Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:50

Onwetendheid geloof ik niet meer in dit tijdperk, wel dat niet iedereen het er mee eens is.
Ik denk ook dat bokt op veel dingen doorslaat.
Bij sommige dingen mag het hoor. Zo'n filmpje als hierboven van die vrouw op die fjord en ook die vrouw de eerste keer op dat paard.
Maar dan vraag ik me af, gebeurt zoiets in Nederland dan nog? Geloof ik niet. Ik heb het irl nog nooit gezien.
In toeristen gebieden voor de luie toeristen wel, in Amerika, waar de normen sowieso anders zijn.
Maar hier gaan we meuten over maat 46 op een paard?
Laat ik denken dat veel quorterhorses daar blij mee gaan zijn, veel vakantiepaarden/ezels ook.
Wil ik het daarmee goed praten nee, relativeren, ja.
Ik denk dat op een uitzondering na, hier iedereen wel een passend paard zoekt.
En ja die uitzondering zal blijven bestaan, maar denk dat er nog altijd meer leed is in zeer verkeerd huisvesten.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:50

DuoPenotti schreef:
Over Ijslandes ga ik geen oordeel geven, maar geef toe dat ik wel af en toe kijk van >;) dat mag wel?
Dan lijkt dat ineens een heel andere wereld dan hier op bokt, waar ik dan ook weer het idee heb dat het hier extremer is dan buiten bokt.
Soms lijkt het elkaar ook een soort van op te jutten.
De een geeft een onderzoek aan van 20%, de ander 15, de ander 10 en ineens is 10% de norm.


Ik denk dat dat vooral zo lijkt omdat het op Bokt bespreekbaar gemaakt wordt? Hier schrijf ik mijn gedachten uit omdat er in dit topic expliciet om een mening gevraagd wordt (maar ook bv. in het 'ben ik te zwaar/groot topic'). Dat gebeurt in het echte leven minder. Daar blijven mijn gedachten in mijn hoofd zitten en zal een ruiter die ik niet ken ook niet spontaan naar me toe rijden en vragen: zeg, vind je eigenlijk dat ik te zwaar ben voor mijn paard?

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:53

Gini,
Maar ken je dan zoveel mensen die echt niet passen?

Als ik terug denk kan ik er denk ik 2 opnoemen.
In heel wat jaren dus.
En dan zijn die niet als de 2 filmpjes hierboven. Daar passen die zelfs nog 2 keer in bij wijze van :+

Bij een daarvan weet ik dat het erg vaak is gezegd. Naast dat ze te dik was reed ze ook nog eens erg onvriendelijk. Maar het interesseerde haar geen bal.

Die ander weet ik niet of daar ooit wat tegen is gezegd. Geef ik toe.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:01

Tja, zoveel, dat vind ik moeilijk om te antwoorden, want wanneer is iets veel? Maar in heel mijn paardenleven heb ik toch al wel wat ruiters en amazones gezien die hun paard in de weg zaten, eigenlijk wel ja. En daar reken ik ook een graatmagere jongen tussen. Maar wel bijna twee meter lang en daardoor echt te zwaar voor het kleine, fijne, bloederige merrietje waar die op reed.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:18

DuoPenotti schreef:
Over Ijslandes ga ik geen oordeel geven, maar geef toe dat ik wel af en toe kijk van >;) dat mag wel?
Dan lijkt dat ineens een heel andere wereld dan hier op bokt, waar ik dan ook weer het idee heb dat het hier extremer is dan buiten bokt.
Soms lijkt het elkaar ook een soort van op te jutten.
De een geeft een onderzoek aan van 20%, de ander 15, de ander 10 en ineens is 10% de norm.



Als ik op " wk ijslanders " oid google, vind ik de meeste combinaties echt niet kunnen. Verschrikkelijk.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:21

Volgens mij is er juist rondom de ruiters met ijslanders het meeste gedoe

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 21:41

Eens, ik vind veel van die foto’s ook echt niet kunnen als combinatie. Toch grappig dat ik als plus-size ruiter commentaar krijg wanneer ik met mijn figuur nog op een paard wil klimmen, terwijl ik nog geen 12,5% van mijn paard weeg. IJslanders wegen de helft van wat mijn paard weegt en ik schat sommige ruiters echt wel boven de 25% gewicht t.o.v. het paardje. Maar hey, ze hebben geen plus-size, dus niemand die het belachelijk vind dat deze ruiters ruiterkleding kunnen kopen.
Even een bruggetje om weer te komen op het originele onderwerp.

Want imo moet de focus niet zijn “is plus-size (of curvy) kleding nou een slechte ontwikkeling in de paardensport, maar de discussie zou gevoerd moeten worden op percentage gewicht t.o.v. het paard, ongeacht de kledingmaat van de ruiter.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 21:51

Ik zat trouwens de link van een paar pagina’s terug te bekijken waarin het wetenschappelijke onderzoek wordt uitgelegd. Super interessant vond ik dat een ruiter, die stevig was en tegen de lepel leek te zitten, niet extra druk achter in het zadel had, maar de hoogst gemeten druk gewoon in het midden van het zadel lag (volgens mij de eigenaresse van het paard, ze legt het wel uit) Zij was één van de weinigen, die met wat langere beugels reed t.o.v. de testruiters, dat bepaalde waar het drukpunt onder het zadel lag.

Ook vond ik het interessant dat met alle testruiters in draf en galop de hoogste druk niet achterin het zadel was, maar juist voorop het zadel. Ik had het andersom verwacht, dus dat in draf meer druk op de lepel zou komen, maar dat was alleen in stap het geval, ook weer voor alle gewichten, maar voor de “very heavy” het meest.

Wel was het heel duidelijk dat je met 20% echt al aan de max zit, niet zozeer met de druk punten op de rug, als wel dat met toename van gewicht ook steeds meer tact fouten of zelfs kreupelheid te zien was. En dat een passend zadel voor zowel paard als ruiter heel belangrijk is.

Ik zal zo nog wat screenshots uit de video erbij pakken. Wel echt een aanrader om te kijken!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:14

Getup schreef:
DuoPenotti schreef:
Over Ijslandes ga ik geen oordeel geven, maar geef toe dat ik wel af en toe kijk van >;) dat mag wel?
Dan lijkt dat ineens een heel andere wereld dan hier op bokt, waar ik dan ook weer het idee heb dat het hier extremer is dan buiten bokt.
Soms lijkt het elkaar ook een soort van op te jutten.
De een geeft een onderzoek aan van 20%, de ander 15, de ander 10 en ineens is 10% de norm.



Als ik op " wk ijslanders " oid google, vind ik de meeste combinaties echt niet kunnen. Verschrikkelijk.

'De meeste' vind ik wat overtrokken, maar je hebt eerlijk gezegd wel een punt. Het is een van de redenen waarom ik me persoonlijk steeds minder betrokken voel bij de IJslandersport.
Let wel, dat is niet omdat ik vind dat het per definitie niet kan, een volwassene op een IJslander, anders zou ik er zelf ook niet meer opstappen. Een sterke, voldoende brede, goed getrainde en correct gereden IJslander kan naar mijn mening en ervaring prima een gemiddelde volwassene dragen. Maar er rijden ook veel erg lange en ook soms zware ruiters op IJslanders, en zeker bij die elegante sporttypes die je op wedstrijden steeds meer ziet, vind ik dat echt een probleem. Die paarden zijn dan wel vaak een stuk groter dan de IJslanders van 20-30 jaar terug, maar ook minder sterk en robuust: smal, hoogbenig, lichtgebouwd en hypermobiel in m.n. de beengewrichten.
Daar komt nog bij dat de belasting van het in een hoog tempo over een (m.i. sowieso qua ondergrond vaak veel te harde) ovaalbaan rijden, met name in de bochten, zeer belastend is voor de paarden.

Een passende IJslandercombinatie waarbij de ruiter supergoed in balans zit, correct en verfijnd rijdt, en het paard licht, gemakkelijk en in balans onder de ruiter loopt, en niet over zijn tempo gejaagd wordt, vind ik nog steeds prachtig om te zien. Een duidelijk te grote ruiter op een smalle, elegante IJslander vind ik daarentegen onprettig en ongemakkelijk om naar te kijken, zeker als die ruiter ook nog eens niet in balans zit of geen fijne rijstijl heeft. Idem, een ruiter op een IJslander die misschien qua lengte daar wel op past maar kort door de bocht gezegd in de breedte niet.

Het is een gevoelig punt, maar het zou veel meer aandacht verdienen binnen de IJslanderwereld, zowel wat betreft de sport (bijv dmv gewichts- en lengtelimieten voor ruiters) als binnen de fokkerij (meer gewichtsdragers fokken ipv töltende Arabieren). Misschien zijn ze daar al mee bezig hoor, ik ben er zoals gezegd niet (meer) zo erg bij betrokken, dat zou tijd worden en bovendien zeer verstandig zijn aangezien het dierwelzijn in de paardensport als geheel steeds meer onder een vergrootglas ligt.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:20

Ben ik mee eens hoor Askja. Ik rijd geen wedstrijden, kijk ze ook erg weinig, vind het gewoon niet zo boeiend, dat moeten presteren. Als paard en ruiter beiden maar plezier hebben en er netjes / correct gereden word.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:24

Ik heb even gezocht op de NK IJslanders en van sommige plaatjes schrik ik ook.
Maar ik weet niets van IJslanders, echt niets.
Hier in het topic werd gesproken over slijtage door het ruitergewicht.
Kissing spines kwam bijvoorbeeld voorbij. Zelf denk ik meer dat het fok kwestie is omdat het vroeger veel minder voorkwam en je het al hoort bij paarden die net zadelmak gemaakt worden. En daarnaast een slecht rijden ding is, niet over de rug maar met het hoofd in het front getrokken. Doe dat lang genoeg en je krijgt vanzelf overal wel problemen.

Maar hoe zit dat met de IJslanders.
De foto's die ik zie zijn paarden met het hoofd enorm hoog. Speelt dat sowieso niet op op den duur?
Bij elke ruiter, ook die wel lijkt te passen betreft lengte en gewicht?

En dan daarnaast de hele korte ruggen met toch inderdaad de lange en soms ook zwaardere ruiters.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:25

DuoPenotti schreef:
Ik heb even gezocht op de NK IJslanders en van sommige plaatjes schrik ik ook.
Maar ik weet niets van IJslanders, echt niets.
Hier in het topic werd gesproken over slijtage door het ruitergewicht.
Kissing spines kwam bijvoorbeeld voorbij. Zelf denk ik meer dat het fok kwestie is omdat het vroeger veel minder voorkwam en je het al hoort bij paarden die net zadelmak gemaakt worden. En daarnaast een slecht rijden ding is, niet over de rug maar met het hoofd in het front getrokken. Doe dat lang genoeg en je krijgt vanzelf overal wel problemen.

Maar hoe zit dat met de IJslanders.
De foto's die ik zie zijn paarden met het hoofd enorm hoog. Speelt dat sowieso niet op op den duur?
Bij elke ruiter, ook die wel lijkt te passen betreft lengte en gewicht?

En dan daarnaast de hele korte ruggen met toch inderdaad de lange en soms ook zwaardere ruiters.

Die hoge hoofd/halshouding van IJslanders is idd iets wat ik me al een hele poos afvraag. Of dit geen negatieve effecten heeft, kijkend naar alles wat ee bekend is over biomechanica

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:28

Interessant want ik zag de curvy lijn van PS Sweden of hoe dat merk heet. Ik vind het niet kunnen om met maat 46-50 op je paard te gaan zitten. En nee ik ben ook niet slank of altijd slank geweest maar met maat 46 ga ik NO WAY op een paard zitten. Maat 46 voor 160 is veel maar ook voor iemand van 180. En iedereen reageerde onder dat FB bericht van wow mooi en ik denk alleen maar wow no way dat ik dan op mijn paard ga zitten. Toen ik way to far to big was ging ik ook niet paardrijden.

Daarnaast vind ik dat er vaak overdreven wordt wat niet kan, dan zou iemand van 60-70 kilo al niet op een D pony mogen rijden maar met maat 46 of meer dan ben je de 100 kilo sowieso wel al voorbij of die richting op aan het gaan. Daarbij noem ik dat niet meer eens curvy. Ook niet die kledinglijn die ik voorbij zag komen..............dat is imo NIET curvy.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:31

Zonnetje81 schreef:
Interessant want ik zag de curvy lijn van stockholm of hoe dat merk heet. Ik vind het niet kunnen om met maat 46-50 op je paard te gaan zitten. En nee ik ben ook niet slank of altijd slank geweest maar met maat 46 ga ik NO WAY op een paard zitten. Maat 46 voor 160 is veel maar ook voor iemand van 180. En iedereen reageerde onder dat FB bericht van wow mooi en ik denk alleen maar wow no way dat ik dan op mijn paard ga zitten. Toen ik way to far to big was ging ik ook niet paardrijden.

Daarnaast vind ik dat er vaak overdreven wordt wat niet kan, dan zou iemand van 60-70 kilo al niet op een D pony mogen rijden maar met maat 46 of meer dan ben je de 100 kilo sowieso wel al voorbij of die richting op aan het gaan. Daarbij noem ik dat niet meer eens curvy. Ook niet die kledinglijn die ik voorbij zag komen..............dat is imo NIET curvy.

fijn dat ik nu weet dat ik bijna 100 kilo weeg of meer :D :')

Mijn weegschaal zegt gelukkig anders.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:36

DuoPenotti schreef:
Zonnetje81 schreef:
Interessant want ik zag de curvy lijn van stockholm of hoe dat merk heet. Ik vind het niet kunnen om met maat 46-50 op je paard te gaan zitten. En nee ik ben ook niet slank of altijd slank geweest maar met maat 46 ga ik NO WAY op een paard zitten. Maat 46 voor 160 is veel maar ook voor iemand van 180. En iedereen reageerde onder dat FB bericht van wow mooi en ik denk alleen maar wow no way dat ik dan op mijn paard ga zitten. Toen ik way to far to big was ging ik ook niet paardrijden.

Daarnaast vind ik dat er vaak overdreven wordt wat niet kan, dan zou iemand van 60-70 kilo al niet op een D pony mogen rijden maar met maat 46 of meer dan ben je de 100 kilo sowieso wel al voorbij of die richting op aan het gaan. Daarbij noem ik dat niet meer eens curvy. Ook niet die kledinglijn die ik voorbij zag komen..............dat is imo NIET curvy.

fijn dat ik nu weet dat ik bijna 100 kilo weeg of meer :D :')

Mijn weegschaal zegt gelukkig anders.


Of mijn weegschaal werkt niet goed :') ;-)

Edit: ik vond het model van PS Sweden imo niet curvy, dat noem ik dik overgewicht. Prima maar dan moet je jezelf wel afvragen of je dat wil. En dat is mijn mening, niet een feit haha, daarbij kan het nooit lekker rijden!

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:37

Nee het is dat je aan een maat geen gewicht kunt hangen.
Maar dat kwam in het topic al vaker voorbij :)

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:38

DuoPenotti schreef:
Nee het is dat je aan een maat geen gewicht kunt hangen.
Maar dat kwam in het topic al vaker voorbij :)


Nee dat is ook wel zo, maar er is wel een benadering toch? En ik vind mezelf geen piepzak maar er zijn grenzen........maat 50 is echt wel heel groot.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:48

Dat klinkt mij ook erg groot hoor.
Maar zie mijn eerste bericht, ik draag daar 46, mag toch hopen dat jij ook vind dat ik nog wel mag rijden op haar.
(en vind je dat niet trek ik er niets van aan :P )


Maar ik zou willen dat ze vandaag nog maten in gaan voeren die gewoon centimeters aan gaan geven ipv 42 of 46 of S-M-L.
Per merk zo anders. Je weet gewoon geen bal eigenlijk.
Elk merk in centimeters taille, heup en lengte en het is duidelijk.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 20-05-21 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:49

DuoPenotti schreef:
Ik heb even gezocht op de NK IJslanders en van sommige plaatjes schrik ik ook.
Maar ik weet niets van IJslanders, echt niets.
Hier in het topic werd gesproken over slijtage door het ruitergewicht.
Kissing spines kwam bijvoorbeeld voorbij. Zelf denk ik meer dat het fok kwestie is omdat het vroeger veel minder voorkwam en je het al hoort bij paarden die net zadelmak gemaakt worden. En daarnaast een slecht rijden ding is, niet over de rug maar met het hoofd in het front getrokken. Doe dat lang genoeg en je krijgt vanzelf overal wel problemen.

Maar hoe zit dat met de IJslanders.
De foto's die ik zie zijn paarden met het hoofd enorm hoog. Speelt dat sowieso niet op op den duur?
Bij elke ruiter, ook die wel lijkt te passen betreft lengte en gewicht?

En dan daarnaast de hele korte ruggen met toch inderdaad de lange en soms ook zwaardere ruiters.

Dat je vroeger minder over KS hoorde hoeft niet automatisch te betekenen dat het er toen niet was ;)

Er is een trend waarbij steeds uitgebreider gekeurd wordt. Waar vroeger de meeste waarde werd gehecht aan het klinische beeld, worden nu overal RX en eventueel zelfs scans gemaakt. Een logisch gevolg is dat afwijkingen aan het skelet nu dus meer gevonden worden. Er wordt immers meer naar gezocht.

KS op de foto hoeft overigens helemaal geen problemen te geven klinisch. Ik zal het onderzoek er eens bij zoeken :)

Ik vind dit een interessant topic en lees graag mee. Opvallend vind ik hoe veel mensen voor zichzelf zaken proberen goed te praten. Dat is iets wat je in het dagelijks leven vaak tegenkomt, maar ik had verwacht dat dit bij dit onderwerp, gezien de gezondheid van een dier ermee gemoeid gaat, anders zou zijn.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:51

Niet alleen qua keuringen komen ze achter meer ks, in het begin juist door paarden die klinisch last hadden en door rugfotos dus achter ks kwamen. Daarvoor konden ze dat niet ontdekken dus paarden die klinisch last hadden en waar dus niks te vinden was leefden gewoon niet lang.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:51

Nou toen ik piep was werd er al RX gekeurd en niet alleen klinisch.
Oke de rug toen niet, maar benen al wel.
En dat rontgen niet alles zeggen is wel algemeen bekend.

Toch denk ik zeker dat ks nu meer voorkomt.
Niet raar, paarden nu of 40 jaar geleden zien er vaak al heel anders uit.
En dat vind ik in de meeste gevallen geen verbetering.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:53

DuoPenotti schreef:
Nou toen ik piep was werd er al RX gekeurd en niet alleen klinisch.
Oke de rug toen niet, maar benen al wel.
En dat rontgen niet alles zeggen is wel algemeen bekend.

Toch denk ik zeker dat ks nu meer voorkomt.
Niet raar, paarden nu of 40 jaar geleden zien er vaak al heel anders uit.
En dat vind ik in de meeste gevallen geen verbetering.

Maar dat is een vermoeden, gebaseerd op gevoel. Want zoals je zegt; vroeger werd de rug niet op de foto gezegd

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:55

Nee 40 jaar terug niet. Dat klopt.
Maar de hypermobiele paarden van nu waren er toen ook niet, dat is een feit.

Daarnaast KS zie ik het meeste bij slanke ruiters. Waarom, er rijden nog altijd meer slanke ruiters dan volle ruiters :P
Dus dan is het of fok of slecht rijden wat het veroorzaakt.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:56

DuoPenotti schreef:
Dat klinkt mij ook erg groot hoor.
Maar zie mijn eerste bericht, ik draag daar 46, mag toch hopen dat jij ook vind dat ik nog wel mag rijden op haar.
(en vind je dat niet trek ik er niets van aan :P )


Maar ik zou willen dat ze vandaag nog maten in gaan voeren die gewoon centimeters aan gaan geven ipv 42 of 46 of S-M-L.
Per merk zo anders. Je weet gewoon geen bal eigenlijk.
Elk merk in centimeters taille, heup en lengte en het is duidelijk.

Ja, idd maten in cm zou fijn zijn.

Net een nieuwe rijbroek binnen. Maat 38, zit om mn benen prima, wel wat kort (en ik ben niet heel lang ofzo), maar bij mn heupen/taille zit ie wel wat ruim. Dus ik vraag me af voor welk figuur/lengte deze broek ontworpen is :')

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:58

Voor mensen als ik met een appel figuur :D