Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Over 10 jaar niet meer mogen paardrijden?

 
Profiel   

Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))


Laatst bijgewerkt door Amstel13 op 09-11-19 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:19 



 
Profiel   

Ik vind het zelf heel onzin omdat de meeste paarden het zelf ook super leuk vindt. En omdat het onze sport is en zo moet blijven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:21 



 
Profiel   

Goh, ik kan totaal niet voorspellen wat de antwoorden gaan zijn. :D Ik denk dat je de discussie iets meer richting zal moeten geven als je echt een nuttige discussie wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:21 



 
Profiel   

Sinds ik weet dat de PVDD al die jaren voor het honger beleid op de OVP is geweest, weet ik dat ze dus niet voor dieren zijn.
Ik vind het een heel verraderlijke partij, niet te vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:22 



 
Profiel   

Is dat zo? Denk niet dat ze dat ooit gaat lukken. Ben wel steeds verbaasder dat in dit land een (kleine) minderheid denkt te moeten bepalen wat de meerderheid doet. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik alles maar goedkeur hoor. Maar dit gaat wel heel erg ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:23 



 
Profiel   

Dat zulke groepen eerst eens opnieuw biologie (en geschiedenis)les moeten krijgen. Ze gaan uit van basisaannames die biologisch deels of geheel onjuist zijn.

Daarnaast is het streven naar segregatie van mens en natuur ronduit ongezond voor beide partijen enkel al omdat die segregatie onmogelijk is en wat toch die scheidslijn passeerd voor oncontroleerbare ellende zorgt. We kunnen veel meer dan waarvan we de gevolgen kunnen overzien.
Laten we eerst maar eens een forse stap terug doen en erkennen dat de natuur na 4+miljard jaar alles integreren dat echt beter kan dan wij.

Een verbod op dieren houden/paard rijden, is slechts een klein onderdeel van een onwerkelijke ideologie/utopie over hoe onze planeet werkelijk in elkaar zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:27 



 
Profiel   

Dat gaat niet gebeuren,er veranderd al veel in de sport dat wel.
Die malloten moeten ze allemaal brainwashen.
Ziek zijn ze.
Geen benul van hoe de paarden gefokt worden,in iedergeval niet om in de wildernis te leven maar dat snapt men niet. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:34 



 
Profiel   

Ik denk dat 10 jaar wat te snel is, dan rijd ik zelf nog....
Er gaat momenteel nog teveel geld om in de (sport)paarden om het rijden zomaar af te kunnen schaffen. Ik denk dat het misschien wel in de toekomst steeds meer luxe gaat worden.
Daarnaast zullen er een hoop paarden geslacht worden als er niet meer mee gereden kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 15:41 



 
Profiel   

Ja als paardrijden verboden wordt dan zullen er nog maar enkele overblijven in de dierentuin..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:15 



 
Profiel   

Laat de pvdd zich lekker bezig houden met dingen die wel prioriteit hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:16 



 
Profiel   

Dat risico lopen we zeker en alleen wij, paardenliefhebbers, kunnen dit remmen. Niet op een stal gaan staan waar het welzijn van het paard in het gedrang komt, kritisch zijn op ons eigen handelen en mederuiters durven aanspreken wanneer ‘happy athlete’ niet tot uiting komt door de wijze van rijden. Ik denk dat we echt aan de bak moeten met z’n allen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:21 



 
Profiel   

Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))

Hoe kom je erbij dat ze dat willen? Op hun website staat dat ze voor verantwoord paardrijden zijn, niet dat ze het willen afschaffen. Zie https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Heb je een bron van deze stelling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:23 



 
Profiel   

beert schreef
Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))

Hoe kom je erbij dat ze dat willen? Op hun website staat dat ze voor verantwoord paardrijden zijn, niet dat ze het willen afschaffen. Zie https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Heb je een bron van deze stelling?


Is een heel mooi artikel waar we allemaal naar moeten toe streven. Het enigste wat ik er aan toe te voegen heb is dat elk paard verschillend is sommige zijn rond de 14 al klaar voor hun pensioen maar sommige na hun 24 nog steeds niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:29 



 
Profiel   

Als ik hierop zoek dan kom ik artikelen tegen uit 2009, dan moeten ze toch wel gaan opschieten langzamerhand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:44 



 
Profiel   

beert schreef
Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))

Hoe kom je erbij dat ze dat willen? Op hun website staat dat ze voor verantwoord paardrijden zijn, niet dat ze het willen afschaffen. Zie https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Heb je een bron van deze stelling?


Niets mis met de stelling zoals beschreven op de site van de PVDD. Sterker nog: ik zou willen dat alle partijen zo dachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 18:03 



 
Profiel   

beert schreef
Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))

Hoe kom je erbij dat ze dat willen? Op hun website staat dat ze voor verantwoord paardrijden zijn, niet dat ze het willen afschaffen. Zie https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Heb je een bron van deze stelling?

Ik heb het gehoord op tv

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 18:51 



 

Ik blijf rijden, ga echt niet stoppen voor een bende wereldvreemde gekken. Gelukkig hebben de meeste mensen wel gezond verstand en zal zo'n extremistische partij nooit de absolute meerderheid bepalen. Ze zullen dan ook nooit een wet voor mekaar krijgen waarbij paardrijden verboden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 18:55 



 
Profiel   

Gelukkig stemmen weldenkende mensen niet op de partij van de dieren dus ze zullen nooit een meerderheid krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 18:57 



 
Profiel   

Pvdd niet, maar de publieke opinie verandert wel. Dat is zeker een risico. Het is van belang dat we bewust ons best blijven doen om paardvriendelijkheid voorop te stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 18:59 



 
Profiel   

beert schreef
Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))

Hoe kom je erbij dat ze dat willen? Op hun website staat dat ze voor verantwoord paardrijden zijn, niet dat ze het willen afschaffen. Zie https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Heb je een bron van deze stelling?

Achterlijk artikel. Het schrijft o.a. dit:
Citaat
Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd.In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’!

In de springsport op het hoogste niveau komen ze pas kijken op 9 jaar en kunnen soms meedraaien tot 16-17. Dus hun informatie klopt in het geheel niet. Paarden in de topsport zitten vaak pas vanaf hun 11e op hun hoogst haalbare niveau. Laat staan dat ze met 8 al afgeschreven zouden zijn. Die is gek... 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:01 



 
Profiel   

Ik vind er op zich nog best wat in zitten. De happy athlete zie je lang niet overal terug, dierenwelzijn staat lang niet overal op een, en in een druk bevolkt land als Nederland vind ik het best logisch dat er straks geen plek meer is voor een hobby die zo veel ruimte inneemt als paarden houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:05 



 
Profiel   

elnienjo schreef
In de springsport op het hoogste niveau komen ze pas kijken op 9 jaar en kunnen soms meedraaien tot 16-17. Dus hun informatie klopt in het geheel niet. Paarden in de topsport zitten vaak pas vanaf hun 11e op hun hoogst haalbare niveau. Laat staan dat ze met 8 al afgeschreven zouden zijn. Die is gek... 8)7


Wellicht nemen ze ook mee dat er aardig wat paarden afgeschreven worden door sportblessures?

In de western-, draf- en rensport wordt er wel met echt hele jonge dieren gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:05 



 
Profiel   

https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden
Ik kan niets met dit soort teksten. Ik mis specificatie. Wanneer gaat sport over in topsport? En hoe verhoudt zich dat tot het ras/type? Een koudbloed in de Z die het uit zijn tenen moet halen wordt zwaarder belast dan een Lichte Tour warmbloed die dat met 2 vingers in de neus doet.

En wat is 'vroeger' in 'vroeger hadden paarden een levensduur van 20-30 jaar'. En ik mis de bron bij de populistische opmerking dat de levensduur van de huidige sportpaarden 8 jaar is.

En vroeger was echt niet alles beter hoor. Een paard wat niet meer mee kon ging naar de slacht. En 's winters zonder uitloop de hele dag op stal was ook niet ongewoon.

Daarmee wil ik niet zeggen dat we niet meer zijn allen kritisch moeten kijken naar hoe we onze paarden houden en trainen.
Maar de Paardenkamp heeft een wachtlijst en steeds meer paarden en pony's mogen van een pensioen genieten. Dat was 50-60 jaar geleden ondenkbaar.
En er is veel meer aandacht voor gebitsverzorging en passende zadels, fysiotherapie enz dan 30-40 jaar geleden.
Dus er is echt al veel gebeurd op het gebied van welzijn de laatste decennia.

Alles met elkaar vind ik de PvdD vooral blaten maar mis diepgang en inhoud.
Helaas is dat een beetje de trend in de huidige politiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:19 



 
Profiel   

Vroeger moest een paard op het land kunnen werken of een kar trekken. Lijkt me sterk dat ze die paarden aanhielden en een luxe pensioen gaven als ze alleen geld kostten. Zouden ze dan niet gewoon als paardenbiefstuk zijn geeindigd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:45 



 

elnienjo schreef
Vroeger moest een paard op het land kunnen werken of een kar trekken. Lijkt me sterk dat ze die paarden aanhielden en een luxe pensioen gaven als ze alleen geld kostten. Zouden ze dan niet gewoon als paardenbiefstuk zijn geeindigd?


Dat lijkt me minder erg dan dat eeuwige door kwakkelen en opereren met paarden met blessures eigenlijk.
Wat betreft de opmerking dat het gemiddelde sportpaard al rond 8 jaar afgeschreven is, dat hoor ik vaker. Karin Leibbrandt roept dat ook altijd en mijn instructrice ook. Maar wie weet hoe ze aan die informatie komen, mag het zeggen. Ik ben benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen