Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Muziek tijdens paardrijden?

 
Profiel   

Voor mij geen muziek! Ben ik te veel afgeleid. Rust brengt voor mij ook ontspanning
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-16 23:12 



 
Profiel   

Suzanne07 schreef
Voor mij geen muziek! Ben ik te veel afgeleid. Rust brengt voor mij ook ontspanning

Hahah, laat ik eens een topic uit 2014 naar boven halen ? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-16 23:15 



 
Profiel   

Muziek leid mij juist af, dat wil je voorkomen tijdens het rijden denk ik.
Focus houden is belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 21:50 



 
Profiel   

Ik rijd regelmatig met oortjes, soms luister ik hele musicals, soms filmsoundtracks zoals Harry Potter of lord of the rings. Zorgt ervoor dat mijn hersenen in overdrive gaan en kan ik me beter focussen.

Met buitenritten doe ik geen oortjes in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 22:22 



 
Profiel   

Hahaha, topic is van 2014, is in 2016 nog omhoog gehaald en nu weer :') het is nog steeds wel relevant voor veel ruiters denk ik, maar hoe vinden mensen zulke topics terug hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 22:45 



 
Profiel   

Ik had vandaag de radio erbij aan, altijd leuk! :) Had de bak voor mezelf, dus waarom niet :+ Maar als er meer rijden hebben we vaak de radio niet aan. Oortjes heb ik nooit in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 23:07 



 
Profiel   

Het kan wel maar focus je wel op de omgeving

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 23:42 



 
Profiel   

Zelf luister ik nooit muziek tijdens het rijden, denk wel dat het rust gevend kan zijn, en super handig als je bijvoorbeeld in de hogere dressuur rijdt om dan op muziek te oefenen lijkt mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 23:49 



 
Profiel   

Ik kan me voorstellen dat het rustgevend is maar mij lijd het ook te veel af

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 21:41 



 
Profiel   

Dit topic blijft wel echt naar boven gehaald worden door menig beginnende bokker. Leuk om te zien wel.
Ik heb hier met oortjes ingereden toen ik mijn haflinger doorreed, ik had spanning en hierdoor zat ik minder in mijn hoofd met 'wat als'. Na 2-3 maanden rijd ik nu lekker zonder weg, genietend van de vogels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-22 21:43 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Dit topic blijft wel echt naar boven gehaald worden door menig beginnende bokker. Leuk om te zien wel.
Ik heb hier met oortjes ingereden toen ik mijn haflinger doorreed, ik had spanning en hierdoor zat ik minder in mijn hoofd met 'wat als'. Na 2-3 maanden rijd ik nu lekker zonder weg, genietend van de vogels.


Hiervoor zou ik ze ook kunnen gebruiken. Al ben ik door gescheurde trommelvliezen en dus littekenweefsel op mijn trommelvliezen wat slechthorend en zou het veiliger zijn als ik het bij één oortje houd... :+

Had laatst ietwat 'goedkope' draadloze oortjes van de Mediamarkt gehaald.
Mijn ervaring is namelijk dat veel oortjes op pauze gaan en naar het volgende nummer skippen omdat ze zo'n gevoelige knop hebben die mijn cap activeert. :')
Ben benieuwd of deze beter werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 14:39 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Mijn ervaring is namelijk dat veel oortjes op pauze gaan en naar het volgende nummer skippen omdat ze zo'n gevoelige knop hebben die mijn cap activeert. :')
Ben benieuwd of deze beter werken.


:') :') :') :') :') Ik zie de chaos al helemaal voor me!
Ik vind rijden met muziek heel prettig. Het houdt me rustig en geconcentreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 16:09 



 
Profiel   

Ik rijd graag met oortjes/muziek in. Raak minder afgeleid, en ben toch vaak alleen
Ik gebruik wel oude oortjes voor 't geval ik er af val :') :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 16:18 



 
Profiel   

ik rijd zelf nooit met oortjes in. Soms rijd ik wel eens met mensen in de bak die oortjes in hebben. Deze mensen horen je ook niet meer. Zelf vind ik dat niet zo fijn.
Wel heb ik altijd de radio aan in de bak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 08:47 



 
Profiel   

Ik rijd nooit met oortjes is. Maar ik heb regelmatig de bak voor mijzelf en heb dan gewoon muziek op mijn telefoon aanstaan. Probeer vaak ook beetje mijn tempo en gangen op de muziek aan te passen. Heb je meteen veel overgangen en tempo wisselingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 08:51 



 
Profiel   

Oortjes in tijdens het rijden lijkt mij dus echt verschrikkelijk, ik zou dan te veel gefocust zijn op de muziek. Ik heb wel altijd de radio aan tijdens het rijden en als je alleen bent in de bak mag je de muziekzender ook nog eens uitzoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 15:38 



 
Profiel   

Wij doen alles zonder muziek, dat komt meer omdat ik dan ook zelf alles in de omgeving beter in de gaten kan houden. Vorig jaar tijdens buitenritten ook zonder muziek. Wij hebben een prachtig natuurgebied waar wij met de paarden mogen komen, daar ben je dan ook geen muziek voor nodig.

Toch zal ik wel snappen dat er mensen zijn die rijden met muziek aan. Muziek kan immers ook heel rustgevend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 13:06 



 
Profiel   

Ik rij altijd zonder oortjes. Dat vind ik fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 15:37 



 
Profiel   

Zonder oortjes, maar op buitenrit heb ik wel mijn mobiel aan die de playlist van LOTR afspeelt.. <3 (Of Narnia - met sneeuw!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 15:50 



 
Profiel   

Hier soms s nachts in de polder wel muziek op maar dan idd geen oortjes zodat ik de omgeving nog hoor. En paardlief luistert lekker mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 17:00 



 
Profiel   

Het ligt aan mn bui. Heb vaak buiten gereden met oortjes in, maar nooit zo hard dat je niks meer hoort.

In de bak vind ik het wel echt lekker. Maar het gebeurt me dan ook dat ik aan het uitstappen ben en denk; ow lekker galop muziekje en gaan we weer :)
In de bak wel zonder oortjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 17:46 



 
Profiel   

Ik heb hele fijne bluetooth oortjes, doe er 1 in tijdens het rijden met klassieke muziek. Zou in principe wel met beide oortjes in kunnen rijden, want ze hebben geen noise canceling effect waardoor je je omgevingsgeluiden ook nog blijft waarnemen. Wel zo veilig dat je in grote lijnen hetzelfde hoort als je paard.
Juist door klassieke muziek aan te zetten kan ik meer op gevoel rijden dan dat ik in mijn hoofd zit.
Werkt voor mij super.
Voor zover je over een nadeel kunt spreken; minder sociaal omdat je echt geconcentreerd en dubbel geluid (omgeving en muziek) aan het rijden bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 17:56 



 
Profiel   

Svmfoto schreef
Zelf luister ik nooit muziek tijdens het rijden, denk wel dat het rust gevend kan zijn, en super handig als je bijvoorbeeld in de hogere dressuur rijdt om dan op muziek te oefenen lijkt mij

Dat deed ik ook idd altijd. M’n kür op muziek oefenen. Maar nu heb ik ijslanders dus dat is niet meer aan de orde

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 19:52 



 
Profiel   

Ik rij met oortjes in zodat ik meldingen hoor op mijn telefoon - zeker als ik alleen rij. Vandaag reed ik bijv alleen, maar moest ik het hek openen doen (gaat via telefoon). Dus oortjes in, appje toen ze er waren en ik kon toen hek open doen. Ik vind het zelf namelijk ontzettend storend als je harde meldingen hoort tijdens het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 20:34 



 
Profiel   

Ik rijd altijd met oortjes in (iig als ik alleen in de bak ben). Ga ik zelf meer van 't rijden genieten en kan ik de telefoon opnemen mocht er een klant/werk bellen. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 20:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen