Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nederlandse grand prix ruiters in de leer in het buitenland?

 
Profiel   

De laatste tijd/jaren is er best veel kritiek dat Nederland als paardenland achterloopt qua ontwikkeling in vergelijking met vooral Groot Brittannië en Duitsland.
Ik open dit topic niet omdat ik over bovenstaande wel of niet eens ben of hier een discussie over wil openen. Ik denk dat daar genoeg topics over zijn.
Waar ik wel benieuwd naar ben, zijn er dan geen Nederlandse Grand Prix ruiters welke in de leer gaan in het buitenland bij b.v. Charlotte Dujardin of Isabell Werth? Zo ja, welke dan? Ik kan ze niet direct vinden maar misschien ligt dat aan mijn zoek kwaliteiten. Zo nee, waarom gebeurt dit dan niet?
Heel veel van de grote namen die je nu in Nederland hoort zijn begonnen (als stalruiter) bij Anky maar een Nederlandse ruiter die in het buitenland als b.v. stalruiter ervaring opdoet om later weer terug te keren naar Nederland komt niet voor?

Overigens denk ik niet dat er geen mensen/paardenliefhebbers zijn in Nederland welke misschien op dezelfde manier als Charlotte Dujardin of Isabell Werth trainen, of misschien nog wel beter maar ik zou dan wel oprecht benieuwd zijn welke namen dat zijn.
Ik hoop dat er respectvol gereageerd zal worden. Excuses als dit topic verkeerd geplaatst is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 12:51 



 
Profiel   

Je bedoelt zoals van Baalen in Warendorf opleiding heeft gevolgd en bij Johan Hinnemann stag liep?

In Duitsland zijn wel meer Nederlandse jonge ruiters geweest. Welke dat allemaal exact zijn geweest kan ik je niet vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 15:15 



 
Profiel   

cobiie schreef
Je bedoelt zoals van Baalen in Warendorf opleiding heeft gevolgd en bij Johan Hinnemann stag liep?

In Duitsland zijn wel meer Nederlandse jonge ruiters geweest. Welke dat allemaal exact zijn geweest kan ik je niet vertellen.



Ja, ik neem aan dat je Coby van Baalen bedoelt?
Ik bedoel vooral de dressuurruiters omdat deze momenteel het meest onder vuur lijken te liggen. Tenminste, dat is wat ik er van mee krijg.
Enig idee waarom je niet (veel?) van jonge ruiters die in Duitsland geweest zijn hoort? Waarom komen zij b.v. nooit in aanmerking voor de selectie van Olympische Spelen?
Worden de "goede" paarden aan anderen aangeboden, hebben ze die ambitie zelf niet, een combinatie van of is er iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 19:19 



 
Profiel   

Marlies van Baalen was dat die bij Johan Hinneman reedt.

Of er jonge ruiters in Duitsland zijn geweest verder dat weet ik niet, maar ik weet wel dat de manier van rijden. (harmonieus, niet spectaculair) in Nederland over het algemeen niet beloond wordt. Als je kijkt naar Adelinde, deze is veel vriendelijker gaan rijden en scoort in het buitenland veel hoger dan in Nederland. Een nieuwkomer die fijn en meer duits klassiek lijkt te rijden en wel beloond wordt is Vincent van Gasselt. Hopelijk wordt dat meer de nieuwe norm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 09:22 



 
Profiel   

Coby heeft bij Hinnemann gereden idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 09:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties :) Jammer dat er niet meer bekend over is.
Ik dacht dat Diederik van Silfhout ook wel vriendelijk en harmonieus reed, hij was toen ook mee naar de Olympische Spelen in 2016. Nu hoor/zie ik niet veel van hem, ik weet dat Arlando verkocht is maar zou verwachten dat hij ook meer bekendheid heeft gekregen na Rio?

Ruiters die naar Duitsland gaan komen dus wel eens voor maar in Groot Brittannië dus helemaal niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 13:38 



 
Profiel   

E4D schreef
Bedankt voor de reacties :) Jammer dat er niet meer bekend over is.
Ik dacht dat Diederik van Silfhout ook wel vriendelijk en harmonieus reed, hij was toen ook mee naar de Olympische Spelen in 2016. Nu hoor/zie ik niet veel van hem, ik weet dat Arlando verkocht is maar zou verwachten dat hij ook meer bekendheid heeft gekregen na Rio?

Ruiters die naar Duitsland gaan komen dus wel eens voor maar in Groot Brittannië dus helemaal niet?


Die heeft daarna nog met meerdere paarden in de kijker gereden, waaronder Expression en het EK met Four Seasons.
Met Arlando vond ik de harmonie er vanaf stralen maar dat heb ik met al zijn latere paarden niet meer gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 13:45 



 
Profiel   

E4D schreef
Bedankt voor de reacties :) Jammer dat er niet meer bekend over is.
Ik dacht dat Diederik van Silfhout ook wel vriendelijk en harmonieus reed, hij was toen ook mee naar de Olympische Spelen in 2016. Nu hoor/zie ik niet veel van hem, ik weet dat Arlando verkocht is maar zou verwachten dat hij ook meer bekendheid heeft gekregen na Rio?

Ruiters die naar Duitsland gaan komen dus wel eens voor maar in Groot Brittannië dus helemaal niet?


Mwah, het laatste wat ik van hem gezien heb was grof met teveel hand..paard continu met de kin op de borst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 14:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen