Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Pony vast op de rechterhand

 
Profiel   

Peetstap schreef
Sinnej : je bent voor bokt kwa informatie en tijd ie je erin steekt je gewicht in zilver waard +:)+
Super bedankt, jou info kan regelmarig zo wiki deel in.
Zal Bart es tippen of ie niet wat kan regelen kwa sponsor afdracht :)* _O-

Als ik dan mag topic mierenzuren: in dit stadium doe je aan rechtstellen ipv rechtrichten :=


Dankjewel Peetstap <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-18 18:38 



 
Profiel   

IndyK95 schreef
Ik heb vandaag voor het eerst met een spoortje gereden op mijn pony. Hier reageerde ze heel goed op. Als ze op de volte niet wilde buigen en door mijn binnenbeen heen liep, maakte in gebruik van mijn spoor en dit had meteen effect. Ik merk wel dat ze op de rechterhand moeilijker nageeflijk loopt, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Verder merk ik dat ze het bit rechts iets vasthoudt, maakt niet uit op welke hand ik rijd, rechts is ze gewoon sterker. Ik heb de neiging om mijn rechterhand dan vast te zetten en dit is natuurlijk hartstikke fout, ik denk dus dat ik hier eerst eens aan ga werken.




Wat voor trens gebruik je ?
Ik heb dat vroeger ook gehad bij een verzorgpaard. Zij had het links, Ze pakte het ook het bit vast

ik ben toen een dubbel gebroken watertrens gaan gebruiken , dat ging toen beter.

Weet je haar rugzakje, mijn verzorgpaard was een lange tijd een manege paard geweest. Ze was al div verkocht geweest omdat zij heel braaf was, alleen die eigenaren konden niet zo rijden wat zij gebruikte haar mond als rem. Maar ook in manegewerk gebeurde dat ook.Zodoende werd zij hard in haar mond.
ik hoorde later van de manege eigenaar dat ik veel van haar kon leren omdat op minimaal M dressuur zat. Ze was een ex- military paard . Een Ierse

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-18 21:56 



 
Profiel   

Wanneer je paard/pony vast zit op de rechterhand kun je de volgende dingen proberen, voor ieder paard werkt de ene oefening beter dan voor het andere paard.

Probeer in ieder geval je rechterhand zelf zo veel mogelijk te ontspannen dat het paard niet kan gaan steunen in deze hand.

Wanneer je linksom rijd kun je het paard na een tiental passen eens rechterstelling vragen. kort vragen en wanneer het paard maar iets antwoord geeft beloon je het paard door te ontspannen. Je kunt dit steeds verder uitbouwen.

Ook vanaf de hoefslag naar de binnen hoefslag wijken voor je rechterbeen waarbij je rechter stelling vraagt is een hele fijne oefening.

Wanneer je rechtsom rijd kun je de oefening schouder voor rijden. rechter stelling en buiging waarin je de schouder van het paard iets naar binnen plaatst.

Ook wijken voor het rechterbeen is een goede op deze hand.

Verder een volte vergrote en verkleinen en daarbij steeds het paard rechter stelling vragen en met je rechterbeen druk je het paard naar je linker buitenteugel.

LET OP! Het is steeds de stelling en uiteindelijke buiging vragen en niet eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-19 19:32 



 
Profiel   

Zo sinne, heel verhaal maar helemaal goed uitgelegd, respect voor je tijd die je genomen hebt +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-19 19:37 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Zo sinne, heel verhaal maar helemaal goed uitgelegd, respect voor je tijd die je genomen hebt +:)+


Was alweer vergeten dat ik dat getypt heb haha. Bedankt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-19 22:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen