Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 302 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard en mobieltje

 
Profiel   

Ik zie de laatste tijd veel mensen , vooral jongeren , op hun paard aan het stappen , teugels los en druk aan het appen of wat dan ook!
Ook al paar keer dat er gelongeerd word en de blik alleen maar starend naar het schermpje van je telefoon.
Paard loopt ondertussen zijn rondjes maar.
Ik vind dat zo niet bezig zijn met je paard ( hobby?) en stoor me er vreselijk aan!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening/ reacties hier op !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 16:49 



 
Profiel   

Ik vind het niet alleen vervelend voor het paard, maar ook heel erg onveilig! Als ik aan het rijden of longeren ben dan heb ik mijn aandacht bij het paard. En dat is ook wel nodig, stel je voor dat het paard schrikt en een sprintje trekt. Dan is het: ''stom paard, nu heb ik mijn mobiel laten vallen!''. Altijd als ik zoiets zie dan stoor ik mij er ook vreselijk aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 16:52 



 
Profiel   

Ik heb em alleen bij op buitenrit . Verder ligt ie in mijn tas in kluisje.
Als ik met mijn mobiel bezig ben , is mijn paard er ondertussen al vandoor :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 16:53 



 
Profiel   

Mijn hand en telefoon zijn onderhand met elkaar vergroeid, maar tijdens het rijden zit ik nooit met een telefoon in mijn hand. Ik wil dan de volle aandacht bij mijn paard hebben. Ik vind het trouwens ook erg fijn om even niet met de telefoon bezig te zijn, het leidt af. Bovendien vind ik het onveilig en een slecht voorbeeld (mijn paard staat gestald op de manege waar ik ook werk, dus voorbeeldfunctie van mijn kant).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 16:55 



 
Profiel   

Ik kijk af en toe hoe laat het is :') Maar verder heb ik hem altijd in mijn zak zitten en doe er verder niks mee. Ik heb hem wel in mijn zak, ook al rijd in de bak. Ik ben vaak alleen op stal en mocht ik er af donderen door het een of andere, dan kan ik iemand bereiken als het goed fout is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 16:57 



 

Toen ik mijn pony nog had pakte ik mijn mobiel ook wel eens tijdens het uitstappen bijvoorbeeld, ben ook wel eens gebeld terwijl ik er op zat dan nam ik ook wel op afhankelijk van het weer en het humeur van m'n volbloedje :P altijd wel even kort maar soms wel eens. Als ik nu met m'n bijrijdpaardje bezig ben pak ik ook wel eens m'n mobiel maar alleen op momenten dat het kan, bij deze nu niet als ik er op zit. Soms wel als ik met losgooien bezig ben of aan het wandelen en ze staat te grazen, of als ik foto's/selfies maak en ik heb toevallig een appje ook wel eens even kort :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:00 



 
Profiel   

Ik heb hem altijd bij op buitenrit , de enige andere keer dat je mij op mijn mobiel zal zien bij de paarden is om een filmpje te maken voor trainen vergelijken of om later te appen naar mijn trainer

Vind het altijd erg gevaarlijk en je kan niet optimaal trainen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:01 



 
Profiel   

[ img ]
Ja schuldig! Tijdens het uitstappen kijk ik regelmatig op mijn mobieltje hoor. Zelfs met buitenritten gebruik ik hem voor foto's en filmpjes. Soms is de natuur gewoon zo mooi dat ik dat graag op de foto/film zet.

Moet zeggen dat ik hier dan ook niet zo'n moeite mee heb. Lekker laten leven toch, moet iedereen voor zichzelf weten.


Laatst bijgewerkt door Annem84 op 30-05-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:16 



 
Profiel   

Als ik met een paard bezig ben, ben ik niet met mijn mobiel bezig...As simple as that...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:16 



 
Profiel   

Hier in ieder geval niet. Endomondo start ik voordat ik opstap en stop ik nadat ik afstap. Meestal kijk ik ook niet eens voor de tijd.

Euhm... Ik lieg. Ik maak soms wel eens een foto. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:17 



 
Profiel   

Ik pak mijn telefoon als ik met de paarden bezig ben alleen voor een foto of om te kijken hoe lang ik bezig ben.

Zou ook niet weten hoe ik mijn paard fatsoenlijk moest longeren met dat ding in mijn hand :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:18 



 
Profiel   

Tja ik ben vaak ook constant bezig met mijn telefoon maar als ik met mijn paard bezig ben kijk ik niet eens om naar mijn telefoon, sterker nog hij ligt dan gewoon thuis op de kast ;)

Ik vind het inderdaad ook storend als mensen met hun telefoon en paard tegelijkertijd bezig zijn. Als ik bijvoorbeeld een echt belangrijk telefoontje zou verwachten en mijn telefoon toevallig bij zou hebben zou ik in ieder geval afstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:21 



 
Profiel   

Ik zit eigenlijk nooit op mijn telefoon. Bij mijn paarden al helemaal niet al maak ik op buitenrit nog wel eens een oortjes foto, omdat ik die zo leuk vind haha. Als je bij je paarden continu met je telefoon bezig bent ga dan lekker thuis op de bank zitten ofzo. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:22 



 
Profiel   

Grappig dat mensen hier zich zo aan ergeren. Mag hoor, maar ik ben zo gefocust op mijn paard dat ik helemaal niet zo aan het opletten ben of anderen op hun mobieltje zitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:25 



 
Profiel   

Ik maak vaak een foto/filmpje, kijk is hoelaat het is en stuur noodzakelijke appjes naar de eigenaar van het paard waar ik op dat moment op zit. Appjes die ik echt niet kan vergeten te sturen. Is het een lang verhaal, wil ik nog wel is bellen.
Als ik in de bak rijd ligt ie op de bakrand of de barkruk die in de hoek staat, dan ben ik serieus met een training bezig en hoef ik m er niet bij.

Volledige aandacht bij mn paard? Nee, zeker niet. Daarom doe ik het ook niet bij elk paard, maar alleen degenen waar ik met ogen dicht achterstevoren en ondersteboven nog wel mee door het bos durf te rijden, en waar het van de eigenaar mag. Ohja, ik ga ook niet harder dan stap :Y)

Zou het nooit doen als ik zomaar op een paard van een ander stap die ik niet ken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:27 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ik pak mijn telefoon als ik met de paarden bezig ben alleen voor een foto of om te kijken hoe lang ik bezig ben.

Zou ook niet weten hoe ik mijn paard fatsoenlijk moest longeren met dat ding in mijn hand :+

Die van mij zou naar binnen gaan. ''Hallo?'' }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:34 



 
Profiel   

Wat ik wel erg vind om te zien dat sommige zo in der mobiel gedoken zitten dat ze volgens mij niet eens door hebben als je hun paard omruilt voor een koe ofzo.
Soms denk ik dat sommige mensen beter kunnen gaan fietsen! Die vragen weinig aandacht. Ja dat je moet trappen anders val je om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:39 



 
Profiel   

Ik heb m altijd mee als ik rijd, rij meeatal alleen en ben er al eens afgedonderd en paardlief ging er toen vandoor. Maar ik heb dan altijd mn geluid uit en ding zit in mn zak of in zon sportband om mn arm. Zelfs fotos maak ik eig niet, vind ik lastig met een zweep en teugels en handschoenen aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:41 



 
Profiel   

Ik vind het ook een spijtige zaak als mensen echt zitten berichtjes te sturen of Facebook te checken ofzo. Kijken hoe laat het is of een foto maken op buitenrit is dan weer iets heel anders voor mij :) uiteindelijk is je paard ook blij dat je er bent en wilt die aandacht, en dan sta jij heel de tijd bezig met dat rare ding waar geluid uit komt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:44 



 
Profiel   

Jawel hoor. In de rijbak als ik aan het in of uitstappen ben controleer ik wel eens mijn appjes. Ik heb op stal geen bereik en kijk dan even snel hoe en wat. Als het echt moet dan beantwoord ik deze ook gewoon.

Ik maak ook foto's als ik op m'n paard zit in alle mogelijke bewegingen.

Verder krijgt ze aandacht genoeg en ben ik grotendeels volledig met haar bezig. Maar soms even checken. Mijn paard is te sturen op mijn zit en benen in stap dus heb nog steeds alles onder controle :')

En tsja ... een paard kán schrikken. Dat klopt. Dat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:54 



 
Profiel   

SweetVanille schreef
Als ik met een paard bezig ben, ben ik niet met mijn mobiel bezig...As simple as that...

*\o/* Ben het hier volledig mee eens, ik kan me dan echt even lekker op het paard focussen en negens anders meer aan denken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:55 



 
Profiel   

Mijn telefoon zit in mijn zak als ik aant rijden ben
Ben veel alleen dus wel handig als je dan iemand kan bellen als je met een gebroken been naast paard ligt
Verder gebruik ik hem dan wel als camera, om oortjes te fotograveren of iemand anders die dan aan het rijden is.
Ook als ik er op zit dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:57 



 

Het enige moment dat ik op de weg m'n telefoon in m'n hand heb is om een foto te maken, of mijn ouders/vriend te appen dat onze rit langer duurt dan verwacht en waar we dan ongeveer heen gaan :) (ik ben altijd alleen op rit, dus vinden de mensen om mij heen het fijn te weten hoelang en waar ik ongeveer ben) De rest wacht maar even, tenzij het echt dringend is maar dan wordt ik meestal gebeld (dan neem ik ook op)

Maar ik snap helemaal wat je bedoeld! Ik check op stal m'n telefoon voor de tijd, en anders ligt hij altijd in m'n kast of als ik alleen ben op de bakrand (hij is toch te groot voor m'n zak :') )

Gelukkig op deze stal bijna niemand die het doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 17:59 



 
Profiel   

Ik had met rijden nooit mijn telefoon bij mij, eigenlijk alleen met longeren zodat ik een fimpje kan maken.
Maar sinds ik in november zo hard van het paard afgelanceerd ben dat ik zelf niet meer overeind kon komen en ik moest afwachten tot iemand mij zou vinden (Ging gelukkig snel want de stalhond schoot te hulp :+ ) Heb ik altijd een telefoon bij mij :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 18:04 



 
Profiel   

Mijn twenter wordt dan enorm chaggie. Dan krijgt ze even geen aandacht meer :+ Dus nee. Onder het rijden sowieso niet. Zag laatst iemand langs een drukkere weg uitstappen, mét mobiel en teugels lós! Nee, zou ik niet doen... levensgevaarlijk.

Echt werken met de eigen ponies doe ik niet, dus mobiel komt dan wel boven als ik gewoon in de wei zit of een foto wil maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 302 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen