Voor ruiter; wat is verschil tussen lesklant en leerling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Voor ruiter; wat is verschil tussen lesklant en leerling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 22:54

Zie boven de titel ;)

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Voor ruiter; wat is verschil tussen lesklant en leerling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:58

Raar topic voor een eerste post, ik heb getemt.

Lesklant is een woord dat ik de paardenwereld gebruikt wordt maar niet in het woordenboek bestaat.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 23:05

Sizzle schreef:
Raar topic voor een eerste post, ik heb getemt.

Lesklant is een woord dat ik de paardenwereld gebruikt wordt maar niet in het woordenboek bestaat.


Ik les ook overal bij verschillend topic; lesklant en leerling, maar ik snap ook even niet om wat is verschil tussen lesklant en leerling?

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:05

Het lijkt ongeveer hetzelfde, iemand leert iets, maar de manier waarop kan verschillen.
Misschien dat dit dan wordt bedoeld.

Een lesklant betaalt voor een les.
Zoals iemand met een eigen paard af en toe een lesje neemt, dan is zij degene de lesklant van degene die les komt geven.
Een leerling is meer van de langere termijn, bv seizoen op een manege of een jaar op school.


Maar ik weet eigenlijk niet of dit klopt, dit is zoals ik het zelf het meest logisch zou vinden. :)

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 23:17

Barbet schreef:
Het lijkt ongeveer hetzelfde, iemand leert iets, maar de manier waarop kan verschillen.
Misschien dat dit dan wordt bedoeld.

Een lesklant betaalt voor een les.
Zoals iemand met een eigen paard af en toe een lesje neemt, dan is zij degene de lesklant van degene die les komt geven.
Een leerling is meer van de langere termijn, bv seizoen op een manege of een jaar op school.


Maar ik weet eigenlijk niet of dit klopt, dit is zoals ik het zelf het meest logisch zou vinden. :)


Oh duidelijk, nu begrijp ik het. Omdat mijn instructeur noemt me: voor mij ben je niet meer lesklant en niet minder. Dus nu dacht ik aan misschien bedoel ze dat ik leerling ben geworden. Idd ik reed bijna 1 jaar op manege en ik reed zo meer dan 20 jaar dus al heel lang rijervaring :-)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Voor ruiter; wat is verschil tussen lesklant en leerling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:27

Ah oke :)
Ik begrijp het niet precies wat je bedoelt maar dat geeft niet.
Als je verder blij bent met je instructeur dan maakt het toch niet uit of je lesklant of leerling wordt genoemd.
Het is iets waar ik nog nooit bij stil gestaan heb om uit te zoeken of er verschil zit in deze termen.

Jojo2587
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 23:59

Barbet schreef:
Ah oke :)
Ik begrijp het niet precies wat je bedoelt maar dat geeft niet.
Als je verder blij bent met je instructeur dan maakt het toch niet uit of je lesklant of leerling wordt genoemd.
Het is iets waar ik nog nooit bij stil gestaan heb om uit te zoeken of er verschil zit in deze termen.


+:)+

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:32

Verschil tussen die twee moet je meer zien in de breedte aspect, een lesklant leer je vaak alles betreft het rijden. Een leerling is veel breder en diepgaander in alle facetten betreft paarden, rijden en alles wat eromheen komt kijken.
Een leerling wordt eigenlijks opgeleid om hoger te komen / opleiden naar dezelfde functie.