Overgewicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:14

Even voor de duidelijkheid, ik rij wel degelijk serieus dressuur en rij ook flink wat lange afstandsritten(lees uurtje of 6 draaien wij onze hand/hoef niet voor om). Dus wel degelijk serieus belastbaar, daarbij heb ik ook wekelijks gesprongen met hem.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:14

sammie_44 schreef:
@Urielle: Je eerste reactie over spiermassa vind ik nergens op slaan. Je rijdt een paard niet met kracht namelijk als het goed is.. Haha!

Nee, maar iemand die regelmatig sport heeft meer spiermassa dan iemand die niet regelmatig sport en door sporten krijg je wel een betere spiercontrole. En die heb je nodig te paard.

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:15

@ bar nee dat bedoelde ik ook niet was een keer enter vergeten dat was tegen andere mensen wat ik wel bedoelde dat je Dela en talented door elkaar haalde voor mijn gevoel.. SORRY DAT IK HET VERKEERD HEB NEER GEZET!!!!!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:16

OK, ik schrok al Haha!

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:18

Even off-topic: @bar succes met je veulentje volgend jaar en bedoel je de mistral die van Manda Sleegers is/was?

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:19

talented schreef:
Ok, mijn echt motief: dat ik mezelf enorm irriteer aan het feit dat te dikke mensen gaan lopen klagen wanneer zij lager eindigen op wedstrijd dan zij verwacht hadden. Dit heb ik al vele malen meegemaakt en afgelopen zondag was het weer raak. De persoon in kwestie gaf te kennen dat zij een prima proef had gereden (wat alles behalve waar was, want ik heb ernaar staan te kijken) maar volgens haar gaf de jury haar geen punten omdat zij te dik was voor "het mooie"!

Deze persoon reed een proef waarbij duidelijk zichtbaar was dat het paard last had van het gewicht op zijn rug, en hierdoor op geen enkel onderdeel enige losheid in het lijf vertoonde. Vandaar dit topic. Maar als het allemaal gevoelig ligt, waar ik niet echt over nagedacht had, dan kan dit topic beter worden gesloten!


Ja, typische eigenschap van dikke mensen he. Te laag eindigen en dan gaan klagen. Tja, je ziet het elke week weer gebeuren.

Dat klagen van die dikke mensen vind ik zelf ook zo irritant. Veel irritanter dan het huilen dat dunne mensen doen als ze niet winnen of de driftaanvallen van de roodharigen overigens. En wat te denken van het eeuwige geleuter van de vrouwen en het machogedrag van de mannen tijdens zo'n wedstrijd! Nou nou nou zeg.

Maar het allerirritantste vind ik toch wel die zelfgenoegzame houding van de getalenteerden. Weet je wel: jezelf 'getalenteerd' noemen en dan met de subtiliteit van een op hol geslagen span Clydesdales dwars door alles heen baggeren. DAAR moesten ze nou eens iets aan doen!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 11-07-06 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:20

Ga door!Ik kan dat altijd wel waarderen, zo'n volwassen instelling!!

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:23

Citaat:
talented schreef:
Ok, mijn echt motief: dat ik mezelf enorm irriteer aan het feit dat te dikke mensen gaan lopen klagen wanneer zij lager eindigen op wedstrijd dan zij verwacht hadden. Dit heb ik al vele malen meegemaakt en afgelopen zondag was het weer raak. De persoon in kwestie gaf te kennen dat zij een prima proef had gereden (wat alles behalve waar was, want ik heb ernaar staan te kijken) maar volgens haar gaf de jury haar geen punten omdat zij te dik was voor "het mooie"!

Deze persoon reed een proef waarbij duidelijk zichtbaar was dat het paard last had van het gewicht op zijn rug, en hierdoor op geen enkel onderdeel enige losheid in het lijf vertoonde. Vandaar dit topic. Maar als het allemaal gevoelig ligt, waar ik niet echt over nagedacht had, dan kan dit topic beter worden gesloten


Dat kwam ik ook erg vaak tegen, todat ik eindelijk naar de wedstrijden kon gaan waar ze toch niet zouden komen (omdat ik mn winstpunten binnen had) Ben er nu gelukkig van af..

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:24

Dat word wat als ik weer op wedstrijd ga dan ik ben en rood harig en dik HAHA nee geintje hoor Cowboy55. Ook al ben ik het wel Tong uitsteken

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:25

Urielle: zadel is prima hoor, vergeet niet dat de jas eroverheen hangt, is dubbele jas, was namelijk in januari.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:26

Maar om even trug te komen op de foto, daar word weinig op gereageerd wat jullie van t plaatje vinden.

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:26

talented schreef:
Ga door!Ik kan dat altijd wel waarderen, zo'n volwassen instelling!!

Het is een volwassen instelling met een cynische ondertoon.
Nu betreft het jou, maar al je andere commentaar in dit topic gingen over anderen,mag dat wel??Is dat niet meten met 2 maten!!
En dan las ik ook zo'n briljante opmerking dat een paar kilo teveel wel kon ,maar overgewicht niet.!!!!schiet mij maar lek..........................Wanneer is het een paar kilo teveel en wanneer heb je overgewicht,einstein????

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:27

KingMarco schreef:
Maar om even trug te komen op de foto, daar word weinig op gereageerd wat jullie van t plaatje vinden.

Super foto en geen probleem!!
Gek he dat er nu niemand meer reageert?????

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:28

kees2 schreef:
talented schreef:
Ga door!Ik kan dat altijd wel waarderen, zo'n volwassen instelling!!

Het is een volwassen instelling met een cynische ondertoon.
Nu betreft het jou, maar al je andere commentaar in dit topic gingen over anderen,mag dat wel??Is dat niet meten met 2 maten!!
En dan las ik ook zo'n briljante opmerking dat een paar kilo teveel wel kon ,maar overgewicht niet.!!!!schiet mij maar lek..........................Wanneer is het een paar kilo teveel en wanneer heb je overgewicht,einstein????


Ik voel me toch niet persoonlijk aangevallen?Het was alleen niet mijn bedoeling om een 1-1 discussie met wie dan ook aan te gaan hier!

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:28

cle0o_o0 schreef:
Dat kwam ik ook erg vaak tegen, todat ik eindelijk naar de wedstrijden kon gaan waar ze toch niet zouden komen (omdat ik mn winstpunten binnen had) Ben er nu gelukkig van af..


Lees ik hier het vooroordeel dat dikke(re) mensen niet op hoger niveau kunnen starten of interpreteer ik nu verkeerd?

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:31

Ja blijft verdacht stil he Kees?

Erg jammer, had graag een reactie gegeven op eventueel commentaar.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:31

wat een rot-discussie!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:32

ik vind deze discusse maar onzin
Laatst bijgewerkt door Meissie17 op 11-07-06 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:32

Citaat:
Ok, mijn echt motief: dat ik mezelf enorm irriteer aan het feit dat te dikke mensen gaan lopen klagen wanneer zij lager eindigen op wedstrijd dan zij verwacht hadden. Dit heb ik al vele malen meegemaakt en afgelopen zondag was het weer raak. De persoon in kwestie gaf te kennen dat zij een prima proef had gereden (wat alles behalve waar was, want ik heb ernaar staan te kijken) maar volgens haar gaf de jury haar geen punten omdat zij te dik was voor "het mooie"!

Deze persoon reed een proef waarbij duidelijk zichtbaar was dat het paard last had van het gewicht op zijn rug, en hierdoor op geen enkel onderdeel enige losheid in het lijf vertoonde. Vandaar dit topic. Maar als het allemaal gevoelig ligt, waar ik niet echt over nagedacht had, dan kan dit topic beter worden gesloten!


Gelukkig voor jou zie en hoor jij alleen de dikke mensen klagen en heb je oogkleppen op voor de 'getalenteerde' 'wegwaai' ruiters die denken een enorm goeie proef neer te kunnen zetten, terwijl ze het, bij wijze van spreken, bij lange na niet halen vergeleken met dat dikkertje op zijn of haar huis-tuin-en-keuken-paardje!
Overigens zijn dikkere mensen natuurlijk per definitie zeurders en zullen altijd proberen hun gelijk te halen. Gestoord
Nahja, mocht ik ooit iemand zoeken om mijn paard te rijden, dan heb ik liever een dikker, maar vriendelijk iemand, dan een 'over het paard (hoe toepasselijk) getilde' en getalenteerde ruiter...

Owja en een paard dat niet los is in zijn lijf komt natuurlijk ook echt altijd door een te zware ruiter. Verward

En over de foto. Ik zie een wat steviger persoon, die schijnbaar plezier heeft en een paard dat vrolijk uitziet!

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:33

Urielle schreef:
cle0o_o0 schreef:
Dat kwam ik ook erg vaak tegen, todat ik eindelijk naar de wedstrijden kon gaan waar ze toch niet zouden komen (omdat ik mn winstpunten binnen had) Ben er nu gelukkig van af..


Lees ik hier het vooroordeel dat dikke(re) mensen niet op hoger niveau kunnen starten of interpreteer ik nu verkeerd?

Nee, ze is gaan waterpoloen!!

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:34

SLOTJE!

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:34

Urielle schreef:
cle0o_o0 schreef:
Dat kwam ik ook erg vaak tegen, todat ik eindelijk naar de wedstrijden kon gaan waar ze toch niet zouden komen (omdat ik mn winstpunten binnen had) Ben er nu gelukkig van af..


Lees ik hier het vooroordeel dat dikke(re) mensen niet op hoger niveau kunnen starten of interpreteer ik nu verkeerd?


Volgens mij bedoelt ze dat de wedstrijden op plekken gehouden werden die voor dikke mensen moeilijk bereikbaar zijn: op bergtoppen of ver lopen van de bewoonde wereld of verder dan 5 km van een McDonalds.....in elk geval een (geheime?) plek waar mageren zich verzamelen.....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:34

kees2 schreef:
SuperPepeijn schreef:
Uitzonderingen daar gelaten, vind ik overgewicht en serieus dressuur rijden, of uberhaupt elke lichamelijke sport die serieus beoefend wordt, niet bij elkaar passen.

He superpepeijn ga jij Thamar Zweistra even vertellen dat ze beter wat kan afvallen.Want volgens jou mening kan zij dan geen sport, serieus beoefenen.Ik vind de meningen van een aantal hier onmenselijk en onrechtvaardig.Wie zijn jullie om te oordelen!!
Speciaal voor Kees2 even vetgedrukt omdat die moeite heeft met lezen.

Talented, wij zitten hier op 1 lijn.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:35

KingMarco schreef:
Ja blijft verdacht stil he Kees?

Erg jammer, had graag een reactie gegeven op eventueel commentaar.


Misschien mag ik de onbeleefde vraag stellen die je niet hoort te stellen aan een dame ( Clown ) hoeveel je weegt, en hoe groot je paard is? Ik vind het plaatje nl. helemaal niet zo dik overkomen.
Je hebt een stel stevige benen aan je lijf imo maar het ziet er allemaal gewoon strak uit en ik vind jullie een leuke combinatie.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:35

KingMarco schreef:
Ja blijft verdacht stil he Kees?

Erg jammer, had graag een reactie gegeven op eventueel commentaar.


Misschien mag ik de onbeleefde vraag stellen die je niet hoort te stellen aan een dame ( Clown ) hoeveel je weegt, en hoe groot je paard is? Ik vind het plaatje nl. helemaal niet zo dik overkomen.
Je hebt een stel stevige benen aan je lijf imo maar het ziet er allemaal gewoon strak uit en ik vind jullie een leuke combinatie.