Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 88 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topsport paard??

 

LaPluche schreef
Ze gingen 4x per dag eruit waarvan ze minimaal 5/6 uur op de paddock stonden.
En hoe maak jij hier uit op dat er geen afwisseling was? Ze reden buiten in het bos, op de galoppeerbaan, cavalettitraining of palen op de grond.
Het was niet alleen maar rondjes in de bak...

De paarden zijn voor deze mensen alles, en ik heb op weinig stallen gewerkt waar er zoveel passie en liefde voor de dieren was.



dank je voor de aanvulling, geeft gelijk een ander beeld
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:01 



 
Profiel   

MCE schreef
voor mij is de mentale gezondheid van een paard minstens zo belangrijk

het zal de meeste veterinair aan niets ontbreken, maar overbelasten kan mentaal veel zwaarder zijn, en dat is vaak een onderbelicht punt,
fysiek en mentaal herstellen na een krachtsinspanning kost bij sommige paarden nu eenmaal meer tijd
krijgen ze die dan ook?

en het lijkt me 22 uur opgesloten te zitten - ook in de meest luxe stallen - geen pretje, of een uur in de stapmolen voor de beweging of op een loopband, het moeten is mentaal veel zwaarder en stompt enorm af lijkt me,

sommige kunnen heel goed een paard bekijken wat het nodig heeft,
maar velen zitten in een dagelijks vast patroon en kijken minder naar het paard

kan me wel vinden in wat Voorn schrijft in een artikel hier op bokt


In mijn sport is dat juist een heel belangrijk punt. Kort gezegd: als je wil dat je paard heel blijft en fit in het hoofd is herstel heel belangrijk, je zal wel gek zijn als je dat niet goed doet.

Dravers staan heel veel buiten. Op een aantal stallen 24/7 zelfs. Schema bij ons is:

08.15 voer.
08.30 land
12.00 voer
12.15 molen
Middag training en buiten
17.00 voer
Avond buiten afhankelijk van training.
21.00 voer

Ik heb in jouw posts het idee dat jij tegen sport met paarden bent,want eigenlijk gaat dit bericht om iets heel anders, niet om de medische begeleiding :)

Ook wij hebben trainers waar ze niet buiten komen of paarden overvragen. Heb zelf ook wel eens een paard overvraagt.

Doet een recreatieruiter ook wel eens. Dat is imo inherent aan het werken met paarden. Ook een paard wat 24/7 buiten loopt zonder trsining van de eigenaar kan overvraagd worden omdat er niet voldaan word aan zijn behoeftes.

Ik vind daarom naar een kliniek gaan zo belangrijk, omdat je dan iemand hebt die niet het paard dagelijks ziet en objectief kijkt naar het paard een dier beoordeeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:18 



 
Profiel   

Goede post, ruitje :j helemaal met je eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:19 



 

Nee hoor Ruitje ik heb niets tegen de sport met paarden, wel de manier waarop paarden veelal getraind worden en het meestal niet de tijd krijgt om ook mentaal goed te ontwikkelen wat een wezenlijk onderdeel is van het succes

overvragen en er van leren of door blijven gaan dat maakt het verschil
maar dat komt bij de humane sport net zo vaak voor, alleen kunnen mensen prosteren of een andere trainer contracteren,

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 12:28 



 
Profiel   

LaPluche en Lobke1998 bedankt voor het inkijkje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:43 



 
Profiel   

Inderdaad, bedankt alle drie voor de inkijk!

Geen idee of jullie het dan weten, maar wat houdt die medische check-up in? Als ze naar de kliniek gaan ( behalve draven op harde/zachte rechtdoor en op cirkel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:23 



 
Profiel   

Je doet eigenlijk een kreupelheids onderzoek... inclusief buigen... en je kijkt ook hoe de rug en hals gebruikt worden in beweging... navoelen op pijnlijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:36 



 
Profiel   

MCE schreef
voor mij is de mentale gezondheid van een paard minstens zo belangrijk

het zal de meeste veterinair aan niets ontbreken, maar overbelasten kan mentaal veel zwaarder zijn, en dat is vaak een onderbelicht punt,
fysiek en mentaal herstellen na een krachtsinspanning kost bij sommige paarden nu eenmaal meer tijd
krijgen ze die dan ook?

en het lijkt me 22 uur opgesloten te zitten - ook in de meest luxe stallen - geen pretje, of een uur in de stapmolen voor de beweging of op een loopband, het moeten is mentaal veel zwaarder en stompt enorm af lijkt me,

sommige kunnen heel goed een paard bekijken wat het nodig heeft,
maar velen zitten in een dagelijks vast patroon en kijken minder naar het paard

kan me wel vinden in wat Voorn schrijft in een artikel hier op bokt


MCE schreef
6 dagen in de week, dat is best veel als er verder geen afwisseling is, lijkt me voor een paard zeer eentonig, weinig inspirerend meer een ding wat moet presteren, geen sport meer maar business



MCE schreef
Nee hoor Ruitje ik heb niets tegen de sport met paarden, wel de manier waarop paarden veelal getraind worden en het meestal niet de tijd krijgt om ook mentaal goed te ontwikkelen wat een wezenlijk onderdeel is van het succes

overvragen en er van leren of door blijven gaan dat maakt het verschil
maar dat komt bij de humane sport net zo vaak voor, alleen kunnen mensen prosteren of een andere trainer contracteren,



MCE schreef
dank je voor de aanvulling, geeft gelijk een ander beeld


Mijn mond valt open!! Je hebt eerst een heel aantal keer zitten te roepen hoe slecht het allemaal niet is bij anderen.. dan is er 1 iemand die vertelt hoe het op een professionele stal gaat en je hebt meteen een ander beeld... Vindt je zelf ook niet dat je jezelf te kijken zet nu blijkt dat je helemaal niet weet hoe het op de profstallen werkt??

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:44 



 

JeanneV schreef
MCE schreef
voor mij is de mentale gezondheid van een paard minstens zo belangrijk

het zal de meeste veterinair aan niets ontbreken, maar overbelasten kan mentaal veel zwaarder zijn, en dat is vaak een onderbelicht punt,
fysiek en mentaal herstellen na een krachtsinspanning kost bij sommige paarden nu eenmaal meer tijd
krijgen ze die dan ook?

en het lijkt me 22 uur opgesloten te zitten - ook in de meest luxe stallen - geen pretje, of een uur in de stapmolen voor de beweging of op een loopband, het moeten is mentaal veel zwaarder en stompt enorm af lijkt me,

sommige kunnen heel goed een paard bekijken wat het nodig heeft,
maar velen zitten in een dagelijks vast patroon en kijken minder naar het paard

kan me wel vinden in wat Voorn schrijft in een artikel hier op bokt


MCE schreef
6 dagen in de week, dat is best veel als er verder geen afwisseling is, lijkt me voor een paard zeer eentonig, weinig inspirerend meer een ding wat moet presteren, geen sport meer maar business



MCE schreef
Nee hoor Ruitje ik heb niets tegen de sport met paarden, wel de manier waarop paarden veelal getraind worden en het meestal niet de tijd krijgt om ook mentaal goed te ontwikkelen wat een wezenlijk onderdeel is van het succes

overvragen en er van leren of door blijven gaan dat maakt het verschil
maar dat komt bij de humane sport net zo vaak voor, alleen kunnen mensen prosteren of een andere trainer contracteren,



MCE schreef
dank je voor de aanvulling, geeft gelijk een ander beeld


Mijn mond valt open!! Je hebt eerst een heel aantal keer zitten te roepen hoe slecht het allemaal niet is bij anderen.. dan is er 1 iemand die vertelt hoe het op een professionele stal gaat en je hebt meteen een ander beeld... Vindt je zelf ook niet dat je jezelf te kijken zet nu blijkt dat je helemaal niet weet hoe het op de profstallen werkt??



het is maar hoe je het leest

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:08 



 
Profiel   

JeanneV schreef
MCE schreef
voor mij is de mentale gezondheid van een paard minstens zo belangrijk

het zal de meeste veterinair aan niets ontbreken, maar overbelasten kan mentaal veel zwaarder zijn, en dat is vaak een onderbelicht punt,
fysiek en mentaal herstellen na een krachtsinspanning kost bij sommige paarden nu eenmaal meer tijd
krijgen ze die dan ook?

en het lijkt me 22 uur opgesloten te zitten - ook in de meest luxe stallen - geen pretje, of een uur in de stapmolen voor de beweging of op een loopband, het moeten is mentaal veel zwaarder en stompt enorm af lijkt me,

sommige kunnen heel goed een paard bekijken wat het nodig heeft,
maar velen zitten in een dagelijks vast patroon en kijken minder naar het paard

kan me wel vinden in wat Voorn schrijft in een artikel hier op bokt


MCE schreef
6 dagen in de week, dat is best veel als er verder geen afwisseling is, lijkt me voor een paard zeer eentonig, weinig inspirerend meer een ding wat moet presteren, geen sport meer maar business



MCE schreef
Nee hoor Ruitje ik heb niets tegen de sport met paarden, wel de manier waarop paarden veelal getraind worden en het meestal niet de tijd krijgt om ook mentaal goed te ontwikkelen wat een wezenlijk onderdeel is van het succes

overvragen en er van leren of door blijven gaan dat maakt het verschil
maar dat komt bij de humane sport net zo vaak voor, alleen kunnen mensen prosteren of een andere trainer contracteren,



MCE schreef
dank je voor de aanvulling, geeft gelijk een ander beeld


Mijn mond valt open!! Je hebt eerst een heel aantal keer zitten te roepen hoe slecht het allemaal niet is bij anderen.. dan is er 1 iemand die vertelt hoe het op een professionele stal gaat en je hebt meteen een ander beeld... Vindt je zelf ook niet dat je jezelf te kijken zet nu blijkt dat je helemaal niet weet hoe het op de profstallen werkt??

MCE heeft al vaker laten doorschemeren toch niet zoveel kennis en ervaring te hebben als hij of zij probeert voor te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:39 



 
Profiel   

Wat is topsport ? Niet gezond, zowel voor mens als dier. Er zit maar een hele dunne scheidslijn tussen topsport en tobsport.
En een ruiter die zijn paard lichamelijk en vooral ook geestelijk fit op het hoogste niveau kan laten excelleren is imo een topsport combinatie en dat zijn er maar heel erg weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:51 



 
Profiel   

Ik heb voor meerdere mensen gewerkt die de Olympische Spelen hebben gereden, en die waren mentaal en lichamelijk er beter aan toe, inclusief hun paarden, dan degenen die landelijk en af en toe een FEI reden.
De paarden ook, die waren allemaal super gezond en als er maar iets wat op een blessure leek dan werd de dierenarts erbij gehaald. W
En met zo’n uitspraak, heb je zelf ervaring of is dit maar een aanname?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 04:58 



 
Profiel   

Lapluche , had je het tegen mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:09 



 
Profiel   

bigone schreef
Lapluche , had je het tegen mij?

Dat had ik.
Het was geen aanval, maar ben serieus nieuwsgierig of je ook nivo gegroomd of gereden hebt en hoe je aan je idee komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:33 



 
Profiel   

Tja wat is niveau. Ik ben dik 45 jaar geleden in het buitenland in de paarden gaan werken en ook gereden ( trainen van de aan mij toevertrouwde beesten) en al veertig jaar zelf paarden.
Je kunt er nog zoveel medische zorg en aandacht op loslaten als je wil maar dat voorkomt niet alles. Het is gewoon een feit dat topsport niet gezond is voor het lichaam. En dus de lijn tussen wat nog wel of net niet kan minimaal is. Wanneer jij beweert dat ze de beste zorg krijgen en dus gezond blijven is dat waar maar dat betekend niet dat ze soms over de lijn kukelen. Ondanks alle zorg!
En dan word het tobsport, soms nooit meer op niveau , anderen na langdurige revalidatie wel.

En de opmerking dat je toch minstens op niveau groom moet zijn of gereden moet hebben om er iets over te kunnen zeggen is slaat nergens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:47 



 
Profiel   

bigone schreef
Tja wat is niveau. Ik ben dik 45 jaar geleden in het buitenland in de paarden gaan werken en ook gereden ( trainen van de aan mij toevertrouwde beesten) en al veertig jaar zelf paarden.
Je kunt er nog zoveel medische zorg en aandacht op loslaten als je wil maar dat voorkomt niet alles. Het is gewoon een feit dat topsport niet gezond is voor het lichaam. En dus de lijn tussen wat nog wel of net niet kan minimaal is. Wanneer jij beweert dat ze de beste zorg krijgen en dus gezond blijven is dat waar maar dat betekend niet dat ze soms over de lijn kukelen. Ondanks alle zorg!
En dan word het tobsport, soms nooit meer op niveau , anderen na langdurige revalidatie wel.

En de opmerking dat je toch minstens op niveau groom moet zijn of gereden moet hebben om er iets over te kunnen zeggen is slaat nergens op.

Dat er (top)sport paarden geblesseerd raken lijkt me logisch. Er zijn immers ook recreatiepaarden en paarden die überhaupt niet gewerkt worden die geblesseerd raken.

Mensen raken ook geblesseerd. Ook als ze niet aan (top)sport doen, evenals alle andere dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:59 



 
Profiel   

Ik volg je zeker wel in dit verhaal. Momenteel zit je evenwel nog niet in dat stukje 'topsporter'.
Het "management" zoals ze dat dan vaak noemen, heb ik ook vaak mijn bedenkingen bij gehad.
Eens je internationale selecties rijdt en dus opgenomen wordt in de teams, dan komen de vetchecks vanzelf. Voor of tegen, dat is een eigen keuze uiteraard(vraagstuk:paardrijden, paardensport, paardentopsport...).
Die vetchecks lokken ergens meerdere controles uit, want ja je wilt uiteraard niet uitvallen tijdens een vetcheck om wel of niet groen licht te krijgen om te mogen deelnemen aan bvb een EK, WK of landenwedstrijd.

Het begint vaak met effectief (onschuldige)supplementen, eens een gewricht behandelen, tot in het extreem dure plasma en andere behandelingen, (vaak moet er dan een wedstrijdschema opgesteld worden, want niet alles is zo onschuldig qua doping, maar nog erger waar is het welzijn voor dat paard?)
Maar of dat ter voorkoming is of soms juist zaken in de hand werkt (denk maar aan bevangen geraken, juist ergere ontstekingen in gewrichten/pezen door overbelasting omdat sypmtomen bestreden worden), is zeker een terechte opmerking.
Ook de term fit to compete impliceert niet echt dat je een gezond paard heb, enkel dat het dier kan deelnemen op het ogenblik van het evenement, met zelf een behoorlijke lijst aan substanties die nog mogen toegediend worden. (OS in Rio een vb met A C of Totilas in Aken bvb)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:29 



 
Profiel   

Ik snap wat je zegt, ik heb het ook anders gezien in de sport.
Snelle jongens die hoe dan ook op concour willen en er dan maar wat inspuiten zodat het paard rad gaat. Op zulke plaatsen was ik nooit lang, ik ga hoe dan ook altijd voor het paard en zeg gerust wat ik ervan vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:32 



 
Profiel   

bulck schreef
Ik volg je zeker wel in dit verhaal. Momenteel zit je evenwel nog niet in dat stukje 'topsporter'.
Het "management" zoals ze dat dan vaak noemen, heb ik ook vaak mijn bedenkingen bij gehad.
Eens je internationale selecties rijdt en dus opgenomen wordt in de teams, dan komen de vetchecks vanzelf. Voor of tegen, dat is een eigen keuze uiteraard(vraagstuk:paardrijden, paardensport, paardentopsport...).
Die vetchecks lokken ergens meerdere controles uit, want ja je wilt uiteraard niet uitvallen tijdens een vetcheck om wel of niet groen licht te krijgen om te mogen deelnemen aan bvb een EK, WK of landenwedstrijd.

Het begint vaak met effectief (onschuldige)supplementen, eens een gewricht behandelen, tot in het extreem dure plasma en andere behandelingen, (vaak moet er dan een wedstrijdschema opgesteld worden, want niet alles is zo onschuldig qua doping, maar nog erger waar is het welzijn voor dat paard?)
Maar of dat ter voorkoming is of soms juist zaken in de hand werkt (denk maar aan bevangen geraken, juist ergere ontstekingen in gewrichten/pezen door overbelasting omdat sypmtomen bestreden worden), is zeker een terechte opmerking.
Ook de term fit to compete impliceert niet echt dat je een gezond paard heb, enkel dat het dier kan deelnemen op het ogenblik van het evenement, met zelf een behoorlijke lijst aan substanties die nog mogen toegediend worden. (OS in Rio een vb met A C of Totilas in Aken bvb)

De vetcheck op concours is een stukje rechtuit draven op het zachte… als ze daar al niet doorkomen moet je dat onder het zadel echt al wel gevoeld hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:43 



 
Profiel   

webster543 schreef
Inderdaad, bedankt alle drie voor de inkijk!

Geen idee of jullie het dan weten, maar wat houdt die medische check-up in? Als ze naar de kliniek gaan ( behalve draven op harde/zachte rechtdoor en op cirkel)


Geen dank! :D

Bij ons komt er altijd een dierenarts uit het buitenland naar onze stal toe, wij nemen de paarden dus niet mee naar de kliniek, dat geeft alleen maar extra stress en dat willen we natuurlijk indien mogelijk voorkomen.

Hij doet inderdaad een volledig klinische keuring, dus buigproeven, stappen en draven op het harde en luisteren naar het hart en de longen.
Eerst wordt hiernaar geluisterd in rust, dan nadat ze wat gestapt hebben, gedraafd hebben en gegaloppeerd hebben aan de longe (op het zand in een longeerpiste). Er wordt gekeken hoe snel ze weer op adem zijn en wat hun hartslag na inspanning is en hoe snel deze weer op een normale waarde zit (dus hoe snel ze herstellen). Tegelijkertijd wordt dan natuurlijk ook gekeken hoe ze bewegen en of er wellicht ergens iets vast zit.

Het gebit wordt nagekeken (indien nodig ook behandeld) en als bekend is dat een bepaald lichaamsdeel van een paard wat gevoeliger is of het paard in het verleden een blessure heeft gehad wordt dat nog extra nagekeken en eventueel op de foto gezet of gescand ter controle.

Alle spieren en pezen worden afgevoeld en indien nodig worden de spieren die wat vast zitten direct losgemaakt. Al met al zijn ze vaak een uur per paard bezig.

Aan het einde wordt nog bloed afgenomen en dit wordt later dan onderzocht om te bekijken of ze ergens tekorten aan hebben en alle waarden goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:47 



 
Profiel   

996981 schreef
bulck schreef
Ik volg je zeker wel in dit verhaal. Momenteel zit je evenwel nog niet in dat stukje 'topsporter'.
Het "management" zoals ze dat dan vaak noemen, heb ik ook vaak mijn bedenkingen bij gehad.
Eens je internationale selecties rijdt en dus opgenomen wordt in de teams, dan komen de vetchecks vanzelf. Voor of tegen, dat is een eigen keuze uiteraard(vraagstuk:paardrijden, paardensport, paardentopsport...).
Die vetchecks lokken ergens meerdere controles uit, want ja je wilt uiteraard niet uitvallen tijdens een vetcheck om wel of niet groen licht te krijgen om te mogen deelnemen aan bvb een EK, WK of landenwedstrijd.

Het begint vaak met effectief (onschuldige)supplementen, eens een gewricht behandelen, tot in het extreem dure plasma en andere behandelingen, (vaak moet er dan een wedstrijdschema opgesteld worden, want niet alles is zo onschuldig qua doping, maar nog erger waar is het welzijn voor dat paard?)
Maar of dat ter voorkoming is of soms juist zaken in de hand werkt (denk maar aan bevangen geraken, juist ergere ontstekingen in gewrichten/pezen door overbelasting omdat sypmtomen bestreden worden), is zeker een terechte opmerking.
Ook de term fit to compete impliceert niet echt dat je een gezond paard heb, enkel dat het dier kan deelnemen op het ogenblik van het evenement, met zelf een behoorlijke lijst aan substanties die nog mogen toegediend worden. (OS in Rio een vb met A C of Totilas in Aken bvb)

De vetcheck op concours is een stukje rechtuit draven op het zachte… als ze daar al niet doorkomen moet je dat onder het zadel echt al wel gevoeld hebben


Ik spreek ook niet over de vetcheck op wedstrijd ;-), maar de rol van teamveterinairs aangesteld door de sportfederatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:55 



 
Profiel   

bulck schreef
Ik spreek ook niet over de vetcheck op wedstrijd ;-), maar de rol van teamveterinairs aangesteld door de sportfederatie.

De eigen arts speelt een veel grotere rol dan de teamveterinair. In mijn ogen ook goed. Je eigen arts kies je zelf, omdat je er vertrouwen en goede ervaring mee hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:08 



 
Profiel   

996981 schreef
bulck schreef
Ik spreek ook niet over de vetcheck op wedstrijd ;-), maar de rol van teamveterinairs aangesteld door de sportfederatie.

De eigen arts speelt een veel grotere rol dan de teamveterinair. In mijn ogen ook goed. Je eigen arts kies je zelf, omdat je er vertrouwen en goede ervaring mee hebt


Tja maar het stukje topsport, gaat dus verder dan je eigen willen/kunnen, tenminste als je die weg wenst in te slaan. Dat is in heel dit topic de vraag, wat is het stukje ethiek en waar slaat het door voor de eer en glorie.


Laatst bijgewerkt door bulck op 22-06-21 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:17 



 
Profiel   

bulck schreef
Tja maar het stukje topsport, gaat dus verder dan je eigen willen/kunnen, tenminste als je die weg wenst in te slaan. Dat is in heel dit topic de vraag, wat is het stukje ethiek/ethiek en waar slaat het door voor de eer en glorie.

Dat was niet de vraag. De vraag was wanneer een paard valt onder topsporter en wanneer hij als dusdanig behandelt en gemanaged moet worden. Voor de een is dat vanaf de subtop, voor de ander pas in het olympisch kader, een ander opperde ieder paard dat deelneemt aan concoursen georganiseerd door de FEI. Wie heeft gelijk? Zeg het maar. Een ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:27 



 
Profiel   

TS weet je wat het voordeel voor jou paard is?
Namelijk dat het naast zijn training lekker vrij kan bewegen op de wei.

Daar haal je zoveel profijt uit!! Jou paard zijn gewrichten en spieren blijven soepel en pezen sterk.

Dat is heel wat anders dan wanneer een paard na zijn training direct weer de rest Vd dag in stal word gezet. Waar het stijf word
Heel eerlijk, op stallen waar dat zo gaat zie ik altijd vaker een DA dan dus waar de paarden vrij kunnen bewegen.

Ik heb meerdere wedstrijd paarden en de 1 heeft soms wel wat ondersteuning nodig en de ander niet. Ik ga eigenlijk alleen naar de arts als ik iets ,anders, vind gaan of het paard niet helemaal rad vind lopen.
Dat is 1 x per jaar en soms een herhaal behandeling.
Heck up bij de arts ziet er zo uit:

Eerste rechtuit draven op het harde heen en terug. Dan op de kleine cirkel. Daarna doet hij buigproeven, rug checken..
En vanuit daar word er behandeld dmv gewrichts inspuiting.... meso therapie als de rug wat stijf is..
Kniebanden als ze wat slap zijn....dat werk dus.

Ik vind dat als een paard 5 dagen in de week intensief getraind word en regelmatig op hoog niveau wedstrijden moet lopen dat hij wel een topsporter is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 88 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen