Inrijden zonder hulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Inrijden zonder hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 09:12

Altijd rijden met iemand erbij die in kan grijpen. Ik heb Okje gisteren voor de 8e keer onder het zadel gehad maar haar rij ik nu alleen omdat ze zich erg rustig is. Met Femke heeft het echt een tijdje geduurd vordat ik alleen met haar aan het werk ging. Het verschilt dus per paard, maar ik zou sowieso beginnen met iemand erbij, al was het alleen maar dat die persoon 112 kan bellen als je met je gebroken pootje op de grond ligt of zo

Kaia
Berichten: 307
Geregistreerd: 28-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:59

EvaSuzanne schreef:

Als je het hele proces in 100 kleine stapjes opdeelt zit je er niet opeens op. Verder is mijn pony dikke vriendjes met mijn vader, hij ziet hem elke dag, en nog belangrijker: hij wordt gevoerd door mijn vader. Dus ik denk dat mijn vader de persoon wordt die me gaat helpen. Hij kan trouwens ook mennen, we hebben samen het koetsiersbewijs gehaald, maar een jong paard inrijden is weer wat anders... Toch heb ik er wel vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen.


Dan is het dus niet iemand die totaal geen verstand heeft van paarden! Klinkt inderdaad als een goede keuze

En met ineens bedoelde ik niet zo ineens. Maar eerst sta jij altijd naast hem en worden commando's gegeven door iemand die hij ziet en die naast/voor hem staat. Nu zit jij op zijn rug en komen commando's ergens anders vandaan! Ik heb toen rare situaties meegemaakt hoor !

Hoe gaat het nu met inrijden?

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:16

Luusjee schreef:
Ik rij altijd zonder hulpen. Naja ik krijg dan wel les enzoo .. ik vind het gewoon fijner..


Het paard uit je profiel is 12