Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Galoppade 2019 (Overijsselse kampioenschappen)

 
Profiel   

Ik denk dat een groter probleem is dat het boven 35 graden verboden is paarden en vee te vervoeren. En daar controleren ze deze dagen streng op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:16 



 
Profiel   

Ik start met ons viertal op zaterdag.
En iemand anders start mijn paard met vereniging springen.

Hoop inderdaad dat ze echt iets gaan verzinnen i.v.m. het weer.
Maar je doet het toch nooit goed voor iedereen. En zoals hierboven gezegd wordt je mag je paard niet vervoeren... en het rijden is het ergste misschien niet maar een paar uur laten staan in de trailer :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:19 



 
Profiel   

Dat klopt Yvank, gister heb ik dat ook al even benoemd.
Al is het zolang je rijd prima te doen in de vrachtwagen (de stal is warmer als de vrachtwagen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:20 



 
Profiel   

Nou bij mij wordt het toch aardig benauwd in de trailer als je in de volle zon staat. Vrachtwagen is inderdaad anders omdat het e.e.a. open kan.
Paard is ook drachtig dus wil niet een te groot risico nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:24 



 
Profiel   

Drachtig paard snap ik geeft meer risico.
Onze vrachtwagen heeft 4 ramen een deur en een grote klep die open kan inderdaad. Lang in de zon staan is natuurlijk niet fijn maar bij aankomst zo snel mogelijk afladen en na het inladen zo snel mogelijk weer gaan. Bedoel we hoeven niet lekker een koud glas drinken te halen en op het terras op te drinken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:39 



 
Profiel   

Ik rij gewoon op zondag hoor. Vind dat ook geen enkel probleem. Maar er zijn er wat die niet helemaal met de tijd mee zijn en dus niet op zondag rijden.

Ik rij überhaupt niet eens mee. Maar vond het wel even het zeggen waard :')

Vervoeren in een trailer is niet erg. Mag niet boven 35 graden. Maar vooral het staan ij de trailer is vies warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:46 



 
Profiel   

Buxy schreef
Drachtig paard snap ik geeft meer risico.
Onze vrachtwagen heeft 4 ramen een deur en een grote klep die open kan inderdaad. Lang in de zon staan is natuurlijk niet fijn maar bij aankomst zo snel mogelijk afladen en na het inladen zo snel mogelijk weer gaan. Bedoel we hoeven niet lekker een koud glas drinken te halen en op het terras op te drinken..


Ik moet om 12 uur starten met viertal en het vereniging springen begint rond 16.00 uur en dan is ze pas rond 17.00 uur dus tja dan sta je toch echt wel lang in de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:00 



 
Profiel   

En dan moet je dus zelf aan je dier denken ;) ... er is warm en er is warm. Maar ik hoop echt,dat er streng gecontroleerd gaat worden op vervoeren boven 35 graden.


Ben het wel met Suzanne eens ( in geval van extreem hoge temperaruren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:05 



 
Profiel   

Ik krijg vast heel Bokt over me heen......
maar ik vindt het onverantwoord van ruiters juryleden en verenigingen dat je een wedstrijd door laat gaan met deze warmte....
mensen zijn eerder vrij er is een tropen rooster etc......
Dat er dan nog mensen zijn die op wedstrijd gaan met deze themperaturen vindt ik onverantwoordelijk.......

Ook al start je vroeg in de ochtend loop zelf maar eens hard etc...... je merkt ook in de vroege morgen dat het al vies warm is.....

Paarden vinden dit ook echt niet prettig met deze warmte ........ kunnen het niet vertellen....... maar lopen wel braaf wat dat is ze zo geleerd door ons...... in het land/ wild staan ze allemaal rustig in de schaduw en zie je ze echt niet voor de lol rondjes rennen en in de houding lopen en of springen........

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:12 



 
Profiel   

Rijden met meer dan 30 graden doe ik niet. Dan ga ik zelf van mijn stokje. Voor het paard is het volgens mij ook niet heel goed. Maar dat moet ieder voor zich weten.
Vervoeren is wel een ander verhaal. Tijdens het rijden zal het nog wel gaan, dan komt er nog wat wind doorheen. Maar in een stilstaande trailer of vrachtwagen (tenzij met airco) wordt het al heel snel heel erg warm. Vergelijk maar met je auto, ook met de raampjes open, is het in een stilstaande auto al snel veel warmer dan buiten.
Plus vervoeren boven 35 graden is niet toegestaan. Wat doe je als het op de heenweg nog wel mag en op de terugweg niet meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:19 



 
Profiel   

sandorra schreef
mensen zijn eerder vrij er is een tropen rooster etc......



Deze aanname is echt niet overal zo :X

Ik weet dat er ook wedstrijden zijn waarbij ze in de avond starten ipv overdag en dan 1 ipv 2 proeven om het zo houdbaar mogelijk te houden zonder af te moeten lassen...

Ik stap zelf niet op bij ruim 30 graden maar ieder zijn ding ik ken ook paarden die juist beter gaan lopen met de warmtw

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:21 



 
Profiel   

Ze moeten gewoon om 6 uur sochtends beginnen ofzo. Dan is het prima te doen.

Met een drachtige merrie zou ik me er echt niet aan wagen. Dan maar geen kampioenschappen. Ook later in de dracht kan he 'tnog mis gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:23 



 
Profiel   

Ik vind dat de knhs hier een grote rol in heeft , alle wedstrijden verplicht af lassen. Mensen die met deze temperaturen hun paard vervoeren en starten, tja. Soms moet je paarden in bescherming nemen. Ook al is het een heel gedoe om dan kampioenschappen ed opnieuw te laten rijden , daar moet de knhs ook een oplossing voor zoeken door naast de reguliere datum ook een reservedatum te plannen op het centrum. Dan is er wat meer tijd om regiofinales te verschuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 09:32 



 
Profiel   

https://www.petities24.com/bij_temperat ... v=16440010

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 12:50 



 
Profiel   

Galoppade update:

Voor de Galoppade paarden zijn er voorzieningen getroffen op het terrein. Er zijn voldoende waterpunten beschikbaar en er is een grote tank gekoeld water op het parkeerterrein.
Ook de bomenrand op het mooie terrein geeft de nodige schaduw.

We raden alle deelnemers en ook onze officials zomertenue te dragen.

Bekijk ook de tips in deze publicatie: https://www.knhs.nl/kennisbank/verzorgi ... zomerweer/

Verder zijn de volgende aanpassingen gedaan:
- vrijdag start het programma om 07.00uur. De laatste ruiter zal om 10.36uur uit de ring komen. Veel rubrieken zijn zelfs eerder klaar;
- de Z2 en ZZL rijden geen kür;
- de kür viertal klasse M vervalt;
- de bixierubrieken vervallen, we bekijken de mogelijkheid om deze op een ander moment te laten verrijden;
- B t/m M1 en Z1 combinaties kunnen vrijdag z.s.m. na het rijden naar huis. Scores worden online gepubliceerd, protocollen worden zo veel mogelijk digitaal gemaakt en zijn in de week na de Galoppade opvraagbaar waar mogelijk;
- zaterdag L t/m ZZ springen klassiek met ingebouwde barrage;
- zaterdag een vervroegd programma vanaf 08.00uur.

De gewijzigde dagindelingen en startlijsten staan inmiddels online.

Dank voor de flexibiliteit van alle vrijwilligers, de organiserende vereniging Heeten en officials die, uit alle windstreken, om 7.00u paraat zitten.

Mails m.b.t. de Galoppade pony's worden dit na het weekend beantwoord.

Bestuur KNHS Regio Overijssel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 15:01 



 
Profiel   

Ik zou mee doen maar heb mij moeten afmelden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 15:42 



 
Profiel   

Jammer Nils.

Wij mogen nu om half 8 starten, dat betekent dat ik voor 9 uur wel weer thuis kan zijn :D

Enige nadeel om 4.30 de wekker om om 5.30 weg te rijden :Z _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 16:07 



 
Profiel   

Wanneer de hitte zo blijft dan is het om negen uur al tegen de 30 graden, te doen misschien maar voordeel is rijden en meteen weer naar huis dus paard miet onnodig op trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 16:11 



 
Profiel   

Wij rijden om 5.30 hier weg.. 7.30 proef rijden afzadelen koelen en dan verwacht ik 8.00 wel weer op de terugweg te zijn.. Dan zijn we 9 uur thuis.

Ze digitaliseren coupons dus je kunt eigenlijk gewoon inladen en naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 16:25 



 
Profiel   

sandorra schreef
Ik krijg vast heel Bokt over me heen......
maar ik vindt het onverantwoord van ruiters juryleden en verenigingen dat je een wedstrijd door laat gaan met deze warmte....
mensen zijn eerder vrij er is een tropen rooster etc......
Dat er dan nog mensen zijn die op wedstrijd gaan met deze themperaturen vindt ik onverantwoordelijk.......

Ook al start je vroeg in de ochtend loop zelf maar eens hard etc...... je merkt ook in de vroege morgen dat het al vies warm is.....

Paarden vinden dit ook echt niet prettig met deze warmte ........ kunnen het niet vertellen....... maar lopen wel braaf wat dat is ze zo geleerd door ons...... in het land/ wild staan ze allemaal rustig in de schaduw en zie je ze echt niet voor de lol rondjes rennen en in de houding lopen en of springen........

Nee hoor ik zit ook met open mond te lezen dat mensen het rijden van een wedstrijd belangrijker vinden als het welzijn van hun dier.

Ik dacht eerlijk gezegd dat paarden en het houden ervan een leuke hobby was ipv met zulke tempraturen te moeten starten ten koste van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 16:43 



 
Profiel   

bigone schreef
Wanneer de hitte zo blijft dan is het om negen uur al tegen de 30 graden, te doen misschien maar voordeel is rijden en meteen weer naar huis dus paard miet onnodig op trailer.


Ik zit net ff te kijken en het zal pas rond 10/11 uur 30 graden zijn, daarvoor is het 26/27 dan is het goed te doen. En als je kort los rijdt, proef in, proef uit, afspoelen en direct naar huis dan moet het op zich te doen zijn. Ik moet om 08:34 dus verwacht dat paard om 09:30 weer in de wei loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 17:01 



 
Profiel   

Alles is paard afhankelijk. Dat voorop gesteld.

Maar ik heb echt al meerdere keren (wedstrijden) gereden bij 30+ graden. 34 was de max. En dan zijn mijn paarden nog in hun normale doen. Ik doe het wel rustiger aan. Stap meer, start maar 1 proef etc. En zodra ik klaar ben gaan ze linea recta naar de wasplaats om volledig (meerdere keren) gekoeld te worden. Ik neem flinke porties geweekte bietenpulp met zout/electrolyten en ranja voor in het water mee. Dan zijn ze de volgende dag ook nog zo fit als een hoentje.
Ik neem water en een spons mee voor onderweg.Kan ik ze desnoods nog een keer helemaal nat maken onderweg. In combinatie met rijwind veroorzaakt dat veel koeling. Ik heb een lichte trailer met lichte kap. En ze staan alleen tijdens het rijden in de trailer. Daarna gaan ze er onmiddellijk vanaf en in de schaduw.
Dát zijn wel de voorwaarden. Anders geen haar op mijn hoofd dier er aan zou denken. En bij 34 graden trek ik ook wel de grens. Daarboven kan ik het zelf niet meer handelen.

En over wollen jasje: vaak had ik dan een bodyprotector aan. Dus we deelden het leed :o

Dan zijn er natuurlijk paarden die er niet tegen kunnen. Die laat je thuis. En als je niet de juiste omstandigheden kunt creëren (geen waterpunten bijvoorbeeld of geen schaduw ter plekken, kans op file) ga je niet wat mij betreft.
Maar de overweging is aan ieder voor zich en zijn paard.

Ik ben wel steeds minder genegen het te doen. Het is een extra zorg en levert je een bult extra zorgen en geregel op. De grens van samen lol hebben vs een dagje risico's managen word wel bereikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 07:22 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2277577510
Let op: alle rubrieken voor vrijdag vervallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:25 



 
Profiel   

Heftig besluit

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:26 



 
Profiel   

Buxy schreef
Heftig besluit

Enigste verstandige besluit , zal me niet verbazen dat ze alles afblazen .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen