Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Elkaar passeren bij van hand veranderen.

 

Linkerhand kunnen geven.

Behalve indien iemand op het punt staat af te wenden of een diagonaal te rijden oid, kan het ook rechterhand zijn. Bijvoorbeeld: iemand rijdt rechtsom, hoefslag aan het volgen. Komt een tegenligger aan die een diagonaal gaat rijden. De tegenligger neemt dan al binnenhoefslag om de diagonaal te kunnen rijden en zo kan je dus eigenlijk rechterhand geven.

Verder heeft draf en galop altijd voorrang, en moeten stappers op de binnenhoefslag.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-19 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:50 



 

RedKiwi schreef
Zwaard hing links op de heup zodat je het met rechts kon trekken. Vroeger werd er op de weg links gereden zoals in Engeland etc. Dat zorgde er echter voor dat als je iemand op de weg tegenkwam die je niet zo aardig vond, je erg makkelijk je zwaard kon trekken en in de aanval kon gaan. Dat was wat problematisch en zorgde voor best wat doden. Ten tijde van Napoleon is het dus omgedraaid, hij was er geloof ik wel klaar mee dat zijn eigen troepen ruzies op die manier gingen uitvechten. Aangezien Engeland nooit door Napoleon is veroverd verklaart dat ook gelijk waarom het verkeer daar nog steeds de andere kant op rijdt.

Ik ben wel benieuwd of in Engeland de bakregels ook anders zijn...

EDIT: In UK zijn de regels hetzelfde als hier in de bak :-)


Super interessant dit! +:)+ wist ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 10:52 



 
Profiel   

Heel simpel dit; net zoals in het verkeer gewoon rechts houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 23:08 



 

Je moet elkaar de linkerhand kunnen geven
MAAR
draf heeft voorrang op stap.

Dus als jij bijvoorbeeld in stap door een diagonaal van hand verandert, van rechtsom naar linksom, en op de hoefslag waar jij aankomt rijdt iemand rechtsom in draf, dan blijf jij op de binnenhoefslag en geef je dus de rechterhand.
Onduidelijke uitleg sorry :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 23:20 



 
Profiel   

Linkerhand geven en in stap blijf je op de binnenhoefslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:18 



 
Profiel   

Ik vind dit echt zo lastig! Dan ben je geconsentreerd aan het rijden en vervolgens zie je een andere combinatie op je af komen en dan moet ik heel snel na denken wie voorrang heeft en ben ik helemaal uit m'n oefening.. Haha, tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:25 



 
Profiel   

Ik heb altijd geleerd linker hand geven. Linksom heeft ook voorrang kwa op de hoefslag blijven als je in dezelfde gang rijdt en als je elkaar dan zou kruisen is het ook de linkerhand die je zou kunnen high fiven. Lijkt me dus het meest logisch om dat met de diagonaal ook aan te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 10:34 



 

Nature93 schreef
Ik vind dit echt zo lastig! Dan ben je geconsentreerd aan het rijden en vervolgens zie je een andere combinatie op je af komen en dan moet ik heel snel na denken wie voorrang heeft en ben ik helemaal uit m'n oefening.. Haha, tips?


Gewoon heel vaak met veel mensen rijden tot je er niet meer over hoeft na te denken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 23:14 



 
Profiel   

AMCM schreef
Nature93 schreef
Ik vind dit echt zo lastig! Dan ben je geconsentreerd aan het rijden en vervolgens zie je een andere combinatie op je af komen en dan moet ik heel snel na denken wie voorrang heeft en ben ik helemaal uit m'n oefening.. Haha, tips?


Gewoon heel vaak met veel mensen rijden tot je er niet meer over hoeft na te denken :)


Ik sta op 'n grote stal, altijd wel mensen in de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 09:52 



 
Profiel   

Links, en de snellere gang voorrang op de langzamere

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:02 



 
Profiel   

Tenminste bij ons op stal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen