De redopp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
45u
Berichten: 2778
Geregistreerd: 24-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:50

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 26-03-22 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De redopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:57

horseyfries schreef:
De ontwikkelingen stoppen immers nooit?
Ook zonder nieuwe ontwikkelingen blijft er zat te leren, overigens!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart Belgiƫ

Re: De redopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:08

Japke_Z schreef:
horseyfries schreef:

Ik heb het niet over "geen respect hebben voor iemand", maar nuanceer simpelweg de opmerking van PT dat iedere zestigjarige iets van paarden snapt. Als diegene hondenfokker was en nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien, zal die zestigjarige toch echt niet alles van paarden snappen. Wat niet wil zeggen dat je geen respect voor diegene moet hebben....

Duuhhh....
Citaat:
Met haar volgende opmerking ben ik het helemaal eens: ik kan me blauw ergeren aan mensen die op een gegeven moment de arrogantie hebben te denken dat ze alles weten en zich daardoor niet meer openstellen voor nieuwe dingen.
Wel is het zo dat er zoveel verschillende informatie is dat je wel een bepaalde keuze daarin zult moeten maken: daarin ga ik door, dat leg ik naast me neer. Anders wil je teveel verschillende heren dienen en dat leidt tot chaos en brengt je ook nergens.
Maar er zijn altijd nog een heleboel dingen die je kunt leren, of je nu twintig of tachtig bent. De ontwikkelingen stoppen immers nooit?
Iets naast je neerleggen is iets anders dan het veroordelen, als je je ergens niet in wilt verdiepen, moet je het ook niet gaan veroordelen, of ruzie zoeken met mensen die er wel voor kiezen zich ergens in te verdiepen.
Daarnaast vind ik dat je van alles en iedereen wel iets kunt leren, als je alles wat je niet zint maar langs je heen laat gaan leef je een erg besloten leven. Ik rijdt zelf bijvoorbeeld dressuur, zoek voor mezelf een gulden middenweg tussen streng klassiek en competetief wedstrijdrijden, maar sluit me niet af voor een van beide, of voor elke andere discipline.
Ik vind het persoonlijk nogal arrogant om je niet te verdiepen in andere methodes, alsof jouw methode de enige goede weg naar rome is.
Zoals je al zei, er zijn altijd nog dingen die je kunt leren, zelfs als je je puur focusts op 1 discipline heb je 3 levens nodig om alles te leren, maar dat wil niet zeggen dat je je moet afsluiten voor bepaalde informatie alleen omdat het niet bij je denkbeeld past. De ontwikelingen stoppen niet, maar veel mensen stoppen wel met zichzelf ontwikkelen.



pfffff, lang verhaal, volg het zelf ook even niet meer.....


Nee, ik volg het ook niet meer.... Je zegt eigenlijk op een heel aanvallende manier precies hetzelfde als ik....

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart Belgiƫ

Re: De redopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:08

QQQQ schreef:
horseyfries schreef:
De ontwikkelingen stoppen immers nooit?
Ook zonder nieuwe ontwikkelingen blijft er zat te leren, overigens!


Ook mee eens!