Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 13 [ 302 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en mobieltje

 
Profiel   

Ik heb hem eigenlijk altijd in mijn zak. Gewoon voor het geval ik er af mieter je weet maar nooit. Daarbij heb ik een app op mijn telefoon die mijn trainingen bij houd, hoeveel je ongeveer stapt draaft en galopeerd, aantal km en hoe vaak je bochten maakt en welke hand je rijd. Super handig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-18 04:22 



 
Profiel   

Ik heb hem ook eigenlijk altijd bij me..voor t geval ik er af val en omdat ik vaak mijn muziek aan heb staan. Merk aan mn paarden dat ze het dan ook gezelliger vinden ofzo ? Ze worden er iig gemotiveerder van haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 21:10 



 
Profiel   

Ik heb hem meestal ook in mijn zak, en wil wel eens de occasionele foto nemen, maar dat is het dan ook. App'en doe ik nooit op mijn paard, dat doe ik achteraf wel wanneer ik afgestapt ben :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 21:13 



 
Profiel   

Voor de veiligheid - altijd mee. Maar alleen daarvoor.
Ik vind dat iedereen moet appen of bellen als ie daar zin in heeft. Maar ik doe het niet, want ik vind de concentratie en het bezig zijn met mijn paard zo'n fijn moment van de dag, dat laat ik niet verstoren door andere dingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 21:18 



 
Profiel   

Ik heb mijn mobieltje ook altijd bij. Voor een buitenrit erg handig! :D En in de bak maak ik toch wel erg vaak een foto. Of kijk ik nog heel snel even hoe het proefje ook alweer in elkaar zat zodat ik hem kan oefenen als niemand kan voorlezen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-18 21:22 



 
Profiel   

Ik heb hem ook altijd bij. Toen ik nog met mijn paard reed, stak die ook gewoon altijd in mijn zak en dat zou ik in de toekomst ook doen. Zeker bij een buitenrit, als er iets gebeurd kan je altijd iemand bellen. En ik maakte ook toen af en toe een foto, want het mooiste zicht is toch de rest van de horizon tussen de oren van een paard, hé ;)
Soms een filmpje of foto maken vind ik bijvoorbeeld niet erg, maar niet constant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 14:30 



 
Profiel   

Ik vind het best gevaarlijk! Maar het is wel Fijn hem bij te hebben, vooral op buitenrit. Als er iets gebeurd kan je dan altijd iemand bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 19:20 



 
Profiel   

Even een foto maken moet ook kunnen lijkt me. Maar zorg dag je iig je teugels of longeerlijn in je andere hand vast houdt. Als je hier mee werkt. En bedenk je dat je met een vluchtdier bezig bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 19:23 



 
Profiel   

Ik snap zeker dat men hem bij zich houdt tijdens het rijden. Ik vind dit zelfs zeer slim aangezien er altijd iets kan gebeuren.

Ik vind het langs de andere kant vooral gevaarlijk wanneer iemand er mee bezig is tijdens het longeren en je daar ook aan het rijden bent. Als dat paard plots schrikt en die persoon met iets anders bezig is, kan het paard zich al snel los trekken volgens mij en paniek veroorzaken bij de anderen. Op deze momenten vind ik het dan ook absoluut niet verantwoord om ermee bezig te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 14:08 



 
Profiel   

Zag ik laatst ook ja. Op Instagram komen ook heeeeel veel van zulke foto's en zelfs video's online. Ik denk. Als het paard nu een keer schrikt. Let je niet op en is de kans behoorlijk groot dat als het paard vlucht ofs je eraf valt. Zelf vind ik het levensgevaarlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-18 16:17 



 
Profiel   

Ik heb wel altijd mijn mobiel bij me als ik aan het rijden ben, maar ben er zelden tot nooit echt mee bezig. Af en toe kijk ik naar de tijd (als ik mijn horloge weer eens ben vergeten) en tijdens het uitstappen lees ik wel eens snel de WhatsAppjes die ik heb binnengekregen. Verder reageer ik hier niet op, doe ik later wel.
De berichtjes lees ik ook alleen als ik in mijn eentje in de bak ben, overigens. Ik wil door mijn appgebruik niet anderen in de weg zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-18 20:37 



 
Profiel   

Ik ben schuldig aan het maken van oortjes foto's [ img ]
maar voor de rest blijft mijn telefoon lekker in mn zak. Wat moet ik met dat ding als ik op mn paard zit? Ook tijdens het poetsen, grondwerken en longeren maak ik hooguit even een foto. Ik reageer niet op appjes of telefoontjes, ik hoor/voel ze vaak niet eens binnenkomen, veel teveel met mn paard bezig :+

Ik heb niet al te lang geleden nog gezien hoe iemand bijna van zn paard flikkerde door een overhangende tak die over het hoofd gezien werd doordat ze op haar telefoon zat te turen.
Het was een hilarisch gezicht, dat dan weer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-18 20:53 



 
Profiel   

Ook ik ben schuldig.
Telefoon zit altijd in m'n zak, maar ik unlock hem nog niet eens.
Maak enkel oortjesfoto's, reageren op een appje of een belletje doe ik wel als ik terug op stal ben.[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-18 21:02 



 
Profiel   

Lekker leven en laten leven! Ik app tijdens het uitstappen en maak foto's op buitenrit. Ik galloppeer zelfs filmend met 1 hand. Nou en dat is mijn keuze en mijn inscgatting of mijn paard er braaf genoeg voor is. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-18 10:16 



 
Profiel   

Telefoon gaat altijd mee op buitenrit om snelheid en afstand bij te houden op Strava, en als mijn merrie chill is dan maak ik een foto/filmpje. In de bak ligt mijn telefoon gewoon in de kast.
Snap niet dat mensen gaan appen tijden het uitstappen, houd je aandacht er toch even bij, die paar minuten kan je echt wel even zonder een telefoon, geef die aandacht maar lekker aan je paard.
Heb de bijrijder van onder de 18 wel gevraagd om niet met haar telefoon bezig te zijn terwijl ze met mijn merrie bezig is, stukje veiligheid inbouwen. Op den duur, als het goed voelt, kan ze ook gewoon een foto/filmpje maken op buitenrit, maar pas als ze mijn merrie goed aanvoelt en er wederzijds vertrouwen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 10:22 



 
Profiel   

Ik heb mijn mobiel, zeker als ik alleen rijd, altijd op zak. Maar ik gebruik m tijdens het rijden/longeren alleen om soms een foto te maken. Bellen doe ik niet, appen al helemaal niet. Alles wat in de app binnenkomt, kan prima wachten tot paardlief weer op stal/weide staat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 10:43 



 
Profiel   

Als ik ga rijden wil ik eigenlijk altijd mijn telefoon in de buurt hebben voor het geval er wat gebeurt, ook in de bak. Op mijn vorige stal is er iemand ooit zo hard afgevallen dat er een ambulance naar stal moest komen. Gelukkig waren er toen mensen in de buurt, maar moet er niet aan denken dat ik ooit alleen aan het rijden ben en ik val er zo hard af dat ik niet meer zelf op kan staan of zoiets. Ben dan wel blij als ik in ieder geval kan bellen.

Verder app ik alleen om bijvoorbeeld de mensen thuis te laten weten dat ik later ben zodat ze zich niet onnodig zorgen maken (wat vrij snel gebeurt), niet zomaar ff voor de gezelligheid. En ik maak oortjesfoto's, maar dat doe ik ook alleen als de omstandigheden dat toelaten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 11:22 



 
Profiel   

Ik vind dat als je rijd, je focus ook echt bij het paard moet zijn, wil je toch dringend een appje sturen of een foto wil maken vraag het dan, je hebt toch er niks aan als je bij je paard bent dan alleen op je telefoon zit...
Op buitenrit of als je alleen bent dan snap ik dat je je telefoon bij je houd, maar dan alleen in noodgevallen niet voor de lol ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 21:08 



 
Profiel   

Die van mij ligt eigenlijk altijd in mijn zadelkast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-18 21:11 



 
Profiel   

Ik betrap mezelf er op dat ik de in- en uitstaptijd vaak gebruik om (langere) appjes te sturen of telefoontjes te plegen, waar het de rest van de dag maar niet van komt :o Eigenlijk heel slecht, maar paard is super braaf, dus dan is het gauw even gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 14:03 



 
Profiel   

Wist je dat je als je paardrijdt als bestuurder wordt gezien volgens de wet en dat je wat de wet betreft dan strafbaar bent en een bekeuring kan krijgen voor het NIET handsfree bellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 14:08 



 
Profiel   

Ik bedoelde trouwens in de bak, niet op de openbare weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 14:12 



 
Profiel   

JJanss schreef
Ik bedoelde trouwens in de bak, niet op de openbare weg.


Dan ook niet gebruiken. Je paard of pony hoeft maar te schrikken van iets.. Je bent nooit zo snel om dan een corrigerende actie uit te voeren. Als je afgeleid bent duurt het sowieso 1 a 2 sec voordat men weet wat er aan de hand is en wat men moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 14:18 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje mijn bijrijdpaarden en eigen paard getraind met behulp van intervals en een speciale Equi app waarmee er precies werd bijgehouden hoelang, waar, wat je hebt gereden en hoelang je hebt gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Dan had ik wel oortjes in om de intervals te horen (bijvoorbeeld om de 10 minuten een piepje). Soms werkten die intervals niet helemaal goed en dan wachtte ik tot de volgende interval en ging ik stappen, dan zette ik hem weer goed. Bij het uitstappen doe ik het trouwens ook wel vaak, even snel een lief oren fotootje in m'n instastory. Dit heb ik trouwens alleen gedaan met de beestjes waar ik volledig op vertrouwde. Ik deed in die tijd ook een 3jarige PRE ruin doorrijden en een 10jarige van Jazz oppakken, daarbij was ik wel een stuk meer op mij hoede en lette ik meer op. Telefoon ging dan ook alleen mee als er niemand bij het rijden was, alleen voor de veiligheid en noodgevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 14:29 



 
Profiel   

Hier ook altijd mijn telefoon mee. Meestal alleen voor de veiligheid, maar ook voor een fototje of om even snel een appje te beantwoorden of naar de tijd te kijken.

Zeker op buitenrit gaat hij tegenwoordig altijd mee, waar ik hem eerst nog wel eens thuis liet omdat hij niet in mijn zak paste heb ik er nu een speciaal soort hardloop tasje voor aangeschaft. Zit strak om je telefoon en je buik, dus geen geklapper. Dit nadat een vriendin van mij van haar paard was gevallen en met een gebroken been heft moeten wachten tot iemand haar vond, omdat ze geen telefoon bij zich had. Ik was er ook trouwens ook erg blij mee toen ik midden in het natuurgebied bij ons in de buurt met paard en al in de sloot belande... (m'n telefoon bleek ook nog eens waterdicht te zijn :+ )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-18 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 13 [ 302 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen