Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 35 [ 860 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Plaats een nieuw onderwerp

Foto's analyseren volgens de biomechanica

 
Profiel   

Ja ik vind het ook een prettig beeld geven, paarden lopen allemaal ook fijn over de rug en los door het lijf. De afwisseling in hoofd/ halshouding ook erg prettig. Het vos-propje zou van mij iets meer door het lijf mogen bewegen. Maar dat zijn kleine dingetjes, het overal beeld is erg prettig en vriendelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:56 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Avalanche81 schreef
Overigens valt Gerd Heuschmann, die destijds met heel veel commentaar op LDR kwam, behoorlijk door de mand:

https://dressur-studien.de/gerd-heuschm ... kturpferd/


Dit ziet er niet fijn uit, maar probleem hier is ook weer dat we niet weten wat hij aan het doen is. De context zoals je deze wel in een filmpje zou hebben is weg. Dus wat doet hij? waarom doet hij wat hij doet? is hij slecht paardrijden aan het demonstreren? Dat zijn voor mij allemaal vragen waar ik graag antwoord op zou willen voordat ik oordeel.

Snap ik, maar van iemand die zó hard anderen veroordeelt eh heeft veroordeeld is het natuurlijk bizar dat er zulke beelden van online staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:30 



 
Profiel   

Mee eens hoor, zo zie je maar weer...het is zo makkelijk om naar anderen te wijzen en van alles te beweren. En natuurlijk is het goed en belangrijk om misstanden aan te pakken, ik ga er vanuit dat iedereen dat doet vanuit liefde voor het paard. Maar dan is het dubbel zo belangrijk om zelf het goede voorbeeld te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:17 



 
Profiel   

jannico schreef
[ Video ]

Ik vind deze ruiters wel een prettig beeld geven in deze specifieke sessies.. Het is nog altijd niet geheel mijn cup of tea in een aantal zaken maar daar gaan we in deze discussie nooit uitkomen.

Hele fijne video!

Hände vor, losslassen, Losslassen, LOSSLASSEN :)) _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:35 



 
Profiel   

Ik weet dat het hier niet helemaal meer over het beoordelen van foto's meer gaat, maar ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:12 



 
Profiel   

Mooi beeld...!
Ik zie een ondertredend achterbeen, naderend naar het zwaartepunt van de ruiter. Het bekken is gekanteld, de lijn tussen zadel en bekken lijkt echter wat hol.
De hals komt zogezegd met een boogje uit de schouder, de hals is lang en mijn indruk is dat hij ontspannen wordt gedragen.
De Britten zouden denk ik zeggen 'the horse reaches down into contact'. En ik denk dat het dier een schoftlift maakt.
Bij de ruiter vallen de hoge handen en de positie van het onderbeen mij op. (En uit de wiebelige tijd van het inrijden van mijn jonkie heb ik stapels foto's met dit soort foutjes.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:00 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Ik weet dat het hier niet helemaal meer over het beoordelen van foto's meer gaat, maar ben toch benieuwd wat jullie hiervan vinden:


[ [url=m/8GJsCJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bovenlijn geeft een heel mooi beeld. Hij neemt je hand mee naar voren en bolt z’n bovenhals en schoft, nice!
Alleen (op deze foto) ben je de takt kwijt. Het voorbeen staat nog op de grond, terwijl het achterbeen al los is.
Ik denk dat dat twee oorzaken heeft:

Hij lijkt aan het bit te zien, wat strak te zijn in de hand, of wat hangerig. Ook omdat jouw handen omhoog gaan. Geen probleem om even onhoog te vragen, maar daarna gelijk weer los. Je wilt niet het hoofd blijven dragen.
Hij lijkt ook net een tikkeltje weinig actief, maar dat is moeilijk te zien van een foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:31 



 
Profiel   

Paard is idd hangerig op de hand, trekt de ruiter voor mijn gevoel ook naar voren.

Verder mooi beeld. Even hand sluiten, en begrenzen, opvangen met je buikspieren en naar voren oplossen. Maar super leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:40 



 
Profiel   

Volgens mij zijn de benen allebei aan de grond, of het andere diagonale paar allebei los, maar de foto is niet van geweldige kwaliteit dus het kan zijn dat dat niet goed zichtbaar is.

Ze is inderdaad zwaar in de hand, dit is een moment waar ik een opwaartse ophouding maak omdat ze haar hals nog niet zo lang kan dragen en moe is. Overigens heb ik 2 min hierna ook uitgestapt.
Sinds vorige week heb ik pas een echte contact-teugel, daarvoor was het voornamelijk voorwaarts leren denken met een hand die constant naar voren meegeeft als ze voorwaarts ging.
Een fijne aanleuning is het dus totaal nog niet, dit is niet voor niets een moment opname. Maar wel een waar ze me even een glimps in de toekomst gunt, van hoe het straks kan zijn.

Op het moment zijn we eigenlijk in de fase die Rien zo mooi in zijn online cursussen noemt, waar mijn teugels stokjes zijn en ik gewoon volg waar ze haar hoofd ook draagt, zodat ze het gevoel van teugelcontact kan leren.

Thanks voor het commentaar, als we weer iets verder zijn, zal ik nog eens wat plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:50 



 
Profiel   

Ja vooral doen, is leuk! Goed bezig hoor :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 13:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 35 [ 860 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen