Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

merrie opbouwen na veulen

 
Profiel   

hallo,

ik heb recent een nieuwe merrie gekocht en wil nu graag een trainingsplan opstellen, maar daar heb ik denk ik wat hulp bij nodig.
2 jaar geleden is ze ingereden, kort daarna heeft ze een veulen gehad. ze is nu drie weken van het veulen af.

ik vroeg me af hoe snel ik dingen met haar kan opbouwen en welk voer het beste is bij deze training.

alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:08 



 
Profiel   

Ik denk dat je moet opbouwen zoals je elk paard op zou bouwen dat lang stil heeft gestaan: in het begin niet meet dan 3xpw en niet langer dan 20 minuten (ideaal 15 minuten) rustig logeren/rijden, galop de eerste weken sowieso achterwege laten, wandelen helpt voor de conditie, en dat uitbouwen naar 45 minuten per keer en de training zelf steeds intensiever. Reken op zeker een half jaar werk voordat ze helemaal op krachten is. Hoe goed is ze doorgereden? (Is ze echt alleen ingereden, of heeft ze ook echt een stabiele basis?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 09:59 



 
Profiel   

Citaat
Hoe goed is ze doorgereden? (Is ze echt alleen ingereden, of heeft ze ook echt een stabiele basis?)


ze heeft een lichte basis. niet maar net ingereden maar ook niet echt goed doorgereden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-19 10:16 



 
Profiel   

KS ---> RT-D. Hier past je topic het best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 13:54 



 
Profiel   

teamshetjes schreef
Citaat
Hoe goed is ze doorgereden? (Is ze echt alleen ingereden, of heeft ze ook echt een stabiele basis?)


ze heeft een lichte basis. niet maar net ingereden maar ook niet echt goed doorgereden

Dan zou ik ervoor kiezen on het op te bouwen zoals je een compleet groen paard ook op zou bouwen. Oftewel, rustig alles herhalen en zeker weten dat ze het snapt voordat je de volgende stap neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:23 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met een half uur per sessie, en niet meer dan 3 keer per week. Dan langzaam de tijd opbouwen naar een uur en vanaf daar meerdere keren per week. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 08:33 



 
Profiel   

Topic van november 2019!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 08:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen