Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Clinic Doelgericht trainen (hoe, wat en waarom)

 
Profiel   

HI All!!

Ik ben op de manage waar ik af en toe les geef (in engeland) gevraagd om een clinic/lezing te geven over het hoe en waarom van trainen en hoe train je goed..
Dit is eigenlijk naar aanleiding van een aantal jeugd leden die maar gewoon doen en niet zo goed weten wat ze doen..

Maar hoe leg ik nu in jip en janneke taal uit.. waarom je je paard traint en wat nu eigenlijk het doel is van stelling, buiging, nageefelijkheid, rechtrichten impuls en eigenlijk de basis van trainen en je paard verbeteren..

Ik loop een beetje vast met het waarom is dit nodig.

iemand tips en ideeen

Thanks
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 09:50 



 
Profiel   

Wat een goed initiatief.

Maar als je daar op vast loopt ben je dan wel de juiste persoon voor deze doelgroep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 09:54 



 
Profiel   

Ik loop niet vast in wat ik wil zeggen maar meer om het begrijpelijk te houden zodat het niet te droge stof is voor tieners en het begrijpelijk te houden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 14:17 



 
Profiel   

Mij is altijd gezegd "als je het niet simpel kan uitleggen dan begrijp je het zelf niet goed genoeg."
De doelgroep die er aan deel neemt doet dat omdat ze geïnteresseerd is en niet verplicht veronderstel ik. Dus je hoeft het niet "leuker" of "aantrekkelijker" te maken. Je moet het gewoon simpel uit leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 14:21 



 
Profiel   

Ohja zeker het is vrijwillige aanwezigheid.. een open informatieve avond met een theorie uitleg de ene avond en dan een paar dagen later demonstatie met een aantal les klanten.. om het visulerer te maken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 14:28 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk initiatief!
Hoewel ik niet goed weet hoe ik je vraag kan beantwoorden weet ik wel een leuke manier (die bij ons meestal heeeel goed werkt in de les haha) om jongeren bij presentaties te betrekken: Kathoot.it

Via Kahoot.it kun je quizjes maken die via de telefoon gespeeld kunnen worden (ik weet niet of je er bekend mee bent? Je krijgt een code die kunnen de tieners op hun telefoon intypen en dan kunnen ze de vragen beantwoorden, je laat ze een vraag beantwoorden en legt dan uit wat wel en niet goed is bijvoorbeeld) Als je dit doet is het makkelijker om de aandacht van de tieners erbij te houden want er zit een wedstrijd element in (je krijgt te zien wie er eerste is, e.d.)
Ik merk dat bij mij in de les (ik ben een studentje), er veel meer interesse is in de lesstof op die manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 15:07 



 
Profiel   

xMyrnavG schreef
Wat een ontzettend leuk initiatief!
Hoewel ik niet goed weet hoe ik je vraag kan beantwoorden weet ik wel een leuke manier (die bij ons meestal heeeel goed werkt in de les haha) om jongeren bij presentaties te betrekken: Kathoot.it

Via Kahoot.it kun je quizjes maken die via de telefoon gespeeld kunnen worden (ik weet niet of je er bekend mee bent? Je krijgt een code die kunnen de tieners op hun telefoon intypen en dan kunnen ze de vragen beantwoorden, je laat ze een vraag beantwoorden en legt dan uit wat wel en niet goed is bijvoorbeeld) Als je dit doet is het makkelijker om de aandacht van de tieners erbij te houden want er zit een wedstrijd element in (je krijgt te zien wie er eerste is, e.d.)
Ik merk dat bij mij in de les (ik ben een studentje), er veel meer interesse is in de lesstof op die manier.



klinkt gaaf ga het zeker even opzoeken!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen