Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muziek tijdens paardrijden?

 
Profiel   

Hallo Bokkers! :)

Ik vroeg me af, of jullie wel eens tijdens het paard rijden wel een oortjes in hebben om muziek te luisteren?

Bij ons staat de radio op stal wel eens aan, maar ik zelf luister nooit echt muziek tijdens het rijden. Ik kan me voorstellen dat je juist er beter door kunt concentreren, maar ook dat het je juist afleidt..

Hoe denken jullie hier over? Of wat is jullie ervaring hiermee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:31 



 
Profiel   

Op buitenrit doe ik wel is 1 oortje in , zodat je wel gewoon een beetje alles om je heen kunt horen.
Maar verder bij het rijden eigg niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:33 



 
Profiel   

Ik heb vroeger wel eens met oortjes in gereden, als ik alleen was, in de bak. Ik was te veel aan het nadenken tijdens het rijden, dus toen heb ik een tijdje met oortjes in gereden. Maar ik vind het toch wel link hoor, want je hoort de tractor niet aan komen enzo. Misschien sluit je je dan juist wel weer te veel af...

Ik zou het alleen doen als je echt helemaal alleen in de rijbak rijdt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:33 



 
Profiel   

Wanneer ik alleen op buitenrit zou gaan lijkt me 1 oortje in wel fijn, die andere uit zodat je wel kan luisteren maar auto's enzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:34 



 
Profiel   

Op buitenrit heb ik juist geen muziek op. In de bak wel, maar ik rij niet zo vaak in de bak :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:34 



 
Profiel   

Nee, juist op buitenrit vind ik het heerlijk om gewoon naar de vogels te luisteren. En als wij buiten rijden, gaan we nooit alleen. Ook al ik met mijn shet ga wandelen, heb ik geen muziek. Ik heb dan al mijn aandacht bij hem nodig hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:45 



 
Profiel   

In de bak vind ik het wel lekker als de radio aanstaat maar op buitenrit
geniet ik juist van de 'natuurlijke' geluiden :j Vogeltjes, bomen, wind enz.. Heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:48 



 
Profiel   

Als ik alleen in 't bos ga rijden heb ik wel altijd oortjes in, maar de muziek zacht zodat ik alles nog wel hoor. Vind het anders zo saai alleen buiten..
In de bak meestal niet, dan ben ik echt aan het werk en druk bezig met met m'n paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:49 



 
Profiel   

Nee ik ga heel erg mee in de muziek dus me emoties gaan aan de haal en dat werkt niet bij mijn paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 19:56 



 
Profiel   

Ik heb het ooit wel eens gedaan, maar dat deed ik alleen in het weiland. Buiten zou ik het nooit doen omdat het dan alleen maar gevaren op kan leveren, je hoort toch een stuk minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 20:06 



 

Tijdje gedaan maar tegenwoordig eigenlijk niet meer. Vond het altijd wel fijn, maar met paard wat ik nu rijd wil ik de omgeving wel altijd goed in de gaten houden haha :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 20:07 



 
Profiel   

Ik denk ook wel dat het aan je gene ligt hoeveel je je aan de muziek hecht en hoeveel je je erdoor laat afleiden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 20:19 



 
Profiel   

EvaaxGucci schreef
Ik denk ook wel dat het aan je gene ligt hoeveel je je aan de muziek hecht en hoeveel je je erdoor laat afleiden. :)


iderdaad ik ga er helemaal in op met me emotie dus raak ik afgeleid. waardoor mijn paard zich ook gaat afleiden aan de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 20:22 



 
Profiel   

_Cowgirl schreef
Ik heb het ooit wel eens gedaan, maar dat deed ik alleen in het weiland. Buiten zou ik het nooit doen omdat het dan alleen maar gevaren op kan leveren, je hoort toch een stuk minder.


Ik rij ook veel buiten maar zou er nooit aan denken om muziek in te doen, lijkt me idd gevaarlijk. Nu heb ik soms al dat ik fietsers niet aan hoor komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 20:24 



 

Ik rijd altijd met muziek op, vind het heerlijk om lekker ontspannen te trainen met een muziekje op de achtergrond. Ik kan me daardoor ontspannen, mijn paard is soms een rilkikker die voor de simpelste dingen bang is, maar door te zingen als ik bij haar ben wordt ze weer rustig. Ik rijd ook altijd alleen (bak aan huis, ben de enige die nog rijdt) dus dan is het helemaal ideaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-14 20:27 



 
Profiel   

Ik wilde dat eigenlijk wel gaan doen maar vergat het gewoon. Ik praat ook heel veel tegen mn verzorgpaard tijdens het rijden en ben bang dat ik dan ineens te hard 'schreeuw' omdat ik mezel fniet kan horen haha.

Maar lijkt me wel heerlijk om in het veld keihard een liedje te horen en in volle galop lekker over het veld galopperen.. maar goed, het zorgt er natuurlijk wel voor dat je minder waarneemt van buitenaf, en dat is wel lomp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 15:41 



 
Profiel   

Ik heb geen oortjes in, maar vaak wel pianomuziek op, mijn telefoon dan gewoon zacht in mijn broekzak. Ik word er ruustiger van en wil niet het risico nemen dat ik boos word op mijn pony terwijl ik het verkeerd deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 15:45 



 
Profiel   

Buitenrit lijkt me levensgevaarlijk met oortjes in :n Brrr. In de bak doe ik het ook nooit, zing wel altijd zelf liedjes omdat ze nogal kijkerig is :') Oeps haha. Uiteraard alleen als stalgenootjes het niet horen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 15:47 



 
Profiel   

Hallo,

Ik vind het juist heerlijk om met oortjes in te rijden in de bak .
Aangezien ik dan ontspannen blijf is mijn paard dat vaak dan ook. Buiten draag ik geen oortjes .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 22:52 



 
Profiel   

Ik denk dat ik binnenkort toch maar is relaxt als ik in mee eentje in de bak rijd ga proberen of het ook echt relaxter is met een oortje in ofso. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-14 14:43 



 
Profiel   

Het zou mij juist afleiden, maar ook relaxter (misschien té relaxt) laten rijden.
Ik denk dat beide juist geen positieve invloed zouden hebben op mijn rijvaardigheid, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-14 15:03 



 
Profiel   

Ik rijd graag met de radio aan maar oortjes in werkt nadelig in mijn geval. De radio hoor ik meestal niet eens meer, als ik rijd dan sluit ik me af. Ik heb dan alleen nog maar oor voor de geluiden van mijn paard en die mis ik echt als ik oortjes in heb. Haar ademhaling, ritme van de hoeven die neerkomen, briesen e.d. heb ik nodig om goed op haar in te kunnen spelen. Verder ben ik erg ritmisch ingesteld en kan ik er niet tegen als de muziek een sneller ritme heeft dan haar gangwerk :') Geen oortjes voor mij dus. Lekker meezingen met de radio tijden het uitstappen is wel heerlijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-14 15:10 



 
Profiel   

Eén keer geprobeerd. Dat rotding bleef geen eens zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-14 15:11 



 
Profiel   

Slina schreef
Eén keer geprobeerd. Dat rotding bleef geen eens zitten :')

Haha :D en een echte koptelefoon zit natuurlijk ook niet lekker onder je cap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-14 15:22 



 
Profiel   

Suzie09 schreef
Slina schreef
Eén keer geprobeerd. Dat rotding bleef geen eens zitten :')

Haha :D en een echte koptelefoon zit natuurlijk ook niet lekker onder je cap.


Denk ook van niet nee :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-14 15:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen