Muziek tijdens paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximebailey
Berichten: 75
Geregistreerd: 18-07-13

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:33

Hooi, ik doe altijd 1 oortje in als ik aan het dressuren ben, gewoon omdat ik het fijner vind rijden. Met springen vind ik het gevaarlijk.. Dus hoppa lekker op het ritme aan de slag !

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 19:30

Suzie09 schreef:
Slina schreef:
Haha :D en een echte koptelefoon zit natuurlijk ook niet lekker onder je cap.


Denk ook van niet nee :')


Proberen kan altijd toch? :')

Hahaha, lijkt me ook niet echt prettig!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:33

Heb ik nog nooit gedaan.
Hoe erg ik mijn paardje ook vertrouwde, als er dan toch iets zou gebeuren kon ik niks horen om me heen, en stel dat een of andere jongen bij het fietspad (die lag naast de bak) haar heel erg aan het schrikken had gemaakt, dan had ik dat niet gehoord. Vind het dan toch een fijner idee dat ze daarvan schrok dan dat ze spoken zag
Verder denk ik ook niet dat ik dan zelf nog oplettend ben

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:41

Ik heb ik de bak soms wel een oortje in. Vind het erg fijn om muziek in te hebben, en kan me dan beter concentreren ^^.
Buiten zou ik het nooit doen.. Vind dat best gevaarlijk, want als je teveel naar je muziek luistert, hoor je soms een auto niet..

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:48

Ik rij eigenlijk altijd met oortjes in. Meestal met beide oortjes in want dan hoef ik het geteter rondom me niet te horen maar als er iemand anders les heeft, dan doe ik maar één oortje zodat ik toch weet waar die persoon heen gaat zodat ik die niet in de weg rijd

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:00

moest ik een piste van mezelf hebben dan zou ik rijden met de radio op heel fijn vinden :j
oortjes vind ik vervelend om aan te hebben, en een koptelefoon sluit teveel af van de buitenwereld wat ik niet veilig vind.

buiten vind ik het juist zo fijn om in de stilte in de natuur rond te rijden!

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 09:50

Ik heb het ook wel eens met longeren de laatste tijd, ik voelde me veel vrolijker door de muziek en het longeren ging eigenlijk stukken beter. :)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:56

Met buitenrijden sowieso niet, vind ik te gevaarlijk en ik luister liever naar de vogels enzo.
Tja en in de bak, heel soms zet ik de radio zachtjes aan. Maar met oortjes eigenlijk nooit en als ik dat zou, dan alleen wanneer er verder niemand rijdt. Anders vind ik het echt heel asociaal. :o Tenzij je oefent voor een kür natuurlijk ;)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:04

Gelukkig rijden de ruiters hier gewoon zonder muziek. Als ik ze van achter nader zet ik de auto al op 30 meter in de tweede zodat ze genoeg geluid maakt en ze de tijd hebben hier correct op te reageren. Deed ik dit niet, ook al reed ik langzaam, heb ik al menig ruiter en voetganger verrast. Dus nee aub ga niet met muziek op buitenrit, hartstikke gevaarlijk. In de bak, waarom niet, is een andere situatie en het moet wel kunnen vind ik.

Sachavdm

Berichten: 130
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:08

Muziek is altijd fijn, helpt vaak bij concentratie. Als je met oortjes muziek wil luisteren zou ik je aanraden om maar 1 oortje in te doen, zodat je toch nog alles hoort wat er rondom je gebeurt. En anders een draadloze radio.

Goyaja
Berichten: 95
Geregistreerd: 21-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:12

Ik deed het met de kleine rooie van ons wel. Vond het rijden met haar altijd een beetje saai en het duurde altijd zo lang. Met de nieuwe doe ik het sws niet. Ik verveel me niet en ik moet mijn aandacht constant bij hem houden.
Dus ik doe het alleen als het rijden me te saai wordt. Buitenzijden met oortjes in vind ik wel heel link. Op de fiets vind ik het al link, maar op een paard... Het is toch een levend wezen met tien keer betere oren dan jij en een eigen willetje. Ik zou dat risico nooit nemen.
Maar iedereen moet het toch zelf weten...

AnimalCare9
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:22

Ik had er eigenlijk nog nooit aan gedacht dat oortjes in hebben tijdens het rijden een optie was :p
Tot ik laatst iemand zo zag rijden bij ons op de manege..
Ik ben van mening dat het in de bak wel moet kunnen, zolang je je hoofd maar bij het rijden houdt, anders lukt rijden denk ik heel wat minder! Buiten zou ik het zoals velen hier niet doen, het is toch iets veiliger wanneer je auto's enzo kan horen aankomen :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:24

Buiten niet, vind het geluid van vogels en de natuur heerlijk, vooral 's morgens vroeg.
In de bak zet ik de buitenradio aan, en dan zing ik mee, tot overmaat van ramp voor de paarden :').

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:28

Ik heb soms de radio aan tijdens het rijden, maar nooit oortjes in, vind dat zelf te gevaarlijk. Als ik naar buiten zou gaan zou ik nooit met oortjes in rijden, het is net zo gevaarlijk voor ruiters als voor alle andere weggebruikers. Je hoort niks meer...

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:31

Tijdens het rijden in de bak heb ik altijd oortjes is. Vaak rijd ik toch alleen.
Buiten heb ik nooit oortjes in, heerlijk luisteren naar vogeltjes

LoveChamp
Berichten: 1289
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:43

In de bak rij ik altijd met oortjes behalve als ik les heb natuurlijk. Ik ben zo minder afgeleid door het gepraat van de mensen en al die soort dingen

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:13

ik luister nooit naar muziek, vind ik eng, als ik bijv niet iets hoor aankomen ofzo

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:55

Nooit :) Ik rijd nooit alleen eigenlijk, maar ook als ik alleen zou rijden, wil toch graag alles uit de omgeving mee krijgen! Helemaal op straat of in het bos! Wil fietsers en auto's graag aan horen komen!

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:04

Op de oude stal had ik een radio die ik aan deed zetten altijd tijdens het rijden. Zowel paard als ik vonden dat fijn -voor zover ik dat kan beoordelen-. Helaas mag dat op mn huidige stal niet, dus dat houdt op.

ChelseavdW
Berichten: 67
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:01

Oortjes doe ik nooit in, een playlist opstellen op mn gsm en luidop afspelen als k alleen rij, komt wel eens voor :)

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:06

Ik vond het altijd heerlijk om met muziek op te rijden maar dan wel via de radio, nooit met oortjes.
Helaas ook de keerzijde hiervan meegemaakt. Ik viel erg hard van mijn paard en wist dat het goed mis was. Alleen door de radio konden mensen mij niet om hulp horen roepen die verderop bezig waren.

Ylona241

Berichten: 32
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: LEMMER

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:30

ik heb eigenlijk nog nooit met oortjes ofzo gereden, maar het lijkt me alleen maar onhandig.. steeds die draadjes goed doen, of een oortje dat uitvalt.. en als ik echt aan het oefenen ben met iets hoor ik het waarschijnlijk ook niet eens. we hebben op de manege altijd de radio aan tijdens het rijden, maar ik hoor hem alleen bij het in en uitstappen.. voor de rest ben ik denk ik gewoon erg geconcentreerd :o

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:33

Oordopjes in en hobbelen, doe ik heel af en toe wel, zeker op uitrit. Als ik afwezig ben en maar wat voor me uit staar door mijn muziek dan doet mijn paard t ook. Heerlijk, lekker ontspannen niks doen. :o Als ik ga dressuren hoor ik muziek niet eens.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:36

Op buitenrit? Nee... dan praat ik ronduit tegen mijn paard, over van alles en nogwat. (vaak genoeg uitgelachen door fietsers... i dont care)

Maar in de bak? Ja... absoluut.
Als ik iets hoor, in de bossen, span ik me aan, hoort zij het ook, is ze weg.
Ik relax gewoon een stuk meer, en als ze dan ineens opzei springt door wat er in de bossen speelt, pak ik dr op en rijd ik weer verder. terwijl ik zonder oortjes, me veel drukker om alles en nog wat maak.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Muziek tijdens paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:38

Ìn de bak zet ik de radio aan, meestal ben ik namelijk alleen. En anders zet ik muziek op mijn telefoon aan en dan in mijn broekzak zodat alleen ik het kan horen maar ik ook geluiden uit de omgeving kan horen.