Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 13 [ 302 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en mobieltje

 
Profiel   

tylando schreef
Ik zie de laatste tijd veel mensen , vooral jongeren , op hun paard aan het stappen , teugels los en druk aan het appen of wat dan ook!
Ook al paar keer dat er gelongeerd word en de blik alleen maar starend naar het schermpje van je telefoon.
Paard loopt ondertussen zijn rondjes maar.
Ik vind dat zo niet bezig zijn met je paard ( hobby?) en stoor me er vreselijk aan!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening/ reacties hier op !


Eigenlijk is alles er zoals over gezegd. Ik wil er nog wel dit aan toevoegen en wel dat sowieso het een beetje sneu staat als je continu met je mobieltje bezig bent,helemaal als je vervolgens ook nog gaat paardrijden. Bedoel,denken dat je paard er geen erg in heeft, terwijl volgens mij deze maar al te goed doorheeft of de rijder/rijdster op hem wel met hem bezig is of iets anders. Paarden zijn volgens mij niet gek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 15:35 



 
Profiel   

Allereerst: leven & laten leven. Ik kan me werkelijk niet irriteren aan mensen die appen te paard, zolang het maar niet ongevaarlijk word. Ik vind het anno 2017 véél erger dat er nog steeds zoveel mensen hun paard in de krul trekken of met de teugels 'spelen'. Daar is nu zoveel over bekend/over te lezen

Tijdens een les of dressuurwerk zal ik m'n telefoon er ook niet bij pakken. Af en toe heb ik wel m'n telefoon bij voor een leuke foto en/of filmpje. Dit kan bijvoorbeeld zijn bij een mooie buitenrit of tijdens het longeren om de training vast te leggen als vergelijkingsmateriaal. Voor de rest houd ik me zoveel mogelijk afzijdig van m'n telefoon als ik op stal ben. In verband met m'n werk kan ik deze helaas niet uren wegleggen.

Al moest ik wel lachen om die foto eerder in dit topic van die twee wedstrijdruiters :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:14 



 
Profiel   

:') Als ik een buitenrit ga maken heb ik mijn telefoon, Go Pro en filmcamera mee. _O- _O-
*-:)

Maar ik heb de telefoon alleen als noodgeval mee, of als ik mijn locatie doorgeef aan manlief. Ik heb zo'n oud schijthok van een telefoon, die loopt al vast als je er naar kijkt. := Dus daar wil je niet eens mee bezig zijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:48 



 
Profiel   

Ik app nooit op een paard etc. Maar ik maak wel soms een foto of een filmpje, ook als ik longeer.
Maar ja, appen vind ik ook onzin haha. Dat kan daarna nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 11:49 



 
Profiel   

Schuldig! Uitstappen vind ik niet echt spannend en met trainen, afzadelen enz heb ik er geen tijd en handen voor vrij, dus ik beantwoord ff mn appjes tijdens t uitstappen. Schrikken, ja dat doet ze weleens. Dan ga ik mee in de beweging en neem ik dr weer terug in stap. Ik rij meestal alleen in de bak dus anderen hebben er ook geen last van. Zonde van je tijd om je dan aan mij te ergeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 14:32 



 
Profiel   

Ik leg mn telefoon meestal in mn tas op stal.
Ik kan ook echt niet mn telefoon vast houden en rijden tegelijk (dus ook nooit leuke filmpjes te paard). Mijn handen zijn te klein (of mn telefoon te groot, natuurlijk).
Ik zou ontzettend bang zijn om m te laten vallen en ik snap niet hoe anderen dat doen.
Als je met meerdere mensen in de bak bent, dan zou ik me er wel aan irriteren als iemand anderen in de weg rijdt, door bvb op de hoefslag te stappen zonder op of om te kijken, terwijl er mss nog anderen serieus aan het rijden zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 14:37 



 
Profiel   

Schuldig! Ik maak regelmatig een oortjes foto als ik erop zit, of een foto van paardlief op de poetsplaats/in de bak/ in de wei/ etc.
Mobiel heb ik sowieso 9/10 keer bij me met rijden, vooral i.v.m. de veiligheid. Ik rijd vaak alleen en mocht er dan wat gebeuren waar een ambulance/veearts/etc voor nodig is dan kan ik ze direct bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 14:48 



 
Profiel   

Ik heb mijn telefoon bij me tijdens het longeren van mijn paard om de tijd bij te houden. Deed altijd eerst op gevoel en dacht dat ik dan half uur bezig was, maar scheen dat ik krap aan kwartiertje bezig was. Voor het rijden had ik altijd een horloge bij me alleen die stuk gegaan. Dus dat doe ik weer wat op gevoel met als resultaat dat ik er soms kort opzit. Dus denk dat ik toch maar weer eens iets van tijd bij me moet hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 14:54 



 
Profiel   

Oh ik pak hem er wel eens bij. Ook bewust. Tussendoor even stappen even gedachte ergens anders om daarna opnieuw te starten bv. Uitstappen ook. Tijdens longeren alleen als ik een filmpje wil maken :)

Op buitenrit altijd bij me. Ook voor foto's enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 14:58 



 
Profiel   

Zelf neem ik mijn telefoon wel altijd mee, maar ik zou niet gaan appen op het paard. Stel er gebeurt wat en je zit met je telefoon in je hand, dan is de kans dat je eraf ligt toch wel iets groter denk ik zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 08:52 



 
Profiel   

Hier ook wel schuldig.. maar enkel tijdens uitstappen of met longeren voor filmpje maar dit zijn slecht enkele seconde

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 12:32 



 
Profiel   

Schuldig. Met uitstappen. Met rijden heb ik n oortje tegenwoordig. Wegens oproepen vanuit mn werk kan ik gebeld worden. En met n stevige buitenrit van twee uur... Is dat erg praktisch.

Wel hilarisch trouwens.

"Ja je hebt n goed punt, klikklik drrraf, en ik zou het inderdaad zo aanpakken. Easyy easyy. Maar met de opstelling, let op gaaaalop braaaaf, zou ik het zo laten"

Meestal valt het samen aan de andere kant met... Hoooo rustig... Geef je dr n schouderklopje :') mooi man..
En totaal geen irritatie. Juist respect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 12:43 



 
Profiel   

Tijdens het rijden en loggeren raad ik het af om op je mobieltje te zitten. Gewoon voor de veiligheidsventiel paard en ruiter. Je kunt niet snel genoeg ingrijpen mocht er plots iets gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-18 18:01 



 
Profiel   

Tijdens buitenritten zou ik altijd een telefoon meenemen voor noodgevallen. Maar appen of wat dan ook tijdens het rijden in het algemeen vind ik link. Een paard kan altijd schrikken of struikelen. Het is dan moeilijk ingrijpen met een lange teugel in 1 hand. Ik persoonlijk zou het nooit doen. Al denk ik wel dat ik me zou laten verleiden een oortjes foto te maken tijdens een buitenrit. Dat de uitzondering op de regel zijnde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 18:05 



 
Profiel   

Ik heb mijn telefoon altijd in mijn zak voor als ik alleen rij en er niemand in de buurt is. Ook kijk ik er op voor de tijd en maak ik er foto's mee. Ik vind het wel onverantwoord als je gaat appen tijdens het uitstappen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 18:09 



 
Profiel   

Ik houd mijn mobiel bij mij, maar dit is puur voor nood en ik kijk er niet op. Ik vind het rijden met een mobiel in de hand erg gevaarlijk. Ik vind dat je je aandacht bij je paard moet houden. Een bericht kan wel even wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 23:14 



 
Profiel   

Ik heb mijn telefoon áltijd in mijn broekzak als ik ga rijden. Voor de veiligheid inderdaad. Ik heb een keer zo’n smak gemaakt dat ik niet meer kon bewegen en toen zelf de ambulance gebeld en vervolgens een stalgenoot waarvan ik wist dat ze er was, maar ze had me nog niet horen schreeuwen. Sindsdien om die reden altijd in mn broekzak.
Maar appen kan wachten tot ik weer met beide benen op de grond sta. Heb daarom geluid ook altijd uit. Wel trillen aan voor als ik gebeld word. Ik word alleen gebeld als er iets dringends is en stap in dat geval even af.
Heel af en toe maak ik een oortjesfoto of ik laat iemand anders vanaf de grond een stukje filmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-18 23:58 



 
Profiel   

Ik heb mijn mobiel meestal in mijn zak als ik rijdt maar ik kijk er verder niet op. Ook zet ik mijn geluid uit aangezien paarden daar ook van kunnen schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 22:22 



 
Profiel   

Tja, ik heb hem nooit mee tenzij ik van tevoren bedacht heb dat ik een buitenrit ga maken. De helft van de tijd ligt hij ergens in huis of ik vergeet hem op school. Krijg ook vaak genoeg te horen of ik het appje van 3 dagen geleden al ontvangen heb. :')
Niet bepaald een telefoon verslaafde dus.

Maar ik erger mij er ook niet aan als anderen mensen wel met hun telefoontje zitten, tenzij ik een gesprek aan het voeren ben met diegene. Dan kan ik wel een beetje pissig worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 22:26 



 
Profiel   

Ik heb mijn telefoon wel altijd in mn broekzak. Heb een app zodat ik kan zien hoeveel ik stap/draaf en galoppeer :D
En ik maak me ook wel eens schuldig aan een snapchat of oortjesfoto. Maar je zult me niet zien bellen op het paard, dit vind ik zelf onprettig en voel ik me niet veilig bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 22:59 



 
Profiel   

Altijd telefoon bij me.
Maak filmpjes en foto's als ik rij, longeer, kunstjes oefen. Ek toen we nog menden ook. Eigenlijk van alles wat we doen :D
Heb al zoveel mooie herinneringen vast gelegd zo en kan altijd terug kijken wat we gedaan hebben.
Plaats ze ook gerust dan op Facebook of stuur ze naar mijn moeder via Messenger of naar vriendinnen via whatsapp.

Het ligt ook wel aan paardlief haar bui als ik mijn aandacht echt volledig bij haar moet hebben of ik heb mijn handen vol aan haar blijft foon in zak zitten.

Ik erger me dan ook totaal niet aan anderen die met hun telefoon bezig zijn op het paard of er naast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 23:10 



 
Profiel   

Heel erg schuldig. Ik heb mijn mobiel altijd bij en met brave paarden app of bel ik ook rustig. Daarbij rij ik vaak alleen en kan ik dat niet in stilte dus zet altijd muziek aan op mijn telefoon(als er geen radio in de bak is). Alle paarden die ik momenteel rij zijn dus ook geluid/muziek op jun rug gewend. 1 jaar geleden zelfs bellend in volle galop door het bos gegaan om een paard vam een stal genootje te zoeken. Is dat ideaal als je paard het al een beetje gewend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 23:16 



 
Profiel   

Ik heb hem aaaaltijd bij mij. Het geeft toch een veilig gevoel dat ik kan bellen als ik er naast lig.

Tijdens het longeren maak ik nog wel eens filmpjes. Af en toe stuur ik ook wel een Appje. Meestal kijk ik alleen vlug wat voor berichtjes het zijn en beantwoord ik ze later. Tijdens het uitstappen als ik erop zit, maak ik wel eens een foto of filmpje voor snapchat. Ik app eigenlijk nooit als ik er op zit. Daarnaast ga ik niet mijn tijdlijn van Facebook of insta checken.

Ik heb mijn telefoon sowieso altijd op stil. Ik heb 1 keer gehad dat ik hem op geluid had en dat mijn paard schrok en aan de haal ging.

Het is ook wel fijn om dat ding even niet te gebruiken. Even afsluiten van alle social media.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 23:29 



 
Profiel   

:') mijn paard schrikt niet van de beltoon... het werkt hetzelfde als whoa op een westernpaard...

Ik heb weleens een compleet rondje heide live op Facebook gedaan. Was over nagedacht; doodzieke vriendin wilde graag mee maar zou dat nooit meer kunnen. Dit was the next best thing.

Daarnaast vindt ik googlemaps ook een uitkomst. Verdwaal ik niet meer compleet in een onbekend bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 03:28 



 
Profiel   

Ik ben ook schuldig, maar enkel bij het uitstappen en als er niemand anders in de bak rijd. Ik ken mijn paard en weet dat hij er (vrijwel) nooit vandoor gaat en van bijna niks opkijkt, natuurlijk kan het een keer fout gaan, maar ik denk dat ik dan eerder mijn telefoon zou laten vallen en me snel weer herstel dan dat ik er gelijk naast lig oid. Tijdens het longeren of losgooien maak ik af en toe een filmpje voor Snapchat of ik reageer op een dringend appje maar meer ook niet. Tijdens het uitstappen hetzelfde eigelijk, ik ga niet door mijn Instagram of Facebook tijdlijn scrollen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 03:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 13 [ 302 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen