Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Groen paard rijden

 
Profiel   

Hoi iedereen,
Ik rij nu op een fjord die alles al kan zegmaar en heb nog nooit les gehad maar mensen zeggen wel dat ik goed kan rijden. Nu ga ik volgend jaar hoogstwaarschijnlijk op een groen, 4 jarig paard rijden. Is dat niet een te grote stap?

Ohja, ik ga dan wel veel les krijgen van goede mensen

Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 19:09 



 
Profiel   

Welke mensen zeggen dat dan, wel mensen die er wat vanaf weten?
Dat moet toch kunnen doen op een groen paard rijden, helemaal als je les krijgt.
Misschien kan je nu al beginnen met lessen met de fjord, dan krijg je in ieder geval tips over je houding, manier van hulpen geven etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 19:13 



 
Profiel   

Barbet schreef
Welke mensen zeggen dat dan, wel mensen die er wat vanaf weten?
Dat moet toch kunnen doen op een groen paard rijden, helemaal als je les krijgt.
Misschien kan je nu al beginnen met lessen met de fjord, dan krijg je in ieder geval tips over je houding, manier van hulpen geven etc.




Ja, wel mensen die er verstand van hebben. Dat dacht ik idd ook al maar hij struikelt nu en ik rij hem atm niet meer dus. Waarschijnlijk heeft hij atrose en ik wil hem niet belasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 21:00 



 
Profiel   

'Groen en groen geeft blauwe plekken' is een welbekende uitspraak in de paarden wereld.
Wat kun jij zelf al en hoe goed kun je rijden? Gevorderd manege nivo of nog niet?
Ik neem aan dat het paardje goed ingereden gaat worden en jij goede les krijgt, Anders zou ik het niet doen en eerst lekker bijleren en je ruitergevoel ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 21:25 



 
Profiel   

cissy schreef
'Groen en groen geeft blauwe plekken' is een welbekende uitspraak in de paarden wereld.
Wat kun jij zelf al en hoe goed kun je rijden? Gevorderd manege nivo of nog niet?
Ik neem aan dat het paardje goed ingereden gaat worden en jij goede les krijgt, Anders zou ik het niet doen en eerst lekker bijleren en je ruitergevoel ontwikkelen.

Heb nooit op een manege gereden altijd thuis gedaan. We laten haar idd beleren maar ze moet de dingen kunnen van een ibop proef. Van friese paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 00:08 



 

Fjordollie schreef
cissy schreef
'Groen en groen geeft blauwe plekken' is een welbekende uitspraak in de paarden wereld.
Wat kun jij zelf al en hoe goed kun je rijden? Gevorderd manege nivo of nog niet?
Ik neem aan dat het paardje goed ingereden gaat worden en jij goede les krijgt, Anders zou ik het niet doen en eerst lekker bijleren en je ruitergevoel ontwikkelen.

Heb nooit op een manege gereden altijd thuis gedaan. We laten haar idd beleren maar ze moet de dingen kunnen van een ibop proef. Van friese paarden.


ibop rijden is wel een vak apart hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 00:12 



 
Profiel   

Ik ben op een plek geboren met altijd eigen pony’s en paarden. Les kreeg ik pas op mn veertiende want toen wilde ik dressuur rijden op een paard van een andere eigenaar. Ik kon geweldig goed zitten, mede omdat ik als kind vaak zonder zadel reed. Ik kon alle gangen, nette overgangen, veilig buiten rijden, etc. Maar oh wat heb ik later veel geleerd! En nog steeds.

Als je zelf handig bent, een redelijke basis hebt, dan kun je met de juiste hulp wel een jong paard verder rijden. Maar ik raad je aan om eerst even te gaan lessen met een ervaren paard. Dan weet je waar jezelf staat. Bij een jong paard moet je eigenlijk niet zelf moeten leren. Die is veel meer gebaar bij een ervaren ruiter die weet wat hij doet. Die de juiste hulpen direct goed aanleert en zorg dat hij optimaal leert lopen met een ruiter op zijn rug. Neem les en kijk eerlijk naar jezelf of jij die ruiter al kan zijn.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 00:35 



 
Profiel   

Sammiex2000 schreef
ibop rijden is wel een vak apart hoor


Nou indd, dat kan je beter laten doen door professionel (iemand met bekende naam). Het gaat namelijk niet om dat proefje die is vrij simpel. Maar paard moet echt goed lopen, overgangen moeten perfect zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 07:15 



 
Profiel   

wemkelover schreef
Sammiex2000 schreef
ibop rijden is wel een vak apart hoor


Nou indd, dat kan je beter laten doen door professionel (iemand met bekende naam). Het gaat namelijk niet om dat proefje die is vrij simpel. Maar paard moet echt goed lopen, overgangen moeten perfect zijn.


Ik ga dat haar niet leren... ik ga haar doorrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 12:45 



 
Profiel   

Fjordollie schreef
Ik ga dat haar niet leren... ik ga haar doorrijden

Het doorrijden is helemaal een vak apart.
Jij bent dan degene die alle knopjes er goed moet op zetten en het paard zo moet kunnen corrigeren dat hij de oefeningen netjes en goed kan uitvoeren.

Het beleren is juist vaak niet het probleem, maar een paard goed doorrijden is lang niet voor iedereen weggelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 12:59 



 
Profiel   

cissy schreef
'Groen en groen geeft blauwe plekken' is een welbekende uitspraak in de paarden wereld.
Wat kun jij zelf al en hoe goed kun je rijden? Gevorderd manege nivo of nog niet?
Ik neem aan dat het paardje goed ingereden gaat worden en jij goede les krijgt, Anders zou ik het niet doen en eerst lekker bijleren en je ruitergevoel ontwikkelen.


Bij mij is groen + groen= niet doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 13:16 



 
Profiel   

Ik zou zeker niet doorrijden als je nog bijna geen les hebt gehad. Ik heb 10 jaar lang een wat ouder paard gehad (paard was 14 toen we haar kochten, 24 toen we haar moesten inslapen) en heb nu een 5 jarige welke nog helemaal doorgereden moet worden. Ik heb die 10 jaar regelmatig les gehad. Ik vraag mij soms af aan wat voor project ik nu ben begonnen en of t wel een slim idee was geweest om een groen sensibel/heet 5 jarig paard te kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 13:21 



 
Profiel   

Fjordollie schreef
Ik ga dat haar niet leren... ik ga haar doorrijden


ik had het over de ibop! die kan niet zomaar jan en alleman rijden. dan moet je echt wel weten hoe je een paard goed aan het lopen hebt. teminste als je wilt dat hij/zij het haalt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 13:44 



 
Profiel   

Als je een goede instructeur hebt en minimaal 1x per week les dan zou ik het lekker doen.
Ik neem aan dat de eigenaar je kent en genoeg vertrouwen in je heeft.
Wie gaat de ibop rijden? Misschien mag je al meekijken bij het beleren, wordt je ook nooit dommer van

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 13:45 



 
Profiel   

Gillbo schreef
Als je een goede instructeur hebt en minimaal 1x per week les dan zou ik het lekker doen.
Ik neem aan dat de eigenaar je kent en genoeg vertrouwen in je heeft.
Wie gaat de ibop rijden? Misschien mag je al meekijken bij het beleren, wordt je ook nooit dommer van

Fijn! Ja ze staat bij mij thuis.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen