hulpen volte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:57

Ik vraag me ook af hoe je dan de buitenteugel "vasthoud"? Met die laterale hulpen .. zelf heb ik geleerd alles te doen zoals hierboven staat. Kheb alleen zelf nogal vaak moeite om de buitenteugel goed "aan" te houden. Genoeg spanning, niet te weinig niet te veel. Vaak staat er bij mij te weinig spanning op de buitenteugel, waardoor mn pony "ontstnapt" naar/via de buitenkant ..

Anoniem

Re: hulpen volte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:33

Urielle schreef:
buitenhand plaatst de voorhand mee op de cirkellijn
binnenhand zit in nagevende positie op contact (van de hals doe ik

Ik mag toch hopen dat je je paard ook op de volte nageeflijk op 2 teugels kunt rijden Een paard moet ook gewoon na geven op de buitenteugel, dat wordt nog wel eens vergeten.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:30

xMarit schreef:
Ik vraag me ook af hoe je dan de buitenteugel "vasthoud"? Met die laterale hulpen .. zelf heb ik geleerd alles te doen zoals hierboven staat. Kheb alleen zelf nogal vaak moeite om de buitenteugel goed "aan" te houden. Genoeg spanning, niet te weinig niet te veel. Vaak staat er bij mij te weinig spanning op de buitenteugel, waardoor mn pony "ontstnapt" naar/via de buitenkant ..


Als je pony over de buitenschouder heen loopt begrens je hem inderdaad niet genoeg. Je moet je pony goed genoeg op beide teugels (en dan met name op de buiten teugel) kunnen rijden wil hij de buitenteugel mee de wending in kunnen nemen. Als je dan een slap boogje krijgt geefje zlef te veel mee zonder dat je pony ermee in draait zeg maar.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:40

xMarit schreef:
Ik vraag me ook af hoe je dan de buitenteugel "vasthoud"? Met die laterale hulpen .. zelf heb ik geleerd alles te doen zoals hierboven staat. Kheb alleen zelf nogal vaak moeite om de buitenteugel goed "aan" te houden. Genoeg spanning, niet te weinig niet te veel. Vaak staat er bij mij te weinig spanning op de buitenteugel, waardoor mn pony "ontstnapt" naar/via de buitenkant ..


probeer voor de gein je handen eens wat hoger of lager te houden, misschien maakt dat wel het verschil!

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: hulpen volte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:57

Jippie schreef:
Urielle schreef:
buitenhand plaatst de voorhand mee op de cirkellijn
binnenhand zit in nagevende positie op contact (van de hals doe ik

Ik mag toch hopen dat je je paard ook op de volte nageeflijk op 2 teugels kunt rijden Een paard moet ook gewoon na geven op de buitenteugel, dat wordt nog wel eens vergeten.


Natuurlijk, ik snap even de context niet met mijn stukje?