Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat doet Horseball met je paard?

 
Profiel   

Volgende week verhuis ik met mijn paard naar een stal waar erg fanatiek Horseball wordt gespeeld. Ondanks dat ik nog geen bal recht kan gooien en me afvraag of het wat voor mijn paard is, lijkt het me wel leuk om eens te proberen. Dat deed echter wel de vraag rijzen wat Horseball eigenlijk met je paard doet en ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen en hopelijk ook ervaringen!

Bij Horseball maak je natuurlijk veel korte bochten en plotselinge stops, waarbij ik het me kan voorstellen dat dat vrij belastend is voor de pezen van je paard. Daarnaast hang je naar één kant bij het oppakken van een bal, wat wellicht gevolgen heeft voor de rug van je paard en misschien zadel? Of misschien valt het allemaal enorm mee en is het niet belastender dan een parcours springen?

Ik hoop vooral dat mensen met ervaring met Horseball me wat inzicht kunnen geven, of mensen die zich hierover hebben ingelezen en er meer kennis van hebben dan ik.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 15:27 



 
Profiel   

Ik ben daar ook benieuwd naar, ik volg dit topic even. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 21:35 



 
Profiel   

Tja, het lijkt wat op polo qua belasting denk ik (of de western speed events zoals polebending en barrelen). Ik hou er in alle eerlijkheid niet zo van maar vooral omdat de ruiters er zo fanatiek van worden dat je in het heetst van de strijd te grof wordt in je hulpen. En ook de paarden, die op een gegeven moment precies het trucje kennen, worden fanatiek waardoor je als ruiter ook weer pittig moet worden om nog te kunnen bereiken wat je wilt. Een interactie die ik niet zo prettig vindt. Ik geloof direct dat het een super gezonde sport kan zijn als je kalm aan doet, maar ja daar is natuurlijk weer geen drol aan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 21:46 



 
Profiel   

Wij spelen het hier tijdens de ponykampen zowel kids als ponys (ook zonder ervaring). Worden altijd bloed fanatiek. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 22:22 



 
Profiel   

Hey wat leuk om reacties te zien! In de tussentijd heb ik het ook al eens geprobeerd, ook bitloos, maar ik ben er toch geen fan van. Inderdaad het harde inkomen wat je op foto's soms ziet, maar ook het leren oppakken van de bal kan niet echt goed zijn voor de rug van het paard, lijkt mij?

Ik gok zomaar dat er nog geen onderzoeken naar zijn gedaan. Misschien dat er vanuit de polowereld meer bekend is. Ik ga eens op onderzoek uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 11:22 



 
Profiel   

Lijkt mij dat als je je paard goed wil houden, je niet iedere dag het spel zelf oefent. Goed verzameld rijden, zorgen dat ze goed in de spieren zitten. In mijn ogen zou een springruiter ook niet iedere dag 140 moeten springen, en een western ruiter niet iedere dag spinnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 07:55 



 
Profiel   

Nissima schreef
Volgende week verhuis ik met mijn paard naar een stal waar erg fanatiek Horseball wordt gespeeld. Ondanks dat ik nog geen bal recht kan gooien en me afvraag of het wat voor mijn paard is, lijkt het me wel leuk om eens te proberen. Dat deed echter wel de vraag rijzen wat Horseball eigenlijk met je paard doet en ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen en hopelijk ook ervaringen!

Bij Horseball maak je natuurlijk veel korte bochten en plotselinge stops, waarbij ik het me kan voorstellen dat dat vrij belastend is voor de pezen van je paard. Daarnaast hang je naar één kant bij het oppakken van een bal, wat wellicht gevolgen heeft voor de rug van je paard en misschien zadel? Of misschien valt het allemaal enorm mee en is het niet belastender dan een parcours springen?

Ik hoop vooral dat mensen met ervaring met Horseball me wat inzicht kunnen geven, of mensen die zich hierover hebben ingelezen en er meer kennis van hebben dan ik.

Alvast bedankt!


Hartstikke leuk om te doen.
Top sport !!☝️
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 17:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen