VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:39

Dat is netjes, jonge paarden zijn na een proefje vaak ook moe genoeg. Dan is 10 minuten ook een mooie tijd. En deden ze het in groepjes? En dan werd een soort proef voorgelezen zoals ook bij de Pavo?

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:42

Ja, in groepjes.
Nou je moest alleen de stap, draf, galop laten zien en even halthouden voor de beoordeling voor zijn exterieur. En je kreeg nog punten voor gedragenheid, elasticiteit en algemene indruk.

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:43

Tulandro schreef:
Er liepen inderdaad veel paarden erg opgericht, maar toch zag je toch echt nog wel puppy's de baan door gaan. De nummer 1 leek nog niet zo lang onder het zadel te zijn. De nummer 3 vond ik ook heel netjes gereden. Ik behoud me van commentaar over de nummer 2..

Ik vond veel paarden echt bizar braaf.. Die van mij is 9 en ik denk niet dat ik hem op die manier de baan door gekregen zou hebben.

Ja, ik vond ze echt ook heel braaf!
Maar toch vond ik de mijne echt nog heel erg ''puppy-achtig'' vergeleken bij de meeste paarden. Heel veel waren al ''af''.

xMK

Berichten: 357
Geregistreerd: 08-12-06
Woonplaats: Zaltbommel

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:55

Wat waren jouw punten Yousra? Jij hebt wel echt een gave 3-jarige zag ik laatst in een topic!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:56

uletje schreef:
En het is ieder jaar zo dat er een paar paarden uitspringen die misschien niet helemaal op de goede manier getrained zijn. Maar helaas, belangen zijn vaak groter dan de welzijn van het dier..


Helaas liepen er genoeg paarden rond die niet op de goede manier getraind zijn en absoluut niet klaar voor dit evenement. En dan heb ik het niet over de 'overtrainde' paarden, maar over paarden die niet goed aan de hulpen staan, niet nageven en niet normaal rond te sturen zijn, tekort komen in souplesse en beweging. Het slechte niveau van veel ruiters is daar mede debet aan.

De nummer twee liep met veel takt en afdruk door de baan en werd professioneel voorgesteld. En dat ie dan een half jaar al onder het zadel is, daar is niets mis mee en dat zegt verder niets.
De nummer 1 is een tweede bezichtigingshengst, dus die is een jaar geleden al in training gegaan.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:59

Zijn er ook foto's gemaakt?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:05

Sannah schreef:
uletje schreef:
En het is ieder jaar zo dat er een paar paarden uitspringen die misschien niet helemaal op de goede manier getrained zijn. Maar helaas, belangen zijn vaak groter dan de welzijn van het dier..


Helaas liepen er genoeg paarden rond die niet op de goede manier getraind zijn en absoluut niet klaar voor dit evenement. En dan heb ik het niet over de 'overtrainde' paarden, maar over paarden die niet goed aan de hulpen staan, niet nageven en niet normaal rond te sturen zijn, tekort komen in souplesse en beweging. Het slechte niveau van veel ruiters is daar mede debet aan.

De nummer twee liep met veel takt en afdruk door de baan en werd professioneel voorgesteld. En dat ie dan een half jaar al onder het zadel is, daar is niets mis mee en dat zegt verder niets.
De nummer 1 is een tweede bezichtigingshengst, dus die is een jaar geleden al in training gegaan.

Van de nummer 1 had ik niet verwacht dat hij al zo lang onder het zadel was, hij leek nog zo onervaren. Er zaten inderdaad veel onervaren ruiters bij.

Hebben jullie dat zwarte paard nog gezien die zo bizar aan het bloeden was uit zijn mond?

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:14

Helaas liepen er genoeg paarden rond die niet op de goede manier getraind zijn en absoluut niet klaar voor dit evenement. En dan heb ik het niet over de 'overtrainde' paarden, maar over paarden die niet goed aan de hulpen staan, niet nageven en niet normaal rond te sturen zijn, tekort komen in souplesse en beweging. Het slechte niveau van veel ruiters is daar mede debet aan.

De nummer twee liep met veel takt en afdruk door de baan en werd professioneel voorgesteld. En dat ie dan een half jaar al onder het zadel is, daar is niets mis mee en dat zegt verder niets.
De nummer 1 is een tweede bezichtigingshengst, dus die is een jaar geleden al in training gegaan.[/quote]
Van de nummer 1 had ik niet verwacht dat hij al zo lang onder het zadel was, hij leek nog zo onervaren. Er zaten inderdaad veel onervaren ruiters bij.

Hebben jullie dat zwarte paard nog gezien die zo bizar aan het bloeden was uit zijn mond?[/quote]

Nee heb ik niet gezien, was het merrie/ruin/hengst?? Heb verder wel bijna alles gezien. Vond het hele gebeuren wel leuk om mee te maken.
Natuurlijk liepen er paarden rond die niet goed aan de hulpen stonden. Maar bij professioneel voorstellen vind ik het altijd wel "leuk"
als je in ieder geval het idee hebt dat degene die rijdt van paarden houdt. Stress kan natuurlijk een rol spelen maar het rijden van sommige ruiters kwam niet erg vriendelijk over.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:15

Heb verkeerd gequote maar jullie snappen vast hoe het moest zijn;) Sorry..

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:18

De quote/je bericht kan je nog aanpassen, je maakt er nu een rommeltje van ;)

Tulandro schreef:
Van de nummer 1 had ik niet verwacht dat hij al zo lang onder het zadel was, hij leek nog zo onervaren.

Ik zeg niet dat hij al zo lang onder het zadel is, maar dat ie zeker sinds deze tijd vorig jaar in training staat. En wat er na de HK met hem gedaan is weet ik natuurlijk niet.

xMK

Berichten: 357
Geregistreerd: 08-12-06
Woonplaats: Zaltbommel

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:39

Heeft iemand een idee waar een juryrapport van Bretton Woods te lezen is, ik kan niets vinden over deze hengst, heel apart..

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:51

Bretton Woods is eruit gegooid in de 2e bezichtiging, dus daar komt niets van op internet over het algemeen. Hoorde wel van iemand dat hij er voornamelijk uitgegooid is op zijn stap...

uletje
Berichten: 1063
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:00

Sannah waarom moet je mijn eerdere tekst quoten?? Heb je iets persoonlijks tegen mij? Snap je quote namelijk niet.

Ben het absoluut eens dat er veel mensen beter niet hadden kunnen komen. Ook qua africhting. Ik vind dat wanneer je naar zo'n evenement gaat je paard in ieder geval normaal door de baan moet gaan in aanleuning. En dat ze spanning hebben is echt niet erg ze zijn jong. Die van mij deed ook anders dan dat hij normaal zou doen. En we hebben niet allemaal een tweede totilas dus ook paarden met wat minder kwaliteit kunnen veel leren op zo'n dag. Evenals de ruiters..

En een half jaar onder het zadel vind ik geen probleem, mits het paard er klaar voor is en het op een goede manier gebeurt. De painted black had wel degelijk heel veel aanleg maar had hem persoonlijk iets anders voorgesteld gezien. De Jonhnsons werd toch ook niet ieder rondje met de zweep achter de broek aangezeten?

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:03

Ik hoorde nog een verhaal over dat de 3 jarige Lingh ongeveer een uur werd losgereden(als het niet langer was, aldus degene die het gevolgd heeft). Dát vind ik dan wel weer wat heftig voor een 3 jarige....

Over het voorstellen heb ik ook nog veel staan praten. Sommige paarden waren echt zooo onwijs braaf! Als ze gewild hadden, hadden ze de amazones zo op de grond gehad. Snapte ook niet dat er heel wat amazones waren die met veels te lange beugels zaten, stuurloos de bak rond, expres op de bomen/witte hekjes afsturen(ja, dan wordt het wel eng he!). Als je je paard daar voorsteld, doe het dan wel zo optimaal mogelijk!

uletje
Berichten: 1063
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Overijssel

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:05

Dat heb ik niet gehoord, evenals het bloedende paard.

En dat je paard zo optimaal mogelijk voorgesteld moet worden ben ik absoluut met je eens!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:17

uletje schreef:
Sannah waarom moet je mijn eerdere tekst quoten?? Heb je iets persoonlijks tegen mij? Snap je quote namelijk niet.

Het ging over overtrainde/verkeerd getrainde paarden, en ik heb jouw quote gebruikt om het te hebben over anders getrainde paarden, die m.i. helemaal niet in de baan hadden moeten verschijnen. Ik heb persoonlijk niets tegen jou, ik ken je niet eens :-)

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:27

yousra schreef:
Zoals het paard hierboven, vind ik ook niet echt helemaal rustig tonen hoor. :P
Maarja, het kunnen momentopnamens zijn ;)


Wat bedoel je met rustig tonen?
Het paard was hier voor het eerst op een groot concours, en dat als 3 jarige, dus ja, spannend was het wel voor haar. Maar ondanks dat, heeft ze zich keurig voor gesteld.
Ik doelde alleen op het feit, dat zij dus niet vol in de spieren zat en dus toch boven aan gezet is....

uletje
Berichten: 1063
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:44

Sannah schreef:
uletje schreef:
Sannah waarom moet je mijn eerdere tekst quoten?? Heb je iets persoonlijks tegen mij? Snap je quote namelijk niet.

Het ging over overtrainde/verkeerd getrainde paarden, en ik heb jouw quote gebruikt om het te hebben over anders getrainde paarden, die m.i. helemaal niet in de baan hadden moeten verschijnen. Ik heb persoonlijk niets tegen jou, ik ken je niet eens :-)


Gelukkig maar!

valiantS

Berichten: 1660
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 22:49

Goedenavond

@somebody die Lingh was van Mystique hier in het topic die er dus zelf de dag ervoor ervan is gevallen
zoals ze hier al melde.

Zo ik heb het hele gebeuren gisteren maar eerst eens even op me in laten werken en ben weer heel verbaasd
over wat de jury een goed gaand jong paard vind......
Ik vind dat mijn paard echt onder gewaardeerd is ik weet echt wel dat hij veel maat mist (1.57 hoog) maar hij kan beter
lopen als menig groot paard. Baltimor loopt van nature hoog in het front (zoals je op de foto aan het begin van het topic kan zien)
en wij zijn juist bezig geweest met mooi op lengte en een fijne aanleuning zodat hij zijn passen op een zoveel mogelijke
natuurlijke manier kan maken zonder getrek en gepluk en op te jutten........dat wordt dus helaas niet gewaardeerd.
Hij kreeg voor elk onderdeel 13 punten dus in totaal 91 punten , later op de avond heb ik paarden gezien die soms
gewoon de galop niet eens konden laten zien en ook gewoon 13 punten ervoor kregen..........
Kijk hij is te klein dus reken hem af op zijn exterieur en beoordeel de andere oordelen gewoon zoals hij ze laat zien
eerlijk , netjes en zuiver!
Het was een leuke ervaring en Baltimor was echt super braaf en het is een goede ervaring voor hem,
ik verwachte echt geen topklassering maar wel een eerlijke beoordeling !

Morgen zal ik proberen een stukje film te plaatsen , ik ben in ieder geval heel trots op hoe hij keurig hij het gedaan heeft.
En ik weet ook dat ik op de goede weg zit aangezien ik nog heel lang van dit paard wil genieten en ik het heel belangerijk
vind dat ik een blij paard onder het zadel houd............

valiantS

Berichten: 1660
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 22:49

Ohja en van dronken mensen heb ik gelukkig niets mee gekregen !! :D

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:03

De foto's staan op http://www.paardenfoto.nl!

Ik had ook 91 punten. Die van mij was in galop bijna niet meer te sturen. Ik denk dat jullie dan zouden roepen dat ik er niet thuis zou horen, maar thuis galoppeert ze prima en ook twee keer op vreemd terrein geweest en dat ging ook prima. Maar gisteren was het erg lastig..
Ik kon me goed vinden in de jury opmerkingen. Erg ruim in de bewegingen, maar nog te weinig dragen. En ze mist nog wat bespiering in de bovenlijn. En dat klopt ook! Ze is nog erg jeugdig, maar wat was het leuk om te doen en ik was trots op mijn paardje.
Afbeelding

valiantS

Berichten: 1660
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 23:17

@voyou dat is snel de foto's helaas krijg ik het album op de site niet geopend :(

Niet meer te sturen oke maar dan laat je tenminste een galop zien die ze kunnen beoordelen , ik heb gezien
dat paarden hooguit een galop lieten zien van 10 meter en daarna niet meer in galop waren te krijgen
en vervolgens 13 punten kregen.......daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.....

En wat vonden jullie van de rijkunsten van de testruiter.......

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 00:12

Sannah haar verhaal met foto's en uitslag staan nu op de site van vwf ;)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:49

valiantS schreef:
@voyou dat is snel de foto's helaas krijg ik het album op de site niet geopend :(

Niet meer te sturen oke maar dan laat je tenminste een galop zien die ze kunnen beoordelen , ik heb gezien
dat paarden hooguit een galop lieten zien van 10 meter en daarna niet meer in galop waren te krijgen
en vervolgens 13 punten kregen.......daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.....

En wat vonden jullie van de rijkunsten van de testruiter.......

Hij deed precies wat hij moest doen, liet de paarden een stukje langer dan de eigenlijke ruiters, en hij zat netjes. Hield zijn handjes stil en reed die paarden toch erg goed. Ik vond het in ieder geval erg vriendelijk. Paard hierboven is inderdaad erg op de voorhand, vooral in vergelijking met de paarden die ik daar heb zien lopen.

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Re: VWF-Prinsenstad aanlegtoets driejarige 17 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:58

Inderdaad. Wat Bart betreft ben ik het met Tulandro eens! Hij zat keurig stil, hand stil, been stil. Eerst rustig even wat aftasten. Hij was alleen wel razendsnel van de nr 5 af, die was volgens mij niet echt heel erg 'liefjes' :D