Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 94 van de 94 [ 2347 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94
Plaats een nieuw onderwerp

Totilas, ongezond lichaamsgebruik

 
Profiel   

Bijzonder dit :=

Er zitten hier meerdere instructeurs, (waaronder jij zelf toch MCE?) de discussie over de tweede draf is ook al voorbij gekomen, inclusief theoretische uitleg en voorbeelden. Om te weten of iemand je het in de praktijk ook aan de leerling uit kan uitleggen op een manier die bij jou als leerling past zul je toch echt bij diegene moeten gaan lessen, of een inschatting maken op basis van kijken als de instructeur iemand anders les geeft.

Wat verwacht je MCE? Dat hier mensen zichzelf gaan aanprijzen als goede instructeur die het jou (zelf instructeur?) in de praktijk kan uitleggen?

Je mag met alle liefde eens komen lessen hoor, als dat is waar je naartoe wil
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:01 



 

Babootje schreef
996981 schreef
Zoek in je netwerk. Dat sluit het beste aan bij je denkwijzen. (Al vraag ik me af of je überhaupt op zoek bent?)


MCE is zelf instructeur. Daarom verbaast me de vraag ook zo. Zelfs de handleiding op papier zou toch niet nodig moeten zijn. Een handje vanaf de grond is fijn; maar de theorie erachter zou toch bekend moeten zijn.


ik heb het niet over mijn kennis, ik vraag alleen dat handje extra. om het mij in de praktijk te laten voelen zodat ik weet dat ik het goed doe

wat is daar mis mee om mezelf te willen ontwikkelen mbt tot iets wat ik niet ken???

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:13 



 
Profiel   

Welke instructeursopleiding heb je gedaan MCE? Er zijn ongetwijfeld medestudenten die je hiermee in de praktijk kunnen helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:20 



 

996981 schreef
Welke instructeursopleiding heb je gedaan MCE? Er zijn ongetwijfeld medestudenten die je hiermee in de praktijk kunnen helpen


KNF, Dank voor de tip

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:23 



 
Profiel   

MCE schreef
ik heb het niet over mijn kennis, ik vraag alleen dat handje extra. om het mij in de praktijk te laten voelen zodat ik weet dat ik het goed doe

wat is daar mis mee om mezelf te willen ontwikkelen mbt tot iets wat ik niet ken???


Waar in de buurt zit je? Is misschien ook wel handig om te weten. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:26 



 

Elisa2 schreef
MCE schreef
ik heb het niet over mijn kennis, ik vraag alleen dat handje extra. om het mij in de praktijk te laten voelen zodat ik weet dat ik het goed doe

wat is daar mis mee om mezelf te willen ontwikkelen mbt tot iets wat ik niet ken???


Waar in de buurt zit je? Is misschien ook wel handig om te weten. :)



is niet meer belangrijk, soms is de toon zo ijzig,

ik zoek wel verder, dank je wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:37 



 
Profiel   

Ik denk mce, als je je vraag anders gesteld had je deze reacties of vragen niet gekregen had, je bent zelf kortaf en niet helder, vervolgens reageer je aangebrand op vragen die gesteld worden lijkt me dat als je zelf instructeur bent je juist weet hoe actie- reactie werkt?
Ik vind het een beetje onredelijk hoe je nu reageert

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:52 



 

knollentuin schreef
Ik denk mce, als je je vraag anders gesteld had je deze reacties of vragen niet gekregen had, je bent zelf kortaf en niet helder, vervolgens reageer je aangebrand op vragen die gesteld worden lijkt me dat als je zelf instructeur bent je juist weet hoe actie- reactie werkt?
Ik vind het een beetje onredelijk hoe je nu reageert


dank voor uw reactie,

anders gesteld of anders gelezen!!

helaas, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is,

mijn vraag was duidelijk dacht ik, sorry als dat niet zo was

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:55 



 
Profiel   

Het zou natuurlijk kunnen dat die instructeurs niet helemaal kunnen wat Dujardin kan.

Overigens is het idee niet nieuw, een klassiek Duitse uitspraak luidt 'Hals und Trab kann man machen'. Zelfs ik met mijn IJslanderachtergrond kan beamen dat een minder goede draf gemakkelijker te verbeteren is dan een minder goede galop. Op zich ook wel logisch, biomechanisch gezien is draf de minst ingewikkelde en daardoor (denk ik) meest 'bewerkbare' gang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 16:20 



 
Profiel   

MCE schreef
996981 schreef
Welke instructeursopleiding heb je gedaan MCE? Er zijn ongetwijfeld medestudenten die je hiermee in de praktijk kunnen helpen


KNF, Dank voor de tip


In de tijd van het KNF (voor de samenvoeging NBVR, KNF en NHS naar KNHS) heetten de door de KNF geboden opleidingen toch ook al ORUN?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 16:38 



 
Profiel   

Dan kan zij (of hij?) die opleiding toch wel gevolgd hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 16:40 



 
Profiel   

Askja schreef
Dan kan zij (of hij?) die opleiding toch wel gevolgd hebben?


Ja natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 17:42 



 
Profiel   

Ik heb ook de orun gedaan zegt niet dat ik er iets mee moet en dat ik beter les zou kunnen geven dan iemand zonder orun. Ik heb totaal de ambitie niet al heb ik echt leuke tijden gehad met het lesgeven. Net als iemand die heel goed kan rijden hoeft geen goede instructeur te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 17:45 



 
Profiel   

Je had vroeger de commandantenopleiding zat een beetje tussen de aspirantenopleiding en de basisopleiding in. Met een aspirantenopleiding mag je al lesgeven op een manege aan beginnertjes. Tja wie let daarop?
Een vriendinnetje van mijn dochter heeft aspirantenopleiding, basissport en wedstrijdsport dressuur gedaan. Dan ben je "officieel" gekwalificeerd om tm Z2 combinaties les te geven en t/m ZZ-L paarden te trainen.
Maar dat is natuurlijk een lachertje want je ziet dat van M/M2 mensen al gaan trainen bij een subtop of GP ruiter, laat staan de Z combinaties. Zolang je daar niet zelf rijdt komen die lesklanten niet.
Dan ben je een hoop geld kwijt hoor en sta je nog op een manege les te geven om je brood te verdienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:03 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik heb ook de orun gedaan zegt niet dat ik er iets mee moet en dat ik beter les zou kunnen geven dan iemand zonder orun. Ik heb totaal de ambitie niet al heb ik echt leuke tijden gehad met het lesgeven. Net als iemand die heel goed kan rijden hoeft geen goede instructeur te zijn.

Dat was toch ook de discussie niet? MCE vroeg waar je het best een goede instructeur kan vinden. Naar mijn idee is dat in je eigen netwerk. Zeker als je zelf instructeur bent. Immers heb je dan de theoretische kennis die je nodig hebt een goede instructeur te herkennen én heb je bij meerdere instructeurs in de klas gezeten. Ook worden de opleidingen gegeven door instructeurs met ruime ervaring. Die zou je dus ook aan de jas kunnen trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:21 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Ik heb ook de orun gedaan zegt niet dat ik er iets mee moet en dat ik beter les zou kunnen geven dan iemand zonder orun. Ik heb totaal de ambitie niet al heb ik echt leuke tijden gehad met het lesgeven. Net als iemand die heel goed kan rijden hoeft geen goede instructeur te zijn.

996981 schreef
Dat was toch ook de discussie niet? MCE vroeg waar je het best een goede instructeur kan vinden. Naar mijn idee is dat in je eigen netwerk. Zeker als je zelf instructeur bent. Immers heb je dan de theoretische kennis die je nodig hebt een goede instructeur te herkennen én heb je bij meerdere instructeurs in de klas gezeten. Ook worden de opleidingen gegeven door instructeurs met ruime ervaring. Die zou je dus ook aan de jas kunnen trekken.


Dat is voor MCE denk ik toch wel erg lang geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:26 



 
Profiel   

Babootje schreef
MarjanB schreef
Ik heb ook de orun gedaan zegt niet dat ik er iets mee moet en dat ik beter les zou kunnen geven dan iemand zonder orun. Ik heb totaal de ambitie niet al heb ik echt leuke tijden gehad met het lesgeven. Net als iemand die heel goed kan rijden hoeft geen goede instructeur te zijn.

996981 schreef
Dat was toch ook de discussie niet? MCE vroeg waar je het best een goede instructeur kan vinden. Naar mijn idee is dat in je eigen netwerk. Zeker als je zelf instructeur bent. Immers heb je dan de theoretische kennis die je nodig hebt een goede instructeur te herkennen én heb je bij meerdere instructeurs in de klas gezeten. Ook worden de opleidingen gegeven door instructeurs met ruime ervaring. Die zou je dus ook aan de jas kunnen trekken.


Dat is voor MCE denk ik toch wel erg lang geleden.

Dan hebben de instructeurs waarbij hij in de klas zat genoeg tijd gehad praktijkervaring op te doen :D dan zullen ze dus zéker moeten kunnen uitleggen hoe je aan de voorwaarden voor de tweede draf voldoet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:29 



 
Profiel   

Mwah, het valt nog niet mee om een goede instructeur te vinden die weet wat je wilt leren en het op de manier brengt zoals je zelf graag rijdt. Er zijn zoveel instructeurs maar de juiste weten te vinden is zo makkelijk nog niet is mijn ervaring.

Als ik kijk naar de instructeurs waar ik zelf mee in de klas heb gezeten dan hoef ik er van niemand les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 08:51 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mwah, het valt nog niet mee om een goede instructeur te vinden die weet wat je wilt leren en het op de manier brengt zoals je zelf graag rijdt. Er zijn zoveel instructeurs maar de juiste weten te vinden is zo makkelijk nog niet is mijn ervaring.

Als ik kijk naar de instructeurs waar ik zelf mee in de klas heb gezeten dan hoef ik er van niemand les.

Nee dat valt ook niet mee. Vandaar dat die vraag anoniem, online stellen ook vrij nutteloos is. We hebben geen idee welke ervaring MCE heeft, waarnaar hij precies opzoek is, in welke regio hij woont, hoever er gereisd kan worden etc.

Dan is zoeken binnen je eigen netwerk gewoon de kortste klap. Als je in je netwerk enkel instructeurs hebt waarvan je geen les hebt, is daar vast een reden voor die je kunt onderbouwen. Doordat je weet wat je niet wil en waarom, wordt het ook weer makkelijker te zoeken naar iets dat je wel wil :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:23 



 
Profiel   

Dat is waar :-) en goede recensies helpen ook, of mensen zien rijden op een manier die je aanspreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 13:07 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Mwah, het valt nog niet mee om een goede instructeur te vinden die weet wat je wilt leren en het op de manier brengt zoals je zelf graag rijdt. Er zijn zoveel instructeurs maar de juiste weten te vinden is zo makkelijk nog niet is mijn ervaring.

Als ik kijk naar de instructeurs waar ik zelf mee in de klas heb gezeten dan hoef ik er van niemand les.

Ik heb de mijne in mijn eigen netwerk gevonden door mee te kijken met lessen, en op die manier iemand gevonden die les geeft zo ik het wil en fijn vind, en die me er ook doorheen sleept als het lastig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:57 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/dressuur/totilas/ ... envandaag/

Vandaag gaat in een vandaag Totilas aan bod komen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 94 van de 94 [ 2347 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen