Taboe in de paardensport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Taboe in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:37

Afbeelding

Dit vind ik namelijk echt te groot, hoe denken jullie hierover?

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Taboe in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:47

dat is "normaal" als het om ijslanders gaat, blijkbaar. Maar ik vind het er niet uitzien,al is deze persoon niet zo zwaar,waarschijnlijk.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:49

SGorter schreef:
[ [url=m/5D2Of5.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik namelijk echt te groot, hoe denken jullie hierover?


Ze komt niet veel verder onder het paard uit met haar voeten dan ik...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5AE8ED20

Dan ben ik ook écht te groot... -O-

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:49

Het ziet er niet uit, maar of het nou vervelend is voor de pony? Denk van niet.

Tegenwoordig is ook alles snel zielig en mishandeling.

SGorter schreef:
[ [url=m/5D2Of5.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik namelijk echt te groot, hoe denken jullie hierover?

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:58

Maar kijk ook even naar het zadel, dat klopt gewoon niet. En zonder beugels komt ze voorbij de knie. Pony heeft problemen in zijn knieen.
Edit: het zadel ligt daarbij ook niet goed.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:04

SGorter schreef:
Maar kijk ook even naar het zadel, dat klopt gewoon niet. En zonder beugels komt ze voorbij de knie. Pony heeft problemen in zijn knieen.
Edit: het zadel ligt daarbij ook niet goed.


Ach, ze is wat te lang voor het zadel ja. Of het zadel goed ligt of niet kan en ga je niet vanaf een foto beoordelen :n Daarbij rijdt ze niet zonder beugels.

Hoe kom je er bij dat de pony problemen in de knieën heeft?

Ik ga niet op basis van een foto bepalen of dit een dagelijkse gang van zaken is. Ik kan dat ook niet...
Vind het zo makkelijk, men neme een foto van het internet en verzinne er een verhaal omheen. Terwijl ze vaak mijlenver van het onderwerp af staan.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:21

Janine1990 schreef:
SGorter schreef:
Maar kijk ook even naar het zadel, dat klopt gewoon niet. En zonder beugels komt ze voorbij de knie. Pony heeft problemen in zijn knieen.
Edit: het zadel ligt daarbij ook niet goed.


Ach, ze is wat te lang voor het zadel ja. Of het zadel goed ligt of niet kan en ga je niet vanaf een foto beoordelen :n Daarbij rijdt ze niet zonder beugels.

Hoe kom je er bij dat de pony problemen in de knieën heeft?

Ik ga niet op basis van een foto bepalen of dit een dagelijkse gang van zaken is. Ik kan dat ook niet...
Vind het zo makkelijk, men neme een foto van het internet en verzinne er een verhaal omheen. Terwijl ze vaak mijlenver van het onderwerp af staan.


Nope, het is een kennis via-via. Dus alles is een feit, en ze rijdt wel degelijk zonder zadel.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:21

Janine1990 schreef:
SGorter schreef:
Maar kijk ook even naar het zadel, dat klopt gewoon niet. En zonder beugels komt ze voorbij de knie. Pony heeft problemen in zijn knieen.
Edit: het zadel ligt daarbij ook niet goed.


Ach, ze is wat te lang voor het zadel ja. Of het zadel goed ligt of niet kan en ga je niet vanaf een foto beoordelen :n Daarbij rijdt ze niet zonder beugels.

Hoe kom je er bij dat de pony problemen in de knieën heeft?

Ik ga niet op basis van een foto bepalen of dit een dagelijkse gang van zaken is. Ik kan dat ook niet...
Vind het zo makkelijk, men neme een foto van het internet en verzinne er een verhaal omheen. Terwijl ze vaak mijlenver van het onderwerp af staan.


Nope, het is een kennis via-via. Dus alles is een feit, en ze rijdt wel degelijk zonder zadel.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:03

Gianti schreef:
Taboe in paardensport fotografie.. manipuleren van bewegingen. En dan niet alleen door middel van huis Te moment maar ook van knippen en plakken van benen naar gunstigere positie


Mee eens!!

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:25

Isabel_k schreef:
Ik hoor ook vaak dat mensen die bang zijn van hun paard/geen klik hebben hun paard niet 'mogen' verkopen. Want een dier koop je voor altijd.

Deels waar: maar soms houd het op. :+ Dus het verkopen van een paard vind ik ook steeds meer een taboe worden.


Mee eens, dan vooral voor de particuliere ruiter.

In de sport vind ik het vooral een taboe voor hoeveel een paard verkocht/gekocht is en dan bedoel ik niet alleen paarden zoals Totilas die voor enorme bedragen verkocht worden.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:55

Joanne1997 schreef:
Isabel_k schreef:
Ik hoor ook vaak dat mensen die bang zijn van hun paard/geen klik hebben hun paard niet 'mogen' verkopen. Want een dier koop je voor altijd.

Deels waar: maar soms houd het op. :+ Dus het verkopen van een paard vind ik ook steeds meer een taboe worden.


Mee eens, dan vooral voor de particuliere ruiter.

In de sport vind ik het vooral een taboe voor hoeveel een paard verkocht/gekocht is en dan bedoel ik niet alleen paarden zoals Totilas die voor enorme bedragen verkocht worden.


Nee joh, dat zie je verkeerd :P

In zulke gevallen willen ze juist de speculatie. Feit is dat na verkoop (zeker wanneer er een andere ruiter op komt) een paard veel out of the picture is. Mooie spookverhalen houden een paard lekker in the picture. Ik heb gehoord dat de speculaties vele malen hoger zijn dan het bedrag dat er daadwerkelijk voor is neergelegd. Maar ja, dat zal wel speculatie op speculatie zijn :')

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:01

Ik weet niet of het onder een taboe valt en of het nog niet eerder is genoemd, maar mij schiet het rijden met overwicht meteen te binnen. Wellicht ook het laten slachten van je paard en het consumeren van paardenvlees.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:33

Taboe vind ik dat we elkaar niet durven aan te spreken op bepaald gedrag. Zelfs stewards die er voor in dienst zijn genomen doen het vaak niet. Te veel spoor en zweepgebruik, te lang in de rollkur houding, te strakke neusriem etc. Ik bedoel dan echt op een wedstrijd ofzo, want hier op Bokt heeft niemand er moeite mee :D

HeatherSunny
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:25

Een zogenaamd te grote ruiter op een te klein paard? Rijden zonder cap!