Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taboe in de paardensport

 
Profiel   

Verzet is ook niet iets wat perse bij inslapen hoort.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:33 



 
Profiel   

Die foto lijkt me een enorm klein persoon. In het zadel past ze niet. Dat is duidelijk. Maar of ze ook perse te zwaar is? Kan best zijn dat haar gewicht omdat ze klein is niet eens hoog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:35 



 
Profiel   

Volgens mij is die foto van een bokker, op een fries in de grand prix ofzo?

Maar ik ben het er mee eens. Overgewicht op een paard kan echt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:44 



 
Profiel   

Ik heb de hele foto maar weet niet of ik die zo moet plaatsen wegens privacy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:46 



 
Profiel   

Ik vind deze al niet netjes laat staan de hele.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:47 



 
Profiel   

Van mij misschien niet netjes om deze foto te plaatsen, maar in mijn ogen is het nog erger om met zo een extreem gewicht op je paard te gaan zitten.

In Engeland worden er op bepaalde wedstrijden al maatregelen genomen, zou er zoiets ooit in Nederland gaan komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:53 



 
Profiel   

Ik kan helaas ook nog wel wat foto's tevoorschijn toveren, maar doe dit ook niet ivb met herkennen van mensen, Maar het is echt verschrikkelijk dat mensen met veel overgewicht toch op een paard stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 21:57 



 
Profiel   

Maar weet jij dan wat deze persoon weegt?
Ik niet. Als ze 80 kg weegt zal ze voor de lengte zwaar overgewicht hebben maar iemand van 190 een goed gewicht.

Overigens ook geen taboe. Word genoeg over gesproken.


Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 06-01-18 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:05 



 
Profiel   

Nou op de foto is toch wel duidelijk te zien dat het overgewicht is, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:06 



 
Profiel   

Ja voor haar. Maar ook voor het paard?
80 kilo is 80 kilo hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:07 



 
Profiel   

Ik denk dat het voor geen enkel paard fijn is om een te zwaar persoon op de rug te hebben. Het ene ras zal het makkelijker kunnen hebben dan het ander, maar prettig? Dat geloof ik niet. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:13 



 
Profiel   

Overgewicht of niet, ik kan me niet voorstellen dat zo'n persoon zichzelf (en het paard) niet in de weg zit :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:18 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Ja voor haar. Maar ook voor het paard?
80 kilo is 80 kilo hoor.



Nouja, als je zo kijkt hoe ze in het zadel zit, denk ik idd niet dat het fijn is...Als er een zadel op je paard ligt wat niet groter kan ( omdat ie dan b.v op de lendenen komt ) en je past daar niet goed in, dan denk ik dat je niet op dat paard moet gaan zitten ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:18 



 
Profiel   

Snollygoster schreef
Overgewicht of niet, ik kan me niet voorstellen dat zo'n persoon zichzelf (en het paard) niet in de weg zit :x



ook dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:19 



 
Profiel   

Te zwaar kan iemand van 60 kg ook zijn.
Het gewicht moet bij het paard passen.
60 op een a'tje is ook teveel terwijl 80 op een breed gebouwde tinker prima kan.
Dus ja wat is gewicht. Teveel is inderdaad niet goed. Maar dat zegt dus niet ineens wat over het gewicht van de ruiter.

Maar nogmaals geen taboe.

Op je volgende bericht als het zadel op de lendenen komt te liggen door de inch maat past de ruiter inderdaad niet meer.
Maar ook dat is niet altijd zo ook al is een ruiter niet helemaal slank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 22:20 



 

Change3x schreef
Ik snap nooit wat mensen zo zielig vinden aan het slachten, een snelle en zover ik weet pijnloze dood. De merrie van mijn moeder hebben we destijds ook laten slachten, ze was nog superfit maar kon helaas niet meer leven met hetgeen dat ze had. Haar in laten slapen zou oneerlijk zijn geweest omdat ze zich er sowieso tegen verzet zou hebben. Het slachten is overigens heel rustig gegaan, bij betrouwbare mensen.

Het allerergste vind ik zelf te dikke mensen op een paard. Ik kwam onlangs deze foto tegen en daar schrok ik toch wel heel erg van.[ [url=m/m4qu1k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje hier schrik ik toch enorm van! Maar is dit een taboe? Want er zijn dus veel te zware/dikke mensen die op een paard kruipen (het gewoon doen) en er wordt ook over gesproken... dus echt taboe... geen idee. Maar die foto.... mijn hemel. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-18 23:22 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik snap nooit wat mensen zo zielig vinden aan het slachten, een snelle en zover ik weet pijnloze dood. De merrie van mijn moeder hebben we destijds ook laten slachten, ze was nog superfit maar kon helaas niet meer leven met hetgeen dat ze had. Haar in laten slapen zou oneerlijk zijn geweest omdat ze zich er sowieso tegen verzet zou hebben. Het slachten is overigens heel rustig gegaan, bij betrouwbare mensen.

Het allerergste vind ik zelf te dikke mensen op een paard. Ik kwam onlangs deze foto tegen en daar schrok ik toch wel heel erg van.[ [url=m/m4qu1k.jpg]Afbeelding[/url] ]

8)7
Dit vind ik oprecht niet kunnen.
En die is ook echt geen 80 kl. Als was ze 1.60.

Ik vind het altijd zo zielig dat ze vaak ook nog voor een pony gaan. Komt er weer eentje die veel te zwaar is op een fjordje of haf voorbij.

Op bokt geen taboe, maar in het echte leven wel. Iemand aasprekem dat ie misschien echt te zwaar is wordt je niet in dank afgenomen.
Edit; en dan bedoel ik geen 16 jarige op een shet. Maar een dik persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-18 00:42 



 
Profiel   

Mensen vertellen dat het niet uitziet als ze doorzit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-18 01:05 



 
Profiel   

Weet niet of het in je straatje past.
Maar vreselijke foto's bij verkoop advertenties.
20 hoofd foto's en geen enkele stand foto ofzo.
Of allemaal erg slechte rij foto's vaak met hulp teugels.

Persoonlijk is dat voor mij een taboe.
En als het geen taboe is mag die dat van mij wel worden.

Ook foto's van slecht verzorgde paarden.
Dan heb ik het niet over een klit in de manen en of staart en een goor paard maar meer of een paard dat ondergewicht en of overgewicht heeft.
Ik heb ook hier op bokt wel foto's gezien van een paardje dat je de ribben kon zien onder het zadel uitsteken, maar er mocht niets over gezegd worden.

Diefstal van foto's.
Mensen die de foto's van sites af plukken de copyright er af snijden en dan vervolgens voor vanalles gaan gebruiken.

Vind het wel een leuk onderwerp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-18 01:48 



 

Misschien kan TS eens vertellen wat ze met alle reacties gedaan heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-18 06:43 



 
Profiel   

fokken.... fokken is taboe. doemscenarios ten top
men wil dat je fokt voor een ander, want misschien ooit moet je het veulen verkopen dus moet je wel iets fokken wat een ander misschien zou willen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-18 13:57 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Ik vind deze al niet netjes laat staan de hele.


Haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 12:58 



 
Profiel   

Rijden op een shet zoals de 'pony pletter'. :n Verboden! :n 8)7
Maar volgens mij is dat niet taboe, maar meer een zieke fetisch. Blehhhh _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 13:55 



 
Profiel   

Jeetje wat een foto... Lekker voor dat paard, ik zou het nooit in m'n hoofd halen om zo op een paard te gaan zitten, je balans kan toch niet goed zijn zo? Volgens mij lig je er zo af als het paard gek doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-18 14:05 



 
Profiel   

Inderdaad, te grote mensen die op een shet rijden. Als je daar iets over zegt krijg je gelijk allemaal opmerkingen als 'shets zijn heel sterk' (om te trekken ja, niet zozeer om te dragen), 'ze is wel te groot maar niet te zwaar' (dus? lengte speelt ook een rol) enz enz.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-18 16:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen