Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nepschuim verboden

 

‘Nepschuim’ mogelijk in de ban
In november wordt op de algemene vergadering van de FEI in Antwerpen een definitieve beslissing gemaakt over het wel of niet verbieden van 'nepschuim'. Deze suikerpasta, ook bekend als marshmallow fluff, wordt bij paarden in of op de mond aangebracht om aanleuningsproblemen, zoals een onrustige mond, te verhullen.


[ img ]

https://eurodressage.com/2021/10/17/sec ... ssage-rule

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... in-de-ban/



extra klus voor de stewards/toezichthouders op het voorterrein (gelukkig het woordje "mogelijk" bied ruimte) anders 1 april 2022 van kracht


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-21 14:21, in het totaal 3 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:09 



 
Profiel   

MCE schreef
‘Nepschuim’ mogelijk in de ban
In november wordt op de algemene vergadering van de FEI in Antwerpen een definitieve beslissing gemaakt over het wel of niet verbieden van 'nepschuim'. Deze suikerpasta, ook bekend als marshmallow fluff, wordt bij paarden in of op de mond aangebracht om aanleuningsproblemen, zoals een onrustige mond, te verhullen.


[ [url=m/kSzuqG.jpg]Afbeelding[/url] ]


https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... in-de-ban/

Wordt dit echt gedaan?
Heb hier nog nooit van gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:15 



 
Profiel   

Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:18 



 
Profiel   

Het wordt echt steeds gekker

Nog nooit van gehoord maar blij dat ze het willen verbieden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:21 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.


:') :') :') :') :') :') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:25 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.

Hahahahahaha.

Maar ff serieus, t is toch niet te geloven. Wat is er gebeurd met het ouderwetse stukje appel?

En is zo'n slagroomklopper van een paardenmond dan wel gewenst? Volgens mij verhult dat schuim niks, maar duidt het op problemen.


Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 20-10-21 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:25 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:25 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.


:') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:26 



 
Profiel   

Betrappen is gewoon een jaar geen wedstrijden..
Als ze dat bij alles eens gingen doorvoeren was het sneller klaar met dat soort gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:26 



 
Profiel   

Also, wat is het probleem met verplicht de groom even een doek langs de mond te laten halen?
Bij het verlaten van de inrijring even een doek langs de mond. Voor het inrijden van de wedstrijdring wordt je gecontroleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:27 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.

Er wordt toch wel voor elke combinatie een schone handschoen gebruikt hè. Anders vind ik het niet hygiënisch :n .
:+ :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:49 



 
Profiel   

Wat verzinnen ze wel niet tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:25 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.


-
_O-
Maar even ècht... hoe gaan ze dat controleren?
Suikerklontjes maakt ook zoet, dus op de "smaak" gaat lastig zijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:35 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Eatshay schreef
Ik heb gehoord dat de ringsteward het schuim daarom bij elke combinatie gaat proeven. Als het schuim zoet is, wordt de combi uitgesloten van deelname en wordt het schuim in een potje gedaan en uitgedeeld aan de vrijwilligers van het evenement. De regeling gaat in op 01-04-2022.


-
_O-
Maar even ècht... hoe gaan ze dat controleren?
Suikerklontjes maakt ook zoet, dus op de "smaak" gaat lastig zijn :+

Wanneer de tester gaat briesen na het hapje schuim,is het goed :+ /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:39 



 
Profiel   

Voor mij duidt zo'n hoeveelheid schuim juist op aanleuningsproblemen! Zoals hierboven al genoemd; de slagroomklopper.
Een dun wit randje langs de lippen is hetgeen je wil zien, geen dikke laag geklopt eiwit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:41 



 

De FEI stelt de volgende regelwijziging voor:

6.4. Enige versiering van het Paard is niet toegestaan. Het is niet toegestaan om enig deel van het lichaam van het paard te schilderen, met behulp van gekleurde wondspray en zalf indien nodig is toegestaan. 6.5 Het is ten strengste verboden om enige vorm van witte substantie rond de mond van het paard te gebruiken om schuimvorming te imiteren; dit wordt beschouwd als valsspelen en tegen het welzijn van paarden, omdat het lipletsel kan verbergen. Dit resulteert in een waarschuwing of een gele kaart.

er staat niet bij vermeld HOE ze het gaan controleren

of kan dat aan de hand van dit beeld hoe nepschuim er uitziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:44 



 
Profiel   

Autsj, die foto #)
Paardensport ten koste van de paarden.. De hoogste tijd om het welzijn van de dieren bovenaan te zetten.
Laat ze hun creativiteit gebruiken om de paardensport diervriendelijker te maken ipv leed te verbergen :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:09 



 
Profiel   

Au, die foto! En dat is ook wel heel duidelijk nepschuim wat er op de lippen zit. Hoe verzinnen ze zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:56 



 
Profiel   

Weer wat bijgeleerd vandaag. Hier had ik nog nooit van gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:09 



 
Profiel   

Is dit een topic naar aanleiding van wat de nieuwsredactie twee dagen terug had gemeld?
Want in dit topic wordt al uitvoerig over dit onderwerp gediscussieerd.
[VN] Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:15 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
Is dit een topic naar aanleiding van wat de nieuwsredactie twee dagen terug had gemeld?
Want in dit topic wordt al uitvoerig over dit onderwerp gediscussieerd.
[VN] Wijzigingsvoorstellen FEI-regels


Om dubbele onderwerpen te voorkomen plaats ik hier dan ook een slotje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen