Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Audioles op je paard, geniaal idee! Of toch niet ...?

 
Profiel   

future_vet schreef
Ik zie het idee meer als een soort trainingsschema zoals “hardlopen met evy”.
Rijtechnisch krijg je dus geen hulp, enkel zou dit kunnen zorgen voor een afwisselende training met verschillende focuspunten.

Ik zou voor een serie van 10 lessen niet meer dan €50 voor betalen. Dus ja dat is slechts €5 per “les”.


Eens met de vergelijking met hardlopen, maar ik denk zeker dat het waardevol kan zijn. Want hoeveel inspiratie hebben we zelf in onze trainingen om nieuwe oefeningen te bedenken etc? Zorgt juist ook weer voor vernieuwing en daardoor een leukere training :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 21:20 



 
Profiel   

Ik zou het ook inzetten als een “vandaag gaan we werken aan”. Met creatieve invullingen waar een goede les uit kan bestaan. Met een werkschema ofzo waar je dan ook een hersteltraining tussen hebt? En met oefeningen waar zo’n hersteltraining dan uit bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 21:29 



 
Profiel   

Ik zou de eerste les gratis maken of inderdaad een demo van bijv 15 minuten. Als het dan fijn werkt voor iemand dan zou het kunnen overtuigen om het te kopen. Zelf zou ik er niet meer dan 10 euro voor willen betalen, het kan handig zijn, maar het is geen les omdat er geen feedback is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 21:46 



 
Profiel   

Het is wellicht wel fijn om net even wat andere oefeningen te rijden tijdens je training. Ik heb soms wel eens, zeker als het rijden fijn gaat, dat ik na 20 minuten denk “nou we zijn al klaar”. Een audio-les geeft dan misschien net wat extra oefeningen of ideeën. Zeker bij wat algemenere zaken als “aan het been” en andere basisbeginselen. Het helpt je dan om wat consequenter te zijn omdat iemand het in je oor herhaalt haha. Of opdrachten geeft. Voor specifieke oefeningen heb ik liever een stel ogen op de grond er bij. Ik denk in eerste instantie aan €10/15,- per les. Dat je het onderdeel “koopt” en dan ook vaker kunt gebruiken. Weet niet of een vol uur dan nodig is. Misschien juist 20/30 minuten. Eerst zelf lekker losrijden en dan 20/30 minuten fijn bezig met “aan het been” als speerpunt in de training.


Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-02-21 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 21:58 



 
Profiel   

Het idee vind ik heel leuk! Maar directe feedback van een instructeur vind ik wel onmisbaar. Als je als ruiter lekker bezig gaat met les om je paard scherp aan je been te krijgen maar onbewust je binnenhand steeds vast zet zonder dat een IRL instructeur je daarop corrigeert creëer je meer problemen dan je oplost. Dat is wel iets om je bewust van te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 21:59 



 
Profiel   

Puur op wat ik nu lees en wat je beschrijft, zou ik er maximaal 5 euro voor uit willen geven. Ik geloof best dat jullie iets leuks hebben bedacht, maar omdat het puur over een audiofragment hebt, zonder begeleiding die live meekijkt, denk ik niet dat je er zulke hoge prijzen voor kunt vragen als jullie nu doen. Tenminste, niet als je wilt dat mensen vaker een les kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 21:59 



 
Profiel   

Eens met veel voorgangers, dit is eigenlijk een podcast met rij-oefeningen en geen les. Podcasts zijn meestal gratis of werken met een abonnement systeem waarbij je toegang hebt tot een bibliotheek. Ik wil feedback anders kom ik niet echt verder dus zou geen interesse hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:10 



 
Profiel   

Op zich een leuk idee, maar het lijkt mij moeilijk verkoopbaar, zeker voor deze prijs. Als er meerdere mensen een les gekocht hebben en daarna niet verder wilden, dan is je product waarschijnlijk de prijs niet waard.

In feite kan je het vergelijken met een (ingesproken) artikel waarin oefeningen besproken worden, of een groeples waarbij de instructeur nooit iets tegen jou zegt. Paardrijden is geen exacte wetenschap en het is ontzettend moeilijk om goed te leren paardrijden zonder feedback. De ene dag is X+Y=Z, maar de volgende dag (of 10 minuten later) is het W. Want wat betekent "meer been" nou precies en wanneer is het nodig? Dat verschilt per paard, per ruiter, per dag. Sommige ruiters voelen dat direct (en hebben waarschijnlijk weinig baat bij jullie lessen), maar voor andere is dat niet zo simpel en juist dan is het zo waardevol om live feedback te krijgen.

Wat bieden jullie voor meerwaarde over bijv. gratis instructie filmpjes op YouTube?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:17 



 
Profiel   

Bij een oefening maak je soms fouten en dan is het wel fijn als iemand kan zeggen wat je fout doet en hoe je het wel goed doet. Dan is het een les en leer je er van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:20 



 
Profiel   

Is het de bedoeling dat je het luister tijdens het rijden?
Ik heb er persoonlijk een hekel aan als er mensen met oortjes (in de zin van muziek etc.) in de baan rijden. Ze zijn 9 van de 10 keer zo afgeleid dat ze de omgeving totaal niet meer in de gaten hebben.
Gelukkig is het bij ons dus ook verboden om met oortjes te rijden. Alleen instructie sets zijn toegestaan, die eigenlijk liever ook niet gebruikt worden. Dan kan je als mederijbaan gebruiker tenminste horen wat voor oefening de persoon met les gaat rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:30 



 
Profiel   

Ik zou voor bv een weekschema (op niveau) meer willen betalen dat dit. Als je een schema hebt waardoor je net iets meer uit jezelf haalt om toch nog even die oefening te doen. Dan heeft dat denk ik wel een meerwaarde. Horen doe dit en dat zonder dat ik weet of ik het nu ook daadwerkelijk goed doe. Tja kan dan ook juist verkeerde dingen aan gaan leren.
Maar als dit echt is wat je graag wil doen. Dan zou ik de prijs verlagen tot €8,95 ofzo. Voor jullie nog leuk want het is tenslotte een keer opnemen en voor altijd te verkopen.
Het idee is zeker leuk maar voor mij is het t nu net niet helemaal. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:42 



 
Profiel   

Ik ben, geloof ik, mijn eigen audioles. Ik herhaal de uitspraken van de juf tijdens het rijden. Vinden mijn bakgenoten meestal erg grappig. (Als tenminste ze eenmaal weten dat ik tegen mezelf praat.) Vooral omdat we na de uitleg vaak in losse woorden communiceren, dus ik rijd door de bak en roep tegen mezelf 'kont' of 'kracht' of een ander kernwoord waar ik aan moet denken. :=
Maar ik houd het verder bij les van mijn eigen juf, zij snapt hoe mijn lijf werkt, laat me uit mijn hoofd komen en juist voelen en dat heb ik verder met niemand zo. En juist omdat ik de neiging heb om teveel in m'n hoofd te blijven zitten terwijl je paardrijden moet gaan voelen, lijkt een audioles me niets voor mij. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 22:55 



 
Profiel   

Hallo!

We hebben afgelopen week gewerkt aan een promo video. De video is te groot om te uploaden, maar jullie kunnen hem hier bekijken:

https://fb.watch/3T1wihCOPJ/

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Edit:
Het gaat er dus niet om dat het paard hier van begin tot eind perfect loopt, want dan zou er niet met audioles gereden worden. Het gaat er om dat je ziet dat de aanwijzingen opgenomen worden en er iets verandert in het beeld. Het paard gaat hier ook van spanning naar ontspanning.


Laatst bijgewerkt door SanneEe98 op 25-02-21 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:07 



 
Profiel   

Paardrijles geven is maatwerk. Is inspelen op wat je ziet gebeuren. Snel ingrijpen met kleine correcties, probleem niet te groot laten worden. Ieder paard is uniek en vraagt een andere aanpak. Door karakter, gevoeligheid maar ook fysiek door scheefheid of balansproblemen. Daar kan je geen standaard verhaal op loslaten. Ja, een bandje met Adem in, adem uit en blijf zitten.

Edit: net je filmpje bekeken. Ik word daar zelf persoonlijk niet zo blij van.


Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 25-02-21 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:18 



 
Profiel   

oh ja mijn dochter zou dat wel willen, maar zou een kind jullie termen ook begrijpen?.En dan muziek zou haar erg afleiden. Mij persoonlijk kan het ook irriteren als het een slechte muziekstijl betreft, maar um ik hoef niet meer te lessen ;).
ik vind het wel prijzig, maar anderzijds is het ook ontworpen en in elkaar gezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:19 



 
Profiel   

kwita schreef
oh ja mijn dochter zou dat wel willen, maar zou een kind jullie termen ook begrijpen?.En dan muziek zou haar erg afleiden. Mij persoonlijk kan het ook irriteren als het een slechte muziekstijl betreft, maar um ik hoef niet meer te lessen ;).
ik vind het wel prijzig, maar anderzijds is het ook ontworpen en in elkaar gezet


Ik denk dat zij de termen wel begrijpt. Moeilijke termen worden vaak uitgelegd.

Bij de muziek heb ik bewust voor hele softe instrumentale muziek gekozen, zodat deze niet te veel afleidt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:28 



 
Profiel   

Ik heb een stukje gekeken, spijt me maar ik vind het echt niks. Om dit op een correcte manier te kunnen uitvoeren, heb je al zoveel ruiter gevoel nodig dat de info overbodig is. Heb je dat ruiter gevoel nog niet word het een heel tricky verhaal en gaat men oefeningen rijden met veel te weinig info over hoe en wat en is imo de kans echt heel groot dat het niet correct word uitgevoerd. Als je tegen de gemiddelde ruiter zegt schouders meedraaien zonder dat te controleren, gaan ze scheef hangen. Gelijke druk op 2 beugels, ze denken allemaal dat ze dat hebben. 99 procent van de scheef zittende ruiters denken dat ze recht zitten...

Verder hoor ik een aantal dingen waar ik het gewoon totaal niet mee eens ben. Denk aan paard ronder maken voor een overgang, nee, je rijd je overgang correct zodat je paard in de juiste aanleuning kan blijven. Dieper zetten voor een overgang is een probleem niet oplossen maar onderdrukken en sowieso houd ik er niet van om dingen te doen voor het geval dat. Komt zijn hoofd omhoog in de overgang, dan is je overgang niet correct, zit je in de weg, doe je iets anders verkeerd of mist er balans. En dan is het goed dat het hoofd omhoog komt, dat is een signaal en die moet je niet onderdrukken.

Ik vind het idee oprecht best leuk, maar ik ben echt bang dat de kwaliteit van rijden van mensen hier niet op vooruit gaat. Misschien is het wat voor eigen lesklanten, dat je iets maakt wat aansluit op hetgeen je op dat moment mee bezig bent zodat ze het gevoel van de les weer terug kunnen oproepen als het ware.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 08:29 



 
Profiel   

Ik ga mee met 0000 :o. Ik vind het oprecht een leuk idee maar als ‘les’ lijkt het me niet handig omdat je dan juist iemand op de grond moet hebben die meekijkt en op de situatie in kan spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 11:29 



 
Profiel   

assie schreef
Het idee is leuk, maar dan meer als soort clinic. Iets wat je één keer doet en niet wekelijks. Daarvoor vind ik het bedrag ook te hoog.


Sluit ik mij bij aan, maar idee is echt top!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen