Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 246 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dilemma, paard te groot?

 
Profiel   

Ik wens je oprecht ( ondanks dat ik ook kritisch was/ben) heel veel geluk en plezier met je nieuwe paard. Het is inderdaad niet niks om een paard af te staan. En gelukkig dat je voor je vorige paarden fijne bazen hebt gevonden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 15:50 



 
Profiel   

TS heel veel plezier met je nieuwe merrie gewenst! Kan me voorstellen dat de verkoop je ook zeker moeite heeft gekost. De beste stuurlui staan ook op bokt nogal eens aan wal. Zoals ik eerder schreef, geen schande in verkopen van een paard wanneer het niet past. Hobby is er veel te duur voor om er niet volop van te kunnen genieten, zo'n braaf paard komt dan vast goed terecht. Tuurlijk kan je alles oplossen als je zou willen, maar we zijn niet allemaal Anky, ons lichaam werkt niet altijd mee, zeg het maar. Soms is het achteraf niet wat je er vooraf van had verwacht, simpel, jammer, maar je verantwoordelijkheid voor zo'n paard nemen is soms ook beseffen dat het niet past en je gaat kijken naar een ander baasje dat wel bij hem past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 15:54 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik wens je oprecht ( ondanks dat ik ook kritisch was/ben) heel veel geluk en plezier met je nieuwe paard. Het is inderdaad niet niks om een paard af te staan. En gelukkig dat je voor je vorige paarden fijne bazen hebt gevonden.


Dankjewel.
Het heeft ook echt verdriet gedaan, en nog maar ik weet wel dat het voor zowel mij als voor hem beter is.
Hij heeft nu een ruiter van 1.91 en zal lekker recreatief gereden gaan worden.

Tevens nog een kanttekening over de nare reacties over de advertentie..
Paard was op de vliegende wissel na Z2 getraind en deed de oefeningen ook nog keurig.
Prijs was ook zeker niet teveel voor een uitermate brave 13 jarige op Z niveau met zo goed als nieuw zadel...

Ik had veel meer kunnen vragen en hij is ook niet aan de eerste de beste verkocht.
Hij is verkocht aan degene bij wie IK een goed gevoel had en een fijn plekje zou krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 15:55 



 
Profiel   

Trek je er niks van aan, het is jou beslissing. Het is nooit leuk om een maatje weg te moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 16:16 



 
Profiel   

Dus als jullie gaan proef rijden is het paard gelijk als een handschoen voor jullie? Weten jullie gelijk alle knopjes te vinden?
Rijden jullie er wel (of niet) mee weg of jullie er al jaren op rijden?? Bijzonder!!

Naar mijn weten kan geeneen ruiter dat en veranderd een paard altijd wel degelijk wat bij zijn volgende ruiter en kom je allemaal wel voor leuke of minder leuke verassingen te staan met je nieuwe viervoeter thuis!

De een kan dat handelen en de ander niet of heeft daar geen zin an en neemt weer afscheid. Zo een schande is dat toch niet!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 17:40 



 
Profiel   

maaike5581 schreef
Boompje1985 schreef
TS als je nog meeleest hier, ik ben erg benieuwd naar hoe het gaat met je nieuwe paard! En hoe gaat het rijden?


Ik heb inderdaad veel sneller dan verwacht een nieuw paard gevonden.
Merrie van 1.64 en rijden gaat heel fijn.
Wereld van verschil en dat hoor ik ook om mij heen.


Wat fijn om te lezen , dus goede keuze geweest!
En ik vind het heel knap dat je zo netjes kan reageren in een eerdere post, ik weet niet of ik dat nog gekund had na die zoveelste kwetsende opmerking!.
Ik wens jou en je nieuwe vriend werkelijk al het goede, veel geluk samen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 19:12 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik vind het ook raar dat een paard niet verkocht zou mogen worden. Waarom dan niet? Hoe komen deze personen dan aan hun paarden? Tenzij door eigen fok uiteraard maar ook dan moet je ooit beginnen met een paard aan te kopen.


Bezint eer ge begint. Ze wist toe ze het kocht toch ook al hoe groot die was? Of kopen zonder kijken?

Ben ook blij voor het paard, dier verdient meer respect dan dit.

En ik zeg er nog even een "oehh" en "ahhhh wat mooi" bij. Anders wordt dit bericht vast weer verwijderd. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:38 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik wens je oprecht ( ondanks dat ik ook kritisch was/ben) heel veel geluk en plezier met je nieuwe paard. Het is inderdaad niet niks om een paard af te staan. En gelukkig dat je voor je vorige paarden fijne bazen hebt gevonden.


Ik vind het eerder "niet niks" voor het paard zelf dat hij weer mag verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:41 



 
Profiel   

Het gaat zoals het moet gaan! En zolang jij er een goed gevoel bij hebt dan is het goed toch! Hopelijk hebben zowel jij als je dochter veel plezier van jullie nieuwe paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:53 



 
Profiel   

_Mir schreef
Bezint eer ge begint. Ze wist toe ze het kocht toch ook al hoe groot die was? Of kopen zonder kijken?

Ben ook blij voor het paard, dier verdient meer respect dan dit.

En ik zeg er nog even een "oehh" en "ahhhh wat mooi" bij. Anders wordt dit bericht vast weer verwijderd. ;)


_Mir schreef
Waarom is bokt altijd zo vijandig naar elkaar .. :')



En jij wil serieus genomen worden :') ..
Ga lekker ergens anders mensen afzeiken :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 21:56 



 
Profiel   

Lekker ontstippen TS! Jammer dat je hem hebt moeten verkopen, fijn dat je een goede plek voor hem gevonden en heel veel succes met je nieuwe topper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 22:14 



 
Profiel   

Veel geluk met je nieuwe paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 23:01 



 
Profiel   

Veel geluk met je nieuwe paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 23:29 



 
Profiel   

BugsFunny schreef
Boompje1985 schreef
TS als je nog meeleest hier, ik ben erg benieuwd naar hoe het gaat met je nieuwe paard! En hoe gaat het rijden?


Ik heb inderdaad veel sneller dan verwacht een nieuw paard gevonden.
Merrie van 1.64 en rijden gaat heel fijn.
Wereld van verschil en dat hoor ik ook om mij heen.


Oh wat fijn! Ik hoop dat jullie nog jaren mogen genieten van elkaar! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 07:19 



 
Profiel   

BugsFunny schreef
Tevens nog een kanttekening over de nare reacties over de advertentie..
Paard was op de vliegende wissel na Z2 getraind en deed de oefeningen ook nog keurig.
Prijs was ook zeker niet teveel voor een uitermate brave 13 jarige op Z niveau met zo goed als nieuw zadel...

Ik had veel meer kunnen vragen en hij is ook niet aan de eerste de beste verkocht.
Hij is verkocht aan degene bij wie IK een goed gevoel had en een fijn plekje zou krijgen.


Laat ik hierover 1 ding zeggen. Het paard is pas op M/Z niveau als hij dat aantoonbaar loopt. Dus is geklasseerd. Zodat een jury heeft beoordeeld dat de oefeningen die hij zogezegd loopt ook goed worden uitgevoerd. Een leermeester was het ook niet, want dan had jij minimaal (op wedstrijd) een B-proef door kunnen sturen, maar dat lukt niet als je hem niet in galop krijgt. Blijft over "braaf ongeklasseerd 13-jarig paard met nieuw zadel". Ook niet verkeerd, maar ik snap best dat sommigen hier vinden dat jij wel erg creatief met je advertentietekst bent omgegaan. :D

Niettemin, ik hoop echt dat je een betere match bent met je nieuwe paard. Je hebt echt geluk gehad dat je zo snel bent geslaagd als ik in al die paarden kooptopics lees dat het zo ontzettend moeilijk is op dit moment een goed paard te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 08:29 



 
Profiel   

En dat heeft kennelijk goed uitgepakt aangezien paard zo snel verkocht is naar een goed tehuis. Al met al denk ik beter voor alle partijen zo!

Ik wens je veel plezier en succes met je nieuwe paard TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 08:56 



 
Profiel   

Babootje schreef
BugsFunny schreef
Tevens nog een kanttekening over de nare reacties over de advertentie..
Paard was op de vliegende wissel na Z2 getraind en deed de oefeningen ook nog keurig.
Prijs was ook zeker niet teveel voor een uitermate brave 13 jarige op Z niveau met zo goed als nieuw zadel...

Ik had veel meer kunnen vragen en hij is ook niet aan de eerste de beste verkocht.
Hij is verkocht aan degene bij wie IK een goed gevoel had en een fijn plekje zou krijgen.


Laat ik hierover 1 ding zeggen. Het paard is pas op M/Z niveau als hij dat aantoonbaar loopt. Dus is geklasseerd. Zodat een jury heeft beoordeeld dat de oefeningen die hij zogezegd loopt ook goed worden uitgevoerd. Een leermeester was het ook niet, want dan had jij minimaal (op wedstrijd) een B-proef door kunnen sturen, maar dat lukt niet als je hem niet in galop krijgt. Blijft over "braaf ongeklasseerd 13-jarig paard met nieuw zadel". Ook niet verkeerd, maar ik snap best dat sommigen hier vinden dat jij wel erg creatief met je advertentietekst bent omgegaan. :D

Niettemin, ik hoop echt dat je een betere match bent met je nieuwe paard. Je hebt echt geluk gehad dat je zo snel bent geslaagd als ik in al die paarden kooptopics lees dat het zo ontzettend moeilijk is op dit moment een goed paard te vinden.


:') ik heb gewoon winstpunten gereden met hem hoor..


Advertentie is gemaakt samen met degene die hem kennen en zelf op LT en hoger hebben gereden en daar vertrouw ik iets meer op dan de zogenaamde alwetende bokkers..
Daarbij is hij zeker niet "ongeklasseerd", hij is M1 met 5 winstpunten.
Maar ik ga echt niet verder in discussie over hem..

Bokt ten top weer..

En snel geslaagd, tsja dat is het voordeel als je in de hogere prijsklasse kan kopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:04 



 
Profiel   

_Mir schreef
anjali schreef
Ik vind het ook raar dat een paard niet verkocht zou mogen worden. Waarom dan niet? Hoe komen deze personen dan aan hun paarden? Tenzij door eigen fok uiteraard maar ook dan moet je ooit beginnen met een paard aan te kopen.


Bezint eer ge begint. Ze wist toe ze het kocht toch ook al hoe groot die was? Of kopen zonder kijken?

Ben ook blij voor het paard, dier verdient meer respect dan dit.

En ik zeg er nog even een "oehh" en "ahhhh wat mooi" bij. Anders wordt dit bericht vast weer verwijderd. ;)


Mir, wij hebben ooit een paardje gekocht met een stokmaat van 1,62. Toen het diertje 7 was was hij 1,70. Dit paardje hebben wij ook verkocht omdat hij te groot werd. Je kunt het niet altijd van te voren zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:38 



 
Profiel   

BugsFunny schreef
Advertentie is gemaakt samen met degene die hem kennen en zelf op LT en hoger hebben gereden en daar vertrouw ik iets meer op dan de zogenaamde alwetende bokkers..
Daarbij is hij zeker niet "ongeklasseerd", hij is M1 met 5 winstpunten.
Maar ik ga echt niet verder in discussie over hem..

Bokt ten top weer..

En snel geslaagd, tsja dat is het voordeel als je in de hogere prijsklasse kan kopen..


Dan is hij M1+5. :D Maar dat heb jij niet met hem gereden toch?
Wat vind jij hogere prijsklasse trouwens? Tegenwoordig toch al 40.000 zoiets.
Nieuw paard en een nieuwe boktnaam. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:46 



 
Profiel   

Mensen laat het los, paard is verkocht....jeetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:49 



 
Profiel   

Ze heeft een nieuw paard, mooi dier, geen leermeester dit keer ( vriend heeft ook dit paard in zijn lijstje gehad voor dochter) dus hoop dat ze samen groeien en veel plezier hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 09:53 



 
Profiel   

Hey Ts. Ook al een te groot paard gehad en ik begrijp je keuze. Als je je been niet degelijk rond het paard krijgt dan is het gewoon heel moeilijk om de beweging te gaan opvangen. Ik reed er zo mee weg, was ook echt braaf, maar voor mij een aanslag op mijn lijf met het rijden. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 10:47 



 
Profiel   

Toch grappig dat bij mensen met een te kleine pony wordt gezegd dat je hem moet verkopen, maar is het paard een maatje te groot dan ligt het aan je eigen kunnen...

Ik vind het getuigen van goed inzicht dat je je paard hebt verkocht en een beter passend paard heb terug gekocht. Heel veel rijplezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 11:09 



 
Profiel   

Ann_moi schreef
Toch grappig dat bij mensen met een te kleine pony wordt gezegd dat je hem moet verkopen, maar is het paard een maatje te groot dan ligt het aan je eigen kunnen...

Ik vind het getuigen van goed inzicht dat je je paard hebt verkocht en een beter passend paard heb terug gekocht. Heel veel rijplezier!


Nou, compleet los van de de beslissing van de TS, een te klein paard is op geen enkele manier op te lossen behalve door verkoop. Je kan wel supergoed leren rijden, beste zadel, ... maar te groot voor de pony is te groot helaas. Slecht voor de rug van het paard en voor zijn/haar balans. Dat is helemaal niet het geval bij een te groot paard. Je ziet toch ook in dat beide situaties niet te vergelijken zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 11:18 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ann_moi schreef
Toch grappig dat bij mensen met een te kleine pony wordt gezegd dat je hem moet verkopen, maar is het paard een maatje te groot dan ligt het aan je eigen kunnen...

Ik vind het getuigen van goed inzicht dat je je paard hebt verkocht en een beter passend paard heb terug gekocht. Heel veel rijplezier!


Nou, compleet los van de de beslissing van de TS, een te klein paard is op geen enkele manier op te lossen behalve door verkoop. Je kan wel supergoed leren rijden, beste zadel, ... maar te groot voor de pony is te groot helaas. Slecht voor de rug van het paard en voor zijn/haar balans. Dat is helemaal niet het geval bij een te groot paard. Je ziet toch ook in dat beide situaties niet te vergelijken zijn?


Tuurlijk zie ik het verschil, en bij een te klein is het makkelijker de beslissing te maken, maar ik wilde wel even de vergelijking opgooien. Te groot kan nu eenmaal echt te groot zijn, net als dat je met bepaalde rugproblemen of lichamelijke eigenschappen je ook kan vergissen in een tuigpaard. Er wordt hier alleen gereageerd alsof te groot altijd op te lossen is, en slecht voor je eigen rug ondergeschikt is aan slecht voor het paard, en daar struikel ik een beetje over...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 12:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 246 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen