Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 12 [ 287 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

4DimensionDressage - lotgenoten!

 
Profiel   

knollentuin schreef
Het is geen nieuwe manier of techniek, het is in mijn ogen een hele goede manier om je paard te trainen naar wat past bij zijn bouw en vermogen.
Heb paar keer met Karin mogen werken en het was leuk te merken dat onze manieren van trainen redelijk aansloten, ik zag wel ook veel invloeden van Antoine de bod erin (daar heb ik dan minder mee) maar het overgrote deel is klassiek gestoeld.

Precies. Klinkt mij als degelijk en allround trainen in de oren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 08:40 



 
Profiel   

Sunora schreef
Iemand weet van lesgevers in België?

Kell Reyserhove, woont in West-Vlaanderen (richting de kust) maar komt ook op locatie, weet niet tot hoever haar regio gaat, redelijk ver dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-19 22:27 



 
Profiel   

Adgelopen vrijdag en zaterdag examen van Niveau 1 gedaan van de opleiding en ik ben geslaagd!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-19 23:57 



 
Profiel   

Kijk, gefeliciteerd!!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 14:08 



 
Profiel   

Agossie schreef
Adgelopen vrijdag en zaterdag examen van Niveau 1 gedaan van de opleiding en ik ben geslaagd!! :D

Top, gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 14:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-19 20:47 



 
Profiel   

Ik kwam laatst dit artikel tegen.

https://sacredhorse.com.au/leg-movers-v ... M9Gs0RVSJo

Back-mover all the way please.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 12:42 



 
Profiel   

Dat is al een wat ouder artikel, maar zo goed!

Ik heb net een opmerking geplaatst bij een post van horses. nl op facebook. Dit promoot weer de trainingsmethodes van Gal en kornuiten, waar een paard met enorm weggedrukte rug een "onnatuurlijke beweger" wordt genoemd. Ik heb hierbij gezet dat die onnatuurlijke beweging wordt afgedwongen door de ruiter en refereer naar de verontwaardiging over de Tennessee Walking Horse.
Ik ben benieuwd hoeveel commentaar ik ga krijgen op deze post...

Ik heb inmiddels mijn eerste leerling lesgegeven en dat ging volgens mij hartstikke goed! Ik vond het ontzettend leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 12:46 



 
Profiel   

Artikel heb ik gevonden, ook op jouw reactie gereageerd. Zo zonde dan hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 12:57 



 
Profiel   

Ja, echt heel erg... Ik heb ook ongeveer hetzelfde gereageerd op bokt.nl op hetzelfde artikel. Staat bij Sportnieuws op de voorpagina...
Waar gaan we naartoe in de dressuur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 13:05 



 
Profiel   

Ik vond het filmpje ook niet fijn om naar te kijken van Edward en Total US. Achterbeen was totaal niet onderkomt en actief is. Paard lijkt in 2 delen te lopen, voor en achterkant en ertussenin een gat. Maarja, hun manier van trainen staat ook heel ver af van hoe ik paarden wil rijden. en ik denk meer mensen hier met mij :D . Laten we ervan leren en mensen net zo hard ons geluid laten horen. Dat dat ook opgepikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 16:58 



 
Profiel   

Ik heb alleen het filmpje met Edward en Total Us gekeken.
Daar word ik niet vrolijk van.
In het topic waarin erover gesproken wordt, worden gelukkig ook veel Kritische post gedaan.
Ik lees ook excuses als: ze hebben net het verkeerde stukje gefilmd, daarvoor was het wel goed etc etc.
Het filmpje is iets van vijf minuten...
Als mijn pony er 5 minuten zo bij zou lopen zou ik er erg verdrietig van worden en zouden wij enorm op ons donder krijgen van onze instructrice !

Ik ben nu ondertussen wel benieuwd naar de beelden van het ‘losrijden’ dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 21:39 



 
Profiel   

De oude Nederlandse termen zijn schenkelganger en rugganger.

Schenkelgangers hebben zeer gespierde schenkels, ruggangers vaak een goed gespierd bekken. (Er zitten wel spieren in de rug, maar wat je voelt bij het poetsen zijn spieren om de rug hol te maken, die horen niet per se dik of sterk te zijn. Een paard heeft 'buik'spieren nodig om de ruiter tegen de zwaartekracht in te dragen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 09:33 



 

Mocht iemand t boek van Karin willen verkopen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 10:45 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Mocht iemand t boek van Karin willen verkopen....



ik heb het boek van Karin nog wel liggen ergens......en wil hem wel aan je verkopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-19 10:56 



 
Profiel   

Zijn er nog meer lotgenoten die de online cursus van Karin hebben gekocht via Equitopia?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:03 



 
Profiel   

Odi schreef
Zijn er nog meer lotgenoten die de online cursus van Karin hebben gekocht via Equitopia?



Nee, nog niet. Kun je er iets meer over vertellen? Aanrader?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:48 



 
Profiel   

Ik vind het zeker een aanrader! Maar dan wel als aanvulling op het boek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 12:09 



 
Profiel   

Ik vind het nadeel van Equitopia dat het helemaal in het Engels is. Ze zijn fantastisch, maar niet iedereen snapt wat "Withers" (schoft) en "girth" (singel) enzo is. Zo zijn er nog veel meer Engelse termen die voor velen niet begrijpelijk zijn.
Zo bestaat "Stelling" niet in het Engels. Dat is vertaald naar "flexion at the core".

Je kan ook een fijne instructeur zoeken die volgens de 4dimensions les geeft. Dat zou in combinatie met het boek en de online cursus denk ik het best zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 12:46 



 
Profiel   

...flexion at the poll :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 12:48 



 
Profiel   

Ah! Oké. Ik heb het boek niet in het Engels gelezen en heel lang geleden gehoord wat de vertaling mogelijk zou kunnen worden, maar dat is inderdaad duidelijker. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 13:00 



 
Profiel   

https://www.facebook.com/23390035129998 ... 235832546/
Ik weet niet of het mag, maar K.arin L.eibbrandt komt binnenkort een clinic geven in Lisserbroek

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 12:16 



 
Profiel   

Ik kan alleen maar aanmoedigen om daar naartoe te gaan!

En je hoeft de naam nietmet puntjes te zetten, hoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 15:12 



 
Profiel   

Hahahaha, dat zie ik iedereen doen, dus ik dacht, dat doe ik ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 18:07 



 
Profiel   

Ik ben gisteren naar de open dag geweest van de opleiding in België. Ik vond het heel interessant. Lijkt mij heel fijn om als basisachtergrond te hebben!
Wie hier heeft het eerste niveau al gedaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 12 [ 287 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen