Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

kind met 1 jaar rijervaring op groene pony?

 
Profiel   

antje_vip schreef
Fijn dat het weer goed gaat, ik zou niet direct weer een pony gaan leasen. :o Wat is er mis met de manegepony's?


Nou, niet veel, daarom blijft hij daar ook gewoon rijden, maar op de manege is er weinig tijd voor de echte omgang met Pony’s. Dat lessen is ook maar voor Max 2x per week, geen druk, hij hoeft er niet heen als hij niet wil ;-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:38 



 
Profiel   

Hou er rekening mee dat kinderen dondersgoed weten hoe leuk je het als ouder vindt dat ze dezelfde sport doen als jij. En dat ze zichzelf daarmee ook onder druk kunnen zetten. Omdat ze nou eenmaal hun ouders graag pleasen.
M'n zoontje wilde niet meer rijden, toen ik vroeg waarom zei hij uiteindelijk: ik ben bang dat jij wil dat ik wedstrijdjes ga rijden en dat wil ik helemaal niet!
Ik had welgeteld 1x met hem over wedstrijden gesproken, voor mij was het een informatief gesprekje waarbij ik uitlegde hoe het gaat en zei dat hij dat ook mag, als hij wil.
Zoon had dat dus anders opgevat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:52 



 
Profiel   

Kijk naar wat je zoon wil en niet naar wat je zelf wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:56 



 
Profiel   

eferiz schreef
quincydesi12 schreef
ik zou eerlijk gezegt lekker een makke pony leasen dat hij zich kan
ontwikkelen


We gaan toevallig zaterdag bij een super brave 11-jarige Shetlander kijken. Ik was eigenlijk niet van plan om nu al weer aan een leasepony te beginnen, maar als deze echt zo braaf is klinkt het verder ideaal, heeft M1 gelopen, pensionstalling met binnenbak, mag mee op bixie, etc. Ben heel benieuwd!


Als mijn mening er iets toe doet: ik vind dat je nu weer zo hard van stapel loopt. Je zit met een kind dat dik twee weken geleden nog met angst op een pony zat en het plezier in paarden aan het verliezen was. Waarom datzelfde kind gewoon niet een aantal maanden/jaren het plezier en de rust van makke manegepony's gunnen? En dat die dan niet meteen de perfecte omgang leert, who cares. Eerst plezier en ontspanning en dan komt dat bijleren vanzelf wel (je pikt altijd wel iets op wanneer iets je interesseert). Wanneer hij dan een aantal jaartjes ouder en meer ervaren is en zelf weet wat die wilt, kan je samen op zoek naar een bijrijd/leasepony.

Maar zoals ik al zei: mijn mening. Je moet er niets mee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:58 



 
Profiel   

wij kunnen niet voor ts oordelen.Het kan toch ook dat die pony niets voor dat kind was en de andere pony wel. Mijn eigen dochter rijd ook niet graag ook niet op de shet ,(desondanks heeft ze wel een eigen shet.)maar voltigeert de sterren van de hemel op een paard dat bijna 180 is!....angstig is ze niet nee stilzitten moet ze op school ook al heel de dag!.Toch vind ze juist het poetsen en versieren/vlechten weer geweldig aan een paard of pony.Haar broertje 3 jaar vind het poetsen nog het rijden leuk echter het mennen dat zou hij wel een hele dag door willen, ook vult hij het hooinet en de voerbak voor zijn vriendje met liefde keurig 3x per dag!.Zelf verzorg ik ook liever dan rijden al vind ik het wel weer leuk om buiten te rijden!
Het kan ook zo zijn bij dat kind. wij kennen nog ts nog haar kind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:16 



 
Profiel   

kwita schreef
wij kunnen niet voor ts oordelen.Het kan toch ook dat die pony niets voor dat kind was en de andere pony wel. Mijn eigen dochter rijd ook niet graag ook niet op de shet ,(desondanks heeft ze wel een eigen shet.)maar voltigeert de sterren van de hemel op een paard dat bijna 180 is!....angstig is ze niet nee stilzitten moet ze op school ook al heel de dag!.Toch vind ze juist het poetsen en versieren/vlechten weer geweldig aan een paard of pony.Haar broertje 3 jaar vind het poetsen nog het rijden leuk echter het mennen dat zou hij wel een hele dag door willen, ook vult hij het hooinet en de voerbak voor zijn vriendje met liefde keurig 3x per dag!.Zelf verzorg ik ook liever dan rijden al vind ik het wel weer leuk om buiten te rijden!
Het kan ook zo zijn bij dat kind. wij kennen nog ts nog haar kind!


Dank je :-). Geloof ik, ik ben me zeer bewust van het feit dat ik ook dol ben op paarden, maar als ik iets niet doe is het pushen. Ik heb zelfs geprobeerd hem op andere sporten te krijgen, maar hij vindt niets zo leuk als paardrijden. Wedstrijden heb ik zelf nooit gereden en ik hou daar eigenlijk helemaal niet van, maar toch heeft hij, puur omdat hij dat perse zelf wilde, 2 maanden terug zijn eerste F1 proefje op de manege gereden. Ik heb hem nog nooit zo zien stralen, trots dat hij was! ik merk gewoon dat het hem enorm goed doet om met paarden bezig te zijn en paard te rijden, ik heb een bijzonder mannetje dat eindelijk zijn draai heeft gevonden. Daarom wil ik hem ook de kans geven om meer met paarden bezig te zijn dan 1x per week les op de manege. Absoluut geen druk, als hij wil stoppen is dat meer dan prima (ik heb dat zelfs al een aantal keer geprobeerd, hahaha). Hij wist overigens tot een jaar geleden niet dat ik vroeg ook paard reed. Hij roept al vanaf zijn derde dat hij wil paardrijden, zonder te weten dat ik dat vroeger ook deed, en ik ben pas weer begonnen sinds hij rijdt ;-).

Overigens moet je je bij die leasepony niet al te veel voorstellen hoor, voorlopig geen wedstrijden (misschien in de zomer bixie als hij dat zelf perse wil, maar we hebben geen vervoer, dus dat wordt nog een uitdaging), verder zullen het vooral bosritjes (aan de hand) worden, want ze staat aan het bos, en vooral veel lol met je knol wat mij betreft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:47 



 
Profiel   

Lol met je knol is idd zo belangrijk en op die leeftijd staat alles met een brave pony. Wij hebben hier wel eens een miskoop gehad en dan is het plezier op die leeftijd zo weg. Ik zou zeker stoppen, angst is zo snel gecreëerd, maar zo moeilijk weer overheen te kunnen stappen. Hier 2 angstige meisjes die veel vertrouwen hebben gekregen van hun super brave a-pony. Liever iets te klein dan te groot voor een 8-jarige, dat voelt zo lekker handzaam en karakter is goud waard. Ik heb de nadruk hier nooit zo op rijden gelegd, met name de jongste vind alles er om heen eigenlijk ook veel leuker. Ze heeft veel spelletjes met haar pony gedaan, wandelt er graag mee, liefst in grote waterplassen, noem het maar. Helaas groeien kleine pony's niet mee en zullen we over een tijdje afscheid moeten nemen van onze topper (niet te lease overigens) of ik ga er toch maar mee mennen, onze dame heeft nu helaas meer interesse voor andere dingen, maar wat heeft ze genoten van lol met haar knol. Bixie kwam later idd, wedstijdje onderling ook. Misschien is de lease shet wel superbraaf, maar anders zou ik hem gewoon even bij laten komen van deze pony op de brave pony's van de manege.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:03 



 
Profiel   

ik zou hem eerst weer vertrouwen schenken op een brave pony.
soms is een jonge pony net een maatje te groot..en een jaar les lijkt misschien al heel wat maar is nog maar de basis.
vertrouwen hebben is de basis.
lekker terug naar de manege lessen op de brave ponys en dan maar weer eens kijken.
misschien kan hij na een half jaar de manege lessen weer rijden op de 5 jarige.

succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 12:44 



 
Profiel   

Gelukkig in elk geval dat je een pony had geleasd en niet gelijk gekocht! Dat is het voordeel van leasen,je kunt gemakkelijk ermee stoppen als het niet meer goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 13:17 



 
Profiel   

Laat je zoon eerst gewoon worden op een braaf paard , zodat hij vertrouwen krijgt in paarden en geen angst ontwikkeld
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen