Paard en mobieltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:21

Ik moet eerlijk toe geven als ik aan het uitstappen ben zit ik er wel eens op maar dat is alleen echt als ik alleen in de bak ben en niet met andere. Als mijn ouders bellen neem ik gewoon op maar dat zijn vaak gesprekken van 15 seconde haha en als ik een snap wil maken of gewoon een foto pak ik hem. En voor de rest ja zit ik er minder op dan thuis haha

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:27

Nooit, :evaw:

Ik háát social media, ( Ben jij echt 14?! Ja, ik ben 14. :') ). Ik haat telefoons, ( Behalve voor muziek op school! Zonder kan ik niet, al die kinderen, geluiden, >;) ) Ik heb alleen een app die ik aanzet voor het rijden en uitzet na het rijden. Als ik dan toch mn telefoon verplicht moet meenemen van mam maak ik er ook wel gebruik van om naderhand de afstand en tijd\ snelheid de zien. Én natuulijk foto's maar dat is er ook één per jaar ofzo, :') . Nee.. Ik ben niet zo into telefoons, of mensen, of social media... Geef mij maar m'n paarden, O:)

Korat

Berichten: 25
Geregistreerd: 19-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:46

Ik maak me ook wel schuldig aan lichtelijk telefoon gebruik :+
Eigenlijk zit die standaard in mijn zak maar het niet alsof ik dan alleen maar mijn telefoon zit.
Als ik les krijg gebruik ik hem uberhaupt niet, en als ik alleen rijd dan zet ik muziek op (kan me anders slecht concentreren) Wel doe ik altijd maar 1 oortje in, om gewoon nog het omgevingsgeluid te kunnen horen.

Verder gebruik ik m weinig als ik bij de paarden ben. Voor het rijden check ik m vaak nog even op belangrijke berichtjes. Kom er achter dat ik de laatste tijd ook pas weer echt op mijn telefoon kijk als ik net in de auto zit (voordat ik wegrijd uiteraard) of zelfs pas als ik thuis ben. Komt omdat ik dan gewoon na het rijden mn leasepaard lekker naverzorg. Dan denk ik geeneens meer aan dat ding :')

Ik heb altijd mijn telefoon op stil staan, zo krijg je ook niet de neiging om te kijken als je m voelt trillen of hoort afgaan.

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:22

Daarom hou ik van Siri, 'Hey Siri, vraag aan ... hoelaat we gaan eten via whatsapp'. En ik laat haar ook meteen mijn berichten voorlezen, ideaal! :j _/-\o_

Sanneeeeee
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-04-18

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:04

Ik pak hem soms voor een fototje of als het echt heel dringend is maar er zijn inderdaad ook mensen die gooien hun paard in de cirkel pakken met de ene hand de zweep en andere hand de telefoon en dat is dan het enige wat ze een half uur doen en dan pakken ze hun paard weer en lopen ze al bellend naar stal echt verschrikkelijk

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:13

Ja, ik zie het ook wel eens.... een ruiter op de hei, prachtige omgeving, leuk enthousiast paard, en dan die klote-telefoon in hun klauwen.....
Beetje infantiel

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:16

Ik vind het heel onverantwoordelijk e spreek mensen er altijd op aan, als ik met mijn paard bezig ga leg ik mijn telefoon altijd weg. Ik vind mijn paard veel belangrijker dan een telefoon :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:08

Ik beantwoord belangrijke appjes als ik toevallig aan het stappen ben, en beantwoord mijn telefoon als het belangrijk is. Verder ga ik niet uitgebreid appen, of op facebook scrollen.. Maar als mijn telefoon stil is dan heb ik geen telefoon in mijn handen, misschien voor een foto :Y)

Pepper2005

Berichten: 36
Geregistreerd: 24-12-18

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:57

Ik merk altijd bij mijn honden en mijn paarden dat mijn mobiel hun niet aanstaat, ze kijken altijd weg. Daarom gebruik ik die eigenlijk nooit als ik actief met mijn dieren bezig ben. Volledige aandacht gaat dan uit naar hen..

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:59

Bij mijn vorige stal was een meisje standaard aan het bellen als ze aan het rijden was. Telefoon tussen haar cap tegen haar oor geklemd en gaan met die banaan.
Heel bijzonder. :')

firefly_o_0
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:18

Ik gebruik eigenlijk nooit mijn telefoon op stal. Ik vind het juist zo fijn dat je even kan ontspannen, dan hoef ik geen gezeur aan mijn kop van die telefoon die ik al vaak genoeg gebruik. Wel heb ik hem vaak mee op buitenrit, dan maak ik soms wel eens een filmpje, maar appen doe ik niet! :) Ik wil gewoon aandacht hebben voor mijn paard, dus mijn telefoon ligt in de kast, of zit achter de rits van mijn zak en blijft daar dan ook :')

firefly_o_0
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:20

Cinderella schreef:
Bij mijn vorige stal was een meisje standaard aan het bellen als ze aan het rijden was. Telefoon tussen haar cap tegen haar oor geklemd en gaan met die banaan.
Heel bijzonder. :')


Inderdaad bijzonder :D Ik zou het zelf niet doen, maar dat is aan haar.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:28

had stalgenoot die bellend aan kwam en bellen h aar verzorgpaard pakte bellen opzadelen en bellend opstapte. ik werd daar zo onpasselijk van!!

enige wat ik wel eens doe is snel foto maken.
ow en 1x geappt dat ik nog heelhuids onderweg was maar dat mijn rondje buiten beetje extreem geworden was (3uur onderweg geweest)

maar verder nee app en bel niet

Gini
Berichten: 17903
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:00

Ooit had ik het idee om instafamous te worden. :D Ik ben er na twee weken mee gestopt. Keek mijn paard extra schattig, was ik meer bezig met het op tijd bovenhalen van mijn foon, dan dat ik van het moment genoot. Niet dat ik nu nooit meer foto's maak en dat instaprofiel heb ik ook nog altijd, maar echt niet dat ik constant met dat ding in mijn handen ga rondlopen.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:48

Ik verwacht van mijn paard dat zodra ik erop stap hij volledig op mij gericht is. We gaan dan ook meteen vanaf de eerste pas aan het werk. Ik gebruik dus geen mobiel op mijn paard want daarmee zeg ik tegen hem dat hij eerst wel wat mag aanmodderen en dat hij er niet toe doet. Met appen op je paard zeg je eigenlijk dat je paard gewoon niet belangrijk genoeg is. Je hebt je aandacht liever bij andere mensen / dingen dan bij het dier dat jouw aandacht echt nodig heeft.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:18

Tijdens het uitstappen kijk ik weleens op mijn telefoon of ik maak tijdens het buitenrijden een mooie foto. Vind dat niet zo’n probleem. Echt in het verkeer niet trouwens, alleen op verlaten paadjes.

XeniaW
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:24

Ik ben ook schuldig hoor! :\ Af en toe maak ik een foto of tijdens het uitstappen kijk ik even op mijn mobiel. Ik doe dit wel alleen als ik op een paard zit dat braaf is, is natuurlijk geen excuus. Het is natuurlijk wel beter om het niet te doen maar soms overwint de verleiding toch....

Annneee23
Berichten: 34
Geregistreerd: 04-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:13

Farandulera schreef:
Daarom hou ik van Siri, 'Hey Siri, vraag aan ... hoelaat we gaan eten via whatsapp'. En ik laat haar ook meteen mijn berichten voorlezen, ideaal! :j _/-\o_


Dit is echt ideaal haha :o
Ik vind het vooral niet echt nodig om met mijn telefoon bezig te zijn bij de paarden, appjes beantwoorden kan daarna ook wel

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:16

Ik neem hm altijd mee op het paard. Merrie is net 2 maanden zadelmak en doe alles alleen met haar. Zo doe ik papa een appje voordat ik erop stap en als ik afstap. Ook kan hij me dan bellen als het te lang duurt allemaal

nicole_floor

Berichten: 3234
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:12

Ik rij vaak met muziek, dus jaa heb hem altijd bij mij op het paard. Kijk met uitstappen ook wel vaak of ik berichten heb.

xMyrnavG

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-04-18

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:06

Tegen het einde van het uitstappen appte ik mijn moeder altijd om te zeggen dat ik opgehaald kon worden (toen ik nog wat jonger was en het was een half uur rijden). Maar daarna ging de telefoon gewoon weer weg. Op buiten rit binnen 4 seconde een oortjesfoto maken want die zijn toch wel heel erg leuk. Af en toe als we klaar zijn een foto in de spiegel van de bak, vond ik altijd heel leuk
Last but not least: reed ook ik vaak met muziek op de oortjes, maar dan was het op play klikken en hem er niet uit halen tot dat we tegen het einde van het uitstappen waren.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:13

Bij mij in de bak hangen er klokken maar op afstand.

Toch vind ik het makkelijk om mijn telefoon op zak te hebben. Kan ik goed bijhouden vanaf hoe laat ik er op ben gestapt en hoe lang ik losrij. Een belangrijk telefoontje wil ik op mijn pony nog weleens opnemen zelfde geld tijdens het longeren. Tijdens les heb ik het nooit op zak.

Ik vind het overdreven als je je eraan stoort als iemand op zijn paard zit of er naast en diegene zit op zijn tel tenzij diegene je in de weg loopt of je afsnijd. Leven en laten leven. Hun paard hun zaak.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:28

Ik heb hem altijd bij me in mijn zak. Wil hem bij hebben voor het geval er wat gebeurt en er niemand op stal is. Maar ik zit er nooit op, als ik aan het rijden ben dan ben ik bij mijn paard. Ook tijdens het in- en uitstappen haal ik mijn mobiel er niet bij.

Mama2018
Berichten: 185
Geregistreerd: 16-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:39

Ik heb mijn mobiel wel altijd bij me vooral als ik op buitenrit ga.
In de longeerbak heb ik hem ook vaak maar dat is meer dat ik dan filmpjes maak die ik later terug kan kijken en vergelijken met eerdere filmpjes.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 10:46

Ik reed laatst een paardje en er kwam een meisje de bak in met haar paard en haar telefoon tussen haar hoofd en haar cap geklemd. Ik heb nog een half uur gereden en zij heeft niets anders gedaan dan bellen. Dat arme paard kreeg af en toe een oplawaai als hij niet deed wat ze wilde. Het was te triest. Er was totaal geen contact.

9 van de tien keer heb ik mijn telefoon in mijn kast liggen en als ik hem bij me heb gebruik ik hem alleen heel kort en zeker niet tijdens het rijden oid.

Ik ben nu mijn eigen paardje zadelmak aan het maken en dan hebben we een telefoon in de buurt voor nodige penny momentjes. Al werd ik daar gister op afgemaakt in een ander topic. :+

Afbeelding