Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Kind springtechniek, valt op hals

 
Profiel   

Janneke2 schreef
Zitles in de verlichte zit, maar dan lekker speels en gericht op evenwicht.

'sZomers een bakje water in je hand en de britse instructrice die eindeloos riep 'concentrate on the cup!' terwijl we balkjes liepen etc.

Ik raad alle bokkers die dit lezen een klein experiment aan.
1) Ga staan in de "aap houding": eerst sta je rechtop, dan vouw je in: knieën buigen, heup 'sluiten', rug recht.
2) Doe dan je hoofd omhoog en doe alsof je teugels vasthoudt - dit is de verlichte zit.

3) Merk op, hoe je op je voeten staat: doorgaans heb je je gewicht over je hele voetzool verdeeld en is je zwaartepunt waar het hoort. (Staat je gewicht op je tenen of hielen word je snel moe!)
In het zadel 'behelp je jezelf' met de beugels iets achter de bal van de voet.

4) ...als ik nu mijn armen achter mijn rug doe, kukelt mijn zwaartepunt naar achter.
"Wie in evenwicht zit of staat kan dit handelen", dus om het just for fun 1x te doen kan geen kwaad - maar het is geen oefening om het goed te leren....

Verder lijkt het mij geen kwaad te kunnen om wat spieren/spierpijn te kweken voor als je eens een beugel verliest, maar steun op de beugels is een onderdeel van de verlichte zit.


Dank je wel! We gaan het bakje water eens proberen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:43 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
IPV in de verlichte zit kan ze ook in de beugels staan. Neem niet aan dat ze heel hoog springt


Nee klopt, heel laag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:44 



 
Profiel   

JazzyBish schreef
Amber_anne schreef
IPV in de verlichte zit kan ze ook in de beugels staan. Neem niet aan dat ze heel hoog springt


Nee klopt, heel laag!


Springt de pony overdreven hoog, dat je dochter zoveel moeite heeft om niet voorover te vallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:58 



 
Profiel   

Let ook op wat voor hindernissen je neer zet.
Gebruik een grondbalk, leg er eventueel 1 of meerdere balken voor.
Experimenteer wat met de afstanden.

Gebruik ook balkjes om over te stappen, draven en galopperen, ook variëren met de afstanden.
De pony heeft zo te lezen wat hulp nodig met verlengen en verkorten in het lijf.
Laat ook genoeg ruimte geven boven de sprong.

Het is ook interessant om te kijken hoe de pony met vrijspringen over hindernissen gaat, maakt hij echt noodsprongen?

@Chasey: wat een leuke combinatie, zo'n lachebekje op een vrolijke Shetlander :+:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen