Het kleine archievements topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Het kleine archievements topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 01:12

Ik hoor altijd om me heen dat je nooit klaar met bent leren als het op paarden aan komt. En dat betekend dat of je nou een beginnende ruiter op de manege bent, of aan het trainen bent voor de GP, je altijd dingen nieuw bijleert. En dat leren kost tijd, gaat stapje voor stapje. Op Bokt zien we vaak topics die het resultaat van dat lange trainen laten zien. Een bepaald niveau behaald, in de prijzen, voor het eerst ergens heen of aan mee doen. Dat zijn natuurlijk geweldige dingen waard om te vieren en toffe topics!

Maar ik zou graag een topic beginnen waar we de kleine dingen kunnen vieren. Die stapjes er tussen in. Ongeacht niveau of discipline. Ongeacht op, naast of achter het paard. Die kleine dingetjes die eindelijk zijn gelukt, of waar je zelfs domweg eindelijk een stapje verder mee bent gekomen, maar waar je niet een heel verslagtopic voor zou maken. Want ook die dingen geven in mijn ervaring ook enorm veel euforie. En het is soms ook wel eens leuk om te zien dat die grote archievements ook in kleine stapjes kwamen, en iedereen kleine dingen heeft waar ze moeite mee hebben (gehad) :) .

Voor mij om te beginnen: Ik ben druk bezig met oefenen op mijn houding & zit en mijn balans (daar zit niet mijn natuurtalent kan ik zeggen). Heb sinds een week of 2 de beugels langer om uit stoelzit te komen en mijn benen netjes lang en recht onder me te kunnen plaatsen en sinds dien is alles weer lastiger, maar gaat het gestaagt beter en als het goed gaat, beter dan voorheen. Nog genoeg te doen, maar nu komt het: vrijdag voor het eerst (compleet eerst, ook toen de beugels korter waren) vanuit draf naar galop aangesprongen zonder iets van een sprong te voelen onder me, puur een verandering in beweging. Voelde zo soepel en natuurlijk, dat was heel tof <3 .

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 17:48

En nu ben ik blij omdat het vandaag in m'n les, nu ik eenmaal heb gevoeld waar ik naar toe moet, continue goed ging.

En vandaag een nieuwe: het lukte om Dancer zo licht in de hand te laten voelen dat ik paar keer moest controlleren of ik de teugels niet perongelijk langer had laten worden omdat de druk zo licht was.

M'n instructrice beaamde dat het erg lekker ging vandaag :j
Komt er niemand mee doen?