Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Galoppade 2019 (Overijsselse kampioenschappen)

 
Profiel   

Hoi hoi.

A.s. vrijdag start ik op de Overijsselse kampioenschappen in Heeten.
Zijn er nog meer bokkers die meerijden?

Ze voorspellen 37 graden, is er bekend hoe de organisatie hier mee omgaat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 12:41 



 
Profiel   

Zie bericht op FB pagina vd Galoppade.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:45 



 
Profiel   

Sorry welk bericht bedoel je Sabine? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 05:26 



 
Profiel   

Godzijdank ven ik dus niet de enige die zich dit afvroeg.
Ik moet ook starten om 13:00... heb me al bedacht dat paard meteen weer naar huis gaat, dan maar geen eventuele prijsuitreiking...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 05:46 



 
Profiel   

Nee je bent vast niet de enige!
Gelukkig mag ik vrij vroeg rijden maar zou wel graag willen weten of er watervoorzieningen zijn en hoe het met parkeren zit.

Welke klasse start je Adrienne?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 05:52 



 
Profiel   

Buxy schreef
Nee je bent vast niet de enige!
Gelukkig mag ik vrij vroeg rijden maar zou wel graag willen weten of er watervoorzieningen zijn en hoe het met parkeren zit.

Welke klasse start je Adrienne?


Ik neem sowieso een sherrycan mee met water.
Maar ik zag net al 38 graden... ik twijfel of ik wel ga...
Moet in de M2. En jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 08:59 



 
Profiel   

Oke ik mag in het M1.
Water neem ik zowiso mee maar als daar een tuinslang is kun je beter koelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 09:02 



 
Profiel   

Buxy schreef
Sorry welk bericht bedoel je Sabine? :)


Gisteravond stond er een bericht op FB maar dat is er nu weer afgehaald.
Vooralsnog heb ik geen signalen ontvangen dat het niet doorgaat. Ik moet namelijk helpen.

Ik denk dat jullie vooral de vragen bij de organisatie moeten neerleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 13:09 



 
Profiel   

Ik denk dat als er iets te melden is, de organisatie dat zo snel mogelijk zal doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 13:37 



 
Profiel   

Sjaco schreef
Ik denk dat als er iets te melden is, de organisatie dat zo snel mogelijk zal doen.


Daar ga ik ook vanuit.
Heb al wel besloten dat als er geen maatregelen getroffen worden ene tijen niet aangepast worden, ik niet van start zal gaan... om 13:00 met 38 graden vind ik wel van de zotte... dan maar geen kampioenschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 13:50 



 
Profiel   

Ik heb via fb even een bericht gedaan met de vraag of het doorgaat en zo ja of er maatregelen worden getroffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 15:20 



 
Profiel   

Als je bericht terug hebt wil je dat dan even laten weten? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 17:22 



 
Profiel   

Buxy schreef
Als je bericht terug hebt wil je dat dan even laten weten? :o


Er komt nog een officieel bericht maar alles wordt naar de ochtend verplaatst, Max 1400 klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 19:17 



 
Profiel   

Hmm volgens mij lost dat nog niet alles op. NVWA geeft aan extra te gaan controleren op het vervoer.. En aangezien vervoer boven de 35 graden verboden is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 21:30 



 
Profiel   

op FB staat dat ze woensdagavond laten weten hoe en welk noodplan ze in werking gaan zetten.

Ik moet er jureren dus ik wacht het maar even af wat ze gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 21:39 



 
Profiel   

Eigenlijk zouden ruiters en verenigingen zelf eens moeten zeggen dat dit niet kan. Er zullen mensen afzeggen maar meestal word er wel gereden want ja, kampioenschap he. Natuurlijk is alles verplaatsen moeilijk maar wanneer veel mensen de schouders er onder zetten moet dat toch kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 21:40 



 
Profiel   

bigone schreef
Eigenlijk zouden ruiters en verenigingen zelf eens moeten zeggen dat dit niet kan. Er zullen mensen afzeggen maar meestal word er wel gereden want ja, kampioenschap he. Natuurlijk is alles verplaatsen moeilijk maar wanneer veel mensen de schouders er onder zetten moet dat toch kunnen?


Maar krijg die vele mensen maar eens bij elkaar.
Ik zou de wedstrijd lekker een dag verschuiven en dan zaterdag en zondag hetzelfde programma aanhouden. Enkel de zaterdag wel een tropenrooster.
Ik blijf voor de zekerheid maar wel trainen (op tijdstippen zoals nu) maar weet nog niet wat ik ga doen. Maar ff afwachten wat ze gaan zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 04:51 



 
Profiel   

Oei oei oei. Zondag. Ik zou zeggen doen, maar er zijn verenigingen die niet op zondag rijden vanwege geloof. Dus op welke manier dan ook, er worden mensen benadeeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 05:06 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Oei oei oei. Zondag. Ik zou zeggen doen, maar er zijn verenigingen die niet op zondag rijden vanwege geloof. Dus op welke manier dan ook, er worden mensen benadeeld


Ja maar als je dit echt laat doorgaan morgen op de dag dat de All time hitterecords gebroken gaan worden dan dupeer je voornamelijk de paarden. Die dieren kunnen er niks aan doen dat wij met ze willen rijden voor de eer he? Dat wij willen dat ze de longen uit hun lijf lopen met 39 graden. Ik vind dan eigenlijk ook dat het zomertenue niet mag, laat dan de ruiters allemaal maar in hun wollen jasje rondrijden. Er is lang een regel geweest dat op kampioenschappen nooit met zomertenue gereden mocht worden, dat had nu een leuke geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 06:45 



 
Profiel   

Nou nou Suzanna wat een overdreven reactie.. Ik doe mijn paard toch ook geen wollen deken op?

Tuurlijk het is warm en het programma vervroegen of en verlaten dat er niet in het heetst van de dag gereden wordt zou heel fijn zijn!
Maar andere landen waar deze temperatuur normaal is rijden ze ook wel gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 07:35 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Oei oei oei. Zondag. Ik zou zeggen doen, maar er zijn verenigingen die niet op zondag rijden vanwege geloof. Dus op welke manier dan ook, er worden mensen benadeeld


Ik vraag me af welke verenigingen dat dan zijn. En met welke keuze je de minst scheve gezichten krijgt. Normaal worden er ook wedstrijden op zondag verreden, dan is het een keuze aan de ruiter ivm geloof en die keuze heeft geen effect op je paard. Nu moet je een keuze maken over paardenwelzijn. Misschien komt het omdat ik niet gelovig ben, maar ik vind een keuze over welzijn lastiger dan een keuze over geloof. In die zin, ik vind het welzijn belangrijker. En van wat ik me kan herinneren van het geloof is het ook zo dat je vanuit het geloof moet denken aan de welzijn van anderen. Dus voor mij zou de keuze makkelijk zijn: zaterdag en zondag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 07:46 



 
Profiel   

Het riedeltje ; ja maar in andere landen rijden ze ook gaat niet op . Daar trainen ze ook onder dezelfde hete omstandigheden, hier kruipen ze er on vijf uur smorgens of laat in de avond op maar op de wedstrijd moet het om twee uur in de middag met 35 gr in de schaduw gebeuren .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 07:56 



 
Profiel   

Buxy schreef
Nou nou Suzanna wat een overdreven reactie.. Ik doe mijn paard toch ook geen wollen deken op?

Tuurlijk het is warm en het programma vervroegen of en verlaten dat er niet in het heetst van de dag gereden wordt zou heel fijn zijn!
Maar andere landen waar deze temperatuur normaal is rijden ze ook wel gewoon.

Daar zeg je het net, waar deze temperatuur normaal is. :)

Die temperatuur die verwacht wordt, is hier niet normaal. De paarden zijn er dus niet aan gewend en geeft een hele andere belasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:01 



 
Profiel   

Maar Buxy, overweeg je serieus met de voorspelde temperatuur om te gaan starten?

De voorspellingen zijn gelijk aan vandaag en morgen, dan is het om 9.00 uur al 33 graden en om 21.00 uur in de avond nog 34 graden volgens weer online. Daartussen nog warmer dus.

Vind het super slecht dat wedstrijden niet afgelast worden. Maar vind het ook super slecht dat je als ruiter overweegt om met 35+ op je paard te kruipen en waarvoor? Een wedstrijd?
Mag toch hopen dat het belang van een wedstrijd starten en een winstpunt of kunnen pronken met een titel niet voor de gezondheid van je paard gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:09 



 
Profiel   

De temperatuur worden hier steeds normaler we hebben dit jaar al meerdere keren deze warmte gehad.
Hier zijn de paarden er ook al veel meer aan gewend als eerder. Mijn ene paard heb ik al 16 jaar. War hij 10 jaar geleden stond te zweten op stal met een hittegolf doet hij dit nu niet meer.

De vorige hittegolf een paar weken geleden heb ik gewoon door getraind en afgelopen dagen ook.
Gister was het ook 32 graden en als je je training er op aan past is het prima te doen.
Een dressuurproef duurt 6 minuten ze hoeven geen enduro van 80 km te kopen.

Ja ik heb tot nu toe nog geen voornemen om niet te starten. Al hoop ik heel erg dat de organisatie de mogelijkheid bied om na het rijden af te spuiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 08:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen