3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:47

vragen om moeilijkheden..............lijkt me niet verstandig

off topic:
@Yamcha, er wordt niet gevraagd of je een drie-jarig paard te jong is om in te rijden.... die discussies heb ik hier op bokt al heel vaak gezien.....en daar wordt men hier op bokt het toch niet over eens.....

hessel

Berichten: 2261
Geregistreerd: 10-08-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:56

inderdaad vragen om moeilijkheden! Scheve mond

Anoniem

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:11

Ik weet het, Nico, het was ook niet mijn bedoeling om daar de zoveelste discussie over te beginnen, maar ik gebruik het wel als een van de argumenten om aan te geven hoe onvoorstelbaar onverantwoordelijk ik zoiets vind.

karijn

Berichten: 5424
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:26

Oudehinken: ik heb denk ik, 1 hele goeie tip voor je: Blijf er alsjeblieft vandaan! Ook al is het familie van je.

Maar_kl

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: heemstede

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:50

Ja laat ze dan maar lekker gaan ze zijn gewaarschuwd en tja gebeurt en dan toch wat eigenschuld dikke bult

Emmiii
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-08-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:02

Ook mij lijkt het niet verstandig, stel je voor dat er wat gebeurd! Het lijkt mij duidelijk dat ze nog een "beginner" is en een drie jarige inrijden vereist toch wat ervaring. Misschien dat het met zeer goede instructeur of begeleiding kan lukken, maar toch! Het is geen oud paard hij kan dingen doen die je niet verwacht! Ik zou eens met je tante en oom proberen te praten...

Succes!

maaike13

Berichten: 469
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Lunteren

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:01

Niet echt handig, voor beiden niet... ze moeten allebei nog leren zo leren ze zichzelf verkeerde dingen aan, en als het een slim paard is, is binnen de korste tijd het paard de baas, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:48

Dat lijkt me ook niet echt een goed idee, nee..... Ik weet niet hoe het paard verder is? Koel of heet? Ik vind het al belachelijk als een kind een paard/pony inrijdt (lees jaar of 11) maar jou nichtje met weinig ervaring vindt ik al net zo belachelijk.....(ik weet niet hoe oud je nichtje is?)

mariska75

Berichten: 294
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: regio Noord-Holland

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:30

Erg sneu voor het paard!! Straks breekt ze haar nek en dan kan 't paard naar de slager, zo'n rotpaard levensgevaarlijk!! (zal de 1e keer niet zijn).

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:31

LIjkt me niet echt verstandig voor beide niet.. een jong paard zoekt erg het vertrouwen in de ruiter als hij een slechte ruiter heeft kan dat al niet en word het onzeker en als een paard onzeker word kunnen er rare dingen gebeuren..
niet verstandig dus..

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:09

karijn schreef:
Oudehinken: ik heb denk ik, 1 hele goeie tip voor je: Blijf er alsjeblieft vandaan! Ook al is het familie van je.

dankje karijn voor de tip. Ik bemoei me er sopieso niet mee. Wil alleen jullie mening er van.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:10

Emmiii schreef:
Ook mij lijkt het niet verstandig, stel je voor dat er wat gebeurd! Het lijkt mij duidelijk dat ze nog een "beginner" is en een drie jarige inrijden vereist toch wat ervaring. Misschien dat het met zeer goede instructeur of begeleiding kan lukken, maar toch! Het is geen oud paard hij kan dingen doen die je niet verwacht! Ik zou eens met je tante en oom proberen te praten...

Succes!


praten met hun heeft absoluut geen zin krijgen we weer te horen waar bemoei je je mee!!!!
Hun dochter kan alles is een wonder kind.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:11

Afgezien van het feit dat er wat met je nichtje kan gebeuren, heeft het paard ook recht op een goede basisopleiding, en die krijgt hij zo zeker niet. Arm paard....

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:12

Claudia1993 schreef:
Dat lijkt me ook niet echt een goed idee, nee..... Ik weet niet hoe het paard verder is? Koel of heet? Ik vind het al belachelijk als een kind een paard/pony inrijdt (lees jaar of 11) maar jou nichtje met weinig ervaring vindt ik al net zo belachelijk.....(ik weet niet hoe oud je nichtje is?)


mijn nichtje wordt 15 in december.
en veel ervaring heeft ze niet en les krijgt ze niet. bemoei me er niet mee laat ze het zelf uitzoeken.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:13

Cassidy schreef:
Afgezien van het feit dat er wat met je nichtje kan gebeuren, heeft het paard ook recht op een goede basisopleiding, en die krijgt hij zo zeker niet. Arm paard....

vertel hun dat maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik weet er alles wel van maar als ze willen luisteren dan berijk je wat maar nu ze niet willen luisteren berijk je niks.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:34

Dat is vragen om problemen, als je nichtje nog niet kan rijden en het paard is net zadelmak moeten ze allebei nog veel leren en zonder goede begeleiding gaat het ongetwijfeld mis.

Als ze niet wil luister, zal ze het wel voelen.
Misschien dat ze daarna wel naar je wil luisteren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:39

Maar als er wel wat gebeurt, wie krijgt de schuld dan? Juist, het paard. En soms zijn de gebeurtenissen zo erg dat het paard een enkeltje slager krijgt.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 16:44

Cassidy schreef:
Maar als er wel wat gebeurt, wie krijgt de schuld dan? Juist, het paard. En soms zijn de gebeurtenissen zo erg dat het paard een enkeltje slager krijgt.


Ik begrijp het wel maar ik kan er niks aan veranderen.
luisteren wil ze niet.
en straks wil ze op mijn paard rijden en dat wil ik absoluut niet want die is haar nog veelste sterk ook al is die 14 jaar.
die mensen waar ze rijd en waar het paard van is die moeten ook beter weten vind ik.
en als het paard er de schuld van krijgt van haar en haar ouders dan weet ik wel beter maar tot die tijd kan ik niks doen.

Maar_kl

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: heemstede

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:19

jammer dat sommige mensen geen verstand hebben van waar ze mee bezig zijn!

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:34

het lijkt mij ook niet verstandig...

voor beiden niet.. ik hoop dat ze er af lazert en zichzelf flink bezeerd... zulke mensen moeten nog veel leren...
ik hoop alleen niet dat het paard er de schuld van krijgt...

een ongeluk zit in de paardensport in een heel klein hoekje...
ik rijd zelf al 14 jaar... en lag anderhalf jaar geleden ook met een heupfractuur op de SEH...

ik hoop dat ze er iets van gaat leren... of dat het op de ene manier nog uit dr hoofd gepraat kan worden...

en ik las iets dat je nichtje best stevig is... das zowiezo niet echt verstandig bij een jong dier zonder evenwicht...

succes ermee... hoop dat je ze toch nog iets bij kan brengen... en zo niet... de tijd zal het ze leren..

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 17:40

ik ken ook heel wat heb al zo vaak geluk gehad met paarden. ze was erbij toen ik van paard viel en mijn voet in de beugel bleef haken en rond geslingert ben en een trap kreeg.
maar niks leer haar. we zullen wel zien hoe het gaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:59

Mensen moeten hun eigen fouten kunnen en mogen maken. Hoop alleen dat deze fout geen nare en blijvende gevolgen heeft, voor zowel ruiter als paard.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:04

de tijd zal het leren

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:11

Misschien kun je eens met de eigenaar van het paard praten.
Grote kans dat als er iets gebeurt dat haar ouders hem verantwoordelijk stellen en daar zit hij vast niet op te wachten. Wijs hem eens op de gevaren en op het feit dat ze niet ervaren is. Hij zit er vast ook niet op te wachten dat zijn paard naar de knoppen wordt gereden.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:12

Het is vooral belangrijk dat diegene veel instructie krijgt van iemand die kennis heeft van zaken en vooral veel ervaring. Niemand wordt als GP ruiter geboren namelijk.