Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voltige is mishandeling!

 
Profiel   

Mishandeling vind ik het niet maar ik praat het ook niet goed. Wat ik dan ook niet begrijp is dat iemand van 90 kilo afgekraakt wordt want hij of zij is veel te dik om te rijden. Maar als er 3 mensen voltige doen (en stel ze zijn in het lichtste geval 50 kg per stuk) is het 150 kilo op de paardenrug. En dat is wel goed? Ik denk dat menig voltigeur harder neerkomt dan een ruiter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-17 21:18 



 
Profiel   

Alle kinderen/volwassen die aan voltige doen houden rekening met het paard. Als je dreigt te vallen moet je van het paard afspringen zodat het paard nergens last van heeft.

en meestal is het zo dat als je er met 3 op mag dan zit er
-1 zwaardere
-1 middelmatige
-1 hele lichte
op het paard.

En voltige paarden worden uitgezocht op:
-sterkte
-conditie
-spieren
-rustighed
en nog veel meer dingen zodat het perfecte paard/pony eruit komt die het ook aan kan.

en een rustig paard vind meestal veel wel oké en zal niet snel schrikken van rare dingen op zijn/haar rug.
dus zo zit het een beetje ik hoop dat jullie er wat aan hadden.


groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-17 16:48 



 
Profiel   

Adjepatatje8 schreef
Alle kinderen/volwassen die aan voltige doen houden rekening met het paard. Als je dreigt te vallen moet je van het paard afspringen zodat het paard nergens last van heeft.

en meestal is het zo dat als je er met 3 op mag dan zit er
-1 zwaardere
-1 middelmatige
-1 hele lichte
op het paard.

En voltige paarden worden uitgezocht op:
-sterkte
-conditie
-spieren
-rustighed
en nog veel meer dingen zodat het perfecte paard/pony eruit komt die het ook aan kan.

en een rustig paard vind meestal veel wel oké en zal niet snel schrikken van rare dingen op zijn/haar rug.
dus zo zit het een beetje ik hoop dat jullie er wat aan hadden.


groetjes

Oh ik geloof heus wel dat er paarden zijn die het aankunnen, maar daarom begrijp ik dus niet zo goed waarom mensen wel boos worden als iemand van 90 of 100 kilo gaat rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 17:31 



 
Profiel   

Ik doe zelf ook aan voltige, maar dan kozakkenvoltige. Is wel met een zadel :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-17 17:51 



 
Profiel   

lucaa2 schreef
Tja, als we zo doorgaan wordt is alles ineens slecht voor je paard en mishandeling. Ik denk dat voltige geen enkel probleem is, ik bedoel, zijn er ooit paarden doodgegaan aan voltige? Of hebben ze er ernstige rugproblemen aan overgehouden? Het lijkt me niet dat het zo dramatisch slecht is voor een paard. >;)

Klopt, straks is een neckrope bijv. ook zielig omdat het de hals van je paard misschien zou kunnen ´beschadigen` ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-17 19:56 



 
Profiel   

Mishandeling vind ik wat ver gezocht, maar ik vraag me wel eens af of een uur rondjes lopen op de volte wel zo leuk is voor de paarden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 17:40 



 
Profiel   

Mishandeling vind ik het inderdaad ook niet. Zolang er wel met respect met het paard gewerkt wordt vind ik het prima. Dus rustige en soepele oefeningen, niet teveel gebonk etc. Ik denk dat een paard wel wat kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 17:45 



 
Profiel   

Wanneer je graag wil turnen doe het dan op een turntoestel die zijn er speciaal voor gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 17:51 



 
Profiel   

voltige is zeker geen mishandeling voor het paard. het paard staf, draaft of galoppeert op een volte.
ik heb zelf namelijk ook heel lang voltige gedaan met verschillende paarden. ze vonden het altijd leuk oren naar voren. alleen het paard moet het niet erg vinden om zwaaiende mensen om z'n rug te hebben wat niet ieder paard accepteert.
en een paard is zeker sterk genoeg om meerder mensen op zijn rug te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 21:17 



 
Profiel   

antje_vip schreef
N.a.v. de moraalridders op bokt die zeggen dat zonder zadel rijden zo slecht is voor je paard:
Wat vinden jullie van voltige? Is dat ook zielig?
Moeten wij demonstraties organiseren tijdens NK voltige, met spandoeken "stop dit dierenleed"?

Laat ik zeggen dat ik zonder zadel niet zielig/slecht vind.



Voltige is niet zielig.

Maar als we het echt zwart wit trekken is überhaupt een paard uit de wei halen zielig. Want zeg nou zelf, een paard staat het liefste in de wei te grazen en gaat ook niet voor de lol vrijheidsdressuur, dressuur, springen, voltige en alle andere 50 paardensporten uitoefenen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 11:15 



 
Profiel   

AmoorM schreef
moyra schreef
Waar is de tijd gebleven dat paarden paarden waren ipv porseleinenpoppetjes?


+1!

O, daar gaan we weer. Vroeger was alles beter. Deze argumentatie lijkt wel erg op "Waar is de tijd dat mannen nog echte mannen waren, en niet zeikten over asbest en tabakslucht?" Of op "Waar is de tijd dat je als leraar kinderen nog mocht slaan, en ze thuis van hun vader nog een extra draai om hun oren kregen?"

Er is nu eenmaal voortschrijdend inzicht door intens wetenschappelijk onderzoek. Zo komen we erachter wat goed is voor een beest en wat niet. Daarbij kunnen paarden niet praten en moeten we dus oppassen om maar aan te nemen dat ze het wel trekken. En zelfs al zitten ze met hun oortjes naar voren, wat zegt dat? Jij ligt misschien te genieten van de zon, niet wetende dat je huidkanker aan het kweken bent.

Ik heb geen verstand van paardenruggen, maar laat de discussie maar lekker gevoerd worden. Wel op basis van veterinaire argumenten, niet op de onderbuik. Dus geen "Ooooo dat is sielugh!" maar ook geen "Waar is de tijd gebleven dat (...)" Gewoon: wat kan een paardenrug wel hebben en wat niet, en op basis waarvan vind je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-17 11:26 



 

damduns schreef
antje_vip schreef
N.a.v. de moraalridders op bokt die zeggen dat zonder zadel rijden zo slecht is voor je paard:
Wat vinden jullie van voltige? Is dat ook zielig?
Moeten wij demonstraties organiseren tijdens NK voltige, met spandoeken "stop dit dierenleed"?

Laat ik zeggen dat ik zonder zadel niet zielig/slecht vind.



Voltige is niet zielig.

Maar als we het echt zwart wit trekken is überhaupt een paard uit de wei halen zielig. Want zeg nou zelf, een paard staat het liefste in de wei te grazen en gaat ook niet voor de lol vrijheidsdressuur, dressuur, springen, voltige en alle andere 50 paardensporten uitoefenen. :D


Des te meer reden om, als we het toch doen, rekening met paarden te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-17 21:06 



 
Profiel   

Dinopino schreef
Wanneer je graag wil turnen doe het dan op een turntoestel die zijn er speciaal voor gemaakt.


Ik neem aan dat jij paardrijd? Dan kan ik ook zeggen als je wilt paardrijden, doe dat dan op een houten paard. Sorry dat ik zo reageer, maar dan kan je wel van elke sport zo iets verzinnen. Voltige is geen mishandeling. Voor je dingen op het paard gaat doen *moet* je eerst oefenen op een houten paard. Dan pas mag je het op het echte paard proberen. Groetjes Adjepatatje8

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 21:57 



 
Profiel   

aisie schreef
Tja als je de topics bekijkt over wat zwaardere ruiters dan valt het me nog mee dat hier inderdaad geen discussies over gehouden worden. Er zitten soms wel 3 tot 5 personen op de rug van zo een voltige paard allerlei kunstjes uit te oefenen. Al zouden ze allemaal maar 50 kg wegen dan zit er toch nog heel wat gewicht op de rug.


Er zitten max. 3 personen op

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:01 



 

Adjepatatje8 schreef
aisie schreef
Tja als je de topics bekijkt over wat zwaardere ruiters dan valt het me nog mee dat hier inderdaad geen discussies over gehouden worden. Er zitten soms wel 3 tot 5 personen op de rug van zo een voltige paard allerlei kunstjes uit te oefenen. Al zouden ze allemaal maar 50 kg wegen dan zit er toch nog heel wat gewicht op de rug.


Er zitten max. 3 personen op


Als die personen met hun drieën samen in totaal onder de 80 kilo blijven en het paard hoeft niet vaker dan 1x per week 20 minuten lang die voltigerondjes te lopen dan vind ik weinig mis met voltige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:08 



 
Profiel   

Liever een atletisch persoon met balans en lichtheid op een paard zonder zadel of dekje dan een hoop geduw en getrek vanuit onbalans en het gebrek aan atletisch ontwikkeld lichaam op een “zeteltje” die het paard vaak niet eens goed past..
Een zadel is ook zo overschat vind ik.
Hoe rigide kan een zadel zijn, vaak nog met middeleeuwse materialen zoals een massieve houten boom met ijzeren onderdelen.
En dat leggen we dan op een bewegend wezen?!
Je gaat toch ook niet hardlopen op klompen..
Een zadel is er eerder gekomen voor het comfort van de mens, niet voor die van het paard.
Die heeft belang bij een gebalanseert persoon die mee is met de beweging, die kennis heeft van de biomechanica en zijn eigen lichaam beheerst


Laatst bijgewerkt door Clasical op 10-02-18 22:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:32 



 
Profiel   

Ik hoop dat je sarcastisch bent.. Drie man onder de 80 kilo blijven? 25 kilo per persoon? Das knap :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:33 



 
Profiel   

jemig er is wel heel veel sielughhh tegenwoordig zeg... pffffffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:38 



 
Profiel   

Arabesk schreef
jemig er is wel heel veel sielughhh tegenwoordig zeg... pffffffff


Echt hè, straks mag je ook al niet meer op je kat voltigeren Hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:45 



 
Profiel   

Als dit al zielig moet zijn...

Hou je alsjeblieft bezig met honden, katten, ezels, paarden en alle andere soort dieren die worden verminkt en niet worden verzorgd. Dat is pas zielig.

Over die voltige paarden hoef je je echt niet druk te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:48 



 
Profiel   

Vroeger was alles beter, ik lees het alweer! :Y)

Heb nog nooit aan voltige gedaan en heb mezelf er niet in verdiept dus durf hier geen oordeel over te plaatsen. Vind het in ieder geval met een persoon op de rug totaal niet 'zielug' ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:49 



 
Profiel   

Ik bedenk mij eigenlijk dat voltige mij nog wel de meest vriendelijke tak van de paardensport lijkt...
Zulke atletische mensen op je rug daar kan je als sportpaard enkel van dromen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:55 



 

bartjeminoes schreef
Ik hoop dat je sarcastisch bent.. Drie man onder de 80 kilo blijven? 25 kilo per persoon? Das knap :o?


1 volwassen voltigeur van 80 kilo kan in mijn ogen best, beetje jammer dat je juist door al het afzetten en opspringen een hoop extra versnelling = extra druk = extra kilo's op de rug uitoefent, maar paarden zijn niet van suiker.
2 kinderen van 40 kilo kan in mijn ogen ook
3 zevenjarigen 20-25 kilo vind ik ook prima

Je kunt dus best met 3 voltigeurs onder de 80 kilo blijven - je moet het alleen wel willen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 22:56 



 

Dit topic is uit 2014, maar wordt ieder jaar even wakker gemaakt zo te zien :D, grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 23:03 



 
Profiel   

Marie_Anne schreef
Dit topic is uit 2014, maar wordt ieder jaar even wakker gemaakt zo te zien :D, grappig.


Dat is 'pas' vier jaar geleden, vroeger was alles beter.... (Oké sorry :Y) )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 23:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen