Ben jij verzekerd als instructeur en vind jij dat als klant belangrijk?
Ja ik ben verzekerd. 14%  14%  [ 9 ]
Nee, ik ben niet verzekerd. 14%  14%  [ 9 ]
Ja, ik vind het als klant belangrijk dat mijn instructrice of instructeur verzekerd is. 25%  25%  [ 16 ]
Nee, vind ik niet belangrijk. 46%  46%  [ 30 ]
Totaal aantal stemmen : 64

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Instructeur! Goed verzekerd?

 
Profiel   

Ik was wel even nieuwsgierig of de instructeurs hier op bokt ook verzekerd zijn.

En ook eigenlijk wel benieuwd waar?

Discussie waarom wel of niet mag, maar houdt het netjes en onderbouwd.

Dankjewel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:22 



 
Profiel   

Toevallig heb ik die vraag net gesteld in mijn enquête voor instructeurs. Er is 100x een enquête ingevuld nu en de uitkomst is dat nog 51 zich verzekerd heeft tegen 49 (nog) niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:24 



 
Profiel   

Caira schreef
Toevallig heb ik die vraag net gesteld in mijn enquête voor instructeurs. Er is 100x een enquête ingevuld nu en de uitkomst is dat nog 51 zich verzekerd heeft tegen 49 (nog) niet.


Ow super!

Ben ook wel benieuwd waar en hoe ze verzekerd zijn!

Dus tot nu toe 51 procent verzekerd en 49 procent niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:28 



 
Profiel   

Ik ben verzekerd bij equine risk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:32 



 
Profiel   

En waar verzeker je je dan tegen/voor? Dat vraag ik me oprecht af omdat ik het overweeg nu ik weer les ga geven. Als ik dan bv zoiets lees: https://www.horses.nl/articles/adv-zond ... prakelijk/
Dan lees ik dat de eigenaar ook bij instructie verantwoordelijk is voor de gedragingen van het paard.

Bij de manege had de manegeeigenaar de verzekering, de tijd daarvoor en daarna dat ik veel prive les gaf was het ook niet zo’n item. Iemand viel van zijn paard, pech. Niemand deed moeilijk. Maar het is nu zo veranderd met de claim cultuur dat ik het overweeg. Maar dan moet er wel grond voor zijn.


Laatst bijgewerkt door Sybelle op 12-07-21 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:56 



 
Profiel   

ik ben ook verzekerd als instructeur

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 11:57 



 
Profiel   

ik vind dit wel een goed topic, want ik denk echt dat 90% van de instucteurs niet verzekerd zijn.
Heel veel gaan er namelijk van uit dat ze door middel van het behalen van een ORUN diploma automatisch verzekerd zijn.
Ik heb al meerdere keren aangegeven aan de KNHS opleidingen dat ze dit ook moeten informeren aan de cursisten. Hoe dit allemaal in zijn werk gaat, helaas wordt er tot op heden niets mee gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:00 



 
Profiel   

Voor mij is het wel of niet verzekerd zijn van mijn instructeur totaal onbelangrijk. Volgens mij heeft dat voor een lesklant sowieso geen meerwaarde. En ik vraag me zelfs af wat voor waarde het voor een instructeur zal hebben, maar ik geef geen les dus daar ben ik niet genoeg in thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 05:42 



 
Profiel   

Je bedoelt een soort aansprakelijkheidsverzekering? Die kan een instructeur denk ik heel moeilijk afsluiten als hij/zij geen diploma's heeft. Zo'n verzekering zegt dus indirect misschien iets over of iemand (daadwerkelijk) gediplomeerd is. Maar... er zijn makkelijkere manieren om daar achter te komen :).

Ik zou er in elk geval nooit (verzekerd of niet) vanuit gaan dat er bij een val oid iets te halen is bij de verzekering van de instructeur. Mij maakt het dus niet uit of de instructeur verzekerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 17:49 



 
Profiel   

Eldmodur schreef
Je bedoelt een soort aansprakelijkheidsverzekering? Die kan een instructeur denk ik heel moeilijk afsluiten als hij/zij geen diploma's heeft. Zo'n verzekering zegt dus indirect misschien iets over of iemand (daadwerkelijk) gediplomeerd is. Maar... er zijn makkelijkere manieren om daar achter te komen :).

Ik zou er in elk geval nooit (verzekerd of niet) vanuit gaan dat er bij een val oid iets te halen is bij de verzekering van de instructeur. Mij maakt het dus niet uit of de instructeur verzekerd is.


Ik heb vandaag met Univé gebeld. En het is super interessant hoe het in elkaar steekt.

Ik ga het hier niet delen, omdat de kans groot is dat ik iets niet goed schrijf, waardoor het verhaal van Univé anders is als dat ik schrijf.

Diploma's tellen zeker mee, zeker met een incident, daar komt het op neer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 17:59 



 
Profiel   

maralyn schreef
Diploma's tellen zeker mee, zeker met een incident, daar komt het op neer.


Maar het ging niet om diploma’s maar of het nut heeft om verzekerd te zijn. Dat is een andere vraag.

In de link die ik eerder postte gaat het ook over onverzekerd lesgeven maar mijn insteek was dat, als in dat geval het ‘de eigenaar is aansprakelijk voor schade van het paard’ je vrijwaart van schuld, het bij met diploma lesgeven niet anders zal zijn. Dus wat draagt een verzekering dan bij?

Ik zeg dus niet dat iemand wel of niet verzekerd moet zijn. Ik vraag me alleen oprecht af of er meerwaarde is. Of dat je je voor iets verzekerd dat al onder iets anders valt.
*kuch* denkt aan de ruiterbewijsverzekering van ooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:34 



 
Profiel   

Sybelle schreef
maralyn schreef
Diploma's tellen zeker mee, zeker met een incident, daar komt het op neer.


Maar het ging niet om diploma’s maar of het nut heeft om verzekerd te zijn. Dat is een andere vraag.

In de link die ik eerder postte gaat het ook over onverzekerd lesgeven maar mijn insteek was dat, als in dat geval het ‘de eigenaar is aansprakelijk voor schade van het paard’ je vrijwaart van schuld, het bij met diploma lesgeven niet anders zal zijn. Dus wat draagt een verzekering dan bij?

Ik zeg dus niet dat iemand wel of niet verzekerd moet zijn. Ik vraag me alleen oprecht af of er meerwaarde is. Of dat je je voor iets verzekerd dat al onder iets anders valt.
*kuch* denkt aan de ruiterbewijsverzekering van ooit.



En dat verhaal kan Univé je dus heel goed uitleggen... Wat ik niet kan.
Daarom posste ik het ook niet.

Ik reageerde op mijn voorganger ten opzichte van verzekeren en diploma's.

Jouw vraag was of het nuttig was kan ik niet beantwoorden, Univé waarschijnlijk wel. :) Of misschien een andere maatschappij.

Mijn vraag in de openingspost is alleen... Of jij als instructeur verzekerd bent, nee of ja en zoja bij wie?

En of jij het als klant het belangrijk vind ja of nee.

Diploma's heb ik in de openingspost niet benoemd.
Zo ook het nut van verzekeringen niet....

Edit.
Heb het artikel doorgelezen en vraag me nu wel af.

Waar komen die spookverhalen dan vandaan betreft claims en rechtzaken?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:45 



 
Profiel   

Als klant vind ik het niet belangrijk dat ze verzekerd zijn. Persoonlijk zie ik niet in waarom je als instructeur verantwoordelijk zou zijn als iemand tijdens je les van zijn/haar eigen paard valt. Maar goed dat ben ik.
Maar als instructeur waarschijnlijk wel verstandig als mensen je verantwoordelijk kunnen houden voor een val tijdens een les.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 22:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen