Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muziek tijdens paardrijden?

 
Profiel   

Ik kan me niet concentreren met muziek, als ik naar muziek luister dan luister ik er ook echt volledig naar. Ik kan dus ook niet leren met muziek op, dan raak ik alleen maar in de war.

Op het paard lijkt met mij dus ook niet fijn, want dan kan ik me niet meer op het paard concentreren. Ook hoor niet niet wat buitenaf gebeurt, en dat wil ik graag wel. Voor mijn idee sluit je je dan voor je paard af.

Het blijft ook niet zitten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 21:53 



 
Profiel   

Ik heb oortjes met zo'n haak voor achter je oor. Speciaal gekocht namelijk voor tijdens het paardrijden. Is super handig want je hebt dan geen echt dop in je oor die er uit kan vallen... Heel handig wanneer je vindt dat dit je weerhoudt van het paardrijden met oortjes in.
Mijn muziek staat trouwens ook nooit echt luid, als er veel wind is in de buitenpiste hoor ik haast geen muziek. Dus zo opdringerig vind ik mijn muziek dan ook niet... Ik kan me nog altijd super goed concentreren op mijn paardje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 22:11 



 
Profiel   

Super fijn muziekje erbij!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-14 08:06 



 
Profiel   

Ik doe het niet meer, heb mezelf eens gefopt daarmee.
Was aan het rijden en helemaal in gedachten.
Zo ook paardlief, komt er ineens een auto langs rijden die mijn been aantikte en we vlogen bijna Door de lucht van schrik.
Had hem niet aan horen komen en zo hard stond ie niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-14 08:14 



 
Profiel   

NikkiEnJij schreef
Ik kan me niet concentreren met muziek, als ik naar muziek luister dan luister ik er ook echt volledig naar. Ik kan dus ook niet leren met muziek op, dan raak ik alleen maar in de war.

Op het paard lijkt met mij dus ook niet fijn, want dan kan ik me niet meer op het paard concentreren. Ook hoor niet niet wat buitenaf gebeurt, en dat wil ik graag wel. Voor mijn idee sluit je je dan voor je paard af.

Het blijft ook niet zitten.



Ik heb precies hetzelfde. Ik snap mensen niet die leren met muziek, dan focus ik me meer op de muziek dan de leerstof en onthou je er niets van :+

Dus ik rijd ook geen paard met muziek. Zeker niet buiten, is veel leuker om naar de natuur rondom je te kijken en te luisteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-14 12:40 



 
Profiel   

Ik heb wel eens geprobeerd te rijden met oortjes in, maar ik merk dat ik er dan toch iets minder bij ben dan wanneer ik zonder rij.
Muziek luisteren op buitenrit lijkt me nou helemaal niks, ik vind het juist geweldig om met alleen mijn paard door de natuur te rijden ! Een soort oergevoel, ofzo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-14 18:50 



 
Profiel   

Ik rijd altijd met muziek, het ontspant, motiveert en maakt actief tegelijk. Tenminste bij mij en mijn muzieksmaak :')

Stapnummers geactiveerd en gaan! Ik vind het heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-14 11:14 



 
Profiel   

Met oortjes rijden lijkt me niks, heeel irritant als ze steeds uitvallen. Heb weleens de radio aan in de bak, vind ik erg fijn om mee te rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-14 16:16 



 
Profiel   

Ik gebruik nooit oordopjes als ik rijd, dat vind ik een te groot risico. Nu ben ik wel een beetje doof hoor, haha.

Als ik op buitenrit ga heb ik altijd een playlist van wat rustigere film soundtracks die ik dan zonder oordopjes speel. Wel op volume dat de medemens er niet zoveel last van heeft, maar ja, ik kom ook bijna niemand tegen. Ik doe het vooral voor mijn paard. Die vind het kennelijk erg fijn om iets te hebben om naar te luisteren tijdens het rijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-14 21:44 



 
Profiel   

Ik heb nooit oordopjes met muziek in bij het paardrijden. Ik kan/kon het al niet eens tijdens studeren, laat staan als ik een levend wezen met eigen wil moet gaan besturen :+ . Ik kan het zelfs niet verdragen als er muziek of tv-geluiden om mij heen zijn, terwijl ik een tekst op bokt probeer te lezen :') .

Bij ons op stal staat ook de radio aan, maar wel redelijk zachtjes. In de rijbakken is het in elk geval ook niet te horen. En bij het poetsen leidt het me op een of andere manier niet/minder af.

Oortjes in op buitenrit vind ik een beetje griezelig en zal ik dus ook nooit doen! Ik ben bang dat ik dan de omgevingsgeluiden niet goed meer hoor, of niet op tijd, waardoor er ongelukken kunnen gebeuren.

Dus nee, voor mij gewoon nooit oortjes in tijdens het paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-14 23:47 



 
Profiel   

ik rijd wel vaak met radio aan, dat ontspant vind ik en als je meezingt ga je geloof ik ook beter ademen ofzoiets waardoor je je nog meer ontspant? (verbeter me maar als ik het verkeerd zeg :))
alleen op buitenrit niet, lijkt me niet zo veilig omdat je dan minder hoort aankomen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-14 16:53 



 
Profiel   

Ik werk op 'n kleine privé stal met jonge volbloed paarden. Dus yearlings tot 3/4 jarige. Omdat ik 't meeste tijd alleen op stal ben et ik zie heel weinig mensen, heb ik 'n gewoonte om op mijn smartphone muziek of podcasts te luisteren. In 't begin paarden waren beitje veraast, maar 't doet ze goed aan om op geluiden te wenen. Ik luister zonder oortje en natuurlijk de smartphone is niet op 't keihard quoi volume. Rijden, zelfs de yearlings, of gewoon paarden uit/in brengen van 't paddocks, voeden - alles gaat prima!
Ik heb wel gemerkt dat later als ik ga voor 't eerst jonge paarden scheren, dan ze zijn niet bang van de scheermachine. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-14 16:00 



 
Profiel   

Ikzef rijd nooit met oortjes in. Ik merk dat muziek mij afleid al kan ik me voorstellen dat het voor iemand anders ontspanning kan bieden. Wat mijn ervaring is met het rijden in de bak met iemand die via oortjes rijdt, is dat deze mensen vaak goed gefocussed zijn op hetgeen dat zij aan het doen zijn maar in mindere mate met de andere ruiters in de bak. Zo ben ik al meermaals bijna aangereden door iemand ie niet aan het opletten doordat zij gewoon niks hoorde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-14 00:54 



 
Profiel   

Eigenlijk vind ik t een flauw excuus en soms zelfs ongeintreseerd staan als mensen met muziek rijden. Je wilt toch juist op alles van je paard concentreren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-14 22:59 



 

ewoudlover schreef
Eigenlijk vind ik t een flauw excuus en soms zelfs ongeintreseerd staan als mensen met muziek rijden. Je wilt toch juist op alles van je paard concentreren?


Maar bij sommige mensen werkt muziek luisteren juist positief voor de concentratie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 00:04 



 
Profiel   

Ik rijd nooit met oortjes. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar ik heb het idee dat ik meer "contact" heb met mijn paard als ik me volledig (met al mijn zintuigen) op hem concentreer. Soms, als het heel gezellig is in de westernbak, staat er country op. Daar word ik altijd een beetje melig van en dan komt er van serieus trainen niets. :+

Buiten vind ik het serieus levensgevaarlijk. Als je je zo afsluit, niets meer hoort dan muziek, vraag dat naar mijn mening om ongelukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 00:09 



 
Profiel   

Ikzelf rijd juist vaak met muziek.
Maar dan met één oortje en niet superhard, ik hoor nog steeds de geluiden om mij heen.
Voor mij werkt het juist positief en verbeterd mijn concentratie door la musica! :j :)ddd

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 00:17 



 
Profiel   

Gimme_Spurs schreef
Klinkt misschien een beetje zweverig, maar ik heb het idee dat ik meer "contact" heb met mijn paard als ik me volledig (met al mijn zintuigen) op hem concentreer.

Dan zweef ik gezellig met je mee hoor, zo voelt het voor mij ook. Daarnaast wil ik gewoon ook alert zijn op mijn omgeving zodat áls er al iets zou gebeuren wat door paardlief als potentieel fataal gezien kan worden ik alvast niet helemaal verrast word.

Zo wat muziek op de achtergrond is soms wel leuk, beetje op de maat van de muziek rijden en dan zo'n slimmerik die het doorheeft en elke keer als het tempo van de muziek hoger wordt diep begint te zuchten 'O, men, móét ik weer rennen :roll: ' en alvast zelf harder gaat lopen.

Kan me er wel alles bij voorstellen als het om concentratie gaat. Ik weet van vroeger dat huiswerk maken ook nooit kon zonder muziek. En verbijsterde ouders dat ik in die klereherrie nog dingen kon onthouden. :D

amyhendriks schreef
als je meezingt ga je geloof ik ook beter ademen of zoiets waardoor je je nog meer ontspant?
:j Klopt hoor, wordt ook wel aangeraden als je wat angstig bent, zingen. Of je omgeving of paard daar op zit te wachten kun je je afvragen. Als ik mijn verzorgknollie moet geloven hoef ik in ieder geval alvast nooit auditie te doen bij Hollands Got Talent of zo. Niet dat ze verschrikt wegrent, maar de koppen die ze dan af en toe trekt _O- (en aangezien poeslief thuis op de trap gaat huilen als ik mijn strot open gooi denk ik dus echt niet dat er aan mij een zangeres verloren is gegaan :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 00:32 



 
Profiel   

Hier gaan de boxen vol aan als we de kur op muziek oefenen :D
het liefst rijd ik zonder muziek, maar we oefenen geregeld met de boxen vol open om het paard te trainen en te laten wennen aan muziek en toch blijven luisteren.
bij mennen gaan de meeste hulpen met stem, wel belangrijk dat het paard de commando's uit de muziek filtert.

tijdens indoor marathon wedstrijden staan de boxen vol open

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 07:59 



 
Profiel   

Oh nog wel aardig wat die muziek fijn vinden :)
Muziek in de stal vind ik wel chill met opzadelen enzo, maar die staat ook al snel te luid :+

Met rijden mag het wel helemaal stil, wil graag de eendjes vliegtuigen en honden aan komen horen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 08:02 



 
Profiel   

Ik heb wel eens met 1 oortje gereden in de bak, maar dit beviel me niet.. Ik kon niet horen wat er achter me gebeurde en daar was dus achteraf een grote traktor het land aan het omploegen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 08:09 



 
Profiel   

Ik rijd graag met oortjes in de bak. Doordat ik mijn omgeving (bijna) niet meer hoor ben ik juist enorm geconcentreerd op mijn paard, en daardoor let ik niet meer op kleine dingetjes(wapperende struiken, kat die langs de bak rent oid) en is mijn paard ook veel rustiger en geconcentreerder :)
Buiten doe ik het nooit, want dan wil ik gewoon weten wat er achter, opzij en voor me gebeurd, maar dan hoeft mijn paard ook niet zo te lopen als in de bak en mag hij zelf ook lekker om zich heen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 08:14 



 
Profiel   

Ik rij met muziek (gewoon hard uit mn telefoon) als ik denk dat het nog wel es spannend kan worden of als ik in een goeie bui ben. Lekker meeblehren met Normaal :D Kan me beter concentreren en let niet of alles wat er verder gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-14 08:22 



 
Profiel   

xJitskee schreef
Ik rijd altijd met muziek op, vind het heerlijk om lekker ontspannen te trainen met een muziekje op de achtergrond. Ik kan me daardoor ontspannen, mijn paard is soms een rilkikker die voor de simpelste dingen bang is, maar door te zingen als ik bij haar ben wordt ze weer rustig. Ik rijd ook altijd alleen (bak aan huis, ben de enige die nog rijdt) dus dan is het helemaal ideaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 17:34 



 
Profiel   

Ja!! Heerlijk! En dan niet van die up-tempo muziek, maar lekker rustige muziek :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen