Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 35 [ 860 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Foto's analyseren volgens de biomechanica

 
Profiel   

Babootje schreef
manubres schreef
Misschien even een tegenhanger voor alle positieve verhalen over LDR...

https://www.equicare-plus.com/de-nadeli ... r-trainen/


Ik vind Rollkur en LDR niet synoniem aan elkaar. Wordt in het promotie artikel, voor het eigen bedrijf van Karin Leibrand (en dus geen wetenschappelijk onderzoek) wel aan elkaar geknoopt


Volgens mij is er nooit echt goed wetenschappelijk onderzoek gedaan naar trainingsmethodes. Dan moet je paarden hebben van gelijke strekking, wat al moeilijk is. Dan moet je een grotere groep hebben. En ik denk dat je dan naast Cortisol metingen en gedragskenmerken je ook spierspanningsmetingen moeten kunnen doen.

Nadeel van Pivo is dat je echt alleen moet rijden, want heb al gehoord in reviews dat als iemand anders door je beeld loopt de camera dan soms in de war komt en de verkeerde gaat volgen _O-
Ik rij voornamelijk in de wei, waar meer paarden lopen...dus dat is dan niet handig...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:59 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Die wilde ik ook graag, maar is niet handig op pensionstal waar je toch vaak met meerdere rijdt. :')

Ik ben even foto's aan het zoeken. Kom er alleen achter dat ik weinig foto's heb wat niet tijdens wedstrijd is.


Ik heb een Pixio, dat gaat wel met meerdere ruiters tegelijk. Was rib uit lijf, maar ik ben er zo blij mee. Heb ook les vanuit Nederland ermee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:26 



 
Profiel   

Gaaf! Ik wil er ook een :j ik ben wel redelijk vaak alleen ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:34 



 
Profiel   

irmaz schreef
knollentuin schreef
En dat is dus niet zo , je kan je stinkende best doen maar een paard zal -de een eerder dan de ander- best wel eens achter de loodlojn komen en dat is gewoon zolang je niet zit terug te werken niet erg.
Ik zie ook want laten we het eens omdraaien ,ook genoeg paarden die te ver voor de loodlijn lopen met een stok in de nek en een te lange onaangespannen boven lijn en van het achterbeen af, wat is dan erger?

Beide is niet goed ;)

Het is aan de ruiter of een paard wel of niet achter de loodlijn komt. Eerste vereiste is m.i. dat het paard de hand te allen tijde volgt. De consequentie daarvan is dat; Of de ruiter vraagt het paard achter de LL te komen, wat m.i. kan. Of het paard doet het zelf en dan is het per definitie oprollen en achter de teugel kruipen, dus niet goed. Zolang het paard het zelf doet is dat in mijn ogen een teken dat dit geen gewenste houding is en moet er eerst gewerkt worden aan "neusje eruit" stabiel, licht contact maken.
(En pas zodra iemand mij een filmpje kan laten zien van een paard dat zelf in vrijheid enkele tientallen meters achter de LL loopt kan ik niet geloven dat er paarden zijn waarvan dit de natuurlijke vrij gekozen houding zou zijn)


Dat is echt niet juist irmaz. Een paard kan prima achter de LL zijn zonder dat de ruiter dat vraagt/doet en zonder dat hij achter de teugel/bit komt, ook met een correcte aanleuning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:35 



 
Profiel   

manubres schreef
Volgens mij is er nooit echt goed wetenschappelijk onderzoek gedaan naar trainingsmethodes. Dan moet je paarden hebben van gelijke strekking, wat al moeilijk is. Dan moet je een grotere groep hebben. En ik denk dat je dan naast Cortisol metingen en gedragskenmerken je ook spierspanningsmetingen moeten kunnen doen.


Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken gedaan. Die elkaar op bepaalde punten ook tegenspreken. Wat daaruit wel duidelijk is, is dat mensen die niet weten wat ze doen, vooral geen LDR moeten toepassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:39 



 
Profiel   

Babootje schreef
Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken gedaan. Die elkaar op bepaalde punten ook tegenspreken. Wat daaruit wel duidelijk is, is dat mensen die niet weten wat ze doen, vooral geen LDR moeten toepassen.


het probleem is dat veel mensen denken dat ze dat wel weten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:43 



 
Profiel   

Ja, dat is het grootste probleem. Maar over de hele linie. Zoek voor de grap eens op Google op "nageeflijk paard". De resultaten zijn om te huilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:46 



 
Profiel   

https://youtu.be/im4v9eINfM4

Deze is leuk :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:50 



 
Profiel   

Overigens valt Gerd Heuschmann, die destijds met heel veel commentaar op LDR kwam, behoorlijk door de mand:

https://dressur-studien.de/gerd-heuschm ... kturpferd/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:52 



 
Profiel   

Maar dat is bij meerdere methodes een probleem. Ik heb van dichtbij ook mensen gezien die bij bepaalde instructie liepen omdat ze zo tegen de 'moderne' of wedstrijd sport waren. Dat was compleet fout en alleen hun manier waarop goed. Die paarden liepen idd niet achter de loodlijn, maar verder ook niet correct. Valse oprichting, weggedrukt rug, geen activiteit maar wel alle zijgangen meenemen waarbij het kunstjes werden ipv correct uitgevoerd. Die zien zelf ook niet in dat paard ook niet als happy atleet rondliep.

Ik ben het dus echt eens dat er slecht gereden wordt,maar dat ligt niet aan de methode of aan de wedstrijdsport. Dat doen de mensen zelf, individueel of onder leiding van instructie. Ik denk dat daar een groot gevaar zit, het denken dat je zelf niks fout doet en het niet aan jezelf ligt maar aan methode of alle anderen. Of wanneer je denkt dat elk paard op precies dezelfde manier gereden moet worden.

Ik zou nooit bij diegene gaan lessen uit mijn voorbeeld hierboven, omdat ik het resultaat niet fijn vind. Dat betekent alleen niet dat die hele methode fout is en ik er nooit iets mee doe. Ik houd juist helemaal niet vast aan 1 ding en combineer dingen. Zolang het maar niet tegen mijn gevoel in gaat en niet van voor naar achter.

Maar ik ben ook allergisch voor mensen die roepen dat je op wedstrijd alleen ergens komt met een voorbeenzwaaier en dat correct rijden afgestraft wordt. Dat is echt absoluut niet zo. Je moet alleen wel het niveau laten zien wat gevraagd wordt. Alleen zou van mij halsstrekken zwaarder mee mogen tellen nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:54 



 
Profiel   

Esperanza schreef

Ik word hier niet heel blij van om heel eerlijk te zijn :o

MWM: echt volledig eens met alles wat je schrijft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:58 



 
Profiel   

irmaz schreef
knollentuin schreef
En dat is dus niet zo , je kan je stinkende best doen maar een paard zal -de een eerder dan de ander- best wel eens achter de loodlojn komen en dat is gewoon zolang je niet zit terug te werken niet erg.
Ik zie ook want laten we het eens omdraaien ,ook genoeg paarden die te ver voor de loodlijn lopen met een stok in de nek en een te lange onaangespannen boven lijn en van het achterbeen af, wat is dan erger?

Beide is niet goed ;)

Het is aan de ruiter of een paard wel of niet achter de loodlijn komt. Eerste vereiste is m.i. dat het paard de hand te allen tijde volgt. De consequentie daarvan is dat; Of de ruiter vraagt het paard achter de LL te komen, wat m.i. kan. Of het paard doet het zelf en dan is het per definitie oprollen en achter de teugel kruipen, dus niet goed. Zolang het paard het zelf doet is dat in mijn ogen een teken dat dit geen gewenste houding is en moet er eerst gewerkt worden aan "neusje eruit" stabiel, licht contact maken.
(En pas zodra iemand mij een filmpje kan laten zien van een paard dat zelf in vrijheid enkele tientallen meters achter de LL loopt kan ik niet geloven dat er paarden zijn waarvan dit de natuurlijke vrij gekozen houding zou zijn)


Maar in vrijheid doen paarden wel meer dingen geen tientallen meters die wij wel vragen of willen als we erop zitten. Blijft toch wat oneerlijk die vergelijking vind ik, want geen gewicht erop. Mijn vorige is dood en daar heb ik geen filmpjes van los, maar die kon rustig wel achter die loodlijn gaab. Vooral als hij kracht ging zetten van achteruit. (Maar goed, bij hem was in het begin dus wel het probleem dat hij achter de teugel dook en niet aan het been was. Die ging rennen op been) Ook zat paarden die in vrijheid met kop omhoog en rug weggedrukt lopen, dat wil je niet als je erop zit. Want door dat gewicht is dat niet gezond, ook al doen ze het uitzichzelf los wel.

Over het achter de loodlijn ben ik het ook niet helemaal eens. Ik heb nu een merrie die aan het revalideren is na een jaar blessure leed. Die altijd heel makkelijk in de aanleuning was, bijna altijd op de loodlijn. Maar toch soms er wel eens achter kwam, terwijl ik dat niet vroeg en ze wel naar mijn hand toe bleef. Korte stukjes en dan wel weer die lengte pakken, maar was daarvoor altijd een stukje dat ze net wat meer zakte aan de voorkant omdat die oprichting (geen echte, maar voor niveau) te zwaar werd.

En nu tijdens opbouw helemaal. Ze neemt uit zichzelf keurig contact, volgt hand netjes maar op sommige stukken is het te zwaar en komt ze er wat achter omdat ze hals wat laat zakken. Omdat op dat moment die lengte in de hals te zwaar is. Ik kan meer ruimte geven,maar dan zakt ze verder naar beneden en niet perse naar voren, want hoe lager hoe verder naar voren die neus moet. En eigenlijk is in balans voorwaarts neerwaarts zwaarder voor haar als basis houding qua oprichting, terwijl het wel een paard is dat in volle conditie 10en haalt voor halsstrekken, omdat ze het volgen van de hand dus heel goed doet en dan wel die ruimte keurig pakt. Maar die balans is nog te moeilijk/zwaar nu qua spierkracht en conditie. Dus hoewel ik continu bezig blijf met die neus naar voren krijgen vind ik de balans en het niet op voorhand knallen wel belangrijker op dit moment. Ik wil niet die voorkant belangrijker maken, want ik geloof dus in van achter naar voren rijden en die voorkant aan de achterkant oplossen. En dat is soms dus ook even tevreden zijn met neusje erachter omdat erop te zwaar is en ten koste gaat van balans. En ik merk idd dat ze er losser van wordt, maar ik kan het niet bij het losrijden. Dan zijn we niet los genoeg en zou dat lage op voorhand zijn. Wij doen dus los stappen in soort middenstap en daarna heel snel galoperen. Pas daarna gaan we lager los draven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:31 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Maar dat is bij meerdere methodes een probleem. Ik heb van dichtbij ook mensen gezien die bij bepaalde instructie liepen omdat ze zo tegen de 'moderne' of wedstrijd sport waren. Dat was compleet fout en alleen hun manier waarop goed. Die paarden liepen idd niet achter de loodlijn, maar verder ook niet correct. Valse oprichting, weggedrukt rug, geen activiteit maar wel alle zijgangen meenemen waarbij het kunstjes werden ipv correct uitgevoerd. Die zien zelf ook niet in dat paard ook niet als happy atleet rondliep.

Ik ben het dus echt eens dat er slecht gereden wordt,maar dat ligt niet aan de methode of aan de wedstrijdsport. Dat doen de mensen zelf, individueel of onder leiding van instructie. Ik denk dat daar een groot gevaar zit, het denken dat je zelf niks fout doet en het niet aan jezelf ligt maar aan methode of alle anderen. Of wanneer je denkt dat elk paard op precies dezelfde manier gereden moet worden.

Ik zou nooit bij diegene gaan lessen uit mijn voorbeeld hierboven, omdat ik het resultaat niet fijn vind. Dat betekent alleen niet dat die hele methode fout is en ik er nooit iets mee doe. Ik houd juist helemaal niet vast aan 1 ding en combineer dingen. Zolang het maar niet tegen mijn gevoel in gaat en niet van voor naar achter.

Maar ik ben ook allergisch voor mensen die roepen dat je op wedstrijd alleen ergens komt met een voorbeenzwaaier en dat correct rijden afgestraft wordt. Dat is echt absoluut niet zo. Je moet alleen wel het niveau laten zien wat gevraagd wordt. Alleen zou van mij halsstrekken zwaarder mee mogen tellen nog.


Spijker op de kop hoor! met een minder goed gebouwd paard kun je ook prima mee komen maar je moet wel net even wat beter rijden. Een uitdaging lijkt me..mensen die roepen dat het aan alles ligt behalve aan zichzelf gaan nooit beter paardrijden want daar is gewoon een boel zelfreflectie voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:31 



 
Profiel   

manubres schreef
Het zijn niet alleen mijn ideeën....heb het zelf echt niet bedacht.
Kijk even naar de plaatjes die ik eerder heb geplaatst...die heb ik zelf niet getekend en bedacht.
Ook al die artikelen en mensen waar ik wel naar heb geluisterd hebben echt geen ideeën op zichzelf staand.

Het heeft voor mij lang geduurd voordat ik hun ideeën geloofde. Maar een stuk bewustwording en vooral een goede observatie hebben mij tot deze nieuw en eigenlijk eeuwenoude inzichten gebracht.

Met elkaar eens zijn hoeft ook niet. We streven allemaal ons eigen doel na en proberen dat op onze eigen manier na te streven. Prima lijkt me.

Maar iemand die nooit van mening is veranderd heeft zelden wat geleerd. En ook al denken jullie dat ik niet van mening verander. Ik heb de laatste jaren een enorm leerproces doorgemaakt met heel veel nieuwe inzichten en ik blijf luisteren en kijken, maar mij krijg je inderdaad niet meer terug naar mijn oude versleten inzichten.

Jouw leerproces can d'r laatste jaren doe ik al jaren aan mee, ik geef les, heel veel les en aan heel veel verschillende combinaties, ik heb bij heel veel trainers gereden en meerdere paarden opgeleid of begeleid in opleiding, ik kom niet uit een ei en ik leer nog elke dag.
Doordat ik veel verschillende soorten paarden zie weet ik en ervaar ik dat niet ieder paard met z'n neus eruit loopt in balans , was het maar zo, waarom een paard niet uit zichzelf zo loopt heeft verschillende redenen , de kunst is dat uit te vogelen en op te lossen.
Boekjes leer en zo hoort t dus zo moet t ben ik vanaf, de praktijk heeft me meerdere malen op een ander been gezet en een andere kijk op gegeven , alles, maar ook echt alles heeft invloed

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:38 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
irmaz schreef

Beide is niet goed ;)

Het is aan de ruiter of een paard wel of niet achter de loodlijn komt. Eerste vereiste is m.i. dat het paard de hand te allen tijde volgt. De consequentie daarvan is dat; Of de ruiter vraagt het paard achter de LL te komen, wat m.i. kan. Of het paard doet het zelf en dan is het per definitie oprollen en achter de teugel kruipen, dus niet goed. Zolang het paard het zelf doet is dat in mijn ogen een teken dat dit geen gewenste houding is en moet er eerst gewerkt worden aan "neusje eruit" stabiel, licht contact maken.
(En pas zodra iemand mij een filmpje kan laten zien van een paard dat zelf in vrijheid enkele tientallen meters achter de LL loopt kan ik niet geloven dat er paarden zijn waarvan dit de natuurlijke vrij gekozen houding zou zijn)


Maar in vrijheid doen paarden wel meer dingen geen tientallen meters die wij wel vragen of willen als we erop zitten. Blijft toch wat oneerlijk die vergelijking vind ik, want geen gewicht erop. Mijn vorige is dood en daar heb ik geen filmpjes van los, maar die kon rustig wel achter die loodlijn gaab. Vooral als hij kracht ging zetten van achteruit. (Maar goed, bij hem was in het begin dus wel het probleem dat hij achter de teugel dook en niet aan het been was. Die ging rennen op been) Ook zat paarden die in vrijheid met kop omhoog en rug weggedrukt lopen, dat wil je niet als je erop zit. Want door dat gewicht is dat niet gezond, ook al doen ze het uitzichzelf los wel.

Over het achter de loodlijn ben ik het ook niet helemaal eens. Ik heb nu een merrie die aan het revalideren is na een jaar blessure leed. Die altijd heel makkelijk in de aanleuning was, bijna altijd op de loodlijn. Maar toch soms er wel eens achter kwam, terwijl ik dat niet vroeg en ze wel naar mijn hand toe bleef. Korte stukjes en dan wel weer die lengte pakken, maar was daarvoor altijd een stukje dat ze net wat meer zakte aan de voorkant omdat die oprichting (geen echte, maar voor niveau) te zwaar werd.


Goed dat je dit benoemd, dit lijken mensen te vergeten in het loodlijn verhaal..de meeste paarden kruipen er zelf iets achter om onder de aanspanning van achter uit te komen omdat ze het moeilijk vinden. Dan kun je beter een stapje terug doen en zorgen dat ze sterker worden en ze iets achter de LL houden en als ze sterk genoeg zijn kunnen ze het ook op de loodlijn uiteindelijk. Het ene paard kruipt iets achter de loodlijn, een ander drukt zich wat meer op, weer een ander wordt graag lang. Allemaal afhankelijk van hun bouw.

En nu tijdens opbouw helemaal. Ze neemt uit zichzelf keurig contact, volgt hand netjes maar op sommige stukken is het te zwaar en komt ze er wat achter omdat ze hals wat laat zakken. Omdat op dat moment die lengte in de hals te zwaar is. Ik kan meer ruimte geven,maar dan zakt ze verder naar beneden en niet perse naar voren, want hoe lager hoe verder naar voren die neus moet. En eigenlijk is in balans voorwaarts neerwaarts zwaarder voor haar als basis houding qua oprichting, terwijl het wel een paard is dat in volle conditie 10en haalt voor halsstrekken, omdat ze het volgen van de hand dus heel goed doet en dan wel die ruimte keurig pakt. Maar die balans is nog te moeilijk/zwaar nu qua spierkracht en conditie. Dus hoewel ik continu bezig blijf met die neus naar voren krijgen vind ik de balans en het niet op voorhand knallen wel belangrijker op dit moment. Ik wil niet die voorkant belangrijker maken, want ik geloof dus in van achter naar voren rijden en die voorkant aan de achterkant oplossen. En dat is soms dus ook even tevreden zijn met neusje erachter omdat erop te zwaar is en ten koste gaat van balans. En ik merk idd dat ze er losser van wordt, maar ik kan het niet bij het losrijden. Dan zijn we niet los genoeg en zou dat lage op voorhand zijn. Wij doen dus los stappen in soort middenstap en daarna heel snel galoperen. Pas daarna gaan we lager los draven.


Overigens heb ik ook een paard gehad die vreselijk snel achter de loodlijn kroop, zat in zijn bouw..die kon je zeker in het begin gerust de teugels losgooien en dan bleef hij in zijn houding lopen. Uiteraard kroop hij volledig achter de teugel en achter het been. Zodra hij spanning had werd het nog erger, op wedstrijd dus. Is helemaal goedgekomen, maar dan leer je wel naar de hand toe te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:38 



 
Profiel   

Babootje schreef
manubres schreef
Volgens mij is er nooit echt goed wetenschappelijk onderzoek gedaan naar trainingsmethodes. Dan moet je paarden hebben van gelijke strekking, wat al moeilijk is. Dan moet je een grotere groep hebben. En ik denk dat je dan naast Cortisol metingen en gedragskenmerken je ook spierspanningsmetingen moeten kunnen doen.


Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken gedaan. Die elkaar op bepaalde punten ook tegenspreken. Wat daaruit wel duidelijk is, is dat mensen die niet weten wat ze doen, vooral geen LDR moeten toepassen.


Goed ik had mezelf beloofd op mijn handen te blijven zitten.

Maar ises (international society for equitation science) heeft een toegankelijke litratuur studie beschikbaar..

Citaat
Conclusion
When balancing the gymnastic effects with the evident costs of impairing equine welfare, there remains little reason why the use of extreme/hyperflexed head and neck postures in equine training should be considered an acceptable practice.

Recommendations
ISES recommends that: Riders, trainers and sports officials must be aware of the gradual effect of flexion on welfare and ensure that head and neck postures do not compromise physiological or psychological function. Maintaining an open airway and ensuring the horse is self-maintaining the posture (rather than it being enforced by the rider/trainer and/or tack or equipment) are essential. Extreme or hyperflexed head and neck postures are not acceptable.

ISES recommends that: Riders, trainers and sports officials must be aware that psychological compromise (due to perceived vulnerability as a result of vision impairment and/or stress as a result of enforcing head and neck posture) occurs well before physiological compromise.

ISES recommends that: The FEI dressage rules emphasising the maintenance of a craniofacial profile at or in front of the vertical at all times are prioritised (in FEI and non-FEI regulated disciplines).


https://equitationscience.com/equitatio ... equitation

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:39 



 
Profiel   

Precies dat bedoel ik elisa, zoals manubres beweert dat dat dus niet kan, ben ik het gewoon niet mee eens. Want het gebeurd, ik zie het en ik heb het meegemaakt, goed rijden en kijken naar alle factoren moet je dan en dat moet je kunnen of leren van je instructie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:41 



 
Profiel   

manubres schreef
Het hele verhaal is...als je een paard niet van voor belemmerd zal het altijd op of voor de loodlijn lopen.

En ik heb Karel ook eens een bericht gestuurd over zijn zure negatieve gedrag en daarna heb ik hele goede gesprekken met die man gehad. Ik snap ook wel zijn boosheid als je de top van nederland ziet rijden.

LDR is mi niet nodig om een paard juist te trainen. Voor het Anky imperium bestond het niet en in Duitsland ook niet. Hoe hebben die Duitsers keer op keer die gouden medailles gehaald terwijl ze geen LDR reden? Al is het LDR ook in Duitsland aangekomen en dat zie je mi ook terug in sommige hun rijderij....Er kunnen mensen zijn die beweren dat het niet schadelijk is. Maar ik word zelfs naar van "de goede" foto's van LDR.

Ik zal nooit deze methode gebruiken en ga mijn huidige paard proberen op te leiden zoals ik dat op de eerder (Duitse) geplaatste plaatjes heb laten zien. Een ontspannen paard, over de rug, in een natuurlijke houding, met een ontspannen hals/nek en genoeg vrijheid van voor dat het paard de hand kan volgen zodat de neus eruit komt. En gelukkig hoef ik geen winstpunten te halen en heb ik geen wedstrijdambities...


Wel grappig, LDR/ rollkur komt juist uit Duitsland...Schockemohle en Nicole Uphoff gebruikte het al, die laatste omdat Rembrand een vreselijk lastig en kijkerig paard was.

Dat gezegd hebbende ben ik ook geen fan van de rollkur/ ldr..(LDR discutabel, ligt echt aan de manier hoe het gebruikt wordt) maar ook niet van de zogenaamd klassieke ruiters waar de paarden in een valse knik en zonder ruggebruik lopen.


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 20-01-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:42 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Precies dat bedoel ik elisa, zoals manubres beweert dat dat dus niet kan, ben ik het gewoon niet mee eens. Want het gebeurd, ik zie het en ik heb het meegemaakt, goed rijden en kijken naar alle factoren moet je dan en dat moet je kunnen of leren van je instructie


Ik ben het 100% met je eens, en inderdaad..juist als je heel veel paarden opgeleid hebt, les geeft etc. dan kom je zoveel tegen en ook ik leer nog iedere dag bij. Ieder paard is anders en uniek en zo zou de benadering ook moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:43 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Alleen zou van mij halsstrekken zwaarder mee mogen tellen nog.


Helemaal mee eens. Zeg ik ook altijd. Het mag van mij zelfs een reden zijn om iemand niet te laten promoveren naar een hogere klasse als iemand dat niet voor een 8 kan laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:45 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Overigens valt Gerd Heuschmann, die destijds met heel veel commentaar op LDR kwam, behoorlijk door de mand:

https://dressur-studien.de/gerd-heuschm ... kturpferd/


Dit ziet er niet fijn uit, maar probleem hier is ook weer dat we niet weten wat hij aan het doen is. De context zoals je deze wel in een filmpje zou hebben is weg. Dus wat doet hij? waarom doet hij wat hij doet? is hij slecht paardrijden aan het demonstreren? Dat zijn voor mij allemaal vragen waar ik graag antwoord op zou willen voordat ik oordeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:49 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Avalanche81 schreef
Overigens valt Gerd Heuschmann, die destijds met heel veel commentaar op LDR kwam, behoorlijk door de mand:

https://dressur-studien.de/gerd-heuschm ... kturpferd/


Dit ziet er niet fijn uit, maar probleem hier is ook weer dat we niet weten wat hij aan het doen is. De context zoals je deze wel in een filmpje zou hebben is weg. Dus wat doet hij? waarom doet hij wat hij doet? is hij slecht paardrijden aan het demonstreren? Dat zijn voor mij allemaal vragen waar ik graag antwoord op zou willen voordat ik oordeel.


https://www.horseandhound.co.uk/dressag ... ire-301591

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:02 



 
Profiel   

Tja mijn idee is dat hij nu zelf aan der lijve heeft ondervonden hoe zoiets voelt? er staat geen enkel beeldmateriaal online van hem dat hij zelf rijdt. Daar zet ik wel mijn vraagtekens bij ja..in combinatie met bovenstaande.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:06 



 
Profiel   

Dit was toch een heel aantal jaar geleden een behoorlijke rel? Hoe t precies zat weet ik niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:09 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Tja mijn idee is dat hij nu zelf aan der lijve heeft ondervonden hoe zoiets voelt? er staat geen enkel beeldmateriaal online van hem dat hij zelf rijdt. Daar zet ik wel mijn vraagtekens bij ja..in combinatie met bovenstaande.


Tjah.

'Je hoeft geen helikopter piloot te zijn om te zien dat een helikopter in een boom niet goed is'

Dat hij dit paard in deze situatie verkeerd behandelde staat buiten kijf.. Anderszijds doet dit niks af aan zijn vetrinaire bevindingen

Het is niet voor niets dat Klaus Balkenhol hem al had gezegd dat ie beter niet zelf rijd zoals aangegeven in het artikel.



Ik vind deze ruiters wel een prettig beeld geven in deze specifieke sessies.. Het is nog altijd niet geheel mijn cup of tea in een aantal zaken maar daar gaan we in deze discussie nooit uitkomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 35 [ 860 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen