Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar kan ik mijn hengst uitbrengen in de startersklasse?

 
Profiel   

Hoi,

Er staat wel wat topics over op bokt, maar die zijn al vrij oud en ik vind niet precies wat ik zoek. Ik rijd op het moment een arabofriese hengst die ik graag zou willen starten. Ik heb alleen nog niet eerder wedstrijden gereden en ben dus niet L2 +1. Ik heb navraag gedaan bij de KNHS en weet inmiddels dat ik 3 opties heb:
1. op een ander paard naar de L2 moet rijden
2. via Barokke wedstrijden in de startersklasse naar de L1 moet rijden
3. de hengst moet ruinen

optie 1 en 3 vallen af, dus ik moet in de startersklasse gaan rijden. Maar ik vind op de site van de KNHS alleen barokke wedstrijden die wat meer richting het zuiden van het land gaan. Ik woon helemaal bovenin Nederland en al die wedstrijden zijn meer dan 2,5 uur rijden voor mij. Dat is toch niet te doen!

Weet iemand of er nog meer wedstrijden in het noorden georganiseerd zullen gaan worden. En kan een startersklasse enkel bij deze barokke wedstrijden? Iemand hier ervaring mee? Ik wil zo graag _/-\o_

Oh en ik begrijp het idee hoor van de KNHS dat je niet wilt dat ruiters/amazones op (hengstige) merries plotseling besprongen worden. Maar in dit geval is daarvan geen sprake, hij is geen hengst in gedrag, zelfs met hengstige merries in de buurt blijft het bij een beetje zachtjes hinniken. Hij blijft zeer goed bij de les.

Hoop dat iemand me meer kan vertellen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 15:19 



 
Profiel   

Leersum, Lunteren en Heilo zie ik nu al op de kalender staan.
Volgens mij zijn er ook wel barokke wedstrijden in Drenthe, die staan er alleen nu (nog) niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 15:26 



 
Profiel   

En dan is een paard zoeken om enkele keren uit te brengen toch een optie. Ken je geen mensen die weinig rijden op het moment en jouw hun paard toevertrouwen? Wanneer je aardig kunt rijden moet het toch mogelijk zijn om heel snel L2 startgerechtigd te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 15:36 



 
Profiel   

Je punten tellen volgens mij wel gewoon door, dus als je in de startersklasse L2 met winst bent,neem je die gewoon mee in de reguliere wedstrijden.
Dus je verliest eigenlijk geen tijd, enige lastige is dat de wedstrijden wat beperkt zijn.
Zijn er geen mensen met barokke paarden in jouw omgeving die weten of en wanneer er barokke wedstrijden georganiseerd worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 15:54 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Je punten tellen volgens mij wel gewoon door, dus als je in de startersklasse L2 met winst bent,neem je die gewoon mee in de reguliere wedstrijden


Zoals ik het begrijp van de knhs hoef je maar tot L1 +1 via de startersklasse. Het gaat dus ook niet zozeer om de tijd, maar wel om de reistijd per wedstrijd. Ik hoop ook eigenlijk dat er nog mensen gaan reageren die dit soort wedstrijden in het noorden van NL gaan organiseren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 16:11 



 
Profiel   

bigone schreef
En dan is een paard zoeken om enkele keren uit te brengen toch een optie. Ken je geen mensen die weinig rijden op het moment en jouw hun paard toevertrouwen? Wanneer je aardig kunt rijden moet het toch mogelijk zijn om heel snel L2 startgerechtigd te zijn.


Ik ken enkel mensen die zelf erg actief zijn in de wedstrijdsport..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 16:12 



 
Profiel   

Soms lenen die mensen ook wel eens voor dit doel hun paard een aantal keer uit, als een paard goed voor elkaar is en je kunt fijn rijden ben je er zo doorheen.

Ik dacht trouwens dat je tegenwoordig L2 +1 moest zijn, maar dat kun je zo navragen.

Er is op Facebook een pagina die barokke wedstrijden heet, daar staan de meeste wedstrijden wel op door heel Nederland.
Daar kun je ook op kijken.
En als je bij wedstrijden op mijnknhs barok intypt krijg je ook de barokke wedstrijden die er al in staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 16:46 



 
Profiel   

Als de reistijd zo'n probleem is, dan zou ik gewoon een ander paard zoeken om mee naar het L2 te rijden. Dat stelt, zoals al meerdere keren gezegd, niet zo veel voor.

Je kan in 8 proeven de B en de L1 door zijn ;) Lijkt me een kortere tijdsinvestering dan die zeldzame wedstrijden op te zoeken.
Zelf nog nooit gehoord van een startersklasse?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 17:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen