Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Over 10 jaar niet meer mogen paardrijden?

 
Profiel   

In die statistieken worden veulens die op het land verongelukken bijvoorbeeld, meegenomen. Want sportpaard gefokt. Maar dat zijn dus nooit sportpaarden geweest. De gemiddelde leeftijd dat een sportpaard uit de verzekering gehaald wordt, is 8 jaar. Maar dat zegt dus niets over alle paarden die niet verzekerd zijn, en het is ook helemaal niet gezegd dat het paard in kwestie dan ingeslapen wordt. Dus een beetje een vertekend beeld.

Om een voorbeeld te geven hoe dat werkt: Een kat kan 20 jaar oud worden. Maar de gemiddelde leeftijd dat een kat overlijdt, ligt rond de 10 jaar. Waarom? Katten lopen buiten, komen onder auto's, hebben ongelukken met oud en nieuw, blijven in kantelramen hangen, eten ongezond voedsel, zijn te dik, krijgen blaasgruisproblemen door ongezond voedsel en vooral veel te weinig vocht, enzovoorts. En dat brengt de gemiddelde leeftijd drastisch omlaag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 17:29 



 
Profiel   

Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?



Ik vind hier 2 dingen over.

1) Stel je niet zo aan.
Houd op met "alternatieve feiten" te verspreiden die niet waar zijn. (Leugens.)

2) Hierbij het standpunt 'verantwoord paardrijden' van de website.
Ik kan mij er goed in vinden.

"Een respectvolle relatie tussen mens en paard is mogelijk zolang het natuurlijk gedrag en het welzijn van het dier voorop staan. Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn worden aangetast. Bijvoorbeeld door dieronvriendelijke trainingsmethoden, overbelasting of het vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties worden afgedankt. Net als bij mensen is topsport voor paarden een zeer grote belasting op het lichaam. In combinatie met het feit dat paarden vaak op veel te jonge leeftijd zwaar belast worden, zorgt dit ervoor dat de gemiddelde levensduur van een paard in de paardensport veel korter is dan bij andere paarden. Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd.

In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’! Strenge regelgeving moet het welzijn van dieren die in sport en recreatie worden gebruikt waarborgen. Ook dienen we na te denken in hoeverre we paarden en pony’s blootstellen aan extreme sporten, zoals de military en springwedstrijden met steeds hogere hindernissen. Daarnaast streeft de Partij voor de Dieren naar strengere regelgeving middels een wettelijk Paardenbesluit. In zo’n Paardenbesluit wordt onder meer vastgelegd dat bij huisvesting het natuurlijk gedrag uitgangspunt is, zoals de mogelijkheid contact te maken met soortgenoten en dagelijkse weidegang."

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:20 



 

Precies, je moet waarheden vertellen en veel mensen die tegen de sport zijn gebruiken niet bestaande feiten om hun zin door te drammen. Waar baseren ze op dat een sportpaard niet oud wordt? Juist, op statistieken van verzekeringen waar paarden boven de 16 sowieso al uitgeknikkerd worden. Dat maakt dat een groep die zich inzet voor paarden welzijn, wat heel goed is, er zelf voor zorgt dat ze niet serieus genomen worden. Ik ben geen fan van Anky, maar haar paarden worden wel oud. Ik ben ook geen fan van Gal, maar dat paard paar week overleed was ook 30. hoewel er ook in de topsport dingen anders moeten, gaat er in de basissport volgens mij veel meer mis. nu kijken die basisruiters weer naar de top Ruiter, dus daar moet ook zeker wat veranderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:34 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
In die statistieken worden veulens die op het land verongelukken bijvoorbeeld, meegenomen. Want sportpaard gefokt. Maar dat zijn dus nooit sportpaarden geweest. De gemiddelde leeftijd dat een sportpaard uit de verzekering gehaald wordt, is 8 jaar. Maar dat zegt dus niets over alle paarden die niet verzekerd zijn, en het is ook helemaal niet gezegd dat het paard in kwestie dan ingeslapen wordt. Dus een beetje een vertekend beeld.

Vertekend beeld? Zijn er eigenlijk wel statistieken over op welke leeftijd paarden overlijden? Hebben we het niet gewoon over een urban legend, ooit de wereld in geholpen omdat iemand zichzelf gelijk wilde geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:35 



 

Pipodipo schreef
Avalanche81 schreef
In die statistieken worden veulens die op het land verongelukken bijvoorbeeld, meegenomen. Want sportpaard gefokt. Maar dat zijn dus nooit sportpaarden geweest. De gemiddelde leeftijd dat een sportpaard uit de verzekering gehaald wordt, is 8 jaar. Maar dat zegt dus niets over alle paarden die niet verzekerd zijn, en het is ook helemaal niet gezegd dat het paard in kwestie dan ingeslapen wordt. Dus een beetje een vertekend beeld.

Vertekend beeld? Zijn er eigenlijk wel statistieken over op welke leeftijd paarden overlijden? Hebben we het niet gewoon over een urban legend, ooit de wereld in geholpen omdat iemand zichzelf gelijk wilde geven?


Yes, iedereen die zelf gefaald heeft in de dressuurring en niet bereid was aan zichzelf te werken hoor ik dit zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:42 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Pipodipo schreef

Vertekend beeld? Zijn er eigenlijk wel statistieken over op welke leeftijd paarden overlijden? Hebben we het niet gewoon over een urban legend, ooit de wereld in geholpen omdat iemand zichzelf gelijk wilde geven?


Yes, iedereen die zelf gefaald heeft in de dressuurring en niet bereid was aan zichzelf te werken hoor ik dit zeggen.

Ah ja, precies! Net als mensen rondom de veterinaire wereld die beweren dat 90% van de sportpaarden ZEKER een maagzweer heeft :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 14:47 



 

Ja want met een maagzweer kunnen ze prachtig lopen, logisch toch?
En als er een dressuurpaard kreupel raakt dan hoor je: zie je wel, komt allemaal door de dressuursport. En als hun eigen paard dan kreupel raakt dan komt dat altijd doordat hij vroeger, bij zijn vorige eigenaar die dressuurruiter was, slecht gereden is. ja natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 15:17 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Ja want met een maagzweer kunnen ze prachtig lopen, logisch toch?
En als er een dressuurpaard kreupel raakt dan hoor je: zie je wel, komt allemaal door de dressuursport. En als hun eigen paard dan kreupel raakt dan komt dat altijd doordat hij vroeger, bij zijn vorige eigenaar die dressuurruiter was, slecht gereden is. ja natuurlijk!

En niet omdat ze zijn ijzers hebben afgepakt, deken hebben afgedaan en het beestje minstens 8 uur per dag in de blubber moet staan waar hij gestalkt wordt door hongerige lotgenoten.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 15:19 



 
Profiel   

Ach ja, altijd leuk om een discussie die je niet aanstaat plat te slaan met dit soort dooddoeners ...

Ik denk dat de paardensport (óók de recreatieve tak, óók bepaalde die hard 'naturals') nog wel wat werk te verrichten heeft op het gebied van dierenwelzijn en imago. Er is al veel verbeterd, maar er zijn nog genoeg ruiters met een totaal verkeerde mentaliteit richting hun paard, en ook nog teveel paarden die veel te weinig bewegingsvrijheid krijgen, en te vaak of altijd alleen staan.
Ook is het echt geen slecht idee als er binnen de paardenbranche eens wat meer nagedacht wordt over de ethische aspecten van sport met dieren.
Uit de hoogte doen tegen mensen en instanties die zich kritisch uitlaten zal op termijn alleen maar in de hand werken dat het maatschappelijke draagvlak voor paardensport en voor paardrijden in het algemeen afkalft.

Overigens kan er ook wel wat beter gelezen worden, want de posts van Avalanche en Janneke hierboven worden geloof ik niet helemaal goed begrepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 15:33 



 

Askja schreef
Ach ja, altijd leuk om een discussie die je niet aanstaat plat te slaan met dit soort dooddoeners ...

Ik denk dat de paardensport (óók de recreatieve tak, óók bepaalde die hard 'naturals') nog wel wat werk te verrichten heeft op het gebied van dierenwelzijn en imago. Er is al veel verbeterd, maar er zijn nog genoeg ruiters met een totaal verkeerde mentaliteit richting hun paard, en ook nog teveel paarden die veel te weinig bewegingsvrijheid krijgen, en te vaak of altijd alleen staan.
Ook is het echt geen slecht idee als er binnen de paardenbranche eens wat meer nagedacht wordt over de ethische aspecten van sport met dieren.
Uit de hoogte doen tegen mensen en instanties die zich kritisch uitlaten zal op termijn alleen maar in de hand werken dat het maatschappelijke draagvlak voor paardensport en voor paardrijden in het algemeen afkalft.

Overigens kan er ook wel wat beter gelezen worden, want de posts van Avalanche en Janneke hierboven worden geloof ik niet helemaal goed begrepen.


Ben ik helemaal met je eens hoor. En ik ben zelf ook niet enthousiast over de topsport. Maar de argumenten die mensen gebruiken moeten wel waar zijn anders werk je in de hand dat je niet serieus genomen wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 15:47 



 
Profiel   

Ik heb hier verder geen mening over, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waar deze informatie vandaan komt! Ik heb namelijk 2 linkjes van hun eigen website gevonden, dat zijn deze:

https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... den-houden
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Ik zie daar eigenlijk niet dat ze paardrijden willen verbieden? Alleen dat er strengere regels moeten komen wbt paardenwelzijn, waar ik het eigenlijk nog wel eens mee ben ook (denk aan een minimumleeftijd om bereden te worden, etc). Verder hoop ik ook niet dat paardrijden afgeschaft wordt, hoor! Maar ik kan me wel vinden in hun standpunten van de linkjes. Als iemand me hier verdere uitleg over wilt geven; graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:06 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Gelukkig stemmen weldenkende mensen niet op de partij van de dieren dus ze zullen nooit een meerderheid krijgen.


Nou nou, dat gaat ook een beetje ver :+ Ik heb er een paar keer op gestemd, en ik kan best van mezelf zeggen dat ik weldenkend ben, of in ieder geval niet achterloop in de maatschappij. Ik vind het ongelooflijk belangrijk dat er meer belangstelling voor milieu, biodiversiteit en dierenwelzijn komt in de politiek, maar o.a. door wat extremere uitspraken of bevindingen ben ik 'overgestapt' op GroenLinks.
Stemmers van PvdD zijn niet achterlijk, ze hebben gewoon specifieke idealen omtrent milieu en dierwelzijn. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:14 



 

Remembrance schreef
Ik heb hier verder geen mening over, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waar deze informatie vandaan komt! Ik heb namelijk 2 linkjes van hun eigen website gevonden, dat zijn deze:

https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... den-houden
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Ik zie daar eigenlijk niet dat ze paardrijden willen verbieden? Alleen dat er strengere regels moeten komen wbt paardenwelzijn, waar ik het eigenlijk nog wel eens mee ben ook (denk aan een minimumleeftijd om bereden te worden, etc). Verder hoop ik ook niet dat paardrijden afgeschaft wordt, hoor! Maar ik kan me wel vinden in hun standpunten van de linkjes. Als iemand me hier verdere uitleg over wilt geven; graag!



‘ Een respectvolle relatie tussen mens en paard is mogelijk zolang het natuurlijk gedrag en het welzijn van het dier voorop staan. Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn worden aangetast. Bijvoorbeeld door dieronvriendelijke trainingsmethoden, overbelasting of het vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties worden afgedankt. Net als bij mensen is topsport voor paarden een zeer grote belasting op het lichaam. In combinatie met het feit dat paarden vaak op veel te jonge leeftijd zwaar belast worden, zorgt dit ervoor dat de gemiddelde levensduur van een paard in de paardensport veel korter is dan bij andere paarden. Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd.’
Hoezo leven sport paarden minder lang? dit is zo’n dooddoener die er altijd bij gehaald wordt als het om paardenwelzijn in de sport gaat, dat verhaal dat paarden op 7-jarige leeftijd het loodje zou leggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:15 



 
Profiel   

Askja schreef
Ach ja, altijd leuk om een discussie die je niet aanstaat plat te slaan met dit soort dooddoeners ...
Dooddoeners zei je, laten we even kijken:
Askja schreef
Ik denk dat de paardensport (óók de recreatieve tak, óók bepaalde die hard 'naturals') nog wel wat werk te verrichten heeft op het gebied van dierenwelzijn en imago. Er is al veel verbeterd, maar er zijn nog genoeg ruiters met een totaal verkeerde mentaliteit richting hun paard, en ook nog teveel paarden die veel te weinig bewegingsvrijheid krijgen, en te vaak of altijd alleen staan.
Ook is het echt geen slecht idee als er binnen de paardenbranche eens wat meer nagedacht wordt over de ethische aspecten van sport met dieren.

Inderdaad, je post stikt van de dooddoeners, ik zie geen feiten en al helemaal geen onderbouwing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:20 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
Remembrance schreef
Ik heb hier verder geen mening over, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waar deze informatie vandaan komt! Ik heb namelijk 2 linkjes van hun eigen website gevonden, dat zijn deze:

https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... den-houden
https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Ik zie daar eigenlijk niet dat ze paardrijden willen verbieden? Alleen dat er strengere regels moeten komen wbt paardenwelzijn, waar ik het eigenlijk nog wel eens mee ben ook (denk aan een minimumleeftijd om bereden te worden, etc). Verder hoop ik ook niet dat paardrijden afgeschaft wordt, hoor! Maar ik kan me wel vinden in hun standpunten van de linkjes. Als iemand me hier verdere uitleg over wilt geven; graag!



‘ Een respectvolle relatie tussen mens en paard is mogelijk zolang het natuurlijk gedrag en het welzijn van het dier voorop staan. Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn worden aangetast. Bijvoorbeeld door dieronvriendelijke trainingsmethoden, overbelasting of het vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties worden afgedankt. Net als bij mensen is topsport voor paarden een zeer grote belasting op het lichaam. In combinatie met het feit dat paarden vaak op veel te jonge leeftijd zwaar belast worden, zorgt dit ervoor dat de gemiddelde levensduur van een paard in de paardensport veel korter is dan bij andere paarden. Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd.’
Hoezo leven sport paarden minder lang? dit is zo’n dooddoener die er altijd bij gehaald wordt als het om paardenwelzijn in de sport gaat, dat verhaal dat paarden op 7-jarige leeftijd het loodje zou leggen


Dat is inderdaad ook het stuk waar ik op ben blijven haken. Ik vind het jammer dat er geen onderzoeken bij betrokken zijn als onderbouwing. Mocht dit waar zijn vind ik dat er echt veel meer aandacht en regels voor kunnen komen, maar ik weet niet zo goed waar ze die getallen precies vandaan hebben gehaald. Mocht er iemand een dergelijk onderzoek gevonden hebben, ontvang ik graag een linkje! Ik ben wel benieuwd, want het lijkt me toch ook wel sterk dat de PVDD die getallen zomaar verzonnen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:30 



 

Dit is dus waar ik ook tegen aanloop, ik ben kritisch over de sport maar mijn medestanders maken me belachelijk door met argumenten te gooien die niemand kan onderbouwen. Dat getal van gemiddeld zeven of acht jaar komt, volgens iemand hierboven, van verzekeringen. Daar worden paarden gemiddeld op zeven of 8-jarige leeftijd uitgehaald. Daar zitten dus ook paarden in die jonger zijn dan drie en nog nooit een ruiter hebben gezien, maar die dus door pure pech of jonge joligheid verongelukken op de wei. En paarden boven de 16 worden sowieso uit de verzekering gehaald dus alles wat ouder wordt telt niet mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:38 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
En niet omdat ze zijn ijzers hebben afgepakt, deken hebben afgedaan en het beestje minstens 8 uur per dag in de blubber moet staan waar hij gestalkt wordt door hongerige lotgenoten.?

Want dat doen mensen die nadenken en bewust met paardenwelzijn bezig zijn ook echt...... :roll: dekens worden ook in een paddock paradise heel, heel vaak gebruikt, er zijn nu eenmaal paarden die niet zonder dekens kunnen, mijn paard heeft idd geen ijzers, want die heeft ze niet nodig, maar moest het nodig zijn, krijgt ze gerust een ijzer. Sterker nog: ik heb haar liever buiten met deken en ijzers, dan binnen zonder. En echt geen blubber hier.
En er zijn situaties waarin dat wel is, maar dat is zeker niet de standaard.

Sammiex2000 schreef
Ja want met een maagzweer kunnen ze prachtig lopen, logisch toch?
En als er een dressuurpaard kreupel raakt dan hoor je: zie je wel, komt allemaal door de dressuursport. En als hun eigen paard dan kreupel raakt dan komt dat altijd doordat hij vroeger, bij zijn vorige eigenaar die dressuurruiter was, slecht gereden is. ja natuurlijk!

Ja, want dressuur is altijd slecht en iedere dressuurruiter rijdt z'n paard kapot met sporen en slof :+
Pipodipo schreef
Vertekend beeld? Zijn er eigenlijk wel statistieken over op welke leeftijd paarden overlijden?

Geen idee, google het :)

Pipodipo schreef
Hebben we het niet gewoon over een urban legend, ooit de wereld in geholpen omdat iemand zichzelf gelijk wilde geven?

Niet helemaal, dit is wat ik vind over verzekeringen. Maar dat geeft per definitie een vertekend beeld, want paarden die nooit verzekerd zijn geweest, of uit de verzekering gehaald door verkoop, worden uiteraard niet meegenomen. Die 8 jaar zegt alleen iets over wanneer een paard uit de verzekering wordt gehaald, niet over de gemiddelde leeftijd van een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 17:30 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
Askja schreef
Ach ja, altijd leuk om een discussie die je niet aanstaat plat te slaan met dit soort dooddoeners ...
Dooddoeners zei je, laten we even kijken:
Askja schreef
Ik denk dat de paardensport (óók de recreatieve tak, óók bepaalde die hard 'naturals') nog wel wat werk te verrichten heeft op het gebied van dierenwelzijn en imago. Er is al veel verbeterd, maar er zijn nog genoeg ruiters met een totaal verkeerde mentaliteit richting hun paard, en ook nog teveel paarden die veel te weinig bewegingsvrijheid krijgen, en te vaak of altijd alleen staan.
Ook is het echt geen slecht idee als er binnen de paardenbranche eens wat meer nagedacht wordt over de ethische aspecten van sport met dieren.

Inderdaad, je post stikt van de dooddoeners, ik zie geen feiten en al helemaal geen onderbouwing.
Dank voor het compliment. Ik beschrijf simpelweg wat ik om me heen zie. En ik zie ook echt wel de goede dingen, maar ook dingen waar ik niet blij van word.
Verder, als aandacht voor de 'ethische aspecten van sport met dieren' voor jou blijkbaar totaal niet aan de orde/niet nodig is, dan hebben wij denk ik een iets andere visie op wat dat ethische vraagstuk precies inhoudt.
Ik vind het jammer dat een opmerking in die richting direct wordt vertaald als aanval op de (blijkbaar perfecte, boven iedere discussie verheven) paardensport (en paardenhouderij). Je kunt prima een discussie voeren over de ethische aspecten van paardensport zonder sport met paarden an sich te veroordelen. Het gaat om de randvoorwaarden. Ik ben zelf ook (gelegenheids) sportruiter, en door mijzelf die ethische vragen te blijven stellen - en af en toe domweg heel blij en dankbaar te zijn dat zo'n dier mij ueberhaupt op zijn rug tolereert, probeer ik scherp te blijven op het welzijn en welbevinden van mijn paarden, mijn kennis en kunde zo veel mogelijk up to date te houden en niets van wat mijn paarden voor mij doen 'for granted' te nemen. Dat lukt heus niet altijd 100%, ik ben ook geen heilige en maak ook fouten als ruiter en paardenhouder, maar ik denk dat het hierbij gaat om de intentie. Voor diegenen die het voorelkaar krijgen om vanuit die intentie, met heel veel zorg en liefde voor hun paard, topsport te bedrijven, heb ik grenzeloos respect. Ruiters die hun paard vooral zien en behandelen als een instrument om succes, status en geld mee te verwerven, van die types die het ook alleen over zichzelf hebben en nooit hun paard de credits geven, die kunnen wat mij betreft beter iets anders gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 17:50 



 
Profiel   

Wat ze bij de statistieken voor het gemak vergeten is dat niet ieder paard dat voortijdig aan zijn einde komt veroorzaakt wordt door “de sport”

Het voorbeeld heb ik zelf lopen, 8 jaar jong en afgeschreven. Dit alles door een ongelukkige blessure aan beide voorbenen opgelopen als 4-jarige in de paddock.
In de wei zie je niets en als je met rijden niet zo nauw kijkt kan je er best nog wel op, maar de blik in de ogen en het trekje om de mond verraden pijn bij belasting.

Dàt is een ding waar beter naar gekeken moet worden, wordt er niet te vaak door gedokterd met een paard wat eigenlijk niet meer kan? Worden er geen onredelijke dingen gevraagd van een paard dat stuk is?
Worden paarden niet afgedankt en terzijde geschoven, omdat men zelf de beslissing niet kan maken om het dier dit niet aan te doen?

Daar is m.i. winst te behalen i.p.v. het rijden en sporten met gezonde dieren te verbieden.

Het kan zo simpel met naast het kruisje “niet voor menselijke consumptie” een kruisje “afgekeurd als rij- en sportpaard” in het paspoort.
Als je deze afkeuring ook bij de uitgevende instantie registreert heeft het aanvragen van een duplicaat geen zin meer.

Laat de politiek zich daar eens over buigen... stoppen met geleur en in de handel rondgaan van zieke en kapotte dieren omdat iedereen er nog een euro aan wil verdienen.

Slachten is zo gek nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:00 



 
Profiel   

beert schreef
Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?


Onderin zet ik ook mijn eigen mening :))

Hoe kom je erbij dat ze dat willen? Op hun website staat dat ze voor verantwoord paardrijden zijn, niet dat ze het willen afschaffen. Zie https://www.partijvoordedieren.nl/stand ... aardrijden

Heb je een bron van deze stelling?


Nou dat artikel is geschreven door iemand met niet de minste verstand van de geschiedenis van het paard.

Vroeger werden ze tussen de 20 en 30...laat me niet lachen...dat is allerminst waar.

Er zal zeker nog verbetering mogelijk zijn in paardenwelzijn...dat geloof ik best.

En over de stelling uit de OP...ik hoop dat we dan nog kunnen paardrijden. Hoop wel dat de PvDD wel zich eens van de juiste informatie gaat bedienen...want anders heb ik er een hard hoofd in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:07 



 
Profiel   

Als een partij kreten doet als 'de gemiddelde levensverwachting van een sportpaard is 8 jaar' en 'vroeger werden ze tussen de 20 en de 30' dan neem ik die partij sorry not sorry al niet meer serieus.

Ik ben absoluut voor hier en daar wat verbetering, maar dan heb ik het eerder over de manier van stallen en verzorgen dan over de rijstijl. Ik kan de PvdD gewoon niet meer serieus nemen, na die protest acties al helemaal niet meer. Er zitten behoorlijk wat extremisten tussen en ik ben daar nooit zo weg van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:11 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
En over de stelling uit de OP...ik hoop dat we dan nog kunnen paardrijden. Hoop wel dat de PvDD wel zich eens van de juiste informatie gaat bedienen...want anders heb ik er een hard hoofd in.

De PvdD bestaat binnenkort niet meer, je kunt je afvragen of ze nu eigenlijk nog wel echt bestaan met de weglopers.

NOg even over de "statistieken"... Ik denk dat die niet bestaan omdat verzekeringsmaatschappijen er helemaal geen baat bij hebben om zulke gegevens te verzamelen en vervolgens te delen. Die bedrijven willen klanten trekken en niet afstoten met statistieken die vervelend klinken. Bovendien komen ontzettend veel paarden helemaal niet bij een verzekeraar terecht. Al die per ongeluk gefokte veulentjes van de shet van de buurman worden naar de slager gebracht en niet verzekerd. Ook sportpaarden worden vaak niet verzekerd. Dus verzekeringsmaatschappijen hebben alleen zeer eenzijdige gegevens en daar heeft niemand iets aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:18 



 
Profiel   

Ik vind het onzin eerlijk gezegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 10:07 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Amstel13 schreef
Hoi,

Wat vinden jullie van dat de partij van dieren paardrijden wil af schaffen?



Ik vind hier 2 dingen over.

1) Stel je niet zo aan.
Houd op met "alternatieve feiten" te verspreiden die niet waar zijn. (Leugens.)

2) Hierbij het standpunt 'verantwoord paardrijden' van de website.
Ik kan mij er goed in vinden.

"Een respectvolle relatie tussen mens en paard is mogelijk zolang het natuurlijk gedrag en het welzijn van het dier voorop staan. Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn worden aangetast. Bijvoorbeeld door dieronvriendelijke trainingsmethoden, overbelasting of het vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties worden afgedankt. Net als bij mensen is topsport voor paarden een zeer grote belasting op het lichaam. In combinatie met het feit dat paarden vaak op veel te jonge leeftijd zwaar belast worden, zorgt dit ervoor dat de gemiddelde levensduur van een paard in de paardensport veel korter is dan bij andere paarden. Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd.

In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’! Strenge regelgeving moet het welzijn van dieren die in sport en recreatie worden gebruikt waarborgen. Ook dienen we na te denken in hoeverre we paarden en pony’s blootstellen aan extreme sporten, zoals de military en springwedstrijden met steeds hogere hindernissen. Daarnaast streeft de Partij voor de Dieren naar strengere regelgeving middels een wettelijk Paardenbesluit. In zo’n Paardenbesluit wordt onder meer vastgelegd dat bij huisvesting het natuurlijk gedrag uitgangspunt is, zoals de mogelijkheid contact te maken met soortgenoten en dagelijkse weidegang."


Dit dus idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 10:09 



 
Profiel   

Ik denk dat er zeker slagen zijn te maken voor wat betreft rollkür e.d., maar het paardrijden volledig afschaffen is echt water naar de zee dragen naar mijn mening. Buiten dat, hoe ga je dit in vredesnaam controleren? Of Kees uit Drenthe niet stiekem achter z'n schuur aan het paardrijden is?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen