Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voltige is mishandeling!

 

Het heeft ook gewoon de best gekozen Bokt-titel ooit, waarom nuancering als je ook gewoon een uitroepteken kunt gebruiken. ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 23:05 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Het heeft ook gewoon de best gekozen Bokt-titel ooit, waarom nuancering als je ook gewoon een uitroepteken kunt gebruiken. ;)


Komt erg penny-achtig over vind ik. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 23:13 



 

Uitroeptekens zitten niet voor niets op het toetsenbord! :+
Maar ik denk wel dat dit topic vrij hoog scoort in het lijstje met de vaakst omhoog geschopte topics. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 23:39 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
bartjeminoes schreef
Ik hoop dat je sarcastisch bent.. Drie man onder de 80 kilo blijven? 25 kilo per persoon? Das knap :o?


1 volwassen voltigeur van 80 kilo kan in mijn ogen best, beetje jammer dat je juist door al het afzetten en opspringen een hoop extra versnelling = extra druk = extra kilo's op de rug uitoefent, maar paarden zijn niet van suiker.
2 kinderen van 40 kilo kan in mijn ogen ook
3 zevenjarigen 20-25 kilo vind ik ook prima

Je kunt dus best met 3 voltigeurs onder de 80 kilo blijven - je moet het alleen wel willen. :+


Daar heb je zeker een punt. Alleen vraag ik me af of dat te realiseren is aangezien er toch ook altijd wel een volwassen persoon opzit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 10:29 



 
Profiel   

Men moet niet zo de focus leggen op gewicht maar op het vermogen vd ruiter.
Is deze atletisch en goed met de beweging mee dan is dit veel minder belastend voor het paard.
Het paard gaat overigens rond op een volte in galop, dit geeft een hele andere verdeling van druk en krachten.
Hij hoeft niet over hoge hindernissen te springen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 10:32 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Maar ik denk wel dat dit topic vrij hoog scoort in het lijstje met de vaakst omhoog geschopte topics. :D


Dat denk ik ook :') ik weet niet eens meer wat de discussietrend toen was (al heb ik wel een vermoeden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 11:22 



 
Profiel   

Wanneer ik de titel las dacht ik goooood is deze persoon serieus?
In mijn ogen is Voltige geen direnleed. Ja inderdaad het gewicht op die paarden is enorm, maar springen is ook belastend voor een paard zijn pezen en vroeger toen paardensport nog niet bestond, moesten die dieren ook giga zware gewichten voor langere periode dragen. Beeld je in een ridder met veel te veel metaal rondom zijn lichaam. Die dieren zijn hiervoor gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 11:37 



 
Profiel   

[ img ]

Talk to the toe, de pad is echt dikker dan menig sjabrak!
( is dit geen vakantie grap?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 11:48 



 
Profiel   

Grappig dat dit topic uit 2014 soms weer boven komt (vaak door nieuwe bokkers) :+ Het paste toen mooi tussen de discussieonderwerpen in die tijd. En ja, dit was met een knipoog mocht dat niet duidelijk zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 22:36 



 
Profiel   

geerke schreef
ik denk dat je alleen als je een paard in de wei zet...je niet aan het mishandelen bent.


Bah! Geestelijke verwaarlozing.

Edit.. wat? Weer zo’n oud topic..

Is iemand her archief aan het afstoffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 22:58 



 
Profiel   

antje_vip schreef
N.a.v. de moraalridders op bokt die zeggen dat zonder zadel rijden zo slecht is voor je paard:
Wat vinden jullie van voltige? Is dat ook zielig?
Moeten wij demonstraties organiseren tijdens NK voltige, met spandoeken "stop dit dierenleed"?

Laat ik zeggen dat ik zonder zadel niet zielig/slecht vind.


Hoezo is dit zielig?

Als je goed rekening houd met het paard. En rekening houd met wat het aankan, is er toch niks aan de hand.

Dit merk je vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 20:38 



 
Profiel   

Feromisa schreef
antje_vip schreef
N.a.v. de moraalridders op bokt die zeggen dat zonder zadel rijden zo slecht is voor je paard:
Wat vinden jullie van voltige? Is dat ook zielig?
Moeten wij demonstraties organiseren tijdens NK voltige, met spandoeken "stop dit dierenleed"?

Laat ik zeggen dat ik zonder zadel niet zielig/slecht vind.


Hoezo is dit zielig?

Als je goed rekening houd met het paard. En rekening houd met wat het aankan, is er toch niks aan de hand.

Dit merk je vanzelf.


Je weet dat dit al een heel oud topic is? En dat de titel van dit topic met een knipoog is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 20:42 



 
Profiel   

Mag dit topic een vermelding in de BBB? Met eervolle vermelding vaakst omhooggeschopte topic? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 08:05 



 
Profiel   

Ah joh in augustus heb je je eerste jubileum :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 13:45 



 
Profiel   

Dino _O- true

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 11:09 



 
Profiel   

Ik ben anti voltige. Waarom gymnastiek op een levend wezen als dat ook zonder kan?
Het paard heeft er niets aan behalve hinder.

Oh dit topic is al oud zie ik :+ Nouja, nog steeds relevant aangezien het nog steeds bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 11:11 



 
Profiel   

antje_vip schreef
Mag dit topic een vermelding in de BBB? Met eervolle vermelding vaakst omhooggeschopte topic? :')

Zou niet meer dan terecht zijn! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 12:00 



 
Profiel   

Het jaar is 2300. De mens is in zijn arrogantie te laat geweest om zichzelf te redden van zijn eigen egocentrisme. De wereld is vergaan van natuurrampen en radioactiviteit. De steden zijn uitgestorven, de meren opgedroogd. Het lijkt alsof er geen leven kan bestaan op deze dode rots in het universum. Er is echter nog één sprankje hoop, één teken van leven in het universum. Er is zo namelijk net op bokt gereageerd op een topic. Het eerste teken van leven op dit forum dat zo uitgestorven leek als de aarde zelf.

"Ik vind voltige geen mishandeling, want het paard vindt het vaak erg leuk." Reageert paardengirl12kusjes.


Laatst bijgewerkt door Ierpier op 09-04-19 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 15:07 



 
Profiel   

:') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 15:21 



 
Profiel   

_O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 16:23 



 
Profiel   

lauxmautink schreef
Ehh nee de meeste voltigeurs weten waar ze mee bezig zijn en zitten het paard niet in de weg. T leven van een voltigepaard is wel zwaar.. Meerdere mensen dragen in galop op een volte is natuurlijk niet ideaal.. Maar de meeste voltigepaarden worden goed verzorgd krijgen genoeg voer en gaan de wei in, dan kunnen ze best een paar uur per week hard werken


Dat vind ik dan wel weer apart ze willen de 15% lichaamsgewicht van een paard voor een ruiter aan houden, maar met voltige soms 3x zeg even 60 kg is 180 kilo dat toch van links naar rechts hangt en stunts uit haalt is geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 16:38 



 
Profiel   

Ierpier schreef
Het jaar is 2300. De mens is in zijn arrogantie te laat geweest om zichzelf te redden van zijn eigen egocentrisme. De wereld is vergaan van natuurrampen en radioactiviteit. De steden zijn uitgestorven, de meren opgedroogd. Het lijkt alsof er geen leven kan bestaan op deze dode rots in het universum. Er is echter nog één sprankje hoop, één teken van leven in het universum. Er is zo namelijk net op bokt gereageerd op een topic. Het eerste teken van leven op dit forum dat zo uitgestorven leek als de aarde zelf.

"Ik vind voltige geen mishandeling, want het paard vindt het vaak erg leuk." Reageert paardengirl12kusjes.


:') :') :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 16:47 



 
Profiel   

Ierpier schreef
Het jaar is 2300. De mens is in zijn arrogantie te laat geweest om zichzelf te redden van zijn eigen egocentrisme. De wereld is vergaan van natuurrampen en radioactiviteit. De steden zijn uitgestorven, de meren opgedroogd. Het lijkt alsof er geen leven kan bestaan op deze dode rots in het universum. Er is echter nog één sprankje hoop, één teken van leven in het universum. Er is zo namelijk net op bokt gereageerd op een topic. Het eerste teken van leven op dit forum dat zo uitgestorven leek als de aarde zelf.

"Ik vind voltige geen mishandeling, want het paard vindt het vaak erg leuk." Reageert paardengirl12kusjes.


:') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:06 



 
Profiel   

he?, nu al weer...... _O-

oh yeh I wiggel my to again *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:26 



 
Profiel   

Lagoldy schreef
Nee Voltige is niet zielig! mensen die gaan schoppen en slaan als een paard niet luistert dat is zielig! of mensen die met sporen rijden terwijl ze niet weten hoe ze dat moeten doen dat is zielig!


Mee eens!! Voltige is niet zielig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 10:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen