Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 12 [ 297 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is de juiste (hals) bespiering van een paard?

 
Profiel   

Zoiets? Bedoelen jullie? Heb toevallig een blad in de hand haha
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 16:50 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Gelukkig zie je het paard in het echt om er wat zinnigs over te zeggen :) Fysiotherapeuten,trainers, dierenartsen en zadelmaker heeft zelden zon goed bespierd soepel paard gezien


Ik zie er verder ook niks geks aan hoor. Een 3-jarige moet sowieso nog veel toenemen in bespiering en dat kost gewoon tijd. Mijn 4-jarige kwpn'er heeft ook nog niet zo'n gespierde en dikke hals. Zij wilt juist altijd vrij diep lopen en vindt het lastig om korter te lopen, maar dat komt allemaal nog wel. We proberen het al wel eens kleine stukjes, maar ze heeft er de kracht ook nog niet echt voor. Ze moet nog meer op haar eigen benen leren lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 16:51 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Zoiets? Bedoelen jullie? Heb toevallig een blad in de hand haha
[ [url=m/9w0iPH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mmm ik weet niet wat ik hiervan vind.. Hele luchtwegen worden afgekneld hier..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 16:58 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Zoiets? Bedoelen jullie? Heb toevallig een blad in de hand haha
[ [url=m/9w0iPH.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ruiter hoeft iig niet meer naar de sportschool, die zal goed ontwikkelde armspieren hebben. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 16:59 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Zoiets? Bedoelen jullie? Heb toevallig een blad in de hand haha
[ [url=m/9w0iPH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een dikke nek heeft die wel. Maar ziet er erg in elkaar getrokken uit, vind je niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:02 



 
Profiel   

Lante schreef
Kabayo schreef
Zoiets? Bedoelen jullie? Heb toevallig een blad in de hand haha
[ [url=m/9w0iPH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een dikke nek heeft die wel. Maar ziet er erg in elkaar getrokken uit, vind je niet?

Vind ik zeker

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:04 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Gelukkig zie je het paard in het echt om er wat zinnigs over te zeggen :) Fysiotherapeuten,trainers, dierenartsen en zadelmaker heeft zelden zon goed bespierd soepel paard gezien


Waarom plaats je dan al die fotos als je het er niet mee eens bent ??
Ik ben eens beniewd wat er over de bespiering van mijn merrie te zeggen is.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:09 



 
Profiel   

Little birdy ik ben bey niet eens met de opmerking dat ze verkeerd bespierd is en dat ze niet op eigen benen loopt..
De rest kan ik mij wel in vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:09 



 
Profiel   

Ik vind de mijne er op dit moment mooi bij staan qua bespiering. Ik vind niet zo gauw een duidelijk foto, maar dit is de meest recente. Nek mooi bovenin, en wat ik ook heel belangrijk vind is dat je als het ware ziet dat de nek vanuit de rug en schoft naar boven toe doorloopt. Dus geen dikke onderhals maar echt een vloeiende lijn van achter naar voor langs de bovenlijn. Dat vind ik het mooiste. Het heeft langer dan een halfjaar geduurd om mijn paard in deze vorm te krijgen, vooral de buikspier was een groot probleem en die moet ik nog steeds goed onderhouden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:17 



 
Profiel   

Ik vind de hals van mijn paard mooi bespierd, hij is sowieso een spierbundeltje, maar de bovenlijn mag imo nog meer.
Hij is nu ruim 8jr, ondanks dat hij klein is is hij wel echt een enorme laatbloeier.

Foto van deze week
[ img ]

Foto van 3 maanden terug
[ img ]

Hij lijkt een deukje voor de schoft te hebben, dit is heel minimaal maar vertekend doordat de manen daar zijn afgeschuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:18 



 
Profiel   

different1 schreef
Ik vind de hals van mijn paard mooi bespierd, hij is sowieso een spierbundeltje, maar de bovenlijn mag imo nog meer.
Hij is nu ruim 8jr, ondanks dat hij klein is is hij wel echt een enorme laatbloeier.

Foto van deze week
[ [url=m/h1qdzt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van 3 maanden terug
[ [url=m/KbjVLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij lijkt een deukje voor de schoft te hebben, dit is heel minimaal maar vertekend doordat de manen daar zijn afgeschuurd.


Wat een mooi dier heb jij zeg! Ik vind hem echt heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:21 



 
Profiel   

Dank je wel gizeppie!

Ik vind hem ook erg knap, maar bovenal heeft hij echt een top karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:23 



 
Profiel   

Litle_birdy: Ik vind het een aansprekend type paard met mooie vormen en een mooie conditie. Maar ook hier mis de echte sportbespiering. Paard lijkt wat hard/strak/overbespierd in de achterhand als je in vergelijking kijkt naar de buik-, rug- en halsspieren. Het lijkt nog niet evenredig (nog), voor zover ik het van deze foto af kan beoordelen.

Nu komen er nog meer knappe paarden langs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:27 



 
Profiel   

Het is ook wel rasgebonden. Ik vind dit eenn erg mooie hals, zowel qua opzet als bespiering.
[ img ]
[ img ]
http://www.boktimg.nl/m/m/PyO4Ds.jpg

Deze foto is langer geleden en duidelijk minder bespierd.
http://www.boktimg.nl/m/m/zPos2F.jpg



Zijn dochter ontwikkeld ook al een mooie hals met flink kap.
http://www.boktimg.nl/m/m/c0iQfD.jpg



Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-04-18 22:08, in het totaal 4 keer bewerkt

Foto's verwijderd. niet meer dan 2 ter illustratie


Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:32 



 
Profiel   

[ img ]

Ik vind dat mijn merrie ook wel een mooie hals heeft, al was ze hier iets minder bespiert... ze staat nu op training en haar ‘gehele’ bespiering is enorm aan het veranderen.

Verder vind ik dit wel een heel leerrijk topic en komen een mooie foto’s voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:38 



 
Profiel   

die fries vind ik ook niet goed in de hals..boven aan idd een bonk verder slap. Onder het zadel loopt hij ook in een valse knik...niet zo raar dat het zo ontwikkelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:50 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
die fries vind ik ook niet goed in de hals..boven aan idd een bonk verder slap. Onder het zadel loopt hij ook in een valse knik...niet zo raar dat het zo ontwikkelt.

Ben ook niet bezig met de halshouding onder het zadel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:53 



 
Profiel   

different1 schreef
Ik vind de hals van mijn paard mooi bespierd, hij is sowieso een spierbundeltje, maar de bovenlijn mag imo nog meer.
Hij is nu ruim 8jr, ondanks dat hij klein is is hij wel echt een enorme laatbloeier.

Foto van deze week
[ [url=m/h1qdzt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto van 3 maanden terug
[ [url=m/KbjVLa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij lijkt een deukje voor de schoft te hebben, dit is heel minimaal maar vertekend doordat de manen daar zijn afgeschuurd.


Ik ben echt verliefd op jou paard. Ik vind hem echt heeeeeeel mooi haha. Ook zo mooi compact gebouwd.. Hij heeft ook zon lief koppie. Maatgoed het gaat hier om de bespiering :P Ik wijk af.. Ik denk dat hij wel goed bespierd is. Hij is in iedergeval beter gespierd in de hals dan die van mij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 17:57 



 
Profiel   

[ img ]
Een jaar geleden :=
[ img ]
En nu :j

[ img ]
En mijn merrie.

Imo hebben beide paarden een goede hals. Mooi door de bovenlijn. Het zijn wel hele verschillende types allebij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 18:02 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van deze? 12-jarige dressuurruin die gebruikt wordt in de mensport. Ik vind persoonlijk dat hij een mooi bespierde hals heeft.


[ img ]


En deze? Projectje van me, toen ik hem kocht en na een half jaar gericht werken aan de bespiering.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 18:31 



 
Profiel   

Ik vond de fries zeker niet verkeerd voor een 3 jarige die net aan het werk is! Is natuurlijk nog niet te zeggen over zo'n paard dat het goed gespierd is, maar ik vind dat verschillende mensen hier wel erg negatief zijn.

Ik heb jaren op een friezenfokkerij gestaan en er zijn weinig Friezen die in ieder geval al zo de ruimte pakken en zakken. Dat het dan nog niet ideaal is: logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 18:46 



 
Profiel   

DiantaM schreef
Ik vond de fries zeker niet verkeerd voor een 3 jarige die net aan het werk is! Is natuurlijk nog niet te zeggen over zo'n paard dat het goed gespierd is, maar ik vind dat verschillende mensen hier wel erg negatief zijn.

Ik heb jaren op een friezenfokkerij gestaan en er zijn weinig Friezen die in ieder geval al zo de ruimte pakken en zakken. Dat het dan nog niet ideaal is: logisch.


maar de vraag was hoe ziet een goed gespierde hals eruit? Dan is een foto van een 3 jarige misschien niet ideaal!

Dit vind ik een mooie hals je kan goed zien dat die spier doorloopt tot aan de schouder en dat er weinig onderhals is! Nu is dit een hengst en die hebben vind ik vaak toch al een mooiere gespierde hals!

https://i.pinimg.com/originals/00/23/e2 ... 18485a.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 19:04 



 
Profiel   

dresjoepie schreef
DiantaM schreef
Ik vond de fries zeker niet verkeerd voor een 3 jarige die net aan het werk is! Is natuurlijk nog niet te zeggen over zo'n paard dat het goed gespierd is, maar ik vind dat verschillende mensen hier wel erg negatief zijn.

Ik heb jaren op een friezenfokkerij gestaan en er zijn weinig Friezen die in ieder geval al zo de ruimte pakken en zakken. Dat het dan nog niet ideaal is: logisch.


maar de vraag was hoe ziet een goed gespierde hals eruit? Dan is een foto van een 3 jarige misschien niet ideaal!

Dit vind ik een mooie hals je kan goed zien dat die spier doorloopt tot aan de schouder en dat er weinig onderhals is! Nu is dit een hengst en die hebben vind ik vaak toch al een mooiere gespierde hals!

https://i.pinimg.com/originals/00/23/e2 ... 18485a.jpg


Daar heb je helemaal gelijk in, dan moet je ook geen 3 jarige als voorbeeld gebruiken. Maar om het helemaal compleet af te branden op andere punten vond ik even te ver gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 19:12 



 
Profiel   

Ik vind mijn fries prima bespierd, mag nog zeker meer, maar niet extreem weinig. [ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 19:20 



 
Profiel   

Ik krijg IRL heel vaak te horen dat mijn paard zo gespierd is... vat het altijd maar op als compliment.

[ img ]
[ img ]
http://www.boktimg.nl/m/m/htqFB8.jpg
http://www.boktimg.nl/m/m/SeFXQF.jpg



Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-04-18 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Foto's verwijderd. niet meer dan 2 ter illustratie

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 12 [ 297 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen