Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verzekering - buitenrijden met je paard

 
Profiel   

Goedemorgen,

Ik heb geen idee waar dit onderwerp thuis hoort...mij leek dit misschien de beste plek. Mocht dit hier niet thuishoren, laat het me maar weten.

Maar het volgende;

Ik ben op zoek naar een verzekering die zeg maar eventuele schade kan vergoeden als mijn paard op buitenrit schade aanricht aan bijvoorbeeld stilstaande auto's. Je hoopt natuurlijk dat dit nooit gebeurd, maar je weet nooit.

Nu heb ik zitten zoeken maar ik word er niet wijzer op. En misschien dat hier bokkers zijn die het wel weten.

Mijn pony is bijna 2 jaar, maar als ik wil gaan wandelen hier in de natuur zal ik eerst een klein stukje openbare weg mee moeten pakken.
Mijn man en ikzelf eigenlijk ook wel vinden het toch een fijner gevoel als mijn pony verzekerd is voor eventuele schade mocht het gebeuren.

Hebben jullie tips, en enig idee waar ik mijn pony kan laten verzekeren.
Of ben je bijvoorbeeld automatisch verzekerd hiervoor als je een ruiterrijbewijs hebt. Daar zat ik later ook nog over na te denken. Dan moet ik namelijk nog even geduld hebben.

Ik hoor graag jullie ideeen en tips.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:08 



 
Profiel   

Dat valt onder een AVP verzekering (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren). Sowieso een aanrader om die te hebben. Als je er al één hebt kun je in je polisvoorwaarden nalezen hoe het dit met aansprakelijk voor de dieren die je hebt. Meestal valt een paard daar gewoon onder als je deze als particulier bezit. Is het onduidelijk, neem dan even contact op met je verzekering.

Via ruiterbewijs kan ook, maar meestal is het dubbelop met een AVP verzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:14 



 
Profiel   

Ik lees even mee! Ik heb op dit moment een inboedel en woonhuis verzekering, maar ik neem aan dat een aansprakelijkheidsverzekering ook nodig is bij een paard? Stel hij sloopt een keer het hekwerk oid..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:23 



 
Profiel   

Ja je paard en ook al je andere dieren vallen gewoon onder je AVP waar ze ook zijn. En een APV moet je gewoon hebben ook al heb je geen paard, zelf kun je ook schade veroorzaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:26 



 
Profiel   

In sommige gevallen zit dit inderdaad bij je AVP maar lees de polis wel goed door. Meestal staat er namelijk een stukje in over (huis)dieren maar niet iedere verzekering ziet je paard als een huisdier.

Ik zit bij Univé en heb dit eerst goed nagevraagd, bij hun is mijn paard mee verzekerd. Eerder had ik de verzekering van ING en daar valt een paard onder 'erf dier' en is daarmee niet mee verzekerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:32 



 
Profiel   

Je moet enkel checken tot hoeveel paarden in je aansprakelijkheids verzekering zitten. En je zou bij je makelaar kunnen melden dat je een paard hebt.

Echter zul je wel een bedrag hebben dat je eerst zelf moet betalen. Bij ons is dit vast gesteld op 265 euro eigen risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 10:34 



 
Profiel   

TS, woo je in Nederland of België? Denk dat dat ook nog wel van belang is.

Mocht het in Nederland zijn:
In principe vallen dit soort situaties onder een Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP). Dit is geen verplichte verzekering maar wel verstandig om te hebben.

Controleer ook altijd even in de polisvoorwaarden of en hoeveel huis/erfdieren verzekerd zijn. Ik wil ook gerust even meekijken in de voorwaarden voor je. Twijfel je? Neem dan even contact op met je verzekeraar of adviseur. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen