trekken. Met oortjes zijn er simpelweg teveel prikkels denk ik. Ik vind het wel ontspannend, maar sta dan gewoon minder op "scherp". Ligt bij iedereen weer anders geloof ik. :j Kwestie van uitproberen.

freshBOY

Berichten: 89
Geregistreerd: 25-02-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:12

Voor mij geen oortjes, teveel afleiding... :)ddd

Erin

Berichten: 1591
Geregistreerd: 26-06-14

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:13

Ik gebruik geen oortjes, omdat ik het belangrijk vind echt op het paard te letten, en niet op de muziek ;)

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:21

Zelf zou ik het niet zo verstandig vinden om met oortjes in te rijden. Ik heb de radio vaak wel aan, maar dan op een matige volume. Je moet je nou eenmaal op het paard concentreren en niet op de muziek. ;)

ik vindt het eigenlijk vreselijk als mensen oortjes in hebben, ik vindt het er zo asociaal uitzien.

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:47

Ik houd daar niet zo van, heb liever de focus op de geluiden om me heen. Verder vind ik de draadjes ook enorm in de weg zitten.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:50

Ik heb het laatst geprobeerd en merkte dat ik het toch wel fijner vond!
Ga het zeker nog een keer proberen maar moeten even nieuwe oortjes kopen en mijn mp3 speler zoeken, aangezien de oortjes slecht contact maken en mijn telefoon echt way to huge is om in mijn broekzak te passen :')

Luhna
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:26

Ik vind het wel een leuke sfeer creëren ik zelf word dan niet zo snel gefrustreerd als iets niet lukt ofzo

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:27

Persoonlijk vind ik dat mensen niet met oortjes mogen rijden, ik denk dat je minder op je paard bent gefocust en dat dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Zeker op een buitenrit, er zal maar iemand aankomen die jij niet hoort en hij of zij kan niet meer stoppen, lijkt me niet erg prettig.

TessaHa
Berichten: 73
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:37

ik zelf heb nog nooit met muziek in gereden, denk dat je beter het echt alleen in de bak kunt doen.
buiten moet je verkeer namelijk wel aan horen komen.

het lijkt mij wel fijn om met muziek te rijden, kan ik in de bak wel eens doen als ik alleen ben.
maar er wel mee oppassen natuurlijk ;)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:40

Ik heb alleen een radio aan als ik in de binnenbak rijd, maar voorderest geen muziek en helemaal geen oortjes! Dit omdat ik de omgevingsgeluiden niet meer hoor en ik dan niet meer zo goed op mijn paard in kan spelen als hij bijv. ergens van schrikt.

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:36

Ik heb soms vrijgereden terwijl de radio aanstond , ik vond het niet afleidend en juist wel fijn :) . Maar oortjes lijken mij toch onverstandig als ze bv blijven haken.

jetski8

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:42

Ik zou nooit oortjes indoen tijdens het rijden. Mijn paard is vrij schrikkerig buiten, en nu kan ik haar voorbereiden op een spannende situatie omdat ik dan dingen al aan hoor komen. Met oortjes in zou ik op sommige situaties niet kunnen anticiperen en zal ik net zo erg schrikken als mijn paard! Muziek op op een radio heb ik eigenlijk ook nooit geprobeerd, we hebben een radio in de stal staan, maar dan hoor je de muziek niet bij de bak.

ponyfan100

Berichten: 52
Geregistreerd: 07-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:55

EvaaxGucci schreef:
Ik denk ook wel dat het aan je gene ligt hoeveel je je aan de muziek hecht en hoeveel je je erdoor laat afleiden. :)

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:59

Ik heb nog nooit met oortjes in gereden en ben ook zéker niet van plan dit ooit te gaan doen. Vindt het persoonlijk veel te gevaarlijk :n
Laatst bijgewerkt door Yanne_RP op 08-07-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt