Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Audioles op je paard, geniaal idee! Of toch niet ...?

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

Samen met een vriendin, die ook instructrice is, heb ik een leuk concept ontwikkeld. Namelijk, audioles op je paard! We hebben samen lessen ontwikkeld, ingesproken en opgevuld met lekkere instrumentale muziek. De lessen hebben zeer diverse onderwerpen, zoals 'aan het been', 'voorwaarts - neerwaarts', 'algemeen', 'houding & zit' etc. Ze zijn toepasbaar op vele niveaus. Het is niet dat er een proef wordt voorgelezen, maar er worden inhoudelijk oefeningen behandeld en de ruiter wordt op een correcte manier begeleid in het rijden.

Zeker aangezien wij nu ook geen les mogen geven in de binnenbak en veel ruiters in onze omgeving aangeven moeite te hebben met het rijden van hun paard zonder begeleiding, leken deze audiolessen voor ons een super idee. Ik heb zelf met de lessen gereden en merk dat ik het als zeer prettig ervaar. We hadden onze website volledig aangepast, een leuke merknaam opgesteld, mooi logo gemaakt, octrooi laten vastleggen etc.

Nu is het issue dat de verkopen tegen vallen. We hebben de lessen kunnen verkopen aan een aantal mensen in onze omgeving en zij geven aan er super blij mee te zijn, maar vervolgens zien wij niet dat zij een vervolgles kopen. Is de prijs dan toch te hoog of de kwaliteit te laag? Is het idee toch niet zo goed als wij dachten?

Wat vinden jullie van dit idee?
We hebben nu 5 lessen online staan en hebben er nog 5 klaarliggen (aangezien we niet alle lessen tegelijkertijd wilde uploaden). De lessen duren ca. 35 minuten en zijn best intensief (op onze website geven we aan hoe intensief ze zijn, met sterren). Een les kost €19,95 en deze blijft altijd beschikbaar in je persoonlijke online omgeving. Ik vraag me af of mensen die ik niet persoonlijk het idee uitleg, mijn uitleg op de website wel snappen.

Bij welke prijs ligt jullie 'drempel'? wat zou je maximaal aan zo'n les uitgeven?

Ik hoor graag jullie mening, misschien kunnen we wat verbeteren.



Laatst bijgewerkt door C_arola op 22-02-21 20:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Link verwijderd omdat het te commercieel is

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:35 



 
Profiel   

Ik vind het idee erg leuk, maar vind 20 euro voor een les die eigenlijk algemeen is, en niet specifiek voor mij of mijn paard, erg veel geld. Ik zou zelf eerlijk gezegd nog niet de helft aan zoiets uitgeven.
Ik betaal 14 euro in de maand voor toegang tot Pferdia.de en dan heb ik toegang tot 100en filmpjes waarin al die onderwerpen ook aan bod komen en besproken worden door bekende trainers.


Laatst bijgewerkt door Iriscope op 13-02-21 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:38 



 
Profiel   

Erg leuk idee! Ook vind ik de prijs heel netjes zeker ook met de moeite die jullie erin hebben gestoken. Voor deze prijs is het zeker interessant en leuk om een keer te doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:40 



 
Profiel   

Het idee is leuk, maar dan meer als soort clinic. Iets wat je één keer doet en niet wekelijks. Daarvoor vind ik het bedrag ook te hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:40 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Ik vind het idee erg leuk, maar vind 20 euro voor een les die eigenlijk algemeen is, en niet specifiek voor mij of mijn paard, erg veel geld. Ik zou zelf eerlijk gezegd nog niet de helft aan zoiets uitgeven.


Bedankt voor je reactie! :-)
We hebben bij het maken van de prijs gekeken naar wat een normale privéles van 30 minuten kost. Eerst hadden we de lessen inderdaad goedkoper willen maken, maar omdat we hebben kunnen creëren dat de lessen voor altijd luisterbaar blijven, hebben we voor de prijs van een privéles gekozen. Maar het zou inderdaad wel kunnen dat de verkopen hierdoor minder goed lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:41 



 
Profiel   

Ik begrijp je prijs, als je het met een prive les wil vergelijken. Maar als ik een prive les heb, dan ziet mijn instructrice precies wat ik fout doe, wat mijn paard anders moet doen en speelt daarop in. Dit is gewoon algemene informatie, niet persoonlijk aangepast. En daarom zou ik dus ook minder betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:42 



 
Profiel   

Het idee is leuk, maar het nadeel is voor mij dat er geen instructeur mee kijkt en ik dan ook niet goed kan inschatten of ik de oefening correct uitvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:43 



 
Profiel   

Het is dus een les die je hoort tijdens het rijden?

Zelf zou ik dat niet kopen.
Je krijgt nooit op de juiste tijd een aanwijzing. Dus zou het voor mij wel meer onder een proef rijden vallen.

Voor mij is belangrijk door de directe feedback, jaaa zo dat stukje is goed.
Nee pas op, daar geef je teveel been, dat kan minder, pas op daar kakt hij in, hou hem actief. Ja zo!

Dat kan allemaal niet bij vooraf ingesproken les

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:44 



 
Profiel   

assie schreef
Het idee is leuk, maar dan meer als soort clinic. Iets wat je één keer doet en niet wekelijks. Daarvoor vind ik het bedrag ook te hoog.


Oke, dankje :)
Ik merk zelf dat als ik er 1 keer mee gereden heb, dat ik er nog niet 'klaar' mee ben naar mijn idee, maar dat is voor mij natuurlijk lastig in te schatten :+ Maar dat ligt natuurlijk aan hoe je zelf traint. Wat zou jij in je hoofd hebben als prijs? Vanaf welke prijs zou je het overwegen om aan te schaffen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:45 



 
Profiel   

Hebben jullie ergens een korte audio staan met een stukje uit een les zodat je een idee krijgt wat je kan verwachten? Vind het zelf persoonlijk lastig om mij er een voorstelling van te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:45 



 
Profiel   

JorisDy schreef
Hebben jullie ergens een korte audio staan met een stukje uit een les zodat je een idee krijgt wat je kan verwachten? Vind het zelf persoonlijk lastig om mij er een voorstelling van te maken.

Exact dit. En dat is voor mij een reden geen lessen aan te schaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:48 



 
Profiel   

Toen ik je bericht las, dacht ik: hey da's leuk!

Maar toen ik de prijs zag, dacht ik eigenlijk: hmm nee dan liever het geld bij een privéles. Net te duur.

Ik ben wel benieuwd of je een kwartiertje kunt proefluisteren ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:49 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Het is dus een les die je hoort tijdens het rijden?

Zelf zou ik dat niet kopen.
Je krijgt nooit op de juiste tijd een aanwijzing. Dus zou het voor mij wel meer onder een proef rijden vallen.

Voor mij is belangrijk door de directe feedback, jaaa zo dat stukje is goed.
Nee pas op, daar geef je teveel been, dat kan minder, pas op daar kakt hij in, hou hem actief. Ja zo!

Dat kan allemaal niet bij vooraf ingesproken les


Als ik bijvoorbeeld specifiek inzoom op de les 'aan het been', dan wordt daar uitgelegd hoe je je paard makkelijker aan het been kan maken. Bijvoorbeeld: "let er op dat je niet elke pas aan het duwen bent, het paard moet op zijn eigen benen lopen. Hoe bereik je dat?" en dan enkele oefeningen. Of juist: "We gaan de overgang naar galop oefenen, let er op dat je niet blokkeert in je binnenhand tijdens het galopperen. Galoppeert je paard op zijn eigen benen? Ben je niet elke pas aan het duwen? Let op je houding en zit" etc. En dan natuurlijk uitgelegd hoe je op zo'n moment moet zitten. Druk op beide beugels. "5 passen naar voren galopperen, 5 passen terug, zonder te blokkeren in je hand. Oefen dat maar eens een paar keer".

Dit is beknopt omschreven, de lessen zijn redelijk gespecificeerd. Het enige verschil is inderdaad dat je geen persoonlijke feedback krijgt, maar wel: heb je een wat langzamer paard, dan ... heb je een wat voorwaartser paard, dan ... etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:49 



 
Profiel   

JorisDy schreef
Hebben jullie ergens een korte audio staan met een stukje uit een les zodat je een idee krijgt wat je kan verwachten? Vind het zelf persoonlijk lastig om mij er een voorstelling van te maken.


Dat is een goed idee! Misschien een preview met beeld erbij? Bijvoorbeeld dat je iemand de oefeningen ziet uitvoeren? of juist een stukje preview wat je op je paard zou kunnen luisteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:50 



 
Profiel   

SanneEe98 schreef
JorisDy schreef
Hebben jullie ergens een korte audio staan met een stukje uit een les zodat je een idee krijgt wat je kan verwachten? Vind het zelf persoonlijk lastig om mij er een voorstelling van te maken.


Dat is een goed idee! Misschien een preview met beeld erbij? Bijvoorbeeld dat je iemand de oefeningen ziet uitvoeren? of juist een stukje preview wat je op je paard zou kunnen luisteren?


Ik zou een stukje van je les willen horen, dus precies weten wat je gaat kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:51 



 
Profiel   

Willeke_ schreef
Toen ik je bericht las, dacht ik: hey da's leuk!

Maar toen ik de prijs zag, dacht ik eigenlijk: hmm nee dan liever het geld bij een privéles. Net te duur.

Ik ben wel benieuwd of je een kwartiertje kunt proefluisteren ofzo


Bij welke prijs zou je "grens" van aanschaf liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:52 



 
Profiel   

SanneEe98 schreef
Willeke_ schreef
Toen ik je bericht las, dacht ik: hey da's leuk!

Maar toen ik de prijs zag, dacht ik eigenlijk: hmm nee dan liever het geld bij een privéles. Net te duur.

Ik ben wel benieuwd of je een kwartiertje kunt proefluisteren ofzo


Bij welke prijs zou je "grens" van aanschaf liggen?


Denk dat dat afhangt van de kwaliteit en dat je dat misschien beter kunt beoordelen met zo'n probeerstukje. Zonder proberen zou ik voor 12,50 euro denk ik een gokje wagen. Maar als ik een stukje heb gehoord en overtuigd ben, zou ik zo'n training denk ik 15 euro waard vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:54 



 
Profiel   

Ik heb les om direct feedback te krijgen op wat ik doe. En dus zou ik zo'n luisterles niet gebruiken. 'Let op dit' of 'let op dat' is voor mij te algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:56 



 
Profiel   

SanneEe98 schreef
DuoPenotti schreef
Het is dus een les die je hoort tijdens het rijden?

Zelf zou ik dat niet kopen.
Je krijgt nooit op de juiste tijd een aanwijzing. Dus zou het voor mij wel meer onder een proef rijden vallen.

Voor mij is belangrijk door de directe feedback, jaaa zo dat stukje is goed.
Nee pas op, daar geef je teveel been, dat kan minder, pas op daar kakt hij in, hou hem actief. Ja zo!

Dat kan allemaal niet bij vooraf ingesproken les


Als ik bijvoorbeeld specifiek inzoom op de les 'aan het been', dan wordt daar uitgelegd hoe je je paard makkelijker aan het been kan maken. Bijvoorbeeld: "let er op dat je niet elke pas aan het duwen bent, het paard moet op zijn eigen benen lopen. Hoe bereik je dat?" en dan enkele oefeningen. Of juist: "We gaan de overgang naar galop oefenen, let er op dat je niet blokkeert in je binnenhand tijdens het galopperen. Galoppeert je paard op zijn eigen benen? Ben je niet elke pas aan het duwen? Let op je houding en zit" etc. En dan natuurlijk uitgelegd hoe je op zo'n moment moet zitten. Druk op beide beugels. "5 passen naar voren galopperen, 5 passen terug, zonder te blokkeren in je hand. Oefen dat maar eens een paar keer".

Dit is beknopt omschreven, de lessen zijn redelijk gespecificeerd. Het enige verschil is inderdaad dat je geen persoonlijke feedback krijgt, maar wel: heb je een wat langzamer paard, dan ... heb je een wat voorwaartser paard, dan ... etc.

Dit soort dingen zijn dan wel weer lastig te implementeren wanneer je niet weet hoe iets hoort te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 19:56 



 
Profiel   

Je verkoopt het als les, maar eigenlijk is het dat niet. Er is niemand die je op je fouten wijst, er is niemand die je begeleidt, die ziet wat je doet en daarop inspeelt, er is geen persoonlijke evolutie, de "lessen" zijn hetzelfde voor iedereen en ik kan zo doorgaan naar de volgende zelfs als de basis of de eerste stappen er nog niet in zitten. In principe is het een soort podcast die over dressuuroefeningen gaat en waarbij de klant volledig zelf aan de slag gaat.

En ik denk dat je dan al heel snel in de bak komt waar je nu in terecht gekomen bent (als je kijkt naar de reacties van je huidige klanten als naar de reacties in dit topic van oa. Lau en assie). Leuk om eens een keertje te doen, lekker plezierig, maar ook niet meer dan dat.
De reden is volgens mij tweeledig. Ik denk zeker de prijs. 20 euro voor een audiofragment van een dik halfuur is gewoon heel erg veel. Dat neigt naar eenmalige impulsaankopen. Op het einde van de rit zou ik 100 euro kwijt zijn om naar 5 audiofragmenten te luisteren en dan te hopen dat ik het zelf nog gereproduceerd krijg ook. Want als ik ergens vastloop of iets niet kan, dan is er niemand om mij verder te helpen.
Ten tweede, mis ik dus ook een beetje de meerwaarde. Vooral omdat het enkel audio is. Als het nu nog uit een videoplatform bestond zodat je ook beeld kan toevoegen bij wat je uitlegt. Eigenlijk verwacht je ook al best veel kennis van je klanten. Ze moeten zelf voelen of ze hun hand blokkeren, ze moeten zelf weten of hun paard te voorwaarts of juist te langzaam is,...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:01 



 
Profiel   

Ik snap het idee maar ik zou geen interesse hebben. Wat heb je aan een ‘les’ waarbij je geen feedback krijgt? Naar mijn idee is dit geen les namelijk. Een les is juist waardevol omdat een instructeur je verder helpt met de punten waar je op vast loopt, voor een algemeen praatje kun je ook legio YouTube filmpjes kijken waar je ook beeld bij hebt. De gegeven voorbeelden zijn toch totaal niet zinnig als je als ruiter niet weet hoe dat voelt? En als je dat wel weet; wat heb je dan nog aan een audiofragment?

Edit: eigenlijk alles wat Gini zegt.


Laatst bijgewerkt door Chiren op 13-02-21 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:06 



 
Profiel   

Leuk concept!

Ik denk inderdaad dat een audiosnippet zou kunnen helpen. Een paar minuten met audio van les 1.

De prijs is vrij hoog, zeker omdat je zo weinig zekerheid geeft wat mensen kunnen verwachten. Ik denk dat je of je prijs moet verlagen (~10 euro) of 1 les gratis moet maken, die dan mensen zo enthousiast maakt dat ze de volgende bereid zijn om de volgende lessen aan te schaffen.

Abonnementsvorm? Vast bedrag per maand en elke week een nieuwe audioles, waardoor je korting krijgt per les?

Reviews van klanten met waarom de audioles hen zo geholpen heeft.

Ik word ook enthousiaster van je tekst hier dan op de website. Zou daar dus zeker meer uitlichten waarom de audiolessen zo waardevol zijn. Promovideo is ook nooit verkeerd.

Hoe promoot je het? Alleen via je kennissenkring, of ook al breder? Dit is natuurlijk iets wat makkelijk landelijk uit te rollen is.

Tot slot zou ik het lostrekken van de manege. Een pakkende naam die het product al dekt, en een aparte website. Ik zou nu audiolessen 'niveau manege' verwachten, terwijl dit ook met name is voor mensen met eigen paarden.

Het staat nu onder het kopje online lessen. Dat associeer ik zelf met een training opnemen en daar feedback op krijgen van een instructeur, of kijken naar video's van anderen. Zou daar dus iets anders van maken, zoals audiolessen.

Succes! Ik denk zeker dat er wel wat van te maken is :) Mocht je hulp kunnen gebruiken met het opzetten van een nieuwe website, of de marketing/social media eromheen, dan mag je me ook een PB sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:08 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er mee aan de slag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:12 



 
Profiel   

Ik zie het idee meer als een soort trainingsschema zoals “hardlopen met evy”.
Rijtechnisch krijg je dus geen hulp, enkel zou dit kunnen zorgen voor een afwisselende training met verschillende focuspunten.

Ik zou voor een serie van 10 lessen niet meer dan €50 voor betalen. Dus ja dat is slechts €5 per “les”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:12 



 
Profiel   

Het idee klinkt leuk, maar mijn vraag is meteen: waarom is dit een meerwaarde voor mij?

Want voor mij klinkt dit niet anders dan een theorieboek doorlezen. Want wat is 'niet blokkeren'... Hoe voelt dat? Welke reactie verwacht ik van mijn paard? Wanneer weet ik wanneer ik het goed doe? Ik heb enkel geluid en zie niet hoe het eruit zou moeten zien. Daarbij denk ik zelf soms iets te doen, bijvoorbeeld mijn binnenhand naar binnen/voren te plaatsen i.p.v. naar mij toe halen maar blijkt dit in de praktijk toch echt anders te zijn.

Dit is nu net het cruciale waarom een instructeur nu juist zo waardevol is - directe feedback op jouw handelen.

Er zou iets kunnen zitten, maar enkel een audio fragment zou ik geen geld voor neerleggen... Simpelweg omdat ik ook een clinic online op YouTube kan opzoeken, deze kan bekijken waarna ik hem via mijn oortjes alsnog een keer kan afspelen. Op deze manier 'zie' ik de video voor me en hoor ik de handelingen die ik uit zou moeten voeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-21 20:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen