Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bodyprotector ja of nee ?

 
Profiel   

Ik rijd al sinds ik 6 ben en heb er nooit een gedragen. First of all lijkt het me enorm beperkend in je beweging, en dat op zich lijkt me al een gevaarlijk iets eigenlijk. Het lijkt me niet comfortabel.

Tijdens een cross zou ik er een voordeel in kunnen zien omdat het dan wel mooi kan zijn wat extra bescherming te dragen, maar dan alsnog, als het je beperkt in je bewegingen vraag ik me af of die oplossing veel veiliger is.

Ik vind het ook altijd van die grote schuimblokken kogelvrij vest dingen, zou mooi zijn als ze iets kunnen ontwikkelen wat iets beter aansluit op het lichaam zodat het fijner zit en er mooier uit ziet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-16 06:50 



 
Profiel   

Ik rijd ook met een body protector!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 12:07 



 
Profiel   

Ik draag zelf ook een body protector, ik vind het erg fijn omdat als je bijvoorbeeld springt, en je paard weigert en je valt met je rug op de balken dat de bodyprotector dan idd de grootste klap opvangt. Maar dat is mijn mening.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-16 22:20 



 
Profiel   

Ik rij ook sinds een jaartje met bodyprotector.. mijn merrie van 24 rij ik er niet mee maar mijn jonkie van 5 wel..

Ben toen ik mijn jonge paard net had best hard op mijn rug gevallen toen ik nog geen bp had.. kon mij wel zo draaien dat ik niet op mijn schouder viel etc..

Daarna een bp gekocht, weer gevallen maar door d'r bp kon ik mijn lichaam niet goed draaien waardoor ik mij met mij arm heb opgevangen met als gevolg een zwaar gekneusde elleboog waar ik nu een jaar later nog steeds last van heb en hem nooit meer helemaal gestekt krijg..

maar alsnog blijf ik met de bodyprotector rijden, geeft me op de een of andere manier toch een vertrouwder gevoel op jonge paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-16 22:50 



 
Profiel   

Ik rijd ook met bodyprotector, maar eigenlijk alleen op buitenrit!
Ik heb mn bodyprotector zo'n 3,5 jaar geleden aangeschaft omdat mijn pony toen nog erg 'groen' was en nogal vaak de benen nam met mij er op. Ik vind het persoonlijk wel veiliger, ben een keer hard gevallen maar omdat ik toen mn bodyprotector aanhad, had ik (gelukkig) alleen gekneusde ribben, zonder bodyprotector had ik een beschadiging aan mijn nieren opgelopen.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik vind het een stuk veiliger! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 12:09 



 
Profiel   

Ik rijd met dressuur niet met een bodyprotector echter met springen en crossen wel. Afgelopen jaren ben ik 2 keer van mijn paard afgevallen. Beide keren ben ik hard op mijn rug gevallen ( een keer op een hindernis en de andere keer is het paard op mijn rug geland). Beide keren had ik mijn rug zwaargekneusd maar als ik geen bodyprotector aan had gehad had ik al 2 keer mijn rug gebroken gehad. Ik ben dus erg blij dat deze dingen bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 12:12 



 
Profiel   

Gehoord dat je lelijk je rug kunt bezeren met een bodyprotector?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 19:19 



 
Profiel   

Dan heb je eentje aan die niet goed zit. Dan had ik mijn rug al tig keer lelijk bezeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 19:22 



 
Profiel   

Ik rij er zelf niet mee en vijd het ook fijner zonder. Wat heel belangrijk is, is dat hij goed past! Wij zien op de manege vaak mensen met een te kleine of te grote bp en dan richtten ze alleen maar meer schade aan. Wat wel een nadeel is, is dat je vaak niet meer kan doorrollen e.d waardoor je toch een soort van belemmert word in je bewegen als je valt. Je hebt ook rugprotectors, die zou ik eerder aanraden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 19:28 



 
Profiel   

Ik ben een keer vrij hard van een paard gevallen(hij gaf me een trap na op m'n rug, maar gelukkig niks ernstigs), en sindsdien rijd ik bijna altijd met bp. Het nadeel vind ik, dat ik m'n bovenlichaam(bij mij vooral m'n schouders) wat minder goed kan ontspannen door de bp. M'n houding wordt wat meer 'gevorceerd'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 19:38 



 
Profiel   

Bij dressuur draag ik hem nooit, ik draag hem alleen als ik spring of als ik naar buiten ga met een onervaren/jong paard, voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 19:41 



 
Profiel   

Voor kinderen zeg ik ja. Voor volwassenen zeg ik kijk even hoe mak je paard is. Is hij schrikachtig zou ik het zeker doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-16 18:18 



 
Profiel   

Ook tijdens dressuur heb ik hem aan, 2x gevallen met hersenschudding. 2e keer dat ik viel had ik zonder bodyprotector nu een verlamming, dus hij is altijd aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-16 17:42 



 
Profiel   

Persoonljjke mening: Ik ben 18 en rij nu ruim 11 jaar. Ik heb nooit een bodyprotector gedragen, behalve 1 keer met een cross wedstrijd. Ik vind het een vervelend gevoel en heb het idee dat ik me niet goed kan bewegen, bijvoorbeeld als een paard bokt heb ik het idee dat ik minder stabiliteit hebt, maar ik denk dat dit ook wennen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-16 15:22 



 
Profiel   

het is aan te raden voor iedereen, maar het zit minder fijn. ik gebruik mijn body protector bij het springen en naar het bos. het eerste jaar met duck heb ik hem gewoon full time gedragen als ik reed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-16 17:29 



 
Profiel   

Ik vind het niet echt comfortabel zitten, maar na een paar vallen moet ik hem met springen wel om, met dressuur vind ik het een te veel vastzittend en belemmerend gevoel dus draag ik hem niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-16 21:51 



 
Profiel   

Nee, ik draag hem nooit en heb dat in alle jaren ook nooit gedaan. Wanneer je valt ben je minder soepel en in je zit ben je minder bewegelijk, met een bodyprotector kan je gewoon minder makkelijk meebewegen in de onderste helft van je lichaam terwijl je bovenlichaam stil is.
Met dressuur vind ik het al helemaal (sorry als ik hiermee mensen beledig) klinkklare onzin en zeker met paarden inrijden raad ik het altijd af. Je word belemmerd in je bewegingen en je eigen beweging is het eerste waar ik als instructrice aan zou willen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-16 21:20 



 
Profiel   

Een goede en goed passende bp zit echt niet in de weg hoor.
Met cross is het gewoon verplicht dus of je het nu wel of niet wat vindt, het moet.
Mijn dochter trekt m met springen thuis ook altijd aan en op buitenrit als pony wat fris oogt, vaak ook. Kwestie van wennen en een goeie kopen. Na 5 minuten is ie gevormd en doet ze er alles mee. Vaak vergeet ze na het rijden zelfs dat ze m nog aan heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-16 21:30 



 
Profiel   

Ik draag ook geen bodyprotector. Sowieso rijd ik eigenlijk alleen dressuur in de bak (training) en ik heb eerlijk gezegd alleen het gevoel dat dat ding me in de weg zit. (En ja, ik heb goede gepast die wel bij mijn lichaam pasten, maar ik vond het alsnog niet lekker zitten) Natuurlijk zie ik dat het erg veel helpt bij vallen, maar ik zou zelf er geen dragen. Ook puur omdat ik, als mijn pony wegschiet (wat ik echt niet zo snel zie gebeuren) juist dan niet goed kan bewegen. Mocht ik ook met haar gaan springen, zou ik er denk ik wel één aandoen. Op buitenrit in andere landen/op onbekende paarden doe ik er ook nog wel eens een aan als ze deze aanbieden, maar dat is meer omdat ik dan onbekend ben met alles en het voor die uurtjes dan niet zoveel uitmaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-16 21:33 



 
Profiel   

Nou ik had 2maanden geleden toen ik met springen van mijn paard viel graag een bodyprotector protector om willen hebben! Ben met mij onder rug in de staander gevallen.. nog steeds veel last van mijn rug.
Dus jah ik zeg met springen om en dressuur hangt af van je pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-16 21:43 



 
Profiel   

het hoeft niet per ce

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-17 12:36 



 
Profiel   

alice0cullen schreef
Ik vind het ondingen. Ze geven een vals gevoel van veiligheid in mijn mening.
Het belemmert je bewegingsvrijheid. Ik ben vaak genoeg gevallen en zie geen toegevoegde waarde aan een bodyprotector.



Voor mensen die bang zijn kan het een fijn gevoel zijn, maar voor mijn mening draag ik hem liever niet. Heb weleens een paar mensen gekend die iets gebroken hadden DOOR de bp. Deze hadden de rand van de bp tegen haar nek gekregen waarbij ze haar nek brak. En zo ken ik er nog wel meer. Ik heb een keer met gereden omdat het verplicht was. Daar was het eigenlijk alleen omdat er giga stenen en dingen op het pas lagen. ( de paarden waren daarvoor bestemd ) deze liepen gewoon lekker op hun gemak door een rivier. Ook gingen we galopperen op een pad waar we met onze pony's niet een langs zouden gaan. Nederlandse pony's zijn kwetsbaar en IJslanders konden wel tegen wat stenen op de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-17 12:40 



 
Profiel   

Een bodypro beschermt jouw belangrijkste organen, maar meestal zit het meer in de weg dan dat het helpt. Vooral wanneer je erg hard valt is een bodyprotector erg handig, maar als je zachtjes valt zit het meestal in de weg. Zeker als je bodypro te klein is kan het in je buik of rug prikken, en dat is natuurlijk erg vervelend.

Bij springen is het belangrijker dan bij dressuur, dus ik zou zeggen: Als je je niet zo ergert aan je bodypro, gewoon dragen! Als je het vervelend vind en het je irriteert tijdens het rijden zou ik het niet altijd aan doen. Als je op een groot of druk paard gaat rijden, of hoog gaat springen zou ik wel je bodypro aan doen, voor je eigen veiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 18:54 



 
Profiel   

ouder topic zie ik.. maar het ligt aan de energie hoeveelheid van je pony tenzij je gaat springen of op een buitenrit gaat.. zelf spring ik thuis niet et bodyprotector maar op de manege en op wedstrjd wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-17 18:41 



 
Profiel   

Ben zelf wel groot voorstander van bodyprotectors. Rijd nu niet meer na een nare val, had toentertijd geen bodyprotector helaas. Mogelijk had ik nu nog gereden als dat anders was geweest, maar dat weet je nooit. Ook de mentale component speelt een rol (angst om te rijden).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-17 09:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen